Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok

A kérdésem a következő lenne hogy a gyári Astra f gsi hátsó rugók és a sima Astra f rugók között mennyi a különbség cm-erben (lentebb van-e vagy esetleg fentebb) ha van egyáltalán(nekem egy 93as f-esem van c14nz 5ajtós ahhoz képest)

Válaszotokat előre is köszönöm

előző két oldalt nézd csak meg :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Uraim!

A tegnapi nap sajnos nem volt valami szerencsés számomra. Kaposvárom jártunk. Hazafelé jövet arra lettem figyelmes hogy valami iszonyatosan kopog a bal hátsó kerék felől. Vészvillogó ki, útszélén megáll, alánézek nemlátok semmit. Megnyomtam a hátulját, hát a hajó ahhoz képes nudli, ahogy az mozgott.

Alálestem mégegyszer, hát akkor látom hogy a bal hátsó lengéscsillapitom nyakban eltörött. Gyors kötözés a hidhoz hátha kibirja hazáig. Hát kb 20km-t birt ki. Másfél ora kocsi alatt fekvés a jéghidegben újabb kötözéssel párositva, mire meg tudtam oldani. 40-50-es tempó Dombóvártól egészem Mezőfalváig. Hát azt hittem sose érünk haza.

Nos ami miatt tulajdonképpen irok az az, hogy milyen lengéscsillapítót ajánlotok bele? Gázos vagy olajos? Valami márka tipp? Nem szeretnék befürödni valami gagyival.

Előre is kössz :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Uraim!

A tegnapi nap sajnos nem volt valami szerencsés számomra. Kaposvárom jártunk. Hazafelé jövet arra lettem figyelmes hogy valami iszonyatosan kopog a bal hátsó kerék felől. Vészvillogó ki, útszélén megáll, alánézek nemlátok semmit. Megnyomtam a hátulját, hát a hajó ahhoz képes nudli, ahogy az mozgott.

Alálestem mégegyszer, hát akkor látom hogy a bal hátsó lengéscsillapitom nyakban eltörött. Gyors kötözés a hidhoz hátha kibirja hazáig. Hát kb 20km-t birt ki. Másfél ora kocsi alatt fekvés a jéghidegben újabb kötözéssel párositva, mire meg tudtam oldani. 40-50-es tempó Dombóvártól egészem Mezőfalváig. Hát azt hittem sose érünk haza.

Nos ami miatt tulajdonképpen irok az az, hogy milyen lengéscsillapítót ajánlotok bele? Gázos vagy olajos? Valami márka tipp? Nem szeretnék befürödni valami gagyival.

Előre is kössz :rolleyes:

Nekem sima ócsó unixos van benne, nekem is eltörött az előző. De ha tehetném gázossat vennék.

Link to comment
Megosztás:

Uraim!

A tegnapi nap sajnos nem volt valami szerencsés számomra. Kaposvárom jártunk. Hazafelé jövet arra lettem figyelmes hogy valami iszonyatosan kopog a bal hátsó kerék felől. Vészvillogó ki, útszélén megáll, alánézek nemlátok semmit. Megnyomtam a hátulját, hát a hajó ahhoz képes nudli, ahogy az mozgott.

Alálestem mégegyszer, hát akkor látom hogy a bal hátsó lengéscsillapitom nyakban eltörött. Gyors kötözés a hidhoz hátha kibirja hazáig. Hát kb 20km-t birt ki. Másfél ora kocsi alatt fekvés a jéghidegben újabb kötözéssel párositva, mire meg tudtam oldani. 40-50-es tempó Dombóvártól egészem Mezőfalváig. Hát azt hittem sose érünk haza.

Nos ami miatt tulajdonképpen irok az az, hogy milyen lengéscsillapítót ajánlotok bele? Gázos vagy olajos? Valami márka tipp? Nem szeretnék befürödni valami gagyival.

Előre is kössz :rolleyes:

A kérdésed fölött a 3. hozzászólás szerintem segíthet dönteni :D

Link to comment
Megosztás:

Hogy mégjobban elbizonytalanítsalak sokan a monroe-t is gagyinak tartják.

Kössz! Ez most határozottan jól esett. Szóval kéne már valami érdemi válasz is :rolleyes:

Szerk.: Vagy miben nyilvánul meg a rosszasága? Esetleg hamar felpuhul vagy nem olyan jo a csillapitása vagy mi?

Link to comment
Megosztás:

Amik 5-6 évig voltak bent azok is LIP-ek voltak?

tudod az ilyesmi elég relatív dolog....

attól is függ, milyen terepen használod a verdát, és hogy mennyit...

hogy gergolabs-nak mennyi km-t/megterhelést bírt azt majd ő megmondja :rolleyes:

1 biztos, romániában (egyes részein) ennyit tuti nem tartana :D

És egyúttal 1 kérdésem is lenne: Ha rugóval együtt cseréljük (rugó + teleszkóp) az úgy ugye jobb?

Link to comment
Megosztás:

tudod az ilyesmi elég relatív dolog....

attól is függ, milyen terepen használod a verdát, és hogy mennyit...

hogy gergolabs-nak mennyi km-t/megterhelést bírt azt majd ő megmondja :rolleyes:

1 biztos, romániában (egyes részein) ennyit tuti nem tartana :D

És egyúttal 1 kérdésem is lenne: Ha rugóval együtt cseréljük (rugó + teleszkóp) az úgy ugye jobb?

Szerintem nincs összefüggés. Mert bár szerves egységet képez a rugó meg a gátló a futóműben el tudnak romlani egymás nélkül is. Igazából inkább annak van jelentősége, hogy párban legyen cserélve. Mondjuk ha teljesen darabokra törik a rugó, és leül a kocsi akkor károsodhat a gátló is. De ha csak elszál a gátló attól még a rugó megtartja a kocsi súlyát.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nincs összefüggés. Mert bár szerves egységet képez a rugó meg a gátló a futóműben el tudnak romlani egymás nélkül is. Igazából inkább annak van jelentősége, hogy párban legyen cserélve. Mondjuk ha teljesen darabokra törik a rugó, és leül a kocsi akkor károsodhat a gátló is. De ha csak elszál a gátló attól még a rugó megtartja a kocsi súlyát.

Ha nincs elfáradva és nagyon "leülve" vagy eltörve akkor tök felesleges cserélni. (szerintem)

értem... a párosan cserélés az természetes :P

mondjuk van logika abban amit mondtok :rolleyes: :D

én csak azon filóztam, hogy ugye a rugó az lágyul egy idő után (az autó életideje folyamán)

és mondjuk ha ki van már tökre lágyulva a rugó, akkor hamarabb kimennek az újonnan beszerelt lengéscsillapítók is ugyebár. (szerintem) én erre gondoltam.

Link to comment
Megosztás:

én csak azon filóztam, hogy ugye a rugó az lágyul egy idő után (az autó életideje folyamán)

és mondjuk ha ki van már tökre lágyulva a rugó, akkor hamarabb kimennek az újonnan beszerelt lengéscsillapítók is ugyebár. (szerintem) én erre gondoltam.

Olyan szinten nem fárad szerintem, hogy az bármi kárt tudna a lengéscsillapítóba tenni. Ha fárad akkor úgy is látod, hogy terheletlenül is nagyon ül az autó hátulja. Bár ilyen látványos fáradással utoljára Wartburgnál találkoztam. Opel rugók szerintem előbb törnek, minthogy drasztikusan megüljenek. szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Olyan szinten nem fárad szerintem, hogy az bármi kárt tudna a lengéscsillapítóba tenni. Ha fárad akkor úgy is látod, hogy terheletlenül is nagyon ül az autó hátulja. Bár ilyen látványos fáradással utoljára Wartburgnál találkoztam. Opel rugók szerintem előbb törnek, minthogy drasztikusan megüljenek. szerintem.

Sokáig én is azt hittem, azért ül az autó hátulja, mert gyengék a rugók.

Aztán rájöttem a rugótányérok be vannak rogyva.

Kapott a jobb első gólyaláb egy új toronycsapágyat, és a stabrúd új szilenteket ahol le van szorítva.

Végre tök korrekt az első futóművem.

Csak az a furcsa, hogy a gólyaláb ki-, majd visszarakása miatt ismét futómű beállításra kellett vinnem.

Link to comment
Megosztás:

Olyan szinten nem fárad szerintem, hogy az bármi kárt tudna a lengéscsillapítóba tenni. Ha fárad akkor úgy is látod, hogy terheletlenül is nagyon ül az autó hátulja. Bár ilyen látványos fáradással utoljára Wartburgnál találkoztam. Opel rugók szerintem előbb törnek, minthogy drasztikusan megüljenek. szerintem.

nekem is innen van tapasztalat :rolleyes:

de akkor az astra már másabb rendszerű (hál' Istennek) :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.