Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

<_< :wacko:

Hát legtöbbször nem arra vagyok kiváncsi, hogy hol tilt le a gép... :( :o

De akkor inkább kettesben fogok indulni és annyi...akkor talán nem pörög ki... ;) annyira... ;)

Mennyi is, 90paci? Azért nehogy azt mond, hogy nem lehet olyan finoman adagolni a gázt, hogy ne pörögjön ki. De végülis lehet benne valami, szar gátlókkal jobban beleng a kaszni, méresd ki, nem olyan nagy összeg. Én zéró tapasztalattal kilóméterek alatt észrevettem az eltört hátsó gátlót, úgy hajókázott a kocsi. Azért mértek 3%-ot a törött gátlóra. :)

Link to comment
Megosztás:

Mennyi is, 90paci? Azért nehogy azt mond, hogy nem lehet olyan finoman adagolni a gázt, hogy ne pörögjön ki. De végülis lehet benne valami, szar gátlókkal jobban beleng a kaszni, méresd ki, nem olyan nagy összeg. Én zéró tapasztalattal kilóméterek alatt észrevettem az eltört hátsó gátlót, úgy hajókázott a kocsi. Azért mértek 3%-ot a törött gátlóra. :(

most érzetre 90+, az etanol miatt...

De tudok finoman is indulni...sőt gáz nélkül is elindul...csak mikor egy kocsisorból valaki előzékenyen enged bekanyarodni, akkor nem finomkodhatok... <_<

De vizsgán átment hiba nélkül, most augusztusban...

Jövőre tervezem a kicserélést...jófajta gázos b.rdi autó gazdaságosra... :wacko:

Link to comment
Megosztás:

most érzetre 90+, az etanol miatt...

De tudok finoman is indulni...sőt gáz nélkül is elindul...csak mikor egy kocsisorból valaki előzékenyen enged bekanyarodni, akkor nem finomkodhatok... <_<

De vizsgán átment hiba nélkül, most augusztusban...

Jövőre tervezem a kicserélést...jófajta gázos b.rdi autó gazdaságosra... :wacko:

Nekem most unixos-legócsóbb van benne, jónak jó, csak hidegben nyikorog mint állat. De nem gond, a benzinpumpa hangja éppen elnyomja. :(

Link to comment
Megosztás:

Nekem most unixos-legócsóbb van benne, jónak jó, csak hidegben nyikorog mint állat. De nem gond, a benzinpumpa hangja éppen elnyomja. <_<

Az enyém óccsóbb lesz, mert van 30% kedvezmény! :wacko: :o

És nincs hangja a pumpának, viszont a mélyláda mindent elnyom! :( Még a jobbelső koporászást is! Sőt a tiltási fordulatszámot is inkább látom, mint hallom! ;) ;)

Link to comment
Megosztás:

Az milyen amikor a "kutyacsont" kezd elhalálozni ?

A gólyaláb valamikor nyáron volt kiszedve.

Toronycsapágy, stb.

Szerintem az is kopoghat ha már annyira elkopott a gumi, hogy kottyan ahogy kapja a terhelést, vagy amikor megszűnik. De ez gondolom látható is ha leveszed a kereket, vagy kitekered a kormányt.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem az is kopoghat ha már annyira elkopott a gumi, hogy kottyan ahogy kapja a terhelést, vagy amikor megszűnik. De ez gondolom látható is ha leveszed a kereket, vagy kitekered a kormányt.

Igen, azért kérdeztem.

Múlt héten leszedtem a kereket, barkácsoltam amolyan pót-dobbetétet, hogy ne verje be a kerék a vizet az ékszíjakhoz.

Akkor láttam milyen ramaty a kutyacsont.

A gumi berepedezve, talán ki is szakadva..

Érdekes módon, esőben jobban előjön ez a koppanás.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Caravan-ban a hátsó lengéscsillapító alsó rögzítő csavarját milyen erősre kell húzni? Ma cseréltem és mivel leforgott, simán kézzel fogtam rá a szárára, ahogy alul meghúztam. Szépen össze is préselődek a gumiütközők. Elég neki ennyi? Vagy csőfogóval megfogjam a szárát és úgy húzzak rá? Sajnálom összekaristolni, barmoni az új cuccot. <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Caravan-ban a hátsó lengéscsillapító alsó rögzítő csavarját milyen erősre kell húzni? Ma cseréltem és mivel leforgott, simán kézzel fogtam rá a szárára, ahogy alul meghúztam. Szépen össze is préselődek a gumiütközők. Elég neki ennyi? Vagy csőfogóval megfogjam a szárát és úgy húzzak rá? Sajnálom összekaristolni, barmoni az új cuccot. <_<

Kicsit lapuljon el a gumi, meg persze kontraanyát rá, hogy le ne tekeredjen. Nem szabad tökig meghúzni, mert ahogy mozog a híd változik a gátlók szöge , kell neki a játék.

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy márkától függő. Nekem kontraanyás volt a régi is, meg az Unixos is. <_<

Nekem az Unix-nál beszerzett OPTIMAL gátlókhoz eleve műanyagbetétes önzáró anyákat adtak. Szerintem megbízhatóbb, mint a kontraanya. Ráadásul, ha egyszer szét kell szedni a cuccot, akkor csak egy berohadt anyát kell leszenvedni. :( Ez is egy szempont :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Ráadásul, ha egyszer szét kell szedni a cuccot, akkor csak egy berohadt anyát kell leszenvedni. :wacko: Ez is egy szempont <_<

És az is egy szempont, hogy ha összerakáskor valami jófajta zsírral megkened sokkal könnyebb lesz levenni.. :(

Link to comment
Megosztás:

És az is egy szempont, hogy ha összerakáskor valami jófajta zsírral megkened sokkal könnyebb lesz levenni.. <_<

Persze, csak gondolom, a jófajta zsír azt is elősegíti, hogy az anya esetleg kilazuljon és önálló életet kezdjen. Persze, ha jól meg van kontrázva, akkor talán ez elkerülhető, nem tudom... Nekem mindenesetre a műa. betétes megbízhatóbbnak tűnik.

Link to comment
Megosztás:

Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy a lengéscsillapító kezdődő halála okozhatja azt, hogy egyesben pattogva pörögnek ki a kerekek, ha kövérebb gázzal indulok el? Mert egyébként fogja a kocsit, igaz érzem h nem az igazi...csak kicsit idegesítő..

mekora tapancsok vannak alatta? biztos nem rávaló

Link to comment
Megosztás:

Furcsa kérdésem lenne: Nagy divat ugye a kocsik "ültetése" amihez dögivel lehet kapni a különböző szetteket. Én azonban hobbimból adódóan (horgászat) sokat járok úttalan utakon, ezért arra gondoltam, hogy tavasszal ha anyagi lehetőségeim engedik akkor emelni szeretnék a kocsin. Ilyen "emel szettet" azonban még német oldalakon sem láttam. Azt sem tudom, hogy elég-e ha rugókat és gátlókat cserélek. Alapvetően ezek határozzák meg a hasmagasságot? Caravanban mik a gyári rugóhosszak? Ha ezt tudnám, akkor tudnám milyen hosszú rugókat kellene keresni. Vagy egyszerűbb ha a 13" felniket cserélem nagyobbra és magasabb oldalfalú gumikat teszek föl? Ha jól gondolom, azzal is nyerék 2-3 centit.

Ötletek, esetleg tapasztalat???

Link to comment
Megosztás:

Furcsa kérdésem lenne: Nagy divat ugye a kocsik "ültetése" amihez dögivel lehet kapni a különböző szetteket. Én azonban hobbimból adódóan (horgászat) sokat járok úttalan utakon, ezért arra gondoltam, hogy tavasszal ha anyagi lehetőségeim engedik akkor emelni szeretnék a kocsin. Ilyen "emel szettet" azonban még német oldalakon sem láttam. Azt sem tudom, hogy elég-e ha rugókat és gátlókat cserélek. Alapvetően ezek határozzák meg a hasmagasságot? Caravanban mik a gyári rugóhosszak? Ha ezt tudnám, akkor tudnám milyen hosszú rugókat kellene keresni. Vagy egyszerűbb ha a 13" felniket cserélem nagyobbra és magasabb oldalfalú gumikat teszek föl? Ha jól gondolom, azzal is nyerék 2-3 centit.

Ötletek, esetleg tapasztalat???

Ha mindenképpen emelni akarsz, akkor inkább tegyél bele uj gyári rugókat. Gátlót nem kell cserélned. A caravan rugóid lehet hogy el vannak már fáradva. Ennél nagyobb emelést szerintem nem érdemes, mert azon kivül, hogy bután nézne ki, még billegne is nagyon a kanyarokban. Olyan sokat nem mész terepen szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.