Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Kérlek benneteket segítsetek! Hátha találkoztatok már hasonló problémával.

Nemrégen, a havas hétvégén megcsúsztam és lepadkáztam a jobb első kereket. Annyira, hogy a felnit cserélnem kell. Akkor nem is vettem észre semmi mást akocsin. Nem húzott el, nem ütött. Aztán az ünnepekre hazautazva hallottam valami kopogást a jobb első kerék felől. Otthon két autószerelőnek mutattam és egyik sem tudta megmondani a konkrét hibát. Amit mindketten felfedeztek, hogy a hátsó szilentet ki kellene cserélni. EGyébként óvatosan használva a kocsit észrevettem, hogy lassú menetben inkább nyikorgást hallok a jobb első kerék felől és csak gyorsabb menetben válik kopogássá vagy amikor bal kanyarokban a jobb oldali kerék van terhelve.

Szerintetek? Lengéscsillapító? Toronycsapágy? Mi lehet?

a szilenteket ki kellene cserélni, mert az kopoghat például.

illetve nyiszoroghat is mikor a gumi dörzsölődik egymáshoz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kérlek benneteket segítsetek! Hátha találkoztatok már hasonló problémával.

Nemrégen, a havas hétvégén megcsúsztam és lepadkáztam a jobb első kereket. Annyira, hogy a felnit cserélnem kell. Akkor nem is vettem észre semmi mást akocsin. Nem húzott el, nem ütött. Aztán az ünnepekre hazautazva hallottam valami kopogást a jobb első kerék felől. Otthon két autószerelőnek mutattam és egyik sem tudta megmondani a konkrét hibát. Amit mindketten felfedeztek, hogy a hátsó szilentet ki kellene cserélni. EGyébként óvatosan használva a kocsit észrevettem, hogy lassú menetben inkább nyikorgást hallok a jobb első kerék felől és csak gyorsabb menetben válik kopogássá vagy amikor bal kanyarokban a jobb oldali kerék van terhelve.

Szerintetek? Lengéscsillapító? Toronycsapágy? Mi lehet?

Ilyenkor nem autószerelőhöz kell vinni,hanem futóműveshez.Padon megrángatják,megfeszegetik a futóművet,hamarabb kiderül mi lehet a rossz.

Merről kapta az ütést a felni?

Oldalról vagy inkább szemből?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata ültetőrugókkal kapcsolatban? Van értelme? Azon kívül hogy szebb az autó sokat változik a vezetési élmény? Nagyon pattogós lesz a kocsi? Max. 40mm szeretnék ültetni rajta. Sok függ a rugó minőségétől? Érdemes- e más alkatrészeket is cserélni a rugókon kívül?

köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata ültetőrugókkal kapcsolatban? Van értelme? Azon kívül hogy szebb az autó sokat változik a vezetési élmény? Nagyon pattogós lesz a kocsi? Max. 40mm szeretnék ültetni rajta. Sok függ a rugó minőségétől? Érdemes- e más alkatrészeket is cserélni a rugókon kívül?

köszi

Szerintem van értelme, mert nekem nem dől be annyira be a kasztni a kanyarban. Én még csillapítókat is cserélnék, úgy van értelme az egésznek. Kényelem szempontjából nem az igazi, minden kis bukkanót meg fogsz érezni, nem lesz olyan finom az autó csillapítása mint elötte. A csillapítók minősége az számít, nekem Monroe van benne és én meg vagyok vele elégedve.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata ültetőrugókkal kapcsolatban? Van értelme? Azon kívül hogy szebb az autó sokat változik a vezetési élmény? Nagyon pattogós lesz a kocsi? Max. 40mm szeretnék ültetni rajta. Sok függ a rugó minőségétől? Érdemes- e más alkatrészeket is cserélni a rugókon kívül?

köszi

Németországban jobbak az utak, talán ott érdemes.

Link to comment
Megosztás:

Szasztok...Olyan problémám lenne Van egy Fastra x14nz...és apro kopogásokat hallok...Ami cserélve (lengéscsillapító betét, kormányösszekötö gömbfejek,job oldali talpas,bal oldalt gyári van,amire én emlékszem az a jobboldali lengökar hásó szilent,,stab.gömbfejek.)lett és utána is megvannak a kopogások..valakinek esetleg van valami ötlete erre..nagyon idegesít hogy nemtudom mi a baja...előre is köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Szasztok...Olyan problémám lenne Van egy Fastra x14nz...és apro kopogásokat hallok...Ami cserélve (lengéscsillapító betét, kormányösszekötö gömbfejek,job oldali talpas,bal oldalt gyári van,amire én emlékszem az a jobboldali lengökar hásó szilent,,stab.gömbfejek.)lett és utána is megvannak a kopogások..valakinek esetleg van valami ötlete erre..nagyon idegesít hogy nemtudom mi a baja...előre is köszönöm

kormánymű

ahol fel van fogvaa két kormányrúd középen, azt rángasd meg, ha az lóg koppan, akkor azt hallod te is.

csere felujjítottra 15ezr a nemszervós, de én évekóta ígyjárok vele.

Link to comment
Megosztás:

Szasztok...Olyan problémám lenne Van egy Fastra x14nz...és apro kopogásokat hallok...Ami cserélve (lengéscsillapító betét, kormányösszekötö gömbfejek,job oldali talpas,bal oldalt gyári van,amire én emlékszem az a jobboldali lengökar hásó szilent,,stab.gömbfejek.)lett és utána is megvannak a kopogások..valakinek esetleg van valami ötlete erre..nagyon idegesít hogy nemtudom mi a baja...előre is köszönöm

Hmm.

Lehetséges még valamelyik ajtó, vagy mindkettő csapszegének a kopása.

Nyisd ki, és próbáld meg megemelni nyitott állapotban.

Meg fogsz lepődni.

Ez menetközben képes kopogni, föl-le rezegni.

Link to comment
Megosztás:

Szasztok...Olyan problémám lenne Van egy Fastra x14nz...és apro kopogásokat hallok...Ami cserélve (lengéscsillapító betét, kormányösszekötö gömbfejek,job oldali talpas,bal oldalt gyári van,amire én emlékszem az a jobboldali lengökar hásó szilent,,stab.gömbfejek.)lett és utána is megvannak a kopogások..valakinek esetleg van valami ötlete erre..nagyon idegesít hogy nemtudom mi a baja...előre is köszönöm

Toronycsapágy is hiányzik a felsorolásból mint esélyes.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem van értelme, mert nekem nem dől be annyira be a kasztni a kanyarban. Én még csillapítókat is cserélnék, úgy van értelme az egésznek. Kényelem szempontjából nem az igazi, minden kis bukkanót meg fogsz érezni, nem lesz olyan finom az autó csillapítása mint elötte. A csillapítók minősége az számít, nekem Monroe van benne és én meg vagyok vele elégedve.

Csillapítók már cserélve lettek. Hátul Kayaba, elől meg valami olasz. Mindegyik gázos, és a csillapítása már így sem túl komfortos. Ha még ennél is rosszabb lesz akkor szerintem kihagyom. Nem beszélve arról, hogy gondolom a belső tér is jobban fog rezonálni és így is van a kocsiban szerintem egy gyárilag beleszerelt nyinyere ami hideg időben kapcsol be a műszerfal alatt..:lol:

Bár az is lehet, hogy győzni fog az esztétika...Ha meg megunom akkor visszacserélem.

Németországban jobbak az utak, talán ott érdemes.

Az utak valóban jók errefelé és eléggé sokszor elmosolyodom amikor ki van rakva a bukkanó tábla egy javított útszakasz elé, ugyanis nem sikerült szintbe hozniuk a régivel. Ez alapján otthon minden utcára ki kellene rakni ezt a táblát:)

Link to comment
Megosztás:

Nem mondod......itt a tökéletes ültetési alkalom. :lol:

De ahhoz elsőket is kéne cserélni. :lol:

Zotyának 10 ezerért vettünk egy párat, használtban.

Köszi az infót, valahogy megpróbálom megoldani, de így mindenképp elhúzódik ismét a hf-szerelés. :lol:

első? hátsó?

öööö bocsi észrevettem hátsó :lol:

Szerencsére már itthon törpént épp parkoltam és kátyút fogtam meg, amit nem láttam a hóréteg miatt. Jameg szinig volt tömve a verda csomagtere és a hátsóülések (eldöntve). Szóval nekem is volt optimális ültetés akkor. :P

Link to comment
Megosztás:

De ahhoz elsőket is kéne cserélni. :lol:

Köszi az infót, valahogy megpróbálom megoldani, de így mindenképp elhúzódik ismét a hf-szerelés. :lol:

Szerencsére már itthon törpént épp parkoltam és kátyút fogtam meg, amit nem láttam a hóréteg miatt. Jameg szinig volt tömve a verda csomagtere és a hátsóülések (eldöntve). Szóval nekem is volt optimális ültetés akkor. :P

Én is másolópapírral a hátuljában nyekkentettem meg :lol:

Link to comment
Megosztás:

Né má, de ismerős kép, csak az egyik? :lol:

Igen, de nem lepődnék meg ha a másik is eltörne hamarosan. Egyébként inkább attól félek, hogy a törött rugó átlyukassza a felső rugótányért, mert miért ne a külső pereménél van az él, nem ott, ahol a rugótányér felett ott a "szögvas" karosszéria. :lol: Amúgy nem is látni hogy eltörött, mert belül van a törés, nagyon alá kell feküdni hogy látható legyen, igaz, az autó állásán erősen látszik, hogy hiányzik egy menet. :P

Link to comment
Megosztás:

Igen, de nem lepődnék meg ha a másik is eltörne hamarosan. Egyébként inkább attól félek, hogy a törött rugó átlyukassza a felső rugótányért, mert miért ne a külső pereménél van az él, nem ott, ahol a rugótányér felett ott a "szögvas" karosszéria. :lol: Amúgy nem is látni hogy eltörött, mert belül van a törés, nagyon alá kell feküdni hogy látható legyen, igaz, az autó állásán erősen látszik, hogy hiányzik egy menet. :lol:

Á, elég vastag ott a rugótányér, meg itt van a gumicsöcs is, előbb annak kell elkopnia. Fellül tört el? Nekem mindkettő allul. De egy rémálom volt hozzá rugót találni. Körbejártuk egész Győrt a Karcsival, végül egy bontós ajánlott egy taxist, neki volt egy pár egy garázsban.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.