Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Köszi, valóban jó választásnak tűnik. A lengéscsillapítóval együtt szokás még valamit cserélni? Ne érjen már meglepi. :D

Porvédőt és ütközőt (felütés gátló). (5-8e körül van párban.) B)

Plusz a toronycsapágy és annak a gumija, szükség esetén, ahogy már írták is. :lol:

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!Már érdeklődtem itt a kormányrázással kapcsolatban.Valóban xar volt mindkettő belső féltengelycsukló.Csere megvolt,elvileg ezért rázott.A futómű 100%-an rendben van mégis ráz még mindig.A súlyok rajta vannak a tengelyen,gumisnál is voltam ö is azt mondta semmi gond.Akkor mitől lehet még??? :lol: .Már kész vagyok totál tőle,pályán 110-nél többet nem lehet vele menni mert ráz még mindig,de már nem olyan intenziven.Ha valakinek már volt hasonló problémája és sikerült megoldania az kérem segitsen.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Már érdeklődtem itt a kormányrázással kapcsolatban.Valóban xar volt mindkettő belső féltengelycsukló.Csere megvolt,elvileg ezért rázott.A futómű 100%-an rendben van mégis ráz még mindig.A súlyok rajta vannak a tengelyen,gumisnál is voltam ö is azt mondta semmi gond.Akkor mitől lehet még??? :lol: .Már kész vagyok totál tőle,pályán 110-nél többet nem lehet vele menni mert ráz még mindig,de már nem olyan intenziven.Ha valakinek már volt hasonló problémája és sikerült megoldania az kérem segitsen.

Annak ellenére hogy a gumis azt mondta minden oké próbáltad már előre-hátra pakolni a kerekeket? Télivel-nyárival is ráz?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Már érdeklődtem itt a kormányrázással kapcsolatban.Valóban xar volt mindkettő belső féltengelycsukló.Csere megvolt,elvileg ezért rázott.A futómű 100%-an rendben van mégis ráz még mindig.A súlyok rajta vannak a tengelyen,gumisnál is voltam ö is azt mondta semmi gond.Akkor mitől lehet még??? :lol: .Már kész vagyok totál tőle,pályán 110-nél többet nem lehet vele menni mert ráz még mindig,de már nem olyan intenziven.Ha valakinek már volt hasonló problémája és sikerült megoldania az kérem segitsen.

Féktárcsa nem hullámos?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Már érdeklődtem itt a kormányrázással kapcsolatban.Valóban xar volt mindkettő belső féltengelycsukló.Csere megvolt,elvileg ezért rázott.A futómű 100%-an rendben van mégis ráz még mindig.A súlyok rajta vannak a tengelyen,gumisnál is voltam ö is azt mondta semmi gond.Akkor mitől lehet még??? :lol: .Már kész vagyok totál tőle,pályán 110-nél többet nem lehet vele menni mert ráz még mindig,de már nem olyan intenziven.Ha valakinek már volt hasonló problémája és sikerült megoldania az kérem segitsen.

Ha elfékezted a gumit, lehet egy picit síkra kopott oldala. az nem látszik rajta, de tud ilyet csinálni. Valakinek nemrég a gumis le "esztergálta" és attól megszűnt a rázása. Olvass vissza, úgy emlékszem gumi/felniben volt róla szó nemrég.

Link to comment
Megosztás:

Ha elfékezted a gumit, lehet egy picit síkra kopott oldala. az nem látszik rajta, de tud ilyet csinálni. Valakinek nemrég a gumis le "esztergálta" és attól megszűnt a rázása. Olvass vissza, úgy emlékszem gumi/felniben volt róla szó nemrég.

Szia!Elöl hátul új gumi van rajta.Az összel vettem.A régivel is ezt csinálta.

Link to comment
Megosztás:

Hát a tárcsa már cserés lesz.Kicsit üt a tárcsa azt tudom,már szabályoztattam is de utána is ütött.A tárcsaíis rázhat?????Az csak fékezésnél nem???Vagy igen??? :lol:

esetleg lengéscsillapító? Ha az nem jó akkor is bárázhatja nagy sebességnél egy minimális súlyhiba amit a gumis nem vesze észre.

Amúgy nekem is a harmadik gumis tudta úgy kicentírozni, hogy maradandóan eltűnjőn a rázás 110-nél. Előző kettő is elvileg kicentírozta nullásra, de mégsem volt jó.

Esetleg másik gumissal is meg lehet próbálkozni ha eddig csak egy helyre hordtad.

Link to comment
Megosztás:

esetleg lengéscsillapító? Ha az nem jó akkor is bárázhatja nagy sebességnél egy minimális súlyhiba amit a gumis nem vesze észre.

Amúgy nekem is a harmadik gumis tudta úgy kicentírozni, hogy maradandóan eltűnjőn a rázás 110-nél. Előző kettő is elvileg kicentírozta nullásra, de mégsem volt jó.

Esetleg másik gumissal is meg lehet próbálkozni ha eddig csak egy helyre hordtad.

Szia!Hát a gátlók már müszakin is határesetek voltak.a két hátsó az tuti ko,de még csillapit.az első az az egyik már semmi lassan a másik is már határeset.Amikor fekvörendörön megyek át lassan akkor érezni hogy mennyire nem fog már.Az elözö tulaj kivette a gyári patronos gátlókat mert nem tudta szétszedni,tett bele gólyalábast.Nem olcsó kicserélni.

Link to comment
Megosztás:

Szia!Elöl hátul új gumi van rajta.Az összel vettem.A régivel is ezt csinálta.

Hiába új ha a boltba vagy a gumisnál állva tárolják, és bacnak néha megforgatni őket. Úgy deformálódnak ahogy az a nagykönyvbe megvan írva. Isten kinem centirozza őket tökéletesen, főleg ha kicsit kopottab a centirgép felfogócsapja. Centirozáshoz kikell fogni egy tuti műhelyt, ahol nem "turbóüzembe" össz 1db géppel centiroznak. És tisztességesen felteszik az "új" sújokat (nem a másik kerékről levett régi fáradt rugójut, ami az első nagyobb sebességget vett kanyarban odéb csúszik pár tizedet).

Link to comment
Megosztás:

Szia!Hát a gátlók már müszakin is határesetek voltak.a két hátsó az tuti ko,de még csillapit.az első az az egyik már semmi lassan a másik is már határeset.Amikor fekvörendörön megyek át lassan akkor érezni hogy mennyire nem fog már.Az elözö tulaj kivette a gyári patronos gátlókat mert nem tudta szétszedni,tett bele gólyalábast.Nem olcsó kicserélni.

Szerintem akkor megvan a hiba oka.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Nekem olyan gondom van opel astra f karavan első futóművénél,hogy kormányzásnál recsegő hangot ad.Én a külsö féltengelyre gondoltam hogy az tönrement.Egyenesen haladok nincs hang,kormányzásnál viszont elég hangos katogás,recsegés.Talán még a gömbfejek is kimentek!Véleményeteket kérném.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Nekem olyan gondom van opel astra f karavan első futóművénél,hogy kormányzásnál recsegő hangot ad.Én a külsö féltengelyre gondoltam hogy az tönrement.Egyenesen haladok nincs hang,kormányzásnál viszont elég hangos katogás,recsegés.Talán még a gömbfejek is kimentek!Véleményeteket kérném.

hát a féltengely tényleg produkál kanyarba kattogást,recsegést ha már kuka,

át kell nézni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Nekem olyan gondom van opel astra f karavan első futóművénél,hogy kormányzásnál recsegő hangot ad.Én a külsö féltengelyre gondoltam hogy az tönrement.Egyenesen haladok nincs hang,kormányzásnál viszont elég hangos katogás,recsegés.Talán még a gömbfejek is kimentek!Véleményeteket kérném.

Torony csapágy .Ha tekerés közben hallod .A féltengely csuklót úgy tudod meg nézni ,hogy parkolóban vagy más egyéb olyan helyen ami sík terep kitekered a kormányt valamelyik irányba és el indulsz mintha köröznél és fogod a kormányt és hallani fogod ,hogy kattog -e ,aztán ugyan ez a másik irányba . <_<

Link to comment
Megosztás:

Hi all.

Olyan nyűgöm van,hogy pár napja erős kopogó hang hallatszik a bal oldali kerék felöl,ha balra fordítom a kormányt,sőt,néha egyenesben is hallani....Jobbos kanyarokban semmi.

Ha gázt adok,akkor pedig rántás/koppanás szerű hangot hallani...

Talán féltengely problematika???

Link to comment
Megosztás:

Hi all.

Olyan nyűgöm van,hogy pár napja erős kopogó hang hallatszik a bal oldali kerék felöl,ha balra fordítom a kormányt,sőt,néha egyenesben is hallani....Jobbos kanyarokban semmi.

Ha gázt adok,akkor pedig rántás/koppanás szerű hangot hallani...

Talán féltengely problematika???

Nekem annó a wartburg csinált ilyet

ha jol emlékszem a féltengely csillagnak volt baja,a féltengely végén a váltóba 3-rom golyó átfurva és benne sok tűgörgő ezekkel volt a gond.

Link to comment
Megosztás:

Hi all.

Olyan nyűgöm van,hogy pár napja erős kopogó hang hallatszik a bal oldali kerék felöl,ha balra fordítom a kormányt,sőt,néha egyenesben is hallani....Jobbos kanyarokban semmi.

Ha gázt adok,akkor pedig rántás/koppanás szerű hangot hallani...

Talán féltengely problematika???

Az alapján amit leírtál esélyes a külső féltengelycsukló.

Alá kell nézni, fékezd be az autót, és rángasd meg a féltengelyt a külső csukló mellett. Próbáld erősen csavargatni is röviden ide-oda mozdulatokkal. Ha érzed hogy kotyog, akkor a gyanú igazolva. Csukló csere, lehetőleg szettben vedd meg, mert abban minden benne van ami járulékosan kell.

És ha már ott jársz, akkor nézd meg a stabilizátor bekötőit is, mert ha törött, vagy nagyon gatya, akkor az is tud kopogni (igaz máshogyan mint a féltengelycsukló).

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.