Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Többször kellett végigolvasnom (magam miatt :oops: ) de megértettem mit is akarsz mondani.

Azt is értem, hogy a teljes felületen kell fékhatást elérni, de az akkor sem megy a fejembe, hogy ezt miért éppen a ferrodol koptatásával kell elérni.

Ha bordás a dob akkor én biztos nem a betétet koptatnám, hozzá hanem felszabályoztatnám, ha pedig a akkora a belméret, hogy nem éri el a dob falát a pofa akkor érdemes a dobot is cserélni.

Azt senki nem tudja nekem bemagyarázni, hogy jó lesz a fékhatás ha az új ferrodol van a kopott dobhoz igazítva.

Elküldve
Többször kellett végigolvasnom (magam miatt :oops: ) de megértettem mit is akarsz mondani.

Azt is értem, hogy a teljes felületen kell fékhatást elérni, de az akkor sem megy a fejembe, hogy ezt miért éppen a ferrodol koptatásával kell elérni.

Ha bordás a dob akkor én biztos nem a betétet koptatnám, hozzá hanem felszabályoztatnám, ha pedig a akkora a belméret, hogy nem éri el a dob falát a pofa akkor érdemes a dobot is cserélni.

Azt senki nem tudja nekem bemagyarázni, hogy jó lesz a fékhatás ha az új ferrodol van a kopott dobhoz igazítva.

Helló!

A legjobb megoldás, ha felszabályoztatod a dobot és gépen hozzáilleszteted a pofát. Azért a pofát kell illeszteni, mert annak a felülete a puhább. És legfőképpen amíg pofán van kb 5-8 mm koptatható vastagság, addig a fékdob átmérője csak 1 mm-rel növelhető az alapmérethez viszonyítva. Utána csere. És a dob a drágább.

Üdv

Elküldve

Helló!

A legjobb megoldás, ha felszabályoztatod a dobot és gépen hozzáilleszteted a pofát. Azért a pofát kell illeszteni, mert annak a felülete a puhább. És legfőképpen amíg pofán van kb 5-8 mm koptatható vastagság, addig a fékdob átmérője csak 1 mm-rel növelhető az alapmérethez viszonyítva. Utána csere. És a dob a drágább.

Üdv

Bizony bizony :wink:

Elküldve

1.Én ugyan csak trabinak és skodának láttam hátsófékét szétszedve,de állitólag az astraé sem bonyolultabb,szal,ha ekkora gubanc van a fékkel inkább elvinném szerelőhöz,aki meg is csinálja nem csak nézegeti,mint Dénes irta a szerelőjéről!

Én kopasz soförként azt tanultam:kormánnyal,fékkel nem játszunk!!!

2.Amikor én az elsöfékről kérdeztem itt,mélykékfater ide irányitott( ,mondván]http://www.opelforum.hu/viewtopic.php?t=78...0,mondván ez nem ide tartozik!Szerintem a fék is a futómü része,no de mindegy!

3.Azt hiszem az adott példából tanulva nem bolygatom meg a hátsóféket nyáron,szétakartam szedni egy kis kitisztitásra,stb de jó az úgy amig tökéletesen müxik! :wink:

Elküldve
Helló!

A legjobb megoldás, ha felszabályoztatod a dobot és gépen hozzáilleszteted a pofát.

Üdv

Na ebben teljesen egyet értünk.

De az első verzió ( reszelés ) azért nagyon vadnak tünt.

Elküldve

Első, felső toronymerevítőröl lehet vhonnan méretezett rajzot szerezni? Uis van egy kiváló emberem erre a célra, simán meg lehetne csinálni... :D

Elküldve

Srácok!

Astra Caraván esetében szerintetek valaki már gondolkodott azon, hogy meg lehet-e emelni a kasznit vagy 5 centivel?

Nekem kissé alacsonyan van a hasa.

Miket kell szerintetek cserélni,átalakítani, és a változtatás mennyire hat ki a kihajtásra, és a futómű egyébb részeire? :?:

Elküldve
Srácok!

Astra Caraván esetében szerintetek valaki már gondolkodott azon, hogy meg lehet-e emelni a kasznit vagy 5 centivel?

Nekem kissé alacsonyan van a hasa.

Miket kell szerintetek cserélni,átalakítani, és a változtatás mennyire hat ki a kihajtásra, és a futómű egyébb részeire? :?:

Vannak olyan caravanok amelyeknél lehet szabályozni a hátsó magasságot...

A kézikönyv is ír róla...

Elküldve

Hali!

Tudom, hogy van, hiszen az enyém is olyan, de az elején is kéne emelni.

Nem túl kemény terepen szoktam száguldozni, de meglehetősen köves, és mélyek a barázdák.

Egy középsődobom már bánta, hogy ráereszkedtem egy nagyobbacska kőre, és gyakoriak a kisebb nagyobb kőfelütések(de ez a siklóernyősök keresztje, hogy már lusták vagyunk felgyalogolni a starthelyre).

Elküldve
Szvsz ha az elején emelsz akkor meg mint közúti autó nem lesz jó, mert nagyon billegni fog...

Meglehet!

elgondolkodtatott, hogy egy imerősöm valami daewo akarmit vett, amibe tökéletes volt a vectra futóművének pár darabja, és azokat kicserélve vagy5 centit emelt a verdán, és nem jelentkezett nála semmiféle instabilitás.Mondjuk nem is 160-nal szaladgál!

Ezen okokból érdekelt a dolog, hogy meglehet-e bütyköni az astrát is.

Elküldve
Hali!

Tudom, hogy van, hiszen az enyém is olyan, de az elején is kéne emelni.

Nem túl kemény terepen szoktam száguldozni, de meglehetősen köves, és mélyek a barázdák.

Egy középsődobom már bánta, hogy ráereszkedtem egy nagyobbacska kőre, és gyakoriak a kisebb nagyobb kőfelütések(de ez a siklóernyősök keresztje, hogy már lusták vagyunk felgyalogolni a starthelyre).

Szedd ki a középdobot, mert csak aggat.Ja, a hangja is jobb lesz! :wink:

Elküldve

Na ebben teljesen egyet értünk.

De az első verzió ( reszelés ) azért nagyon vadnak tünt.

Nékem anno teherverda szerelő koromban elég sűrűn kellett tekergetnem az agyhoz illesztett fékpofadobhozigazító nyavaját!S, volt fék. :wink:

Elküldve

Ha 5 centit emelsz az elején, akkor eléred a teljes kirugózási hosszt

szinte, aminek velejárója lesz a stabilitás és a komfort teljes elvesztése.

Egyébként csak másik rugó kellene bele ehhez a mutatványhoz, de

semmiképpen nem javallom. Inkább vegyél valami lepukkant

UAZ-t, és azzal járjatok ugrálni. :D

Elküldve

Karsszitol megjött a válasz az allítható futóműre!

Tisztelt Tőzsér Úr!

A KONI cég gyárt állitható futóműveket 3-400 ezer forint ár környékén, mi

csak az Ön futóművét tudjuk felújitani 7500-11000 ft/gátló áron.

Üdv: Kárászy cég

Érdekes az oldalukon ott virit hogy csinálnak ilyet!

Elküldve

Nékem anno teherverda szerelő koromban elég sűrűn kellett tekergetnem az agyhoz illesztett fékpofadobhozigazító nyavaját!S, volt fék. :wink:

Helló !

Személyautón egy kicsit más. A leszedett fékpofát belerakod ebbe a gépbe: http://www.kepfeltoltes.hu/050329/AmmcoShoeGrinder.jpg

Beállítod a fékdob átmérőjét, néhányszor elhúzod a csiszolófej előtt és már kész is a beillesztett pofa.

Üdv

Elküldve

Tuom Blitz, de én még a kőkorszakban tanultam a szakmát, azóta hál'istennek sok minden változott!De hogy én mennyire utáltam azt a tekergetést csinálni, el nem mondhatom! :oops: :D :P

Elküldve
Tuom Blitz, de én még a kőkorszakban tanultam a szakmát, azóta hál'istennek sok minden változott!De hogy én mennyire utáltam azt a tekergetést csinálni, el nem mondhatom! :oops: :D :P

Helló!

Az valóban sz@r meló volt...

Üdv

Elküldve

Blitz, akkor most megkövetlek.

Nekem nagyon ésszerűtlennek tűnt, tűnik az hogy a ferrodolt így kelljen igazgatni, de ha ti mondjátok akkor biztos így van.

Értem én, hogy villanymotor, de mi hajcsa? :D

Mást nem tudok hozzáfűzni, de akkor a volt szerelőm miért szidta azokat akik a ferrodolt csiszolgatták?

Elküldve

Hali!

Az a harci helyzet, hogy a bal féltengelyem porvédő/zsírtartó gumiharangja talán oan 1 hete lehet, hogy elrepedt. (most vettem észre).

Az a gond, hogy nem tom, mennyi zsír maradhatott benne, mert elég sok a keréken landolt.

Nos tudom, hogy az a gumi akármi nem egy nagy összeg, a szerelőm meg lecseréli olcsó hárásóér, de szenvedhetett e a csapágy, stb.(nem tom mik vannak még ott) maradandó károsodást.

Érdemes e még valamit cserélni/megnézni?

Üdv:I_S

Elküldve

Le kell szedni a csuklót, megnézni nem koszos-e a zsír ami benne

maradt, majd kinyomni újra zsírral, és fel az új haranggal. :D

Ha koszos a benne levő zsír, akkor ki kell mosni a csuklót rendesen

(pl. Brigéciol), majd úgy újrazsírozni és összerakni.

Csakis az eredeti Opeles féltengelyzsírt használjátok!

Gyári gumiharanghoz adják! Pl. Csergő. :P

Utángyártottat ne vegyél, nagyon gagyi!

Elküldve

Időnként, ha alászedem elölről halk ciripelés hallatszik.Én féktárcsa-fékbetét érintkezési hangnak gondolom.

Biztos nem féltengely, mert az recseg.

Van valakinek ötlete?

Aztán! kézzel nyomkodva a kasznit az első lengéscsillapítők nem tünnek rossznak, de kicsit gödrös úton bólogat mint a barázdabillegető.

Szerintetek is cseréljek csillapítót?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.