Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Időnként, ha alászedem elölről halk ciripelés hallatszik.Én féktárcsa-fékbetét érintkezési hangnak gondolom.

Biztos nem féltengely, mert az recseg.

Van valakinek ötlete?

Aztán! kézzel nyomkodva a kasznit az első lengéscsillapítők nem tünnek rossznak, de kicsit gödrös úton bólogat mint a barázdabillegető.

Szerintetek is cseréljek csillapítót?

1.Sztem cserélj fékbetétet.

2.Ez már csak ilyen.Ha nyomkodásra nem inog, akkor még ne bátsd.

(esetleg méresd be)

Elküldve
Időnként, ha alászedem elölről halk ciripelés hallatszik.Én féktárcsa-fékbetét érintkezési hangnak gondolom.

Biztos nem féltengely, mert az recseg.

Van valakinek ötlete?

Ha fékezel, utána abbahagyja? Változik a hangja? Kormány forgatásra reagál?

Sztem is fékbetét lesz.

Elküldve

Mino!

Nézd meg a féktárcsa mögötti védőlemezt, vaészeg néha hozzáér a tárcsához. Kézzel lehet igazítani rajta.

Gátlókat meg kell méretni padon.

Elküldve

Ha fékezel, utána abbahagyja? Változik a hangja? Kormány forgatásra reagál?

Sztem is fékbetét lesz.

Ha nem fékezem, csak alá van szedve, akkor is csinálja.

Könnyen lehet, hogy a lemez lesz a hibás!

Kormány mozgatásra úgy reagál, hogy ha visszatekerem majdnem egyenesbe, akkor elhallgat.De nem is mindig csinálja! és ez a bosszantóbb.

Elküldve
Ha nem fékezem, csak alá van szedve, akkor is csinálja.

Könnyen lehet, hogy a lemez lesz a hibás!

Kormány mozgatásra úgy reagál, hogy ha visszatekerem majdnem egyenesbe, akkor elhallgat.De nem is mindig csinálja! és ez a bosszantóbb.

Nekem is ilyen volt. Aztán fékbetét csere lett a vége.

Te, mi lenne, ha levennéd a kereket, és megnéznéd a betétet? Az a 10 perc meló megéri. :D

Elküldve

Nekem is ilyen volt. Aztán fékbetét csere lett a vége.

Te, mi lenne, ha levennéd a kereket, és megnéznéd a betétet? Az a 10 perc meló megéri. :D

meg persze!Úgy is most akarom átrakni a nyári gumit.

Elküldve
Mino!

Nézd meg a féktárcsa mögötti védőlemezt, vaészeg néha hozzáér a tárcsához. Kézzel lehet igazítani rajta.

Gátlókat meg kell méretni padon.

A gátlók 60%-osak! ez nem olyan rossz, de akkor miért bólogat?

A rugók lehetnek kicsit gyengébbek? akarom kérdezni elfáradhatnak 6 év alatt? Szerintem durva lenne.

Elküldve

A gátlók 60%-osak! ez nem olyan rossz, de akkor miért bólogat?

A rugók lehetnek kicsit gyengébbek? akarom kérdezni elfáradhatnak 6 év alatt? Szerintem durva lenne.

Padon 60%.De a tényleges lengéscsillapítás kicsit gyengébb.Egyébként az Astráé egyébként is kényelmesre van hangolva.Sztem.Nekem is bólogat.

Elküldve

Sziasztok

Lett egy problémám és talán valaki szintén járt ebben a cipőben és tud nekem segíteni.

Kb 2-3 hónapja csörgést hallottam hátúlról, menet közben, és először a kipufogó körüli hővédő lemezekre gyanakodtam. Tegnap aláfeküdtem a gépnek és megállapítottam, hogy nem onnan jön a csörgő hang. Ezekután rájöttem, hogy a ball hátsókerekemből jön .... szétszedtem és láttam, hogy a kerékagyon lévő " tömítőgyűrű" (radiális tömítőgyűrű néven is láttam már a szerelési kézikönyvben) van elszabadulva és ez csőrőg a kerékagynál.

A kérdésem az lenne, hogy ezt egyszerűen vissza lehet-e pattintani a helyére vagy annyira ki lehet már tágulva, hogy más utat kell járnom a javításhoz.

Egyáltalán járt már így valaki?

Üdv. : hala

Elküldve

Help me valaki!

Tudnátok segíteni hogy hol és mennyiért lehetne minőségi - gyárinál erősebb - toronycsapágyakat szerezni?

Előre is kösz!

Elküldve

No erről most hallok először, bár józan ésszel is értelemszerű, hogy valaminek ott is kell lenni :oops:

De mentségemre nem vagyok szerelő.

Akkor ha jól tévedek, azt csak úgy tudom megnézni, ha legontom a futóművet (kerék, gójaláb, rugó, meg mittom én)...

Honnan tudom meg, hogy kuka?

No meg mennyi kb bele az új (gondolom abból már lehet keményebbet gyártatni is, vagy az nem túl jó 5let?)

Elküldve

Egyébként javallom, hogy fel kellene mérni a futóművek állapotát,

és egyben elvégezni a szükséges felújítást, amennyiben szükség van

rá, mert ha csak egyvalami van kicserélve a szükséges alkatrészek

közül, akkor a bent maradt rossz alkatrész hamar tönkreteheti az újat

is! Ennek fényében javaslom az első futóműnél:

- lengőkar szilentek cseréje (mind a 4)

- toronyszilent csere

- toronycsapágy csere

- és ha már szét van szedve: kormányösszekötő-gömbcsukló csere

Ezután egy futóműbeállítás, és mintha új lenne. :(

És ha már ezek meg vannak csinálva, nem árt előtte ellenőrizni a

lengéscsillapítót sem, mert ezekkel együtt könnyű cserélni, nem sok

a plusz munkadíj. A fent leírt alkatrészek benne vannak 40-50e HUF-ban,

de azt tudomásul kell venni, hogy az autó nem olcsó dolog, nem

trabantban ülünk, amit otthon a sufniban meg lehet generálozni... :(

Elküldve

Ja, és nem árt ellenőrizni a stabrúd bekötő csuklóját, mert ha el van

rohadva a csavar szára, akkor jobb cserélni, mert nemsokára úgyis

eltörik. :(

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.