zotya975 Elküldve November22, 2009 Elküldve November22, 2009 tizenpáezer annyit tesz, hogy 20 alatt és neki erősített van, nem egy sima gyári. 40perc? :lol: mit tökölsz ennyit? :lol: Átt kell öltöznöm, mert nem munkásruhába megyek a boltba. És benne van utánna fürdés is, meg közben a kávé. :D :huh:
Novy Elküldve November22, 2009 Elküldve November22, 2009 Átt kell öltöznöm, mert nem munkásruhába megyek a boltba. És benne van utánna fürdés is, meg közben a kávé. :D :huh: úgy azé már kicsit szűk idő de egy 20-30perc alatt sztem nyugodtan megvan kicsavarod a gátlókat -10 perc megemeled egyikoldalon, kiveszed a rugót 5 perc, aztán be a másik, ugan ez a másikoldalon akkor 20 perc a gátlókat meg visszacsavarni márcsak 8perc :lol: :lol:
zotya975 Elküldve November22, 2009 Elküldve November22, 2009 úgy azé már kicsit szűk idő de egy 20-30perc alatt sztem nyugodtan megvan kicsavarod a gátlókat -10 perc megemeled egyikoldalon, kiveszed a rugót 5 perc, aztán be a másik, ugan ez a másikoldalon akkor 20 perc a gátlókat meg visszacsavarni márcsak 8perc :lol: :huh: Hát azért a kereket sem árt levenni, mert anélkül elég nehezen férsz hozzá. Meg egyszerre kell csinálni, mert ugye a híd egyben van, úgyhogy bakolni is kell. Én a kocsit bakoltam, és a hidat emeltem az emelővel, hogy be lehessen tekerni az anyát a gátló végén. És vigyázzni kell, mert ha kiugrik az emelő akkor eléggé odacsap a híd. Biztonságosabb, de tovább tart, ha alábakolod a hídat, és ráengeded a kocsit. Utánna visszaemeled a kocsit és fel a kerekeket.
Novy Elküldve November22, 2009 Elküldve November22, 2009 Hát azért a kereket sem árt levenni, mert anélkül elég nehezen férsz hozzá. Meg egyszerre kell csinálni, mert ugye a híd egyben van, úgyhogy bakolni is kell. Én a kocsit bakoltam, és a hidat emeltem az emelővel, hogy be lehessen tekerni az anyát a gátló végén. És vigyázzni kell, mert ha kiugrik az emelő akkor eléggé odacsap a híd. Biztonságosabb, de tovább tart, ha alábakolod a hídat, és ráengeded a kocsit. Utánna visszaemeled a kocsit és fel a kerekeket. :huh: hát... a híd tekeredik igazából.... de ha ennyira annyira, akkor krokival emelek már (:lol: horognál megemelem, kiesik a rugó :lol:
Dáwid Elküldve November22, 2009 Elküldve November22, 2009 Tizenpárból? Akkor én meg bemegyek a bótba, és veszek 22-ért ujjat, kihozom, és a parkolóban berakom 40perc alatt. :lol: Klikk ide! és ha beleteszel 400 kiló másolópapírt a hátuljába mersz még járdára parkolni vele? :lol: Csak mert én igen :D :huh:
zotya975 Elküldve November22, 2009 Elküldve November22, 2009 és ha beleteszel 400 kiló másolópapírt a hátuljába mersz még járdára parkolni vele? :lol: Csak mert én igen :D :huh: Mérne mernék? Szerinted a küszöböt, kipuffot, minek tartom? :lol:
egyhapsi Elküldve November28, 2009 Elküldve November28, 2009 Cseréltem gólyalábat csütörtökön. Induláskor, és fékezéskor egyenesben haladva apró roppanásokat, hallani. Lehet a cserés gólyalábam is toronycsapágyas ? Milyen az, amikor a gömbcsukló kuka ?
Breki Elküldve November28, 2009 Elküldve November28, 2009 Cseréltem gólyalábat csütörtökön. Induláskor, és fékezéskor egyenesben haladva apró roppanásokat, hallani. Lehet a cserés gólyalábam is toronycsapágyas ? Milyen az, amikor a gömbcsukló kuka ? Sztem a toronycsapágy inkább ropog a kormány tekergetése közben. A koppanás inkább az alsó talpas vagy a kormánygömbfej lógására utalhat Emeld fel azt az oldalt feszegesd a talpast (csavhúzó, pajszer...stb), jól észrevehető ha lóg, ha van segítőd az mozgassa a kereket jobbra-balra, közben tedd a kezed a kormánygömbfejre, ha lóg érezhető mozgatás közben a koppanás. Ha nagyon lóg hangja is van, de akkor már nagyon sürgősen cserés
egyhapsi Elküldve November28, 2009 Elküldve November28, 2009 Sztem a toronycsapágy inkább ropog a kormány tekergetése közben. A koppanás inkább az alsó talpas vagy a kormánygömbfej lógására utalhat Emeld fel azt az oldalt feszegesd a talpast (csavhúzó, pajszer...stb), jól észrevehető ha lóg, ha van segítőd az mozgassa a kereket jobbra-balra, közben tedd a kezed a kormánygömbfejre, ha lóg érezhető mozgatás közben a koppanás. Ha nagyon lóg hangja is van, de akkor már nagyon sürgősen cserés Pont a kormány tekerése közben van csöndben.. Amikor ki volt szedve a régi gólyaláb, néztem kormánygömbfejet is és a talpast is és jónak tüntek. A fene tudja. Elbizonytalanodtam. Csak azt tudom, nem lötyögtek.
Novy Elküldve November28, 2009 Elküldve November28, 2009 Pont a kormány tekerése közben van csöndben.. Amikor ki volt szedve a régi gólyaláb, néztem kormánygömbfejet is és a talpast is és jónak tüntek. A fene tudja. Elbizonytalanodtam. Csak azt tudom, nem lötyögtek. kiszedve lehet nem érezted, de bent a helyén már előjöhet. és ha fékezéskor csinálja, akkor szerintem is vmi gömbfej, illetve szilentek hogy festenek??
egyhapsi Elküldve November28, 2009 Elküldve November28, 2009 kiszedve lehet nem érezted, de bent a helyén már előjöhet. és ha fékezéskor csinálja, akkor szerintem is vmi gömbfej, illetve szilentek hogy festenek?? A kormánygömbfej az tavalyi cserés. A talpas, meg még eredeti. Szegecselt. Lehet az ?
Novy Elküldve November28, 2009 Elküldve November28, 2009 A kormánygömbfej az tavalyi cserés. A talpas, meg még eredeti. Szegecselt. Lehet az ? ha szegecselt akkor 98% hogy gyári :huh:
J0hnny Elküldve November28, 2009 Elküldve November28, 2009 Ha szegecselt,akkor 100%,hogy gyári. Ha fékezéskor kottyan,zörren meg,inkább trapézkar szilenteket nézném meg,főleg a trapéz első szilentje szokott elszállni. Ha a kormányösszekötő vagy alsó talpas a szar,akkor "sétálna" egyenes úton.Mondjuk az már elég extrém eset!
egyhapsi Elküldve November28, 2009 Elküldve November28, 2009 Ha szegecselt,akkor 100%,hogy gyári. Ha fékezéskor kottyan,zörren meg,inkább trapézkar szilenteket nézném meg,főleg a trapéz első szilentje szokott elszállni. Ha a kormányösszekötő vagy alsó talpas a szar,akkor "sétálna" egyenes úton.Mondjuk az már elég extrém eset! J0hnnv jó a tünetleírásod. Tényleg olyan kottyanásféle az a hang. Na meg a másik. Az úton egyáltalán nem sétál. Az egyenesfutása tökéletes. Mekkora meló az az első szilentcsere ?
Novy Elküldve November28, 2009 Elküldve November28, 2009 Ha szegecselt,akkor 100%,hogy gyári. Ha fékezéskor kottyan,zörren meg,inkább trapézkar szilenteket nézném meg,főleg a trapéz első szilentje szokott elszállni. Ha a kormányösszekötő vagy alsó talpas a szar,akkor "sétálna" egyenes úton.Mondjuk az már elég extrém eset! első? nem a hátsó? a függőleges? J0hnnv jó a tünetleírásod. Tényleg olyan kottyanásféle az a hang. Na meg a másik. Az úton egyáltalán nem sétál. Az egyenesfutása tökéletes. Mekkora meló az az első szilentcsere ? a hátsóról van leírása a gyíkban... azt használhatod, az első még könyebb cserélni, de a menet ugyan ez, csak nem a hátsót nyomod ki, meg vissza a régit, hanem az elsőt.
J0hnny Elküldve November28, 2009 Elküldve November28, 2009 J0hnnv jó a tünetleírásod. Tényleg olyan kottyanásféle az a hang. Na meg a másik. Az úton egyáltalán nem sétál. Az egyenesfutása tökéletes. Mekkora meló az az első szilentcsere ? Aknán felbakol. Kerék le. Talpas leold,kiüt. Stabrúd(ha van)leköt. Gólyalábat félrehúzod,18-as velláskulcs az első csavarhoz és ha jól emléxem 21 a hátsóhoz a lengőkarnál. Ha kivetted,fűrészlappal kivágod a régi szilentet,aztán finom csiszpapírral kitakarítod a helyét,szilikonzsírral megkened és mehet is be az új. Satuba befogod egy nagy crowa fejet raksz elé és szép egyenletesen benyomod a helyére. A hátsó függőlegest szintén így,de ott crowa nem lesz elég,kell egy megfelelő átmérőjű csődarab. Satuból csak jó nagy legyen,ami bírja a hajszát,nehogy szétszajítsátok mint mi tettük! :huh: Mondjuk mielőtt cseréled aknán állva érdemes lenne egy jó méretes pajszerral megfeszegetni mi is kottyan.
Tiv. Elküldve November28, 2009 Elküldve November28, 2009 Aknán felbakol. Kerék le. Talpas leold,kiüt. Stabrúd(ha van)leköt. Gólyalábat félrehúzod,18-as velláskulcs az első csavarhoz és ha jól emléxem 21 a hátsóhoz a lengőkarnál. Ha kivetted,fűrészlappal kivágod a régi szilentet,aztán finom csiszpapírral kitakarítod a helyét,szilikonzsírral megkened és mehet is be az új. Satuba befogod egy nagy crowa fejet raksz elé és szép egyenletesen benyomod a helyére. A hátsó függőlegest szintén így,de ott crowa nem lesz elég,kell egy megfelelő átmérőjű csődarab. Satuból csak jó nagy legyen,ami bírja a hajszát,nehogy szétszajítsátok mint mi tettük! :huh: Mondjuk mielőtt cseréled aknán állva érdemes lenne egy jó méretes pajszerral megfeszegetni mi is kottyan. Na és a csavarokat terhelt állapotban kell meghuzni. Vagyis a kocsi sulya alatt, hogy ne feszüljön a szilent mikor le van engedve az autó.
epk947 Elküldve November28, 2009 Elküldve November28, 2009 Egy j.e. féltengely csere kinéz nekem ha szerencsém van... Elszállt az ABS-em. Úgy tűnik a féltengelyen levő fogas tárcsa és a jelfogó közé szorult valami kő, ami ledarálta a fogakat. Utángyártott féltengely 12 ezertől indul, és 30-ig tart. Gyári 110 ezer.... :huh: Ha nincs szerencsém akkor a jelfogó is sérült és akkor az anyagár + 35 ezer! :lol: Szép Karácsonyom lesz....
J0hnny Elküldve November28, 2009 Elküldve November28, 2009 Egy j.e. féltengely csere kinéz nekem ha szerencsém van... Elszállt az ABS-em. Úgy tűnik a féltengelyen levő fogas tárcsa és a jelfogó közé szorult valami kő, ami ledarálta a fogakat. Utángyártott féltengely 12 ezertől indul, és 30-ig tart. Gyári 110 ezer.... :huh: Ha nincs szerencsém akkor a jelfogó is sérült és akkor az anyagár + 35 ezer! :lol: Szép Karácsonyom lesz.... Bontott féltengely esetleg? :lol:
Breki Elküldve November28, 2009 Elküldve November28, 2009 Egy j.e. féltengely csere kinéz nekem ha szerencsém van... Elszállt az ABS-em. Úgy tűnik a féltengelyen levő fogas tárcsa és a jelfogó közé szorult valami kő, ami ledarálta a fogakat. Utángyártott féltengely 12 ezertől indul, és 30-ig tart. Gyári 110 ezer.... :lol: Ha nincs szerencsém akkor a jelfogó is sérült és akkor az anyagár + 35 ezer! :lol: Szép Karácsonyom lesz.... Bontott abs kockát nálunk 5000-ért adnak... Nekem az 1,8-ason alig látszódtak a fogak, mégis ment vele az ABS... A jobbos kockát cseréltem, mert kh-s volt Ha kell van bekötési rajzom hozzá valahol, azzal lehet fenn az abs vez-nél mérni a jeladókat egyenként :huh: Egyébként ha indítás után égve marad az abs lámpa az jeladó, esetleg elektronika hiba (lehet csak a biztije) ha elalszik és néhány méter után megint kigyullad akkor lehet a fogas tárcsa hibája Közben megtaláltam a bekötési rajzát
epk947 Elküldve November29, 2009 Elküldve November29, 2009 Bontott féltengely esetleg? :huh: 5-10 között mondta a szerelőm, én nem kérdeztem. 5 ezer különbséget nekem megér az új.
epk947 Elküldve November29, 2009 Elküldve November29, 2009 Bontott abs kockát nálunk 5000-ért adnak... Nekem az 1,8-ason alig látszódtak a fogak, mégis ment vele az ABS... A jobbos kockát cseréltem, mert kh-s volt Ha kell van bekötési rajzom hozzá valahol, azzal lehet fenn az abs vez-nél mérni a jeladókat egyenként :huh: Egyébként ha indítás után égve marad az abs lámpa az jeladó, esetleg elektronika hiba (lehet csak a biztije) ha elalszik és néhány méter után megint kigyullad akkor lehet a fogas tárcsa hibája Közben megtaláltam a bekötési rajzát Igen, úgy kezdődött vagy fél éve, hogy erős csikorgást hallottam a j.e. keréktől. Megálltam, majd tolattam egyet - kettőt. Elmúlt a csikorgás. Aztán kezdődött, hogy menet közben egy egy jobbos gödörnél felgyulladt az ABS lámpa. Megálltam, újra indítottam és elaludt. Ezt megcsinálta 3-4 naponként egyszer, kétszer. Végül teljesen besz@rt. Köszi a kapcsolási rajzot, próbálom hasznosítani....
J0hnny Elküldve November29, 2009 Elküldve November29, 2009 5-10 között mondta a szerelőm, én nem kérdeztem. 5 ezer különbséget nekem megér az új. Egy jobb állapotú gyári bontott külső csuklóval szerintem jobban jársz,mint egy kétes minőségű utángyártott valamivel.
Breki Elküldve November29, 2009 Elküldve November29, 2009 Igen, úgy kezdődött vagy fél éve, hogy erős csikorgást hallottam a j.e. keréktől. Megálltam, majd tolattam egyet - kettőt. Elmúlt a csikorgás. Aztán kezdődött, hogy menet közben egy egy jobbos gödörnél felgyulladt az ABS lámpa. Megálltam, újra indítottam és elaludt. Ezt megcsinálta 3-4 naponként egyszer, kétszer. Végül teljesen besz@rt. Köszi a kapcsolási rajzot, próbálom hasznosítani.... Aha, ismerős jelek...Nekem is ezt produkálta, a csikorgás kivételével, de nálam túl messze volt a jeladó a tárcsától (legalább is azt hittem) Időnként, ha rájött egy-két gödörnél kigyújtotta a lámpát, újraindításra elaludt. A furcsa, hogy nekem megszűnt a jelenség aksicsere után, de az haldoklott. Mikor megvettem hazafelé gondoltam kipróbálom az ABS-t, néptelen szakaszon satu... és pofáraesés, olyan szépen csúsztam négy keréken ahogy illik :lol: A tetű tulaj úgy javította meg, hogy kiszedte a visszajelző izzóját :huh: Engem meg sajnos nagyon zavar, ha valami nem müxik az autón, így addig nyomoztam, javítgattam, míg jó nem lett :lol: Végülis a jobb e. kockát cseréltem 2× , bal e.-nél meg a csati volt kh-s...
epk947 Elküldve November29, 2009 Elküldve November29, 2009 Egy jobb állapotú gyári bontott külső csuklóval szerintem jobban jársz,mint egy kétes minőségű utángyártott valamivel. Csak az a kérdés, hogy hol találok egy "jobb" állapotú gyári bontottat? Az útiköltségért meg kifizetek többet mint a differencia. Arról már nem is beszélve, hogy nincs mikrométerem, hogy leellenőrizzem a kopottságát. Ha az utángyártott mérethibás, az rögtön kiderül a beszerelésnél, és garancia van rá. A "vasat" meg már elég jól ismerik Kínában is.... :huh: Ez meg csupán "vas".... :lol: Nem egy high tech termék.
Recommended Posts