Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

minden gyorsabban fog kopni, nem árt a tornyokat merevíteni, gátlót viszont nem ajánlott cserélni 40mm-s ültetésig...

Arra készülj h gyáári gátló komfotra megy és nem tunni mennyit hagyd majd rugózni, mármint nehogy felüssön... de akik betettek 40mm-s rugót pl omiba ők vallják,h semmi gáz vele..

Elküldve
Első kerékcsapágy csere elvégezhető házilag vagy csak szakműhelybe ?

Bár az OFF R19ét ON megcsináltuk házilag most délután ...

Köszi!

Szerintem nem bonyolultabb mint a R19, szóval ha van kis műszaki érzék akkor simán.

Elküldve

Tomi!

Beindult a fantázia? :lol:

Az általad említett jelenség, vagyis az jó kis úttartás nem csak a rugókon

múlik, hanem legalább annyira a gátlókon. Ha mindkettőt cseréled, az

100 felett indul árban, de érdemes a toronymerevítőt is betervezni a

költségvetésbe. Meg 40-es ültetésnél már ajánlom a kartervédőt is.

Az utánfutós dolgok nem változnak szerintem.

Ja, és mostanában sokan belefutottak abba, hogy nem nézték, milyen

F Astrába való az adott rugókészlet, arra figyelj! Súlyra be kell határolni

a dolgot, nem lesz mindegyik jó, amit F Astrához árulnak!

Elküldve

Figyelek de még csak tanulok majd még úgy is kérdezek.

OFF BC: a compom mindent elfelejt ha lemerül az aksim. Majd be kellene állítani az össz kmet. egyszer.

Elküldve

Gabi!

Ezek a szilentek, amiket te említettél ezek versenyszilentek vagynem? Arra akarok kilyukadni, hogy miből készülnek: Kemény gumi/ műanyag, vagy bronz vagy ilyesmi?

Elküldve

Tomi!

Ok, ismert hiba a feledékenység, köv. verzió jó lesz! :D

I_S!

Nekem gumis a szilent, de túlméretes van belepréselve, és ettől

jóval keményebb, mint a gyári. Én direkt így kértem.

Létezik bronz/műanyag verzió is, de az már nagyon durva, általában

ladákban alkalmazzák előszeretettel. :lol:

Elküldve
Tomi!

Beindult a fantázia? :lol:

Az általad említett jelenség, vagyis az jó kis úttartás nem csak a rugókon

múlik, hanem legalább annyira a gátlókon. Ha mindkettőt cseréled, az

100 felett indul árban, de érdemes a toronymerevítőt is betervezni a

költségvetésbe. Meg 40-es ültetésnél már ajánlom a kartervédőt is.

Az utánfutós dolgok nem változnak szerintem.

Ja, és mostanában sokan belefutottak abba, hogy nem nézték, milyen

F Astrába való az adott rugókészlet, arra figyelj! Súlyra be kell határolni

a dolgot, nem lesz mindegyik jó, amit F Astrához árulnak!

Hi! Hát akkor szólok én is... hamár úgyis az én rugóim kerültek szóba...

Szóval sajna én is úgy jártam, hogy vettem egy garnitúra rugót, ami mint kiderült Caravánhoz való... így én csak az első 2-t használom.

Ezért is szeretném eladni őket.

Nekem nincsenek gátlóim... és nem is akarok venni! Illetve dilemmázok.

Ha ezeket eladnám, akkor vennék helyette egy 40mm-es rugószettet... de csak rugót... gátlót nem. Félek a gátlótól. A haver porig ültette a Corsaját és vannak sport gátlói is... és olyan kemény a futóműve, mint az asztal lapja! Nem tudod megmozdítani az autó elejét.

Ez csak akkor van, ha túl megültetem, vagy ez simán befigyelhet már egy 40mm-es ültetésnél is???

HELP ME!

Mi van, ha nem cserélek gátlót? Omni-t említettétek asszem, hogy neki nincs gátlója... gurul a taliga?

A toronymerevítés ajánlott már 40mm-nél erősen?

Ha érdekel, elmondom az ültetésem történetét... hogy hogy is vitt rá a lélek... NAGYON NEM AKARTAM ELŐSZÖR MEGÜLTETNI!

ÁÁÁÁ... túl kemény lesz, rázni fog, ütni fog minden kátyú, szétveri a kasztnit... ezektől tartottam...

Aztán jöttek a haverok, hogy szereztek nekem 4 rugót jó áron... próbáljuk bele a gépbe. Belerakják... ha nem tetszik, nem veszem meg!

Hát bele rakták... és megvettem! :D

Ég és föld! A tipikus "astras" "holdjáró" kinézet eltűnt! Az első felnim olyan, mintha eggyel nagyobb lenne, mint volt!

Sokkal stabilabb az autó... és sokkal KEMÉNYEBBEN NÉZ KI!

Előtte semmi extra... de egy ültetés tényleg nagyot dob a szekér megjelenésén!

Persze ráz, a kátyúkat nem árt kerülni (de nélküle sem!), jobban érzem az út hibáit... ... és?... megéri! Szerintem tutira!

De ez tényleg azon múlik, hogy ki mit akar!

Szerintem nincs szép autó ültetés nélkül! Ha komfort kell... ne ültess... és vegyél 13"-os kerekeket!

Ha kemény gépet akarsz, a minimum a 15", de inkább 16"-os felni... és ültetés! Ez kötelező. Itt kezdődik a tuning!

(én 15"os felniket vettem... de már bánom. Már 16" alatt nem raknék rá.)

bocs, ha sokat pofáztam, és olyanokat elmondtam, amiket már mások előttem sokszor... csak... gondoltam... ide vág... és hátha érdekel valakit!

:roll:

Elküldve

"70 magasságában már van 40mm-es rugó + gátló! "

Csak nem mindegy hogy milyen. :lol:

Ültetés és a jó úttartás között még van egy fontos különbség: a gátló.

Ha csak rugót cserélsz, azzal lejjebb helyezed a súlypontot, és máris

élvezetesebb a sportos feeling, viszont még közel sem értél el jó

úttartást. Ahhoz kell még a rugóhoz hangolt gátló is, és egyből ég és föld

lesz a dolog (a mostanidhoz képest).

Állítható jó futómű tudod mennyibe kerül Astra F-hez? Csak az első jócskán

200e felett van, és akkor még sporttársi árakon beszélgetünk. :D

(nem az az állítható futómű, ahol tekergetni lehet a gátló keménységét)

Elküldve

Teljesen 1et értek Gabival.

Én is rengeteget jártam utánna, nézegettem, mérlegelni próbáltam az árakat, mire kikötöttem egy viszonylag drágább rugónál. Megvolt, hogy milyen márka lesz a rugó, hát nézzük a gátlókat. nos én állíthatót (persze hogy tetszett volna) de nem is gondolkodtam benne, mert amire magam is azt mondtam volna, hogy meggyőzött, abból legalább .... legalább 2 komplett leömlős sportrendszer kijött volna a kocsira, meg némi kiegészítés lökösönként. Hát így arra jutottam marad a nem állítható... Ebből már csak 1 rendszer jött volna ki :lol: :D ... Számomra ez is sok forintnak bizonyúlt.

Jött a döntés 35mm es Vogtland rugószett kocsihoz kalibrálva. Ezekhez még nem muszáj a gátlócsere, persze nem is jön a full úttartás, de sokkal jobb mint volt, és legalább minőségiek a rugók, meg bánja a tök, ha eltörik valamelyik :lol: úgyis kicserélik... :lol:

Elküldve

Voltam ma megnézetni mi kopog az autó elejében!

Az eredmény amit cserélni kellene, márcsak a műszaki miatt is: első lengőkar első, hátsó szilent + toronyszilentek, lehet hogy a lengéscsillapítók is az holnap derül ki, de az jobbos szára kotyog a perselyben. :lol:

Milyen gátlót vegyek? Tanácstalan vagyok.

Toronyszilet csak gyári, vagy lehet valami más is?

Elküldve

Hát ha kotyog, akkor lehet hogy nem csak szilent, hanem csapágy is kuka.

Én is holnap megyek talpascserére, aztán ha már lent vannak a lengőkarok, megnézzük a szilentem állapotát is. Egyébként nekem is gyanúsak a toronyszilentek, bár a szerelő azt mondta, jók még azok, de holnap leszedetem a telót is, aztán kiderül.

Jó kis lóvé lesz az tuti. :lol:

Elküldve

Nekem is kotyog vmi elöl... Hónap végén megy szakihoz, de remélem, h megáll 100 alatt a történet.

Na, ezért nem lesz idén légkondi a verdában. :lol:

Elküldve

Bilstein /BL PTE 3154 olajos/ lengéscsillapítók milyenek? most akcióba van + kedvezmény a pár 15 ből kijönne és 3 év gart adnak rá!

Van valakinek ilyen?

Elküldve
Bilstein /BL PTE 3154 olajos/ lengéscsillapítók milyenek? most akcióba van + kedvezmény a pár 10 ből kijönne és 3 év gart adnak rá!

Van valakinek ilyen?

Bilstein az mind gázos szerintem, igaz abban is van némi olaj.

Hol is akciós ? :lol:

Elküldve

Aham, köszi.

Azért érdekes mert asszem Tom barátunkkal dumcsiztunk erről és az élt az emlékeimben, amit írtam.

Persze a www.bilstein.hu pont most nem elérhető :lol:

Bilstein szerintem jó, mega Sachs, Kayaba, Koni, stb.

A bilstein.hu az én oldalam. Mivel már nem importáljuk, ezért leállítottam.

Elküldve

Részben mindenkinek igaza van. Kb 1-1,5 évvel ezelőttig nem volt a Bilsteinnek olajos lengéscsillapítója. Azonban azóta bevezették ezt a terméket is. Az említett PTE - vel kezdődő cikkszámú pl. olajos.

Elküldve

Felülbírálom magam!

Most beszéltem valakivel, akinek adok a szavára és ő szerinte a Gábriel nem rossz. És van belőle gázos is.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.