Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Kayaba-t vegyél inkább. Már ha vagy a pénztárcád ellensége. Jó még a sachs is.

Nekem sach gázos lengéscsillapító van elől hátul,kayaba rugó hátul.

Nemrég cseréltem.Nagyon jó minőségű cuccok,ajánlom Neked is!

Más:Hátsó spirálrugó cseréjénél fontos hogyan teszem be az újat?Én logikám szerint tökmindegy,de kÍváncsi lennék egy hozzáértő véleményére!

Link to comment
Megosztás:

Nekem sach gázos lengéscsillapító van elől hátul,kayaba rugó hátul.

Nemrég cseréltem.Nagyon jó minőségű cuccok,ajánlom Neked is!

Más:Hátsó spirálrugó cseréjénél fontos hogyan teszem be az újat?Én logikám szerint tökmindegy,de kÍváncsi lennék egy hozzáértő véleményére!

Úgy rémlik a caravannak csak egyféleképpen lehet betenni. Adja magát, a gumicsöcs csak egyik felébe passzol. Ha meg mindegyikbe akkor tökmindegy.

Link to comment
Megosztás:

Hello Mindenkinek!

Két hete lecseréltem a téli papucsokat nyárira! Az első pár napban nem figyeltem, de később feltűnt, hogy jobbra húz a kocsi!

Ötletek?

/ha lesz időm viszem centíroztatni a kerkeket, de amikor cseréltem őket, nem hiányoztak súlyok. Vagy az nem számít?/

A gumin egy oldali kopás nem látszik.

Ha elviszem szerelőhöz, mit nézessek meg vele?

Válaszokat előre is köszönöm!

Üdv: demars

Link to comment
Megosztás:

Hello Mindenkinek!

Két hete lecseréltem a téli papucsokat nyárira! Az első pár napban nem figyeltem, de később feltűnt, hogy jobbra húz a kocsi!

Ötletek?

/ha lesz időm viszem centíroztatni a kerkeket, de amikor cseréltem őket, nem hiányoztak súlyok. Vagy az nem számít?/

A gumin egy oldali kopás nem látszik.

Ha elviszem szerelőhöz, mit nézessek meg vele?

Válaszokat előre is köszönöm!

Üdv: demars

Először centírozással kéne kezdeni. Az a leggyorsabb, és a legócsóbb része is a dolognak, plusz ha elmész futóműveshez akkor neki is az lesz az első kérdése hogy a kerekek centírozása hogy áll. Valószínű egyébként hogy a gumik vannak máshogy kopva, mint a téliek, és ezért húz félre. Több helyen hallottam hogy ajánlott lenne minden kerékgarnitúra csere után, hozzáállítani a futóművet is a kerekekhez, mert elég kicsi az esélye hogy a két garnitúra ugyan úgy legyen kopva. Az hogy a súlyok nem hiányoznak a felniről, még nem jelenti azt hogy jó is. :)

Link to comment
Megosztás:

Hali! Astra F-be szeretnék venni gátlókat, és nem tudom h amit kinéztem a TA-Technix milyen is minőségben, uttartásban...... stb... Aki tud az segítsen köszi :)

Én ALKO gázost választottam kb. 2 hete cseréltem és klasszisokkal jobb lett. Igaz kicsit olyan érzést nyújt a régihez képest mintha pattogna, (kemény a futómű) de sokkal stabilabb 36000 ft/garnitúra

Link to comment
Megosztás:

Hello Mindenkinek!

Két hete lecseréltem a téli papucsokat nyárira! Az első pár napban nem figyeltem, de később feltűnt, hogy jobbra húz a kocsi!

Ötletek?

/ha lesz időm viszem centíroztatni a kerkeket, de amikor cseréltem őket, nem hiányoztak súlyok. Vagy az nem számít?/

A gumin egy oldali kopás nem látszik.

Ha elviszem szerelőhöz, mit nézessek meg vele?

Válaszokat előre is köszönöm!

Üdv: demars

Ugyanoda kerültek vissza a kerekek, ahol az előző szezonban is futottak? Guminyomást ellenőrizted?

Link to comment
Megosztás:

Hello Mindenkinek!

Két hete lecseréltem a téli papucsokat nyárira! Az első pár napban nem figyeltem, de később feltűnt, hogy jobbra húz a kocsi!

Ötletek?

/ha lesz időm viszem centíroztatni a kerkeket, de amikor cseréltem őket, nem hiányoztak súlyok. Vagy az nem számít?/

A gumin egy oldali kopás nem látszik.

Ha elviszem szerelőhöz, mit nézessek meg vele?

Válaszokat előre is köszönöm!

Üdv: demars

Vetnék egy pillantást a rugókra is. Nekem ki volt törve egy ív belőle és mindig húzott félre. Persze egyenes útfelület és centírozott kerekek szükségesek...csakis utána jöhet szóba a rugó.

Link to comment
Megosztás:

Én ALKO gázost választottam kb. 2 hete cseréltem és klasszisokkal jobb lett. Igaz kicsit olyan érzést nyújt a régihez képest mintha pattogna, (kemény a futómű) de sokkal stabilabb 36000 ft/garnitúra

Én is jártam így. Most 2hete tettem fel a nyáriakat és úgy csináltam, hogy ami tavai hátul volt az idén elől oldalt azt nem változtatta forgás irány miatt ugye. És az előretett hátsó kerekek úgy ráztak 90től hogy 4kézzel fogtam a kormányt. Na mondom akkor vissza minden előre vissza tettem ami tavaly elől volt és meg javult. A centir súly csak egy töredéke van a hátsó felniken mint az elsőkön szóval nálam ez volt a gond. De elképzelhető, hogy neked is egy új centír ráférne

Link to comment
Megosztás:

Én is jártam így. Most 2hete tettem fel a nyáriakat és úgy csináltam, hogy ami tavai hátul volt az idén elől oldalt azt nem változtatta forgás irány miatt ugye. És az előretett hátsó kerekek úgy ráztak 90től hogy 4kézzel fogtam a kormányt. Na mondom akkor vissza minden előre vissza tettem ami tavaly elől volt és meg javult. A centir súly csak egy töredéke van a hátsó felniken mint az elsőkön szóval nálam ez volt a gond. De elképzelhető, hogy neked is egy új centír ráférne

A tiedre meg lehet hogy 4 felni is :) Az hogy hátul nem ráz annyira az egy dolog, de attól hogy nem érzed a kormányon, az még nem jó :D Az én téli kerekeim is érdekes állapotban voltak már. Ki lettek centírozva egy párszor, de gumis ismerős már beszólt hogy ennyi súlyt egy felnire azért elég ritkán tesznek :D Ha nem akarok egy féltéglát fölragasztani rá, akkor nyárra vehetnék négy rendes felnit. Bólogattam okosan, aztán maradtak azok. Érzésre nem volt vészes, így nem igazán zavart, de most hogy fönt vannak az újak, így már érezni a különbséget :)

Link to comment
Megosztás:

Ugyanoda kerültek vissza a kerekek, ahol az előző szezonban is futottak? Guminyomást ellenőrizted?

Ugyan oda tettem őket! A nyomást is beállítottam 2,2 bar ra pontosan, mind a négy gumiba! Elöl új gumik vannak ( kb 3000 km van bennük)

Aza fura, hogy a kormányon nem érzem, hogy rázna valamelyik kerék is... szervom az nincs.

Minden esetre elviszem gumishoz, centírra, azután megy szerelőhöz, hogy nézze át a futóművet... majd meglátjuk!

Köszi a válaszokat!

További szép napot mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Ugyan oda tettem őket! A nyomást is beállítottam 2,2 bar ra pontosan, mind a négy gumiba! Elöl új gumik vannak ( kb 3000 km van bennük)

Aza fura, hogy a kormányon nem érzem, hogy rázna valamelyik kerék is... szervom az nincs.

Minden esetre elviszem gumishoz, centírra, azután megy szerelőhöz, hogy nézze át a futóművet... majd meglátjuk!

Köszi a válaszokat!

További szép napot mindenkinek!

Gondolom nem hallani semmiféle kopogást elölről sem menet közben sem pedig kanyarodáskor, igaz? Ha megrángatod a kerekeket oldalról akkor sincs kopogás?

Ha centír nem segít, akkor menj el egy profi futóműveshez egy átvizsgálásra (itt 1000Ft-ba kerül ahova én járok).

Link to comment
Megosztás:

Én is jártam így. Most 2hete tettem fel a nyáriakat és úgy csináltam, hogy ami tavai hátul volt az idén elől oldalt azt nem változtatta forgás irány miatt ugye. És az előretett hátsó kerekek úgy ráztak 90től hogy 4kézzel fogtam a kormányt. Na mondom akkor vissza minden előre vissza tettem ami tavaly elől volt és meg javult. A centir súly csak egy töredéke van a hátsó felniken mint az elsőkön szóval nálam ez volt a gond. De elképzelhető, hogy neked is egy új centír ráférne

Valamit félre értettél vagy én mondtam rosszul! :) Azt hogy pattog, arra értettem hogy kib...ott kemény lett a futóművem, szóval nincs többé a lágy rugózás! :) Amugy egyáltalán nem ráz.

Link to comment
Megosztás:

Valamit félre értettél vagy én mondtam rosszul! :) Azt hogy pattog, arra értettem hogy kib...ott kemény lett a futóművem, szóval nincs többé a lágy rugózás! :) Amugy egyáltalán nem ráz.

Ja most nézem:D Nem is neked akartam válaszolni, de úgy látszik rád sikerült kattintanom:D BOCS. Nem is figyeltem:P

Link to comment
Megosztás:

A tiedre meg lehet hogy 4 felni is :) Az hogy hátul nem ráz annyira az egy dolog, de attól hogy nem érzed a kormányon, az még nem jó :D Az én téli kerekeim is érdekes állapotban voltak már. Ki lettek centírozva egy párszor, de gumis ismerős már beszólt hogy ennyi súlyt egy felnire azért elég ritkán tesznek :D Ha nem akarok egy féltéglát fölragasztani rá, akkor nyárra vehetnék négy rendes felnit. Bólogattam okosan, aztán maradtak azok. Érzésre nem volt vészes, így nem igazán zavart, de most hogy fönt vannak az újak, így már érezni a különbséget :)

Nem tudom:D A két első felni kicsit rosszabb mint a két hátsó ezért több a súly rajta és máshol is van szóval ezért rázott a hátsó elől. De tavaly nyáron is mentem vele 140környékin nem rázott egy kicsit sem most már megint csak nem ráz, hogy vissza cseréltem. úgy hogy jó lesz még az a felni egy ideig (alufelniről van szó)

Link to comment
Megosztás:

A tiedre meg lehet hogy 4 felni is :) Az hogy hátul nem ráz annyira az egy dolog, de attól hogy nem érzed a kormányon, az még nem jó :D Az én téli kerekeim is érdekes állapotban voltak már. Ki lettek centírozva egy párszor, de gumis ismerős már beszólt hogy ennyi súlyt egy felnire azért elég ritkán tesznek :D Ha nem akarok egy féltéglát fölragasztani rá, akkor nyárra vehetnék négy rendes felnit. Bólogattam okosan, aztán maradtak azok. Érzésre nem volt vészes, így nem igazán zavart, de most hogy fönt vannak az újak, így már érezni a különbséget :)

Helló okoskodok kicsit: a gumisod ahelyett, hogy körberakná súlyokkal a felnidet nyugodtan nyomja le a felniről majd 90fokkal forgassa arrébb, majd mérés és újabb 90 fok majd mérés és 90 fok forgatás, ahol a legjobb ott rakja össze! Egyébként ezt a centRírozó gépek alapból ismerik ám és ezt is megmondja, hogy milyen állásnál kell a leg kevesebb súly a centRirozáshoz!

Egyébként helyesen centrírozásnak hívják és nem centírozásnak nem véletlenül húzza alá a böngésző(már akinek) :D

Link to comment
Megosztás:

Helló okoskodok kicsit: a gumisod ahelyett, hogy körberakná súlyokkal a felnidet nyugodtan nyomja le a felniről majd 90fokkal forgassa arrébb, majd mérés és újabb 90 fok majd mérés és 90 fok forgatás, ahol a legjobb ott rakja össze! Egyébként ezt a centRírozó gépek alapból ismerik ám és ezt is megmondja, hogy milyen állásnál kell a leg kevesebb súly a centRirozáshoz!

Egyébként helyesen centrírozásnak hívják és nem centírozásnak nem véletlenül húzza alá a böngésző(már akinek) :D

A gumisom már sikít ha meglátja azt a felnit, mert annyi köze van a "kerék" szóhoz hogy annak használom :) kapott az már az élettől eleget, egyszerűen sz.rrá van már csapva. Persze hogy megkereste az adott helyet ahova a legkevesebbet kell rakni, de amikor már oda is a teherautó méretből keresett olyat amit rá tud hajtani, akkor már elküldött melegebb helyekre :D (haver a srác, és élvezi hogy néha kimondhatja azt amit az átlag ügyfélnél akiből él, nem lehet, :D ) Azok a felnik sz.rok, nincs mit szépíteni. Nem véletlenül vettem másikat :)

Link to comment
Megosztás:

A gumisom már sikít ha meglátja azt a felnit, mert annyi köze van a "kerék" szóhoz hogy annak használom :) kapott az már az élettől eleget, egyszerűen sz.rrá van már csapva. Persze hogy megkereste az adott helyet ahova a legkevesebbet kell rakni, de amikor már oda is a teherautó méretből keresett olyat amit rá tud hajtani, akkor már elküldött melegebb helyekre :D (haver a srác, és élvezi hogy néha kimondhatja azt amit az átlag ügyfélnél akiből él, nem lehet, :D ) Azok a felnik sz.rok, nincs mit szépíteni. Nem véletlenül vettem másikat :)

Legalább nem csak engem ..opatnak a haverjaim a hülyeségeikkel :D :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én ALKO gázost választottam kb. 2 hete cseréltem és klasszisokkal jobb lett. Igaz kicsit olyan érzést nyújt a régihez képest mintha pattogna, (kemény a futómű) de sokkal stabilabb 36000 ft/garnitúra

sok rosszat hallottam az Alko-ról.de lehet,h beválik.

Link to comment
Megosztás:

Először centírozással kéne kezdeni. Az a leggyorsabb, és a legócsóbb része is a dolognak, plusz ha elmész futóműveshez akkor neki is az lesz az első kérdése hogy a kerekek centírozása hogy áll. Valószínű egyébként hogy a gumik vannak máshogy kopva, mint a téliek, és ezért húz félre. Több helyen hallottam hogy ajánlott lenne minden kerékgarnitúra csere után, hozzáállítani a futóművet is a kerekekhez, mert elég kicsi az esélye hogy a két garnitúra ugyan úgy legyen kopva. Az hogy a súlyok nem hiányoznak a felniről, még nem jelenti azt hogy jó is. :)

Futóműállítás 6-7 ezer forint, érdekes lenne, ha évente kétszer meg kellene játszani. Amúgy nekem is húz oldalra, de nem mindíg, kiváncsi leszek a szilent csere után megjavul-e.

Link to comment
Megosztás:

Még mindig nincs meg a bal első kerék felől jövő kopogó hang forrása. Múlt héten el is vittem egy szervizbe, ahol ismerős dolgozik. Mindent megrángattak, de semmit sem találtak. El is mentünk egy próbakörre és jelentkezett a hang, de nem tudtuk beazonosítani. Javasolták hagyjam ott, mivel állás után jobban jelentkezik a kopogás, csak mostanában nem tudom nélkülözni a kocsit. Nem vicc, hétvégén még a kormánykerék tövénél lévő borítást és a bal első ajtókárpitot is lebontottam, nem-e onnan jön a kopogás, de nem találtam semmi rendellenest.

Link to comment
Megosztás:

Még mindig nincs meg a bal első kerék felől jövő kopogó hang forrása. Múlt héten el is vittem egy szervizbe, ahol ismerős dolgozik. Mindent megrángattak, de semmit sem találtak. El is mentünk egy próbakörre és jelentkezett a hang, de nem tudtuk beazonosítani. Javasolták hagyjam ott, mivel állás után jobban jelentkezik a kopogás, csak mostanában nem tudom nélkülözni a kocsit. Nem vicc, hétvégén még a kormánykerék tövénél lévő borítást és a bal első ajtókárpitot is lebontottam, nem-e onnan jön a kopogás, de nem találtam semmi rendellenest.

Megnézted már a kipuftartó gumibakokat? :)

Link to comment
Megosztás:

Még mindig nincs meg a bal első kerék felől jövő kopogó hang forrása. Múlt héten el is vittem egy szervizbe, ahol ismerős dolgozik. Mindent megrángattak, de semmit sem találtak. El is mentünk egy próbakörre és jelentkezett a hang, de nem tudtuk beazonosítani. Javasolták hagyjam ott, mivel állás után jobban jelentkezik a kopogás, csak mostanában nem tudom nélkülözni a kocsit. Nem vicc, hétvégén még a kormánykerék tövénél lévő borítást és a bal első ajtókárpitot is lebontottam, nem-e onnan jön a kopogás, de nem találtam semmi rendellenest.

Nekem pl. kopogott már a stabilizátor gömbfejem(kutyacsont) és nem tudtam felemelt helyzetben sem úgy megrángatni, hogy észre vehető legyen, de ami érdekesebb, hogy lazult már fel leng. csill. tetején lévő anya is! Ezt a legolcsóbb megnézni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.