Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Ma egyszercsak ugy gondolta a bal hátsó lengéscsillapítom,hogy eltörik.

Az nagy probléma,hogy csak azt cseréltem ki és nem párban?(Előtte sem két egyforma volt benne,mert más volt a színük)

Párban szokták... A gumikat, fékeket/betéteket is... Szerintem most érdemes kicserélned mindkettőt, akkor egy darabig nem kell hozzányúlni.

Elküldve

Tönkretesz... :Hangman:

Mostmár igen esélyes vagyok a rituális harakirire...

Tegnap este elkezdett nyekeregni a futóm elől.

Ha emelkerik vagy sűlyed az orra, főleg minimális 3-5mm -t, akkor olyan hangot hallat, mint amikor az örek hajótestek vetemednek.

Olyan, mintha 2 műanyag vagy legalábbis az egyik műanyag - minimálisan és lassan szorulva mozdúlna el egymáson.

Néztem a tornyokat, semmi. Ha simán rugóztatom, semmi. Gondoltam a teló porvédő műanyagára, mert az egyszer behajlott és adott hasonló hangot, de nem. Az a helyén van.

Mi lehet? Kormánymű, vagy lengőkar?

2 napja le volt szedve mindkét lengőkar. Nem lehet, hogy kosz került a szilentek alá?

Mert mindkét oldalról halatszik ám.

Teljesen kiakadok. Minden hiba egyszerre. :scratch: :geek:

Elküldve

Párban szokták... A gumikat, fékeket/betéteket is... Szerintem most érdemes kicserélned mindkettőt, akkor egy darabig nem kell hozzányúlni.

csak x % eltérés esetén gázos, amúgy meg nem oly nagy baj... amúgy meg illik párban cserézni...

Elküldve

Nem nem... Ott voltam én is, és tényleg jól csinálta, viszont egész délelőtt rámentünk a gépre (természetesen munkaidőben), és megvan a nyiszogás forrása.

Kifáradt a lengőkarok hátsó szilentje, feljebb engedi a kart, az meg beleér a bölcsőbe, pláne, hogy meg is van ültetve.

Kérdem én, eddíg mé nem nyiszogott, mé csak most, szétszedés-összerakás után.

Hát azért, mert látszik rajta (tény), hogy régebben is összeért már, de kikoptatta magának azt az 1-2mm -es helyet, és nem vettem észre, mivel nem volt hangja. Most azonban talpascsere után, mivel a szegecselt helyett csavaros került bele - mindegy, 2-3 mm-el feljebb került alapból a lengőkar vége, ami elég volt neki ahhoz, hogy újból hozzáérjen a bölcsőhöz.

Na behúztam debrecenbe 2 új szilentért, aztán épp most folyik a műtét.

Hát leszivatott rendesen...

Elküldve
Sziasztok !

Ma egyszercsak ugy gondolta a bal hátsó lengéscsillapítom,hogy eltörik.

Az nagy probléma,hogy csak azt cseréltem ki és nem párban?(Előtte sem két egyforma volt benne,mert más volt a színük)

Másik dolog:Mi a jobb kormányműjavíttatás,vagy bontott vásárlása?

Esetleg valakinek van eladó?Mi az ára?

Pontot raktam az ügy végére,bemérettem és 1% az eltérés,ugyhogy marad így! Ráadásul megnézék a kormányművemet is,nem kell cserélnem! :lol: :D :lol:

Elküldve
Mennyibe fáj egy ilyen bevizsgáltatás? filózok ilyesmin, mert vmi nem tetszik nekem a futómmal...

Nem bevizsgálni kell azt, hanem ültetni és keményíteni!!!! :twisted: :twisted:

Elküldve
Mennyibe fáj egy ilyen bevizsgáltatás? filózok ilyesmin, mert vmi nem tetszik nekem a futómmal...

Nekem 1800 péz volt,átnéztek mindent.

Elküldve

Olyan problémám lenne, hogy nagy a holtjáték a kerékhajtásnál,

a féltengelyeket megnéztem azoknál viszonylag kicsi, valahol a váltóban

lehet a probléma.Kérdés ilyenkor javítható-e a váltó pl.:fogaskerék csere v. csapágycsere, vagy érdemesebb egy másik váltót beszerezni???

Elküldve
Mennyibe fáj egy ilyen bevizsgáltatás? filózok ilyesmin, mert vmi nem tetszik nekem a futómmal...

ott a fótin is van egy csapat 2-3eért komplett futóművet bevizsgálják :wink:

Elküldve

Julio!

Szerintem te egy természetes jelenségről beszélsz, nem gond az a "holtjáték"!

Legnagyobb része a végáttételtől és a difitől származik.

Elküldve

Üdv!

Ha jól tudom, két méretben létezik a stabilizátor rúd végéhez gumi gömbfej (ami a trapézra "csatlakozik"). Tudja valaki, hogy melyik ez a két méret? Én ha jól tudom 20 és 22mm-es rúd van. És igaz az, hogy alvázszám alapján kideríthető, hogy az adott autóban épp milyen van?

Elküldve
Üdv!

Ha jól tudom, két méretben létezik a stabilizátor rúd végéhez gumi gömbfej (ami a trapézra "csatlakozik"). Tudja valaki, hogy melyik ez a két méret? Én ha jól tudom 20 és 22mm-es rúd van. És igaz az, hogy alvázszám alapján kideríthető, hogy az adott autóban épp milyen van?

1.6 alattiban a kicsi

a 1.6 felettiben és a dizelbe a nagyobb

Elküldve

Énis forogtam ezen a holtjátékon, mert előtte mindig olyan kocsit láttam (nem astra), amin jóval kisebb volt ez a holtjáték. Aztán megnyugtattak, többek között ismerősök (astra) meg szerelők, hogy az astránál ez igen természetes, mert önmagánban nincs nagy hopltjátéka a féltengejnek, hanem összeadódnak az alkatrészek "kottyai" és ebből ez a "nagy " holtjáték, de ettől semmi baja, tehát opel16v-nek apszolút igaza van.

Elküldve
Énis forogtam ezen a holtjátékon, mert előtte mindig olyan kocsit láttam (nem astra), amin jóval kisebb volt ez a holtjáték. Aztán megnyugtattak, többek között ismerősök (astra) meg szerelők, hogy az astránál ez igen természetes, mert önmagánban nincs nagy hopltjátéka a féltengejnek, hanem összeadódnak az alkatrészek "kottyai" és ebből ez a "nagy " holtjáték, de ettől semmi baja, tehát opel16v-nek apszolút igaza van.

Köszi a véleményeket!!

Elküldve
1.6 alattiban a kicsi

a 1.6 felettiben és a dizelbe a nagyobb

Köszi!

Enyém 1.4, és ahogy néztük, a kisebb kell, ahogy mondtad is.

Elküldve

Sajnos ill nem sajnos, de nincs benne tapasztalatom. Én spec jobban szeretem az olyan futót, aminél nem kell aggódni az említett jelenség miatt.

sorry, de biztos van valaki, aki használja... Anti? :lol:

Elküldve

Holnap kezdem műteni a kocsit. Upgrade szervókormányra , lengőkarok cseréje, illetve gólyalábak ellenőrzése, ugyanis 1centivel magasabb a bal oldal mint a jobb. Milyen olaj kell a kormányműbe? Mit tegyek bele?

Elküldve
Sajnos ill nem sajnos, de nincs benne tapasztalatom. Én spec jobban szeretem az olyan futót, aminél nem kell aggódni az említett jelenség miatt.

sorry, de biztos van valaki, aki használja... Anti? :lol:

Én nem használok ilyesmit, és fair alapon küzdök a kátyúk és gyűrődések ellen... :wink:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.