Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

valaki szedett már szét abs-es hátsótengely kerékagyat, mert az segíthetne hogyan kell eddig jutottam:(? (amúgy vectra A)

SUC36839.JPG

SUC36840.JPG

kotyog az a fémgyűrű a kerék felőli oldalon, valami gumigyűrű van ott, a másik oldalon lévőből ítélve, na az innen eltünt.

ez a hátsó agyat hogy kell szétdönteni?

Elküldve
  isi írta:
ez a hátsó agyat hogy kell szétdönteni?

Hááát a nagykönyben is csak úgy írják, hogy kerékcsapágy-egység. Kiszerelés-beszerelés, szétszerelést nem írnak. :lol:

Elküldve
  isi írta:
valaki szedett már szét abs-es hátsótengely kerékagyat, mert az segíthetne hogyan kell eddig jutottam:(? (amúgy vectra A)

kotyog az a fémgyűrű a kerék felőli oldalon, valami gumigyűrű van ott, a másik oldalon lévőből ítélve, na az innen eltünt.

ez a hátsó agyat hogy kell szétdönteni?

Háááát, az unixnál van ilyen komletten, úgyhogy attól tartok, hogy ezt így kell cserélni ahogy most van sajnos.

Elküldve
  Tompecs írta:
Háááát, az unixnál van ilyen komletten, úgyhogy attól tartok, hogy ezt így kell cserélni ahogy most van sajnos.

ha csapágyat lehet külön venni, akkor valahogy szét is lehet szedni gondolom.

Elküldve
  zotya975 írta:
Nincs valami belső zéger gyűrű?

háát én is azt kerestem, de a csapágy felett már csak a jeladó van:(

találtam egy ilyet:

gsastrahátso.JPG

ahogy nézem ez tárcsafékes G astra-é de a felfogatása teljesen ugyan olyannak tűnik, akkor elvileg így is meglehet oldani a hátra tárcsát, nem kell hidat cserélni, csak érdekességképp.

Elküldve
  zotya975 írta:
Nincs valami belső zéger gyűrű?

valaminek kellene lennie, mert ha mondjuk szétmegy a csapágy akkor a kerék csak úgy letudna fordulni?!

Elküldve
  isi írta:
valaminek kellene lennie, mert ha mondjuk szétmegy a csapágy akkor a kerék csak úgy letudna fordulni?!

Én nem tartom elképzelhetetlennek, hogy ezt az egységet hívják úgy hogy csapágy!

Pl.: G astra első, renó scenic hátsó(ez még a tárcsával is egyben van)

De ha lehet bele csapágyat venni akkor ki is lehet cserélni

A tárcsásításhoz csak egy kérdés:Mihez van rögzítve a féknyereg?

Elküldve
  Tompecs írta:
Én nem tartom elképzelhetetlennek, hogy ezt az egységet hívják úgy hogy csapágy!

Pl.: G astra első, renó scenic hátsó(ez még a tárcsával is egyben van)

De ha lehet bele csapágyat venni akkor ki is lehet cserélni

A tárcsásításhoz csak egy kérdés:Mihez van rögzítve a féknyereg?

igaz az csapágy, hát ez az ha lehet kapni, akkor cserélni is lehet, azon agyalok én is, hogy mihez rögzíteném, akkor viszont kellene híd mindenképp.

Elküldve
  Tompecs írta:
Én nem tartom elképzelhetetlennek, hogy ezt az egységet hívják úgy hogy csapágy!

Pl.: G astra első, renó scenic hátsó(ez még a tárcsával is egyben van)

De ha lehet bele csapágyat venni akkor ki is lehet cserélni

A tárcsásításhoz csak egy kérdés:Mihez van rögzítve a féknyereg?

Gondolom mint elől, a kerékagyon van két lyuk menettel.

Elküldve
  zotya975 írta:
Gondolom mint elől, a kerékagyon van két lyuk menettel.

ja igen, úgy mint elől (kezdek belekeveredni az egészbe:D kezdő vagyok ezen a téren még:))

Elküldve

Nekem valami olyan rémlik, hogy ha elöl csapágyat akar valaki cserélni akkor szét kell nyomni préssel. Nem lehet hogy hátul is valami ilyesmi megoldás van? Ha netán tévedek javitsatok ki nyugodtan.

Elküldve
  m_petya írta:
Nekem valami olyan rémlik, hogy ha elöl csapágyat akar valaki cserélni akkor szét kell nyomni préssel. Nem lehet hogy hátul is valami ilyesmi megoldás van? Ha netán tévedek javitsatok ki nyugodtan.

Igen elől préselni kell igazság szerint ki, és be is. Szerintem nem gáz ha csak a csapágy tartja a kereket, szerintem nem tud csak úgy annyira szétmenni a csapágy, hogy kiessen a kerék. Ez duplasoros golyóscsapágy, a kölső-belső gyűrünek pereme van, közte vannak a golyók, ahhoz hogy a két gyűrű szétcsússzon, elég komolyan károsodni kéne a golyóknak. Egy sima golyóscsapágyat sem tudsz csak úgy széthúzni. Én úgy szoktam szétszedni, hogy lefúrom a távtartóról a szegecseket, leveszem, egyoldalra hajtom a golyókat, és így már szét lehet ütni a két gyűrűt.

Elküldve

Hi. Van egy 1,4es Si astram. Igazi kis gyöngyszem egy két apró hibát leszámítva de azok is kilesznek javítva. Igazából az lenne a kérdésem, hogy most veszek alá 15"os kereket de nincs szervom. milyen tapasztalatok vannak ezzel kapcsolatba? Aki tudna valami okosat írni azt szívesen venném. előre is köszi.

Elküldve
  Fery22 írta:
Hi. Van egy 1,4es Si astram. Igazi kis gyöngyszem egy két apró hibát leszámítva de azok is kilesznek javítva. Igazából az lenne a kérdésem, hogy most veszek alá 15"os kereket de nincs szervom. milyen tapasztalatok vannak ezzel kapcsolatba? Aki tudna valami okosat írni azt szívesen venném. előre is köszi.

Itt nem a kerékátmérő az ami számít, hanem a rajta levő gumi szélessége. Ez általában 195. Nekem ilyen van, de ennek ellenére teljesen jól elboldogulok vele bármilyen helyzetben, sőt, nekem kifejezetten tetszik, hogy nem vajpuha, kisujjal tekergethető a kormányom. Nehezebb mint keskeny kerékkel, de szerintem kibírható.

Elküldve
  Fery22 írta:
Hi. Van egy 1,4es Si astram. Igazi kis gyöngyszem egy két apró hibát leszámítva de azok is kilesznek javítva. Igazából az lenne a kérdésem, hogy most veszek alá 15"os kereket de nincs szervom. milyen tapasztalatok vannak ezzel kapcsolatba? Aki tudna valami okosat írni azt szívesen venném. előre is köszi.

195/50 15-ös kerékkel még használható. Kanyarokat jobban fogja szeretni, a gyorsulásokat kevésbé. Meg ha számolod a fogyasztást akkor szerintem mérhető lesz a különbség. :lol: De vannak itt akik 15-ös kerékkel járnak, és nincs bajuk vele :)

Elküldve
  Fery22 írta:
Hi. Van egy 1,4es Si astram. Igazi kis gyöngyszem egy két apró hibát leszámítva de azok is kilesznek javítva. Igazából az lenne a kérdésem, hogy most veszek alá 15"os kereket de nincs szervom. milyen tapasztalatok vannak ezzel kapcsolatba? Aki tudna valami okosat írni azt szívesen venném. előre is köszi.

nekem 185ös gumival volt, és helyben vagy lassan haladva könyebben mozgott a kormány, viszont 120felé már érezhetően nehezebb volt mozdítani, de nem vészesen, a dinamika az ami érezhetőbben fog romlani sajna...

Elküldve
  Novy írta:
nekem 185ös gumival volt, és helyben vagy lassan haladva könyebben mozgott a kormány, viszont 120felé már érezhetően nehezebb volt mozdítani, de nem vészesen, a dinamika az ami érezhetőbben fog romlani sajna...

De ezt bőven ellensúlyozza, hogy mennyivel stabilabb az autó kanyarban a nagyobb, szélesebb kerékkel.

Plusz egy nagyobb forgó tömeget nehezebb lassítani, így egy adott sebességet az autó jól fog tudni tartani.

Elküldve
  invictus írta:
De ezt bőven ellensúlyozza, hogy mennyivel stabilabb az autó kanyarban a nagyobb, szélesebb kerékkel.

Plusz egy nagyobb forgó tömeget nehezebb lassítani, így egy adott sebességet az autó jól fog tudni tartani.

nem is állítottam ezzel ellenkezőt :lol:

+még hozzátenném, hogy mennyivel szebb egy szép nagy alufelni, akár még egy nagy lemez is mint egy kis gubics 13as lemez:D

Elküldve
  Fery22 írta:
Hi. Van egy 1,4es Si astram. Igazi kis gyöngyszem egy két apró hibát leszámítva de azok is kilesznek javítva. Igazából az lenne a kérdésem, hogy most veszek alá 15"os kereket de nincs szervom. milyen tapasztalatok vannak ezzel kapcsolatba? Aki tudna valami okosat írni azt szívesen venném. előre is köszi.

...de akár szervósithatod is, ha úgy fogod érezni hogy jó lenne bele. :lol:

Elküldve

köszönöm szépen mindenkinek a válaszokat. mostmár nyugodtabb szívvel teszem alá a felniket:) egyébként Mim - Maratea - Silver kerül alá:lol: az bizti hogy felfogja dobni a verdát. és a kis gubicsok mennek a pincébe nyárára:)

Elküldve
  Fery22 írta:
Hi. Van egy 1,4es Si astram. Igazi kis gyöngyszem egy két apró hibát leszámítva de azok is kilesznek javítva. Igazából az lenne a kérdésem, hogy most veszek alá 15"os kereket de nincs szervom. milyen tapasztalatok vannak ezzel kapcsolatba? Aki tudna valami okosat írni azt szívesen venném. előre is köszi.

Nekem 195/50R15 gumik vannak, az 1.4 es astrán de teljesen jól működnek, mind a kanyarokban, és a fogyasztásban egyaránt. Mielőtt felraktam rá a 15-ös felniket, mondták nekem hogy több lesz a fogyasztásom, de egyáltalán nem tapasztaltam hogy zabálna a gép pedig lassan egy éve futkározok nagyobb papucsokon! Nyugodtan tedd fel, nekem személy szerint jobban bejön, és szebb is mint a virsli gumik!

Elküldve
  Rajmund írta:
Nekem 195/50R15 gumik vannak, az 1.4 es astrán de teljesen jól működnek, mind a kanyarokban, és a fogyasztásban egyaránt. Mielőtt felraktam rá a 15-ös felniket, mondták nekem hogy több lesz a fogyasztásom, de egyáltalán nem tapasztaltam hogy zabálna a gép pedig lassan egy éve futkározok nagyobb papucsokon! Nyugodtan tedd fel, nekem személy szerint jobban bejön, és szebb is mint a virsli gumik!

váltóméretes gumikkal nem is nagyon venni észre talán fél liter.

annyit megér :lol:

Elküldve

Üdv Mindenkinek!!

Tudna valaki segíteni abban,hogy rugótörést szenvedtem.

Az autó 97-es 1,6 16v sedan bármilyen megoldás érdekel első rugópár ügyben.Sűrgős!!!

Illetve,hogy az 5 ajtósé eggyezik-e a sedánéval.Előre is kösz.

Elküldve
  moparman írta:
Üdv Mindenkinek!!

Tudna valaki segíteni abban,hogy rugótörést szenvedtem.

Az autó 97-es 1,6 16v sedan bármilyen megoldás érdekel első rugópár ügyben.Sűrgős!!!

Illetve,hogy az 5 ajtósé eggyezik-e a sedánéval.Előre is kösz.

Az első egyezik,párban cserélendő,motorkód legyen ugyanaz kb,ha a bontóban veszed.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.