warwolf Elküldve Április5, 2005 Elküldve Április5, 2005 Időnként, ha alászedem elölről halk ciripelés hallatszik.Én féktárcsa-fékbetét érintkezési hangnak gondolom. Biztos nem féltengely, mert az recseg. Van valakinek ötlete? Aztán! kézzel nyomkodva a kasznit az első lengéscsillapítők nem tünnek rossznak, de kicsit gödrös úton bólogat mint a barázdabillegető. Szerintetek is cseréljek csillapítót? 1.Sztem cserélj fékbetétet. 2.Ez már csak ilyen.Ha nyomkodásra nem inog, akkor még ne bátsd. (esetleg méresd be)
leslie Elküldve Április5, 2005 Elküldve Április5, 2005 Időnként, ha alászedem elölről halk ciripelés hallatszik.Én féktárcsa-fékbetét érintkezési hangnak gondolom. Biztos nem féltengely, mert az recseg. Van valakinek ötlete? Ha fékezel, utána abbahagyja? Változik a hangja? Kormány forgatásra reagál? Sztem is fékbetét lesz.
opel16v Elküldve Április5, 2005 Elküldve Április5, 2005 Mino! Nézd meg a féktárcsa mögötti védőlemezt, vaészeg néha hozzáér a tárcsához. Kézzel lehet igazítani rajta. Gátlókat meg kell méretni padon.
Minoalovag Elküldve Április6, 2005 Elküldve Április6, 2005 Ha fékezel, utána abbahagyja? Változik a hangja? Kormány forgatásra reagál? Sztem is fékbetét lesz. Ha nem fékezem, csak alá van szedve, akkor is csinálja. Könnyen lehet, hogy a lemez lesz a hibás! Kormány mozgatásra úgy reagál, hogy ha visszatekerem majdnem egyenesbe, akkor elhallgat.De nem is mindig csinálja! és ez a bosszantóbb.
leslie Elküldve Április6, 2005 Elküldve Április6, 2005 Ha nem fékezem, csak alá van szedve, akkor is csinálja. Könnyen lehet, hogy a lemez lesz a hibás! Kormány mozgatásra úgy reagál, hogy ha visszatekerem majdnem egyenesbe, akkor elhallgat.De nem is mindig csinálja! és ez a bosszantóbb. Nekem is ilyen volt. Aztán fékbetét csere lett a vége. Te, mi lenne, ha levennéd a kereket, és megnéznéd a betétet? Az a 10 perc meló megéri. :D
Minoalovag Elküldve Április6, 2005 Elküldve Április6, 2005 Nekem is ilyen volt. Aztán fékbetét csere lett a vége. Te, mi lenne, ha levennéd a kereket, és megnéznéd a betétet? Az a 10 perc meló megéri. :D meg persze!Úgy is most akarom átrakni a nyári gumit.
Minoalovag Elküldve Április6, 2005 Elküldve Április6, 2005 Mino! Nézd meg a féktárcsa mögötti védőlemezt, vaészeg néha hozzáér a tárcsához. Kézzel lehet igazítani rajta. Gátlókat meg kell méretni padon. A gátlók 60%-osak! ez nem olyan rossz, de akkor miért bólogat? A rugók lehetnek kicsit gyengébbek? akarom kérdezni elfáradhatnak 6 év alatt? Szerintem durva lenne.
warwolf Elküldve Április7, 2005 Elküldve Április7, 2005 A gátlók 60%-osak! ez nem olyan rossz, de akkor miért bólogat? A rugók lehetnek kicsit gyengébbek? akarom kérdezni elfáradhatnak 6 év alatt? Szerintem durva lenne. Padon 60%.De a tényleges lengéscsillapítás kicsit gyengébb.Egyébként az Astráé egyébként is kényelmesre van hangolva.Sztem.Nekem is bólogat.
opel16v Elküldve Április7, 2005 Elküldve Április7, 2005 Az biztos, hogy a rugók sem 100%-osak. :P De az Astra futóműve gyárilag sincs túl feszesre hangolva. :D
hala Elküldve Április7, 2005 Elküldve Április7, 2005 Sziasztok Lett egy problémám és talán valaki szintén járt ebben a cipőben és tud nekem segíteni. Kb 2-3 hónapja csörgést hallottam hátúlról, menet közben, és először a kipufogó körüli hővédő lemezekre gyanakodtam. Tegnap aláfeküdtem a gépnek és megállapítottam, hogy nem onnan jön a csörgő hang. Ezekután rájöttem, hogy a ball hátsókerekemből jön .... szétszedtem és láttam, hogy a kerékagyon lévő " tömítőgyűrű" (radiális tömítőgyűrű néven is láttam már a szerelési kézikönyvben) van elszabadulva és ez csőrőg a kerékagynál. A kérdésem az lenne, hogy ezt egyszerűen vissza lehet-e pattintani a helyére vagy annyira ki lehet már tágulva, hogy más utat kell járnom a javításhoz. Egyáltalán járt már így valaki? Üdv. : hala
I_S Elküldve Április13, 2005 Elküldve Április13, 2005 Help me valaki! Tudnátok segíteni hogy hol és mennyiért lehetne minőségi - gyárinál erősebb - toronycsapágyakat szerezni? Előre is kösz!
opel16v Elküldve Április13, 2005 Elküldve Április13, 2005 Olyat nem fogsz találni. Más megoldásban létezik, mint pl. amit a versenygépekbe raknak, de az meg teljes komfortvesztést okoz, és elég drága.
I_S Elküldve Április13, 2005 Elküldve Április13, 2005 ne mán :( Pedig az eredetiek nem bírnak túl sokat ezeken az utakomn. És talán a toronymerevítő segíthet?
opel16v Elküldve Április13, 2005 Elküldve Április13, 2005 A csapágyakon nem. :( Bizti gyárit veszel? Nem "beszállítóit"? És a szilentek rendben vannak?
I_S Elküldve Április13, 2005 Elküldve Április13, 2005 Gyári, az tuti, de a szilentek lehetnek gyanúsak. Melyiket nézzem meg, a lengőkarét?
opel16v Elküldve Április13, 2005 Elküldve Április13, 2005 Azt is, de a legérdekesebb a toronyszilent... :(
I_S Elküldve Április13, 2005 Elküldve Április13, 2005 No erről most hallok először, bár józan ésszel is értelemszerű, hogy valaminek ott is kell lenni :oops: De mentségemre nem vagyok szerelő. Akkor ha jól tévedek, azt csak úgy tudom megnézni, ha legontom a futóművet (kerék, gójaláb, rugó, meg mittom én)... Honnan tudom meg, hogy kuka? No meg mennyi kb bele az új (gondolom abból már lehet keményebbet gyártatni is, vagy az nem túl jó 5let?)
aztec Elküldve Április13, 2005 Elküldve Április13, 2005 ilyen jellegű szilenteket asszem 5e körül láttam :idea:
opel16v Elküldve Április13, 2005 Elküldve Április13, 2005 Akkor nagyon olcsón láttad. :( Le kell venni a gólyalábat, és aki látott már életében szakadt toronyszilentet, az mindjárt látja a bibit. :(
aztec Elküldve Április13, 2005 Elküldve Április13, 2005 shima szilent 5e pro db ocsó? Gabi félre kellett hogy értsél :wink:
opel16v Elküldve Április13, 2005 Elküldve Április13, 2005 A gyári toronyszilent párban majdnem 20 körül van, ha jól emléxem...
I_S Elküldve Április14, 2005 Elküldve Április14, 2005 A gyári toronyszilent párban majdnem 20 körül van, ha jól emléxem... :shock: :shock: :shock: :arrow: :Hangman:
opel16v Elküldve Április14, 2005 Elküldve Április14, 2005 Egyébként javallom, hogy fel kellene mérni a futóművek állapotát, és egyben elvégezni a szükséges felújítást, amennyiben szükség van rá, mert ha csak egyvalami van kicserélve a szükséges alkatrészek közül, akkor a bent maradt rossz alkatrész hamar tönkreteheti az újat is! Ennek fényében javaslom az első futóműnél: - lengőkar szilentek cseréje (mind a 4) - toronyszilent csere - toronycsapágy csere - és ha már szét van szedve: kormányösszekötő-gömbcsukló csere Ezután egy futóműbeállítás, és mintha új lenne. :( És ha már ezek meg vannak csinálva, nem árt előtte ellenőrizni a lengéscsillapítót sem, mert ezekkel együtt könnyű cserélni, nem sok a plusz munkadíj. A fent leírt alkatrészek benne vannak 40-50e HUF-ban, de azt tudomásul kell venni, hogy az autó nem olcsó dolog, nem trabantban ülünk, amit otthon a sufniban meg lehet generálozni... :(
opel16v Elküldve Április14, 2005 Elküldve Április14, 2005 Ja, és nem árt ellenőrizni a stabrúd bekötő csuklóját, mert ha el van rohadva a csavar szára, akkor jobb cserélni, mert nemsokára úgyis eltörik. :(
leslie Elküldve Április14, 2005 Elküldve Április14, 2005 Gabi, ugye eredetit érdemes venni, és nem utángyárottat?
Recommended Posts