Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

92-es C14SE Caravan-om van gyári légrugos szintszabályzoval. Azt szeretném kérdezni, hogy hogyan van a hátsó szinszabályzo megcsinálva? A lengéscsillapitoval együtt van a légrugo, vagy külön cserélhetö egység?

Hol lehet hozzá alkatrészt kapni?

Ugyanis tönkrement, hiába fújom fel, kiszökik a levegö, és leereszt. Maga a lengéscsillapitás egyébként ha nem is tökéletes, de rendben van, nem hullámzik.

Elöre is kösz a segitséget!

Együtt van a gátlóval, külön nem cserélhető. Viszont nagyon drága egy olyan gátló pár.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

92-es C14SE Caravan-om van gyári légrugos szintszabályzoval. Azt szeretném kérdezni, hogy hogyan van a hátsó szinszabályzo megcsinálva? A lengéscsillapitoval együtt van a légrugo, vagy külön cserélhetö egység?

Hol lehet hozzá alkatrészt kapni?

Ugyanis tönkrement, hiába fújom fel, kiszökik a levegö, és leereszt. Maga a lengéscsillapitás egyébként ha nem is tökéletes, de rendben van, nem hullámzik.

Elöre is kösz a segitséget!

Érdemes megnézni a vékony müa csöveket, amiken a levegő megy, és a csatlakozókat a telón. Nekem is lyukas volt az egyik kis vékony csövecske, illetve valami odacsípte és megtört :o Mivel ugyanolyan szelep van benne, mint a kerekekben azt is érdemes ellenőrizni, mielőtt a telót cseréled.

Együtt van a gátlóval, külön nem cserélhető. Viszont nagyon drága egy olyan gátló pár.

7000....... :D Új ára valami 50000/db. Ennek a töredékéért felújítják....

Link to comment
Megosztás:

Na ezt már végképp nem értem.

Ma kipróbáltam nagyobb tempónál a téli szettet, és elmúlt a remegés 110-120 körül. Egyszerűen nincs, megy mintha sínen húznák 110, 120, 130, 140 és semmi. :excl: A nyárikat már többször ellenőriztettem más-más gumisnál is, és azokban semmi.

Még 1 "x" akta........

Link to comment
Megosztás:

Na ezt már végképp nem értem.

Ma kipróbáltam nagyobb tempónál a téli szettet, és elmúlt a remegés 110-120 körül. Egyszerűen nincs, megy mintha sínen húznák 110, 120, 130, 140 és semmi. :lol: A nyárikat már többször ellenőriztettem más-más gumisnál is, és azokban semmi.

Még 1 "x" akta........

Ez olyan, mint nálam, hogy a téliekkel mintha sínen futna az autó, a nyári szetteddel meg erősen jobbra húzott a verda... :( :excl:

Link to comment
Megosztás:

Ez olyan, mint nálam, hogy a téliekkel mintha sínen futna az autó, a nyári szetteddel meg erősen jobbra húzott a verda... :lol: :excl:

Nálad fel kellett volna cserélni a gumikat....sajnos felnin kellett volna megforgatni őket. Nálam azok a gumik mentek az 1.8-ason is, meg a mostanin is gond nélkül.

A nyári szettemnek nem volt semmi baja mikor felkerült tavasszal. Azután kezdődtek a gondok, miután a fékek lettek kicsit tuningolva...... :( .

Link to comment
Megosztás:

Nálad fel kellett volna cserélni a gumikat....sajnos felnin kellett volna megforgatni őket. Nálam azok a gumik mentek az 1.8-ason is, meg a mostanin is gond nélkül.

A nyári szettemnek nem volt semmi baja mikor felkerült tavasszal. Azután kezdődtek a gondok, miután a fékek lettek kicsit tuningolva...... :excl: .

Mindegy mostmár, mert tényleg csak egy szezonra voltak jók, elsők talán pályanapos ökörködésre sem jók, a hátsók még talán. :(

Link to comment
Megosztás:

Na ezt már végképp nem értem.

Ma kipróbáltam nagyobb tempónál a téli szettet, és elmúlt a remegés 110-120 körül. Egyszerűen nincs, megy mintha sínen húznák 110, 120, 130, 140 és semmi. :excl: A nyárikat már többször ellenőriztettem más-más gumisnál is, és azokban semmi.

Még 1 "x" akta........

Nincs ebben semmi különös. A gumi a sok ütéstől-kátyútól ütni kezd, mert kicsi, szemmel nem látható púpok képződnek rajta a futófelületen. Mivel nem oldalirányban üt, ezért nem veszi ki ezt a centírozás. Ugyanez a helyzet az acélfelnikkel is. A téli guminál ez kevésbé észrevehető, mert sokkal puhább, ezért nem viszi tovább a rázást a kormányra. Nekem is volt hasonló problémám.

Aztán egy hozzáértő gumis megvizsgálta az összes gumit és felnit úgy, hogy lassan meghajtotta a

centírgéppel , közben rajta tartotta a (kesztyűs) kezét, így érezni lehetett, melyik felni és gumi "tojás". Összeválogatott 2-2 elfogadható gumit és felnit (egy felnit cserélt), az ment előre, a rosszak hátra, utána már nem rázott. :(

Link to comment
Megosztás:

Nincs ebben semmi különös........

Az a gondom ezzel, hogy a nyári szett új! Tavasszal lett feltéve, kb. 9-10 ezer van bennük. Amíg nem szedtem le a kerekeket a fékek felújításakor semmi bajuk nem volt....tudom, mert próbáltam. Ugyanoda kerültek vissza, mégis ráznak 110-120 körül. Előtte semmi, utána semmi........eddig a kormányműre fogtam a rázást, de most már nem tudom, mire gondoljak :excl:

Link to comment
Megosztás:

Az a gondom ezzel, hogy a nyári szett új! Tavasszal lett feltéve, kb. 9-10 ezer van bennük. Amíg nem szedtem le a kerekeket a fékek felújításakor semmi bajuk nem volt....tudom, mert próbáltam. Ugyanoda kerültek vissza, mégis ráznak 110-120 körül. Előtte semmi, utána semmi........eddig a kormányműre fogtam a rázást, de most már nem tudom, mire gondoljak :excl:

Sörre! :(

Link to comment
Megosztás:

Igen-igen...

A Csergönél 45000HUF/db az ára, ha minden ismerösöm kihasználja a kapcsolatait, akkor talán hozzájuthatnék valami külföldi utángyártotthoz 60000HUF/2db-ért... A bontott meg ki tudja meddig birná, ha egyáltalán találnék...

Abban tudtok segiteni, hogy a felujitását hol kérdezzem meg?

Egyébként magán a lengéscsillaptón látszik, hogy folyik, tehát valoszinüleg nem (vagy nem csak) levegöcsö probléma lesz...

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek.

Nem tudna valaki küldeni nekem egy robbantott ábrát gólyalábról? Nem a madár lábáról. Hanem ami az Opel alatt van. :excl: És még annyi. Hogy a gólyalábak egyformák? Valamiben van eltérés? Agy vagy valami?

Tessék:

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=c9a03dffa...&aid=167351

vagy

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=c9a03dffa...&aid=167351

Az túl egyszerű lenne.

Link to comment
Megosztás:

De mi változik? Az agyra gondoltam én mivel nagyobb motor nagyobb erősebb féltengely más fogazása van esetleg stb. Vagy az abs-esé teljesen más. Az lenne a lényeg milyet tudok berakni az enyémbe jövőre ültetni akarom aztán a gyári gólyalábat ki akarom venni egybe a ültetettet meg egybe betenni azt kalap. Csak agyat is nem akarok venni újat.... Elég lesz a csapágy meg a torony csapágy.

köszi a képet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Bal oldalon trapézgömbfejet kellene cserélnem,hogy lehetne kiverni a gólyalábból nincsen kinyomóm...És a lengökarból?Mert még gyári préselt van benne..legegyszerübben..Elöre is köszönöm.

A szegecseket le kell köszörülni. A gólyalábhoz azért jó lenne egy kihuzó.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Bal oldalon trapézgömbfejet kellene cserélnem,hogy lehetne kiverni a gólyalábból nincsen kinyomóm...És a lengökarból?Mert még gyári préselt van benne..legegyszerübben..Elöre is köszönöm.

Szedd le róla a biztosítót, majd az anyát. A menet alatt a befogórészt ( a gólyaláb öntvényét) ütögesd meg kalapáccsal, nem kell sajnálni, püfölheted rendesen. Néhány ütés után kiesik, nem kell kinyomó.

A lengőkarról le kell fúrni, vagy köszörülni. Az újhoz kapsz csavarokat, anyákat.

Link to comment
Megosztás:

Próbálkozott már valaki a futómű lágyításával?

Vettem hátra két kayaba gázos lengéscsillapítót, lehet hogy az is bejátszik, de olyan kemény a cucc, hogy minden sz*os kavicsot meg lehet érezni amin átmegyek.

A zavaróból már kezd átmenni idegesítőbe a dolog.

Kanyart vadászni nem akarok vele, arra ott van a Yamaha...

szóval?

Link to comment
Megosztás:

Próbálkozott már valaki a futómű lágyításával?

Vettem hátra két kayaba gázos lengéscsillapítót, lehet hogy az is bejátszik, de olyan kemény a cucc, hogy minden sz*os kavicsot meg lehet érezni amin átmegyek.

A zavaróból már kezd átmenni idegesítőbe a dolog.

Kanyart vadászni nem akarok vele, arra ott van a Yamaha...

szóval?

Túl sok a keréknyomás hátul? :excl:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Lenne egy kérdésem 1 jelenleg fennálló problémával

Készítettem párdarab képet is!

A kocsi vízszintes talajon üressen alapállásban kicsit meg van dőlve balra így áll

kép

Aláraktam az emelőt hogy vízszintessen álljon valahogy így

kép

Ez a megemelt bal oldali lengéscsillapító amit én jónak veszek észre

kép

torony fellülről

Ez a jobboldali lengéscsillapítóm ami alapból így áll emelés nélkül....ezzel tuti nem stimmel valami

látható hogy a műanyag borítást kikoptatta

kép

kép2

kép3

torony fellülről

A kérdésem az hogy milyen alkatrész van oda nagyon a jobboldali lengéscsillapítónál?

Mi "mindent" kell cserélni?

kicsit erősebb indulásnál csattanik mind a két oldalon valami. A féltengelyek mereven állnak nem lötyögnek 1 kicsitsem és szerintem az első futóműről készittett képeken látható hiba miatt van!

üdv: Norbi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Lenne egy kérdésem 1 jelenleg fennálló problémával

Készítettem párdarab képet is!

A kocsi vízszintes talajon üressen alapállásban kicsit meg van dőlve balra így áll

kép

Aláraktam az emelőt hogy vízszintessen álljon valahogy így

kép

Ez a megemelt bal oldali lengéscsillapító amit én jónak veszek észre

kép

torony fellülről

Ez a jobboldali lengéscsillapítóm ami alapból így áll emelés nélkül....ezzel tuti nem stimmel valami

látható hogy a műanyag borítást kikoptatta

kép

kép2

kép3

torony fellülről

A kérdésem az hogy milyen alkatrész van oda nagyon a jobboldali lengéscsillapítónál?

Mi "mindent" kell cserélni?

kicsit erősebb indulásnál csattanik mind a két oldalon valami. A féltengelyek mereven állnak nem lötyögnek 1 kicsitsem és szerintem az első futóműről készittett képeken látható hiba miatt van!

üdv: Norbi

Annak a csavarnak ott fent középen kellene lennie, ha jól sejtem. Most linkelt valaki robbantott ábrát a gólyalábról, de én kivenném, akkor biztos látszik mi a gond.

Link to comment
Megosztás:

Annak a csavarnak ott fent középen kellene lennie, ha jól sejtem. Most linkelt valaki robbantott ábrát a gólyalábról, de én kivenném, akkor biztos látszik mi a gond.

Igen szerintem is középen kéne lennie..ha megnézegetted a képeket láthatod hogy a lengéscsillapítón a műanyag burkolat az kicsit odébvan...

Opel EPC megvan..2010 szeptemberi kiadása csak aztszeretném tudni hogy ilyenkor mi az ami valószínű hogy nincs a helyén esetleg törött...

Üdv és köszi: Norbert

Link to comment
Megosztás:

Igen szerintem is középen kéne lennie..ha megnézegetted a képeket láthatod hogy a lengéscsillapítón a műanyag burkolat az kicsit odébvan...

Opel EPC megvan..2010 szeptemberi kiadása csak aztszeretném tudni hogy ilyenkor mi az ami valószínű hogy nincs a helyén esetleg törött...

Üdv és köszi: Norbert

Ránézésre olyan, mintha a toronycsapágy nem lenne a helyén. Nem hallasz ropogást, mikor tekergeted a kormányt?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.