Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Átt kell öltöznöm, mert nem munkásruhába megyek a boltba. És benne van utánna fürdés is, meg közben a kávé. :D :huh:

úgy azé már kicsit szűk idő

de egy 20-30perc alatt sztem nyugodtan megvan

kicsavarod a gátlókat -10 perc

megemeled egyikoldalon, kiveszed a rugót 5 perc, aztán be a másik, ugan ez a másikoldalon

akkor 20 perc

a gátlókat meg visszacsavarni márcsak 8perc :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

úgy azé már kicsit szűk idő

de egy 20-30perc alatt sztem nyugodtan megvan

kicsavarod a gátlókat -10 perc

megemeled egyikoldalon, kiveszed a rugót 5 perc, aztán be a másik, ugan ez a másikoldalon

akkor 20 perc

a gátlókat meg visszacsavarni márcsak 8perc :lol: :huh:

Hát azért a kereket sem árt levenni, mert anélkül elég nehezen férsz hozzá. Meg egyszerre kell csinálni, mert ugye a híd egyben van, úgyhogy bakolni is kell. Én a kocsit bakoltam, és a hidat emeltem az emelővel, hogy be lehessen tekerni az anyát a gátló végén. És vigyázzni kell, mert ha kiugrik az emelő akkor eléggé odacsap a híd. Biztonságosabb, de tovább tart, ha alábakolod a hídat, és ráengeded a kocsit. Utánna visszaemeled a kocsit és fel a kerekeket.

Link to comment
Megosztás:

Hát azért a kereket sem árt levenni, mert anélkül elég nehezen férsz hozzá. Meg egyszerre kell csinálni, mert ugye a híd egyben van, úgyhogy bakolni is kell. Én a kocsit bakoltam, és a hidat emeltem az emelővel, hogy be lehessen tekerni az anyát a gátló végén. És vigyázzni kell, mert ha kiugrik az emelő akkor eléggé odacsap a híd. Biztonságosabb, de tovább tart, ha alábakolod a hídat, és ráengeded a kocsit. Utánna visszaemeled a kocsit és fel a kerekeket.

:huh:

hát...

a híd tekeredik igazából....

de ha ennyira annyira, akkor krokival emelek már (:lol:

horognál megemelem, kiesik a rugó :lol:

Link to comment
Megosztás:

Cseréltem gólyalábat csütörtökön.

Induláskor, és fékezéskor egyenesben haladva apró roppanásokat, hallani.

Lehet a cserés gólyalábam is toronycsapágyas ?

Milyen az, amikor a gömbcsukló kuka ?

Sztem a toronycsapágy inkább ropog a kormány tekergetése közben.

A koppanás inkább az alsó talpas vagy a kormánygömbfej lógására utalhat

Emeld fel azt az oldalt feszegesd a talpast (csavhúzó, pajszer...stb), jól észrevehető ha lóg, ha van segítőd az mozgassa a kereket jobbra-balra, közben tedd a kezed a kormánygömbfejre, ha lóg érezhető mozgatás közben a koppanás. Ha nagyon lóg hangja is van, de akkor már nagyon sürgősen cserés

Link to comment
Megosztás:

Sztem a toronycsapágy inkább ropog a kormány tekergetése közben.

A koppanás inkább az alsó talpas vagy a kormánygömbfej lógására utalhat

Emeld fel azt az oldalt feszegesd a talpast (csavhúzó, pajszer...stb), jól észrevehető ha lóg, ha van segítőd az mozgassa a kereket jobbra-balra, közben tedd a kezed a kormánygömbfejre, ha lóg érezhető mozgatás közben a koppanás. Ha nagyon lóg hangja is van, de akkor már nagyon sürgősen cserés

Pont a kormány tekerése közben van csöndben..

Amikor ki volt szedve a régi gólyaláb, néztem kormánygömbfejet is és a talpast is és jónak tüntek.

A fene tudja. Elbizonytalanodtam.

Csak azt tudom, nem lötyögtek.

Link to comment
Megosztás:

Pont a kormány tekerése közben van csöndben..

Amikor ki volt szedve a régi gólyaláb, néztem kormánygömbfejet is és a talpast is és jónak tüntek.

A fene tudja. Elbizonytalanodtam.

Csak azt tudom, nem lötyögtek.

kiszedve lehet nem érezted, de bent a helyén már előjöhet.

és ha fékezéskor csinálja, akkor szerintem is vmi gömbfej, illetve szilentek hogy festenek??

Link to comment
Megosztás:

Ha szegecselt,akkor 100%,hogy gyári.

Ha fékezéskor kottyan,zörren meg,inkább trapézkar szilenteket nézném meg,főleg a trapéz első szilentje szokott elszállni.

Ha a kormányösszekötő vagy alsó talpas a szar,akkor "sétálna" egyenes úton.Mondjuk az már elég extrém eset!

Link to comment
Megosztás:

Ha szegecselt,akkor 100%,hogy gyári.

Ha fékezéskor kottyan,zörren meg,inkább trapézkar szilenteket nézném meg,főleg a trapéz első szilentje szokott elszállni.

Ha a kormányösszekötő vagy alsó talpas a szar,akkor "sétálna" egyenes úton.Mondjuk az már elég extrém eset!

J0hnnv jó a tünetleírásod.

Tényleg olyan kottyanásféle az a hang.

Na meg a másik. Az úton egyáltalán nem sétál. Az egyenesfutása tökéletes.

Mekkora meló az az első szilentcsere ?

Link to comment
Megosztás:

Ha szegecselt,akkor 100%,hogy gyári.

Ha fékezéskor kottyan,zörren meg,inkább trapézkar szilenteket nézném meg,főleg a trapéz első szilentje szokott elszállni.

Ha a kormányösszekötő vagy alsó talpas a szar,akkor "sétálna" egyenes úton.Mondjuk az már elég extrém eset!

első?

nem a hátsó? a függőleges?

J0hnnv jó a tünetleírásod.

Tényleg olyan kottyanásféle az a hang.

Na meg a másik. Az úton egyáltalán nem sétál. Az egyenesfutása tökéletes.

Mekkora meló az az első szilentcsere ?

a hátsóról van leírása a gyíkban...

azt használhatod, az első még könyebb cserélni, de a menet ugyan ez, csak nem a hátsót nyomod ki, meg vissza a régit, hanem az elsőt.

Link to comment
Megosztás:

J0hnnv jó a tünetleírásod.

Tényleg olyan kottyanásféle az a hang.

Na meg a másik. Az úton egyáltalán nem sétál. Az egyenesfutása tökéletes.

Mekkora meló az az első szilentcsere ?

Aknán felbakol.

Kerék le.

Talpas leold,kiüt.

Stabrúd(ha van)leköt.

Gólyalábat félrehúzod,18-as velláskulcs az első csavarhoz és ha jól emléxem 21 a hátsóhoz a lengőkarnál.

Ha kivetted,fűrészlappal kivágod a régi szilentet,aztán finom csiszpapírral kitakarítod a helyét,szilikonzsírral megkened és mehet is be az új.

Satuba befogod egy nagy crowa fejet raksz elé és szép egyenletesen benyomod a helyére.

A hátsó függőlegest szintén így,de ott crowa nem lesz elég,kell egy megfelelő átmérőjű csődarab.

Satuból csak jó nagy legyen,ami bírja a hajszát,nehogy szétszajítsátok mint mi tettük! :huh:

Mondjuk mielőtt cseréled aknán állva érdemes lenne egy jó méretes pajszerral megfeszegetni mi is kottyan.

Link to comment
Megosztás:

Aknán felbakol.

Kerék le.

Talpas leold,kiüt.

Stabrúd(ha van)leköt.

Gólyalábat félrehúzod,18-as velláskulcs az első csavarhoz és ha jól emléxem 21 a hátsóhoz a lengőkarnál.

Ha kivetted,fűrészlappal kivágod a régi szilentet,aztán finom csiszpapírral kitakarítod a helyét,szilikonzsírral megkened és mehet is be az új.

Satuba befogod egy nagy crowa fejet raksz elé és szép egyenletesen benyomod a helyére.

A hátsó függőlegest szintén így,de ott crowa nem lesz elég,kell egy megfelelő átmérőjű csődarab.

Satuból csak jó nagy legyen,ami bírja a hajszát,nehogy szétszajítsátok mint mi tettük! :huh:

Mondjuk mielőtt cseréled aknán állva érdemes lenne egy jó méretes pajszerral megfeszegetni mi is kottyan.

Na és a csavarokat terhelt állapotban kell meghuzni. Vagyis a kocsi sulya alatt, hogy ne feszüljön a szilent mikor le van engedve az autó.

Link to comment
Megosztás:

Egy j.e. féltengely csere kinéz nekem ha szerencsém van... Elszállt az ABS-em.

Úgy tűnik a féltengelyen levő fogas tárcsa és a jelfogó közé szorult valami kő, ami ledarálta a fogakat. Utángyártott féltengely 12 ezertől indul, és 30-ig tart. Gyári 110 ezer.... :huh:

Ha nincs szerencsém akkor a jelfogó is sérült és akkor az anyagár + 35 ezer! :lol:

Szép Karácsonyom lesz....

Link to comment
Megosztás:

Egy j.e. féltengely csere kinéz nekem ha szerencsém van... Elszállt az ABS-em.

Úgy tűnik a féltengelyen levő fogas tárcsa és a jelfogó közé szorult valami kő, ami ledarálta a fogakat. Utángyártott féltengely 12 ezertől indul, és 30-ig tart. Gyári 110 ezer.... :huh:

Ha nincs szerencsém akkor a jelfogó is sérült és akkor az anyagár + 35 ezer! :lol:

Szép Karácsonyom lesz....

Bontott féltengely esetleg? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Egy j.e. féltengely csere kinéz nekem ha szerencsém van... Elszállt az ABS-em.

Úgy tűnik a féltengelyen levő fogas tárcsa és a jelfogó közé szorult valami kő, ami ledarálta a fogakat. Utángyártott féltengely 12 ezertől indul, és 30-ig tart. Gyári 110 ezer.... :lol:

Ha nincs szerencsém akkor a jelfogó is sérült és akkor az anyagár + 35 ezer! :lol:

Szép Karácsonyom lesz....

Bontott abs kockát nálunk 5000-ért adnak...

Nekem az 1,8-ason alig látszódtak a fogak, mégis ment vele az ABS... A jobbos kockát cseréltem, mert kh-s volt

Ha kell van bekötési rajzom hozzá valahol, azzal lehet fenn az abs vez-nél mérni a jeladókat egyenként :huh:

Egyébként ha indítás után égve marad az abs lámpa az jeladó, esetleg elektronika hiba (lehet csak a biztije) ha elalszik és néhány méter után megint kigyullad akkor lehet a fogas tárcsa hibája

Közben megtaláltam a bekötési rajzát

Link to comment
Megosztás:

Bontott abs kockát nálunk 5000-ért adnak...

Nekem az 1,8-ason alig látszódtak a fogak, mégis ment vele az ABS... A jobbos kockát cseréltem, mert kh-s volt

Ha kell van bekötési rajzom hozzá valahol, azzal lehet fenn az abs vez-nél mérni a jeladókat egyenként :huh:

Egyébként ha indítás után égve marad az abs lámpa az jeladó, esetleg elektronika hiba (lehet csak a biztije) ha elalszik és néhány méter után megint kigyullad akkor lehet a fogas tárcsa hibája

Közben megtaláltam a bekötési rajzát

Igen, úgy kezdődött vagy fél éve, hogy erős csikorgást hallottam a j.e. keréktől. Megálltam, majd tolattam egyet - kettőt. Elmúlt a csikorgás. Aztán kezdődött, hogy menet közben egy egy jobbos gödörnél felgyulladt az ABS lámpa. Megálltam, újra indítottam és elaludt. Ezt megcsinálta 3-4 naponként egyszer, kétszer. Végül teljesen besz@rt.

Köszi a kapcsolási rajzot, próbálom hasznosítani....

Link to comment
Megosztás:

Igen, úgy kezdődött vagy fél éve, hogy erős csikorgást hallottam a j.e. keréktől. Megálltam, majd tolattam egyet - kettőt. Elmúlt a csikorgás. Aztán kezdődött, hogy menet közben egy egy jobbos gödörnél felgyulladt az ABS lámpa. Megálltam, újra indítottam és elaludt. Ezt megcsinálta 3-4 naponként egyszer, kétszer. Végül teljesen besz@rt.

Köszi a kapcsolási rajzot, próbálom hasznosítani....

Aha, ismerős jelek...Nekem is ezt produkálta, a csikorgás kivételével, de nálam túl messze volt a jeladó a tárcsától (legalább is azt hittem) Időnként, ha rájött egy-két gödörnél kigyújtotta a lámpát, újraindításra elaludt. A furcsa, hogy nekem megszűnt a jelenség aksicsere után, de az haldoklott.

Mikor megvettem hazafelé gondoltam kipróbálom az ABS-t, néptelen szakaszon satu... és pofáraesés, olyan szépen csúsztam négy keréken ahogy illik :lol:

A tetű tulaj úgy javította meg, hogy kiszedte a visszajelző izzóját :huh: Engem meg sajnos nagyon zavar, ha valami nem müxik az autón, így addig nyomoztam, javítgattam, míg jó nem lett :lol:

Végülis a jobb e. kockát cseréltem 2× , bal e.-nél meg a csati volt kh-s...

Link to comment
Megosztás:

Egy jobb állapotú gyári bontott külső csuklóval szerintem jobban jársz,mint egy kétes minőségű utángyártott valamivel.

Csak az a kérdés, hogy hol találok egy "jobb" állapotú gyári bontottat? Az útiköltségért meg kifizetek többet mint a differencia. Arról már nem is beszélve, hogy nincs mikrométerem, hogy leellenőrizzem a kopottságát.

Ha az utángyártott mérethibás, az rögtön kiderül a beszerelésnél, és garancia van rá. A "vasat" meg már elég jól ismerik Kínában is.... :huh: Ez meg csupán "vas".... :lol: Nem egy high tech termék.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.