Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Csak az a kérdés, hogy hol találok egy "jobb" állapotú gyári bontottat? Az útiköltségért meg kifizetek többet mint a differencia. Arról már nem is beszélve, hogy nincs mikrométerem, hogy leellenőrizzem a kopottságát.

Ha az utángyártott mérethibás, az rögtön kiderül a beszerelésnél, és garancia van rá. A "vasat" meg már elég jól ismerik Kínában is.... :lol: Ez meg csupán "vas".... :lol: Nem egy high tech termék.

Ki tudja, lehet csak dúralaumínium vékony vas bevonattal. Amikor megláttam a fúrógépben a műanyag fogaskareket... :huh: én mindent kinézek belőlük. :D

Link to comment
Megosztás:

Csak az a kérdés, hogy hol találok egy "jobb" állapotú gyári bontottat? Az útiköltségért meg kifizetek többet mint a differencia. Arról már nem is beszélve, hogy nincs mikrométerem, hogy leellenőrizzem a kopottságát.

Ha az utángyártott mérethibás, az rögtön kiderül a beszerelésnél, és garancia van rá. A "vasat" meg már elég jól ismerik Kínában is.... :huh: Ez meg csupán "vas".... :lol: Nem egy high tech termék.

ez azért komoly reakció pont tőled.

bilivasból is lehet....

Link to comment
Megosztás:

Csak az a kérdés, hogy hol találok egy "jobb" állapotú gyári bontottat? Az útiköltségért meg kifizetek többet mint a differencia. Arról már nem is beszélve, hogy nincs mikrométerem, hogy leellenőrizzem a kopottságát.

Ha az utángyártott mérethibás, az rögtön kiderül a beszerelésnél, és garancia van rá. A "vasat" meg már elég jól ismerik Kínában is.... :huh: Ez meg csupán "vas".... :lol: Nem egy high tech termék.

Te döntésed öregem,én sem vettem GLO külső csuklót az astrába,inkább egy bontott került be.Mondom,nem az én pénztárcám,csak szóltam,nehogy baj legyen,bár abban igazad van,hogy a bontott talán nagyobb lutri.

Link to comment
Megosztás:

Te döntésed öregem,én sem vettem GLO külső csuklót az astrába,inkább egy bontott került be.Mondom,nem az én pénztárcám,csak szóltam,nehogy baj legyen,bár abban igazad van,hogy a bontott talán nagyobb lutri.

Arról nem is beszélve, hogy nem minden falu bontójában gyülekeznek a C20NE-s Astra féltengelyek! Ha C14NZ-ről volna szó még talán igen, de így..... :huh:

Link to comment
Megosztás:

Ki tudja, lehet csak dúralaumínium vékony vas bevonattal. Amikor megláttam a fúrógépben a műanyag fogaskareket... :huh: én mindent kinézek belőlük. :lol:

Műanyag fogaskereket még komoly fúrókban is találsz. Elsősorban elektromos leválasztás a szerepe. Ha bent valami gond van a motorral nem kerül ki rögtön a fázis a tokmányra és nem vág agyon az áram. na meg visszafele sem teszei tönkre a motort ha elfúrsz egy vezetéket a falban. Szóval a müa fogaskerék nem éppen a gaygiság jele.

Bocs az offért.

Link to comment
Megosztás:

Igen, úgy kezdődött vagy fél éve, hogy erős csikorgást hallottam a j.e. keréktől. Megálltam, majd tolattam egyet - kettőt. Elmúlt a csikorgás. Aztán kezdődött, hogy menet közben egy egy jobbos gödörnél felgyulladt az ABS lámpa. Megálltam, újra indítottam és elaludt. Ezt megcsinálta 3-4 naponként egyszer, kétszer. Végül teljesen besz@rt.

Köszi a kapcsolási rajzot, próbálom hasznosítani....

Mennyire kopott el a fogazás? Esetleg fotó? Én is a jeladó ellenőrzéssel kezdeném mert ha közelebb teszed a jeladót még működhet kopott fogazással is. Lehet egy jeladó cserével is megúszhatod.

Link to comment
Megosztás:

A tetű tulaj úgy javította meg, hogy kiszedte a visszajelző izzóját :huh:

Vannak ilyenek. Én mielőtt megvettem a próbakörön fékeztem egy akkorát elengedett kormánnyal, hogy egyben teszteltem az abs-t és a futóművet is, hogy nem húz-e félre :lol: Pár percig az eladó nem is szólt hozzám csak ült mellettem :lol: de megvettem a járgányt így örülhetett.

Link to comment
Megosztás:

Mennyire kopott el a fogazás? Esetleg fotó? Én is a jeladó ellenőrzéssel kezdeném mert ha közelebb teszed a jeladót még működhet kopott fogazással is. Lehet egy jeladó cserével is megúszhatod.

Fényképem nincs róla, mert nem fényképezőgéppel vonultam a szerelőhöz. :huh:

Az érzékelőnek pedig fix helye van, nem állítható.

Link to comment
Megosztás:

Az lenne a kérdésem, hogy 'A' Vectra hátsó futómű miben tér el a sima Astra futóműtől, mert ha jól tudom kicsit nagyobb meg a kézifék kötéllel kell valamit trükközni, de azért bemegy a dobfékes helyére?

köszi..

A Gyik-ben írják, hogy jó a Veki, de azt nem hogy melyik. De akkor illene elsőféket is erősíteni, vagy abból már nagyobb van?

Link to comment
Megosztás:

Az lenne a kérdésem, hogy 'A' Vectra hátsó futómű miben tér el a sima Astra futóműtől, mert ha jól tudom kicsit nagyobb meg a kézifék kötéllel kell valamit trükközni, de azért bemegy a dobfékes helyére?

köszi..

Szélesebb asszem 8mm-el, és más a kézifékkötél bekötési pontja.

Link to comment
Megosztás:

Szerelő cserélt lengőkarszilentet, aztán pár napig viszonylag jó is volt.

Mondta, hall még valamit. Én is hallottam, jellemzően egy kattanást, de pár nap múlva megint szépen előjött

az induláskori, majd fékezéskori ropogás, zakatolás a jobb oldalról:-(

Mi a fene lehet még ez ?

Tudja valaki hol lehet óccsón gátlót kapni Pesten ?

Link to comment
Megosztás:

Szerelő cserélt lengőkarszilentet, aztán pár napig viszonylag jó is volt.

Mondta, hall még valamit. Én is hallottam, jellemzően egy kattanást, de pár nap múlva megint szépen előjött

az induláskori, majd fékezéskori ropogás, zakatolás a jobb oldalról:-(

Mi a fene lehet még ez ?

Tudja valaki hol lehet óccsón gátlót kapni Pesten ?

Féltengely?

Link to comment
Megosztás:

Szerelő cserélt lengőkarszilentet, aztán pár napig viszonylag jó is volt.

Mondta, hall még valamit. Én is hallottam, jellemzően egy kattanást, de pár nap múlva megint szépen előjött

az induláskori, majd fékezéskori ropogás, zakatolás a jobb oldalról:-(

Mi a fene lehet még ez ?

Tudja valaki hol lehet óccsón gátlót kapni Pesten ?

Ha van lehetőséged akkor emeld meg az elejét (ha lehet középen). A jobb oldali gólyalábat erőteljesen mozgasd meg fel-le. Ezzel a gólyaláb felső bekötését tudod ellenőrizni. Fordítsd el a kulcsot egy kattanásig és a kormányösszekötőnél fogva többször oda-vissza mozgasd át a gólyalábat. Ezzel a toronycsapágyat tudod vizsgálni.

Felemelt autónál, leszerelt keréknél mozgasd (rángasd) meg a féknyerget, mert az is tud ilyen hangokat adni, főleg elindulás és fékezés esetén!

Talajon álló autónál pedig nyomogasd meg az elejét és fülelj, mert ha a lengéscsillapító ad ilyen hangot, akkor azt hallanod kell.

Link to comment
Megosztás:

Ha van lehetőséged akkor emeld meg az elejét (ha lehet középen). A jobb oldali gólyalábat erőteljesen mozgasd meg fel-le. Ezzel a gólyaláb felső bekötését tudod ellenőrizni. Fordítsd el a kulcsot egy kattanásig és a kormányösszekötőnél fogva többször oda-vissza mozgasd át a gólyalábat. Ezzel a toronycsapágyat tudod vizsgálni.

Felemelt autónál, leszerelt keréknél mozgasd (rángasd) meg a féknyerget, mert az is tud ilyen hangokat adni, főleg elindulás és fékezés esetén!

Talajon álló autónál pedig nyomogasd meg az elejét és fülelj, mert ha a lengéscsillapító ad ilyen hangot, akkor azt hallanod kell.

Nem kanyarban csinálja.

Tök egyenes úton, indulásnál, és fékezésnél, megállásnál.

Szar úton, semmi hangja.

Egyébként én is még a gólyalábra gondolok, de a gátlók nem kopognak.

Link to comment
Megosztás:

Nem kanyarban csinálja.

Tök egyenes úton, indulásnál, és fékezésnél, megállásnál.

Szar úton, semmi hangja.

Egyébként én is még a gólyalábra gondolok, de a gátlók nem kopognak.

De azért feltétlen rángasd meg a féknyerget is! Elég erősen kell és a csúszócsapokra merőleges irányban.

Link to comment
Megosztás:

A féknyereg atomstabilan áll.

Azt még én téptem rá nemrég.

Nem arra gondoltam, hogy a csavar lazult ki.

A csúszócsapokra és azok perselyezésére gondoltam, mert ezek "lógása" az elhasználódottságból ered, független a rögzítőcsavarok meghúzásától.

Link to comment
Megosztás:

Nem arra gondoltam, hogy a csavar lazult ki.

A csúszócsapokra és azok perselyezésére gondoltam, mert ezek "lógása" az elhasználódottságból ered, független a rögzítőcsavarok meghúzásától.

Ezt a részét passzolom.

De nem hiszem ez lenne, mert induláskor is csinálja ezt a kopogást.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.