Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Mi okozhatja azt a problémát, hogy lassú tempóban gurulva (kb. 30-40km/h), terhelés nélkül a futómű kis mértékben jobbra-balra mozgatja a kormányt és ugyanez a váltón is észrevehető?

Okozhatja a kerékcsapágy ezt a problémát? (csak azért gyanakszom erre, mert egyébként 100-120km/h környékén eléggé búgó hangja van a jobb első keréknek.)

Feltételezem, hogy a gumiabroncsok és a keréktárcsák jó állapotban vannak, tehát nincs ütés, esetleg kezdődő szálszakadás. Ezek gumisnál pár forintért teljes bizonyossággal kizárhatóak. Gondolom teljesen sima útfelületen is érzed ezt a bemozgatást.

Ahogyan előttem írták lehet az első lengőkarok hátsó szilentjei is, de nem biztos.

Azt írtad, hogy terhelés nélkül csinálja. Ha bármelyik fokozatban alacsony sebességnél tartva is produkálja akkor elképzelhető a féltengelycsukló is. Akár külső, de inkább a belsőkre jellemző, hogy ilyet okoznak. Sőt, ha volt mostanában kiszerelve (és szétszerelve) a féltengely, akkor egy helytelen szerelés is lehet az oka. Én még ellenőrizném a tartóbakokat és a féktárcsák ütését is.

A nagy sebességnél jelentkező búgás szerintem nincs összefüggésben ezzel. Mert ha a kerékcsapágy holtjátéka okozná (az is tud ilyen bemozgatást eredményezni) akkor már úgy lógna a kerék, hogy az már balesetveszélyes. Egyszerűen ellenőrizhető, csak megemeled és megrángatod a kereket. Olyan mértékű lógást már nehéz nem észrevenni.

Viszont a búgást okozhatja a kerékcsapágy gördülő és futópályáinak felületi sérülése, kenőanyag hiánya ez általában a porvédő sérülésénél jelentkezik, vagy egy szoruló fék túlzott hőterhelése, vagy féltengelyanya eszetlen meghúzása is, stb., de okozhatja még maga a gumiabroncs is a megnövekedett zajt.

A lényeg, hogy volt-e mostanában kiszerelve a féltengely?

Link to comment
Megosztás:

Feltételezem, hogy a gumiabroncsok és a keréktárcsák jó állapotban vannak, tehát nincs ütés, esetleg kezdődő szálszakadás. Ezek gumisnál pár forintért teljes bizonyossággal kizárhatóak. Gondolom teljesen sima útfelületen is érzed ezt a bemozgatást.

Ahogyan előttem írták lehet az első lengőkarok hátsó szilentjei is, de nem biztos.

Azt írtad, hogy terhelés nélkül csinálja. Ha bármelyik fokozatban alacsony sebességnél tartva is produkálja akkor elképzelhető a féltengelycsukló is. Akár külső, de inkább a belsőkre jellemző, hogy ilyet okoznak. Sőt, ha volt mostanában kiszerelve (és szétszerelve) a féltengely, akkor egy helytelen szerelés is lehet az oka. Én még ellenőrizném a tartóbakokat és a féktárcsák ütését is.

A nagy sebességnél jelentkező búgás szerintem nincs összefüggésben ezzel. Mert ha a kerékcsapágy holtjátéka okozná (az is tud ilyen bemozgatást eredményezni) akkor már úgy lógna a kerék, hogy az már balesetveszélyes. Egyszerűen ellenőrizhető, csak megemeled és megrángatod a kereket. Olyan mértékű lógást már nehéz nem észrevenni.

Viszont a búgást okozhatja a kerékcsapágy gördülő és futópályáinak felületi sérülése, kenőanyag hiánya ez általában a porvédő sérülésénél jelentkezik, vagy egy szoruló fék túlzott hőterhelése, vagy féltengelyanya eszetlen meghúzása is, stb., de okozhatja még maga a gumiabroncs is a megnövekedett zajt.

A lényeg, hogy volt-e mostanában kiszerelve a féltengely?

Bingó! :D

Link to comment
Megosztás:

Abszolút nem tudom mit kezdjek ezzel a kerékrázással. Nemrég levettem a két első kereket, visszatettem - nyilván nem ugyanúgy - és ezt követően nem rázott.

Ma elvittem, beállították a futóművet, kormányközepet. Mivel az első gumik nagyon minimálisan ütöttek, hátra tettem őket, a hátsókat pedig előre. Ki lett centrírozva rendesen, a fékeken és a felniken a felfekvő felületet letisztítottam, megcsiszoltam, a tehermentesítőket is letakarítottam. A felnik nem ütnek egyáltalán semmit. És ezután megint ráz. Féltengely jó, összekötő gömbfej jó, talpas jó. Innentől nincs további ötletem.

Link to comment
Megosztás:

Abszolút nem tudom mit kezdjek ezzel a kerékrázással. Nemrég levettem a két első kereket, visszatettem - nyilván nem ugyanúgy - és ezt követően nem rázott.

Ma elvittem, beállították a futóművet, kormányközepet. Mivel az első gumik nagyon minimálisan ütöttek, hátra tettem őket, a hátsókat pedig előre. Ki lett centrírozva rendesen, a fékeken és a felniken a felfekvő felületet letisztítottam, megcsiszoltam, a tehermentesítőket is letakarítottam. A felnik nem ütnek egyáltalán semmit. És ezután megint ráz. Féltengely jó, összekötő gömbfej jó, talpas jó. Innentől nincs további ötletem.

Az agy le van takarítva rendesen a féktárcsa alatt is?

Link to comment
Megosztás:

Az agy le van takarítva rendesen a féktárcsa alatt is?

Le. Amikor nemrég tettem fel a 256 rendszert, ezt természetesen megejtettem.

D mint mondtam, mikor a múltkor le lett szedve a kerék, és vissza, akkor jó volt. Biztos fordítottam rajta valamennyit és nem úgy került vissza. De ettől a mostani művelettől többet vártam. :D

Link to comment
Megosztás:

Le. Amikor nemrég tettem fel a 256 rendszert, ezt természetesen megejtettem.

D mint mondtam, mikor a múltkor le lett szedve a kerék, és vissza, akkor jó volt. Biztos fordítottam rajta valamennyit és nem úgy került vissza. De ettől a mostani művelettől többet vártam. :D

Végülis akkor van még 3 próbálkozásod. :P ^_^

Link to comment
Megosztás:

Abszolút nem tudom mit kezdjek ezzel a kerékrázással. Nemrég levettem a két első kereket, visszatettem - nyilván nem ugyanúgy - és ezt követően nem rázott.

Ma elvittem, beállították a futóművet, kormányközepet. Mivel az első gumik nagyon minimálisan ütöttek, hátra tettem őket, a hátsókat pedig előre. Ki lett centrírozva rendesen, a fékeken és a felniken a felfekvő felületet letisztítottam, megcsiszoltam, a tehermentesítőket is letakarítottam. A felnik nem ütnek egyáltalán semmit. És ezután megint ráz. Féltengely jó, összekötő gömbfej jó, talpas jó. Innentől nincs további ötletem.

Próbálj meg egy felszerelt kerékkel történő kiegyensúlyozást és ha utána jó, akkor jelöld össze az agyat és a felnit.

Sajna már kevés helyen végeznek ilyet. Ilyesmi szerkentyű:

53865-20100626-gDib4y.jpg

Link to comment
Megosztás:

Feltételezem, hogy a gumiabroncsok és a keréktárcsák jó állapotban vannak, tehát nincs ütés, esetleg kezdődő szálszakadás. Ezek gumisnál pár forintért teljes bizonyossággal kizárhatóak. Gondolom teljesen sima útfelületen is érzed ezt a bemozgatást.

Ahogyan előttem írták lehet az első lengőkarok hátsó szilentjei is, de nem biztos.

Azt írtad, hogy terhelés nélkül csinálja. Ha bármelyik fokozatban alacsony sebességnél tartva is produkálja akkor elképzelhető a féltengelycsukló is. Akár külső, de inkább a belsőkre jellemző, hogy ilyet okoznak. Sőt, ha volt mostanában kiszerelve (és szétszerelve) a féltengely, akkor egy helytelen szerelés is lehet az oka. Én még ellenőrizném a tartóbakokat és a féktárcsák ütését is.

A nagy sebességnél jelentkező búgás szerintem nincs összefüggésben ezzel. Mert ha a kerékcsapágy holtjátéka okozná (az is tud ilyen bemozgatást eredményezni) akkor már úgy lógna a kerék, hogy az már balesetveszélyes. Egyszerűen ellenőrizhető, csak megemeled és megrángatod a kereket. Olyan mértékű lógást már nehéz nem észrevenni.

Viszont a búgást okozhatja a kerékcsapágy gördülő és futópályáinak felületi sérülése, kenőanyag hiánya ez általában a porvédő sérülésénél jelentkezik, vagy egy szoruló fék túlzott hőterhelése, vagy féltengelyanya eszetlen meghúzása is, stb., de okozhatja még maga a gumiabroncs is a megnövekedett zajt.

A lényeg, hogy volt-e mostanában kiszerelve a féltengely?

NEM

A féktárcsákat kb. 3/4 éve cseréltem, viszont olcsókat vettem és valószínűleg ratyi minőségűeket. Ezt abból gondolom, hogy autópályás használatkor a fékezés szétrázza a kocsit. Ergo, szerintem a tárcsának van ütése. Lehet ilyen szinten szar egy tárcsa?

(A legkisebb van fenn és hűtés nélküli. 2 tárcsa és a 4 pofa került 10ezerbe, újonnan)

DE még a féltengely dolgot is megvizslatom. A kerékcsapágyat nemsokára cserélik. Hülye kérdés: Szükséges-e ezután futóművet állíttatni?

Link to comment
Megosztás:

Azok nem régiek, és nincs ilyen bajuk.

Egyet még megnézhetnél. A gumikon valahol meg van jelölve a szelepek helye. Nekem ez volt a baja....másik gumisnál megnézettem őket, elvileg "0"-sak voltak, de a jel nem egyezett a szeleppel. Odaállította őket, kiegyensúlyozta és megjavult. Kevesebb súly is kellett rájuk. :D

Link to comment
Megosztás:

Egyet még megnézhetnél. A gumikon valahol meg van jelölve a szelepek helye. Nekem ez volt a baja....másik gumisnál megnézettem őket, elvileg "0"-sak voltak, de a jel nem egyezett a szeleppel. Odaállította őket, kiegyensúlyozta és megjavult. Kevesebb súly is kellett rájuk. :D

Ma amikor átcseréltük a gumikat az első-hátsó felniken erre figyeltünk.

Link to comment
Megosztás:

A féktárcsákat kb. 3/4 éve cseréltem, viszont olcsókat vettem és valószínűleg ratyi minőségűeket. Ezt abból gondolom, hogy autópályás használatkor a fékezés szétrázza a kocsit. Ergo, szerintem a tárcsának van ütése. Lehet ilyen szinten szar egy tárcsa?

(A legkisebb van fenn és hűtés nélküli. 2 tárcsa és a 4 pofa került 10ezerbe, újonnan)

DE még a féltengely dolgot is megvizslatom. A kerékcsapágyat nemsokára cserélik. Hülye kérdés: Szükséges-e ezután futóművet állíttatni?

Ez a kormánybemozgatósdi nekem is volt anno. Nálam a rossz minőségű abroncsok okozták pedig újak voltak. A legolcsóbbat (és sajnos a leghitványabbat) vettem, riszáltak is rendesen -a kormánykerékkel együtt- új korukban 30-40-nél hűvös időben. Majd egy szezon után elmúlt.

Részemről ahogyan írtam is csak feltételezés volt hogy már túl vagy a kerekek vizsgálatán. Mivel mindenki ezzel kezdené. Tényleg, megforgatta már gumis?

Ha még nem volt, nézesd meg gumissal gépen, vagy tedd fel a hátsókat előre próbaképpen.

Kerékcsapágy csere után elvileg nem kell futóművet állítani. Viszont ártani nem árt, főleg ha már régen volt, vagy ha az abroncs futófelülete erről panaszkodik. Érdemes ellenőriztetni, szükség esetén beállítani (már amit lehet). Ja és természetesen csak "tökéletes" futóművel és kerekekkel érdemes.

Link to comment
Megosztás:

Urak,megoldódott a felni problémám.Leszedtem az első kerekeket,megnéztem a tehermentesítő témát.

Volt 2mm hézag,aminek nem tulajdonítottam nagy jelentőséget.

Aztán gondoltam orvoslom.Csináltam villanyszerelős tehermentesítőt ^_^

Tekertem a kerékagyra pár menet szigetelőszalagot,hogy passzoljon.És láss csodát,megszűnt

a rázkódásom.Teljesen finoman fut a kocsi.Még 160 körül is. :D

Ezt is megcsináltaaaaam

Link to comment
Megosztás:

Urak,megoldódott a felni problémám.Leszedtem az első kerekeket,megnéztem a tehermentesítő témát.

Volt 2mm hézag,aminek nem tulajdonítottam nagy jelentőséget.

Aztán gondoltam orvoslom.Csináltam villanyszerelős tehermentesítőt :P

Tekertem a kerékagyra pár menet szigetelőszalagot,hogy passzoljon.És láss csodát,megszűnt

a rázkódásom.Teljesen finoman fut a kocsi.Még 160 körül is. ^_^

Ezt is megcsináltaaaaam

Jó de ez azért nem végleges megoldás ugye? :D

Link to comment
Megosztás:

Jó de ez azért nem végleges megoldás ugye? :D

Én mint fémforgányoló, azt javasolnám, hogy mihamarabb csináltass újakat, mert ez nem sokáig fog működni. 500/db áron kb csinálnak is metamidból. Még talán olcsóbban ki is jössz, ha veszel hozzá metamidot.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.