Novy Elküldve Január24, 2010 Megoszt Elküldve Január24, 2010 Sziasztok A kérdésem a következő lenne hogy a gyári Astra f gsi hátsó rugók és a sima Astra f rugók között mennyi a különbség cm-erben (lentebb van-e vagy esetleg fentebb) ha van egyáltalán(nekem egy 93as f-esem van c14nz 5ajtós ahhoz képest) Válaszotokat előre is köszönöm előző két oldalt nézd csak meg :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
m_petya Elküldve Január25, 2010 Megoszt Elküldve Január25, 2010 Uraim! A tegnapi nap sajnos nem volt valami szerencsés számomra. Kaposvárom jártunk. Hazafelé jövet arra lettem figyelmes hogy valami iszonyatosan kopog a bal hátsó kerék felől. Vészvillogó ki, útszélén megáll, alánézek nemlátok semmit. Megnyomtam a hátulját, hát a hajó ahhoz képes nudli, ahogy az mozgott. Alálestem mégegyszer, hát akkor látom hogy a bal hátsó lengéscsillapitom nyakban eltörött. Gyors kötözés a hidhoz hátha kibirja hazáig. Hát kb 20km-t birt ki. Másfél ora kocsi alatt fekvés a jéghidegben újabb kötözéssel párositva, mire meg tudtam oldani. 40-50-es tempó Dombóvártól egészem Mezőfalváig. Hát azt hittem sose érünk haza. Nos ami miatt tulajdonképpen irok az az, hogy milyen lengéscsillapítót ajánlotok bele? Gázos vagy olajos? Valami márka tipp? Nem szeretnék befürödni valami gagyival. Előre is kössz :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január25, 2010 Megoszt Elküldve Január25, 2010 Uraim! A tegnapi nap sajnos nem volt valami szerencsés számomra. Kaposvárom jártunk. Hazafelé jövet arra lettem figyelmes hogy valami iszonyatosan kopog a bal hátsó kerék felől. Vészvillogó ki, útszélén megáll, alánézek nemlátok semmit. Megnyomtam a hátulját, hát a hajó ahhoz képes nudli, ahogy az mozgott. Alálestem mégegyszer, hát akkor látom hogy a bal hátsó lengéscsillapitom nyakban eltörött. Gyors kötözés a hidhoz hátha kibirja hazáig. Hát kb 20km-t birt ki. Másfél ora kocsi alatt fekvés a jéghidegben újabb kötözéssel párositva, mire meg tudtam oldani. 40-50-es tempó Dombóvártól egészem Mezőfalváig. Hát azt hittem sose érünk haza. Nos ami miatt tulajdonképpen irok az az, hogy milyen lengéscsillapítót ajánlotok bele? Gázos vagy olajos? Valami márka tipp? Nem szeretnék befürödni valami gagyival. Előre is kössz :rolleyes: Nekem sima ócsó unixos van benne, nekem is eltörött az előző. De ha tehetném gázossat vennék. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Január25, 2010 Megoszt Elküldve Január25, 2010 Uraim! A tegnapi nap sajnos nem volt valami szerencsés számomra. Kaposvárom jártunk. Hazafelé jövet arra lettem figyelmes hogy valami iszonyatosan kopog a bal hátsó kerék felől. Vészvillogó ki, útszélén megáll, alánézek nemlátok semmit. Megnyomtam a hátulját, hát a hajó ahhoz képes nudli, ahogy az mozgott. Alálestem mégegyszer, hát akkor látom hogy a bal hátsó lengéscsillapitom nyakban eltörött. Gyors kötözés a hidhoz hátha kibirja hazáig. Hát kb 20km-t birt ki. Másfél ora kocsi alatt fekvés a jéghidegben újabb kötözéssel párositva, mire meg tudtam oldani. 40-50-es tempó Dombóvártól egészem Mezőfalváig. Hát azt hittem sose érünk haza. Nos ami miatt tulajdonképpen irok az az, hogy milyen lengéscsillapítót ajánlotok bele? Gázos vagy olajos? Valami márka tipp? Nem szeretnék befürödni valami gagyival. Előre is kössz :rolleyes: A kérdésed fölött a 3. hozzászólás szerintem segíthet dönteni :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
gergolabs Elküldve Január25, 2010 Megoszt Elküldve Január25, 2010 A kérdésed fölött a 3. hozzászólás szerintem segíthet dönteni :rolleyes: Ha caravan, akkor nem annyira jó ötlet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
m_petya Elküldve Január25, 2010 Megoszt Elküldve Január25, 2010 Ha caravan, akkor nem annyira jó ötlet. Esetleg tudnál ajánlani akkor valamit? Az a bajom, hogy ebben még a gyári van hátul :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Január25, 2010 Megoszt Elküldve Január25, 2010 Esetleg tudnál ajánlani akkor valamit? Az a bajom, hogy ebben még a gyári van hátul :rolleyes: Kayaba is szóba jöhet,nekem pl Lip van,semmi bajom vele,bár van aki szidja! Link to comment Megosztás: More sharing options...
gergolabs Elküldve Január25, 2010 Megoszt Elküldve Január25, 2010 Kayaba is szóba jöhet,nekem pl Lip van,semmi bajom vele,bár van aki szidja! Nekem is Lip van benne, mielőtt a Sachs-al szívtam is az volt benne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
m_petya Elküldve Január26, 2010 Megoszt Elküldve Január26, 2010 Nekem is Lip van benne, mielőtt a Sachs-al szívtam is az volt benne. Mi bajod volt a Sachs-al? Amugy eddigi kutatásom eredménye, hogy vagy gázos monroe vagy gázos sachs de semmiképpen lip. Most viszont elbizonytalanitottatok :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Január26, 2010 Megoszt Elküldve Január26, 2010 Mi bajod volt a Sachs-al? Amugy eddigi kutatásom eredménye, hogy vagy gázos monroe vagy gázos sachs de semmiképpen lip. Most viszont elbizonytalanitottatok :rolleyes: Hogy mégjobban elbizonytalanítsalak sokan a monroe-t is gagyinak tartják. Link to comment Megosztás: More sharing options...
m_petya Elküldve Január26, 2010 Megoszt Elküldve Január26, 2010 Hogy mégjobban elbizonytalanítsalak sokan a monroe-t is gagyinak tartják. Kössz! Ez most határozottan jól esett. Szóval kéne már valami érdemi válasz is :rolleyes: Szerk.: Vagy miben nyilvánul meg a rosszasága? Esetleg hamar felpuhul vagy nem olyan jo a csillapitása vagy mi? Link to comment Megosztás: More sharing options...
gergolabs Elküldve Január26, 2010 Megoszt Elküldve Január26, 2010 Mi bajod volt a Sachs-al? Amugy eddigi kutatásom eredménye, hogy vagy gázos monroe vagy gázos sachs de semmiképpen lip. Most viszont elbizonytalanitottatok :rolleyes: 2 törött el 6 hónap alatt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
m_petya Elküldve Január26, 2010 Megoszt Elküldve Január26, 2010 2 törött el 6 hónap alatt. 9000-ért tudnék venni gázos LIP-et. Akkor érdemes lenne azzal probálkozni? A tiedben lévő LIP-ek mennyi ideje vannak bent? Link to comment Megosztás: More sharing options...
gergolabs Elküldve Január26, 2010 Megoszt Elküldve Január26, 2010 9000-ért tudnék venni gázos LIP-et. Akkor érdemes lenne azzal probálkozni? A tiedben lévő LIP-ek mennyi ideje vannak bent? Kb. 1 éve. A korábbiak meg 5-6 évig voltak bent. Link to comment Megosztás: More sharing options...
m_petya Elküldve Január26, 2010 Megoszt Elküldve Január26, 2010 Kb. 1 éve. A korábbiak meg 5-6 évig voltak bent. Amik 5-6 évig voltak bent azok is LIP-ek voltak? Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Január26, 2010 Megoszt Elküldve Január26, 2010 Amik 5-6 évig voltak bent azok is LIP-ek voltak? tudod az ilyesmi elég relatív dolog.... attól is függ, milyen terepen használod a verdát, és hogy mennyit... hogy gergolabs-nak mennyi km-t/megterhelést bírt azt majd ő megmondja :rolleyes: 1 biztos, romániában (egyes részein) ennyit tuti nem tartana :D És egyúttal 1 kérdésem is lenne: Ha rugóval együtt cseréljük (rugó + teleszkóp) az úgy ugye jobb? Link to comment Megosztás: More sharing options...
gergolabs Elküldve Január26, 2010 Megoszt Elküldve Január26, 2010 Amik 5-6 évig voltak bent azok is LIP-ek voltak? Aha. Akkor nem kaptak annyi terhelést, közúton voltak használva. Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Január26, 2010 Megoszt Elküldve Január26, 2010 Aha. Akkor nem kaptak annyi terhelést, közúton voltak használva. miért? a sachsszal merre jártál? :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
gergolabs Elküldve Január26, 2010 Megoszt Elküldve Január26, 2010 miért? a sachsszal merre jártál? :rolleyes: Azzal is közúton. :D Csak abban az időszakban már rendszeresen emberekkel+ csomagokkal furikáztam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január27, 2010 Megoszt Elküldve Január27, 2010 tudod az ilyesmi elég relatív dolog.... attól is függ, milyen terepen használod a verdát, és hogy mennyit... hogy gergolabs-nak mennyi km-t/megterhelést bírt azt majd ő megmondja :rolleyes: 1 biztos, romániában (egyes részein) ennyit tuti nem tartana :D És egyúttal 1 kérdésem is lenne: Ha rugóval együtt cseréljük (rugó + teleszkóp) az úgy ugye jobb? Szerintem nincs összefüggés. Mert bár szerves egységet képez a rugó meg a gátló a futóműben el tudnak romlani egymás nélkül is. Igazából inkább annak van jelentősége, hogy párban legyen cserélve. Mondjuk ha teljesen darabokra törik a rugó, és leül a kocsi akkor károsodhat a gátló is. De ha csak elszál a gátló attól még a rugó megtartja a kocsi súlyát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Január27, 2010 Megoszt Elküldve Január27, 2010 És egyúttal 1 kérdésem is lenne: Ha rugóval együtt cseréljük (rugó + teleszkóp) az úgy ugye jobb? Ha nincs elfáradva és nagyon "leülve" vagy eltörve akkor tök felesleges cserélni. (szerintem) Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Január27, 2010 Megoszt Elküldve Január27, 2010 Szerintem nincs összefüggés. Mert bár szerves egységet képez a rugó meg a gátló a futóműben el tudnak romlani egymás nélkül is. Igazából inkább annak van jelentősége, hogy párban legyen cserélve. Mondjuk ha teljesen darabokra törik a rugó, és leül a kocsi akkor károsodhat a gátló is. De ha csak elszál a gátló attól még a rugó megtartja a kocsi súlyát. Ha nincs elfáradva és nagyon "leülve" vagy eltörve akkor tök felesleges cserélni. (szerintem) értem... a párosan cserélés az természetes :P mondjuk van logika abban amit mondtok :rolleyes: :D én csak azon filóztam, hogy ugye a rugó az lágyul egy idő után (az autó életideje folyamán) és mondjuk ha ki van már tökre lágyulva a rugó, akkor hamarabb kimennek az újonnan beszerelt lengéscsillapítók is ugyebár. (szerintem) én erre gondoltam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Január28, 2010 Megoszt Elküldve Január28, 2010 én csak azon filóztam, hogy ugye a rugó az lágyul egy idő után (az autó életideje folyamán) és mondjuk ha ki van már tökre lágyulva a rugó, akkor hamarabb kimennek az újonnan beszerelt lengéscsillapítók is ugyebár. (szerintem) én erre gondoltam. Olyan szinten nem fárad szerintem, hogy az bármi kárt tudna a lengéscsillapítóba tenni. Ha fárad akkor úgy is látod, hogy terheletlenül is nagyon ül az autó hátulja. Bár ilyen látványos fáradással utoljára Wartburgnál találkoztam. Opel rugók szerintem előbb törnek, minthogy drasztikusan megüljenek. szerintem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
egyhapsi Elküldve Január28, 2010 Megoszt Elküldve Január28, 2010 Olyan szinten nem fárad szerintem, hogy az bármi kárt tudna a lengéscsillapítóba tenni. Ha fárad akkor úgy is látod, hogy terheletlenül is nagyon ül az autó hátulja. Bár ilyen látványos fáradással utoljára Wartburgnál találkoztam. Opel rugók szerintem előbb törnek, minthogy drasztikusan megüljenek. szerintem. Sokáig én is azt hittem, azért ül az autó hátulja, mert gyengék a rugók. Aztán rájöttem a rugótányérok be vannak rogyva. Kapott a jobb első gólyaláb egy új toronycsapágyat, és a stabrúd új szilenteket ahol le van szorítva. Végre tök korrekt az első futóművem. Csak az a furcsa, hogy a gólyaláb ki-, majd visszarakása miatt ismét futómű beállításra kellett vinnem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Január28, 2010 Megoszt Elküldve Január28, 2010 Olyan szinten nem fárad szerintem, hogy az bármi kárt tudna a lengéscsillapítóba tenni. Ha fárad akkor úgy is látod, hogy terheletlenül is nagyon ül az autó hátulja. Bár ilyen látványos fáradással utoljára Wartburgnál találkoztam. Opel rugók szerintem előbb törnek, minthogy drasztikusan megüljenek. szerintem. nekem is innen van tapasztalat :rolleyes: de akkor az astra már másabb rendszerű (hál' Istennek) :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts