zotya975 Elküldve November22, 2009 Megoszt Elküldve November22, 2009 tizenpáezer annyit tesz, hogy 20 alatt és neki erősített van, nem egy sima gyári. 40perc? :lol: mit tökölsz ennyit? :lol: Átt kell öltöznöm, mert nem munkásruhába megyek a boltba. És benne van utánna fürdés is, meg közben a kávé. :D :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve November22, 2009 Megoszt Elküldve November22, 2009 Átt kell öltöznöm, mert nem munkásruhába megyek a boltba. És benne van utánna fürdés is, meg közben a kávé. :D :huh: úgy azé már kicsit szűk idő de egy 20-30perc alatt sztem nyugodtan megvan kicsavarod a gátlókat -10 perc megemeled egyikoldalon, kiveszed a rugót 5 perc, aztán be a másik, ugan ez a másikoldalon akkor 20 perc a gátlókat meg visszacsavarni márcsak 8perc :lol: :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November22, 2009 Megoszt Elküldve November22, 2009 úgy azé már kicsit szűk idő de egy 20-30perc alatt sztem nyugodtan megvan kicsavarod a gátlókat -10 perc megemeled egyikoldalon, kiveszed a rugót 5 perc, aztán be a másik, ugan ez a másikoldalon akkor 20 perc a gátlókat meg visszacsavarni márcsak 8perc :lol: :huh: Hát azért a kereket sem árt levenni, mert anélkül elég nehezen férsz hozzá. Meg egyszerre kell csinálni, mert ugye a híd egyben van, úgyhogy bakolni is kell. Én a kocsit bakoltam, és a hidat emeltem az emelővel, hogy be lehessen tekerni az anyát a gátló végén. És vigyázzni kell, mert ha kiugrik az emelő akkor eléggé odacsap a híd. Biztonságosabb, de tovább tart, ha alábakolod a hídat, és ráengeded a kocsit. Utánna visszaemeled a kocsit és fel a kerekeket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve November22, 2009 Megoszt Elküldve November22, 2009 Hát azért a kereket sem árt levenni, mert anélkül elég nehezen férsz hozzá. Meg egyszerre kell csinálni, mert ugye a híd egyben van, úgyhogy bakolni is kell. Én a kocsit bakoltam, és a hidat emeltem az emelővel, hogy be lehessen tekerni az anyát a gátló végén. És vigyázzni kell, mert ha kiugrik az emelő akkor eléggé odacsap a híd. Biztonságosabb, de tovább tart, ha alábakolod a hídat, és ráengeded a kocsit. Utánna visszaemeled a kocsit és fel a kerekeket. :huh: hát... a híd tekeredik igazából.... de ha ennyira annyira, akkor krokival emelek már (:lol: horognál megemelem, kiesik a rugó :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve November22, 2009 Megoszt Elküldve November22, 2009 Tizenpárból? Akkor én meg bemegyek a bótba, és veszek 22-ért ujjat, kihozom, és a parkolóban berakom 40perc alatt. :lol: Klikk ide! és ha beleteszel 400 kiló másolópapírt a hátuljába mersz még járdára parkolni vele? :lol: Csak mert én igen :D :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November22, 2009 Megoszt Elküldve November22, 2009 és ha beleteszel 400 kiló másolópapírt a hátuljába mersz még járdára parkolni vele? :lol: Csak mert én igen :D :huh: Mérne mernék? Szerinted a küszöböt, kipuffot, minek tartom? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
egyhapsi Elküldve November28, 2009 Megoszt Elküldve November28, 2009 Cseréltem gólyalábat csütörtökön. Induláskor, és fékezéskor egyenesben haladva apró roppanásokat, hallani. Lehet a cserés gólyalábam is toronycsapágyas ? Milyen az, amikor a gömbcsukló kuka ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Breki Elküldve November28, 2009 Megoszt Elküldve November28, 2009 Cseréltem gólyalábat csütörtökön. Induláskor, és fékezéskor egyenesben haladva apró roppanásokat, hallani. Lehet a cserés gólyalábam is toronycsapágyas ? Milyen az, amikor a gömbcsukló kuka ? Sztem a toronycsapágy inkább ropog a kormány tekergetése közben. A koppanás inkább az alsó talpas vagy a kormánygömbfej lógására utalhat Emeld fel azt az oldalt feszegesd a talpast (csavhúzó, pajszer...stb), jól észrevehető ha lóg, ha van segítőd az mozgassa a kereket jobbra-balra, közben tedd a kezed a kormánygömbfejre, ha lóg érezhető mozgatás közben a koppanás. Ha nagyon lóg hangja is van, de akkor már nagyon sürgősen cserés Link to comment Megosztás: More sharing options...
egyhapsi Elküldve November28, 2009 Megoszt Elküldve November28, 2009 Sztem a toronycsapágy inkább ropog a kormány tekergetése közben. A koppanás inkább az alsó talpas vagy a kormánygömbfej lógására utalhat Emeld fel azt az oldalt feszegesd a talpast (csavhúzó, pajszer...stb), jól észrevehető ha lóg, ha van segítőd az mozgassa a kereket jobbra-balra, közben tedd a kezed a kormánygömbfejre, ha lóg érezhető mozgatás közben a koppanás. Ha nagyon lóg hangja is van, de akkor már nagyon sürgősen cserés Pont a kormány tekerése közben van csöndben.. Amikor ki volt szedve a régi gólyaláb, néztem kormánygömbfejet is és a talpast is és jónak tüntek. A fene tudja. Elbizonytalanodtam. Csak azt tudom, nem lötyögtek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve November28, 2009 Megoszt Elküldve November28, 2009 Pont a kormány tekerése közben van csöndben.. Amikor ki volt szedve a régi gólyaláb, néztem kormánygömbfejet is és a talpast is és jónak tüntek. A fene tudja. Elbizonytalanodtam. Csak azt tudom, nem lötyögtek. kiszedve lehet nem érezted, de bent a helyén már előjöhet. és ha fékezéskor csinálja, akkor szerintem is vmi gömbfej, illetve szilentek hogy festenek?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
egyhapsi Elküldve November28, 2009 Megoszt Elküldve November28, 2009 kiszedve lehet nem érezted, de bent a helyén már előjöhet. és ha fékezéskor csinálja, akkor szerintem is vmi gömbfej, illetve szilentek hogy festenek?? A kormánygömbfej az tavalyi cserés. A talpas, meg még eredeti. Szegecselt. Lehet az ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve November28, 2009 Megoszt Elküldve November28, 2009 A kormánygömbfej az tavalyi cserés. A talpas, meg még eredeti. Szegecselt. Lehet az ? ha szegecselt akkor 98% hogy gyári :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve November28, 2009 Megoszt Elküldve November28, 2009 Ha szegecselt,akkor 100%,hogy gyári. Ha fékezéskor kottyan,zörren meg,inkább trapézkar szilenteket nézném meg,főleg a trapéz első szilentje szokott elszállni. Ha a kormányösszekötő vagy alsó talpas a szar,akkor "sétálna" egyenes úton.Mondjuk az már elég extrém eset! Link to comment Megosztás: More sharing options...
egyhapsi Elküldve November28, 2009 Megoszt Elküldve November28, 2009 Ha szegecselt,akkor 100%,hogy gyári. Ha fékezéskor kottyan,zörren meg,inkább trapézkar szilenteket nézném meg,főleg a trapéz első szilentje szokott elszállni. Ha a kormányösszekötő vagy alsó talpas a szar,akkor "sétálna" egyenes úton.Mondjuk az már elég extrém eset! J0hnnv jó a tünetleírásod. Tényleg olyan kottyanásféle az a hang. Na meg a másik. Az úton egyáltalán nem sétál. Az egyenesfutása tökéletes. Mekkora meló az az első szilentcsere ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve November28, 2009 Megoszt Elküldve November28, 2009 Ha szegecselt,akkor 100%,hogy gyári. Ha fékezéskor kottyan,zörren meg,inkább trapézkar szilenteket nézném meg,főleg a trapéz első szilentje szokott elszállni. Ha a kormányösszekötő vagy alsó talpas a szar,akkor "sétálna" egyenes úton.Mondjuk az már elég extrém eset! első? nem a hátsó? a függőleges? J0hnnv jó a tünetleírásod. Tényleg olyan kottyanásféle az a hang. Na meg a másik. Az úton egyáltalán nem sétál. Az egyenesfutása tökéletes. Mekkora meló az az első szilentcsere ? a hátsóról van leírása a gyíkban... azt használhatod, az első még könyebb cserélni, de a menet ugyan ez, csak nem a hátsót nyomod ki, meg vissza a régit, hanem az elsőt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve November28, 2009 Megoszt Elküldve November28, 2009 J0hnnv jó a tünetleírásod. Tényleg olyan kottyanásféle az a hang. Na meg a másik. Az úton egyáltalán nem sétál. Az egyenesfutása tökéletes. Mekkora meló az az első szilentcsere ? Aknán felbakol. Kerék le. Talpas leold,kiüt. Stabrúd(ha van)leköt. Gólyalábat félrehúzod,18-as velláskulcs az első csavarhoz és ha jól emléxem 21 a hátsóhoz a lengőkarnál. Ha kivetted,fűrészlappal kivágod a régi szilentet,aztán finom csiszpapírral kitakarítod a helyét,szilikonzsírral megkened és mehet is be az új. Satuba befogod egy nagy crowa fejet raksz elé és szép egyenletesen benyomod a helyére. A hátsó függőlegest szintén így,de ott crowa nem lesz elég,kell egy megfelelő átmérőjű csődarab. Satuból csak jó nagy legyen,ami bírja a hajszát,nehogy szétszajítsátok mint mi tettük! :huh: Mondjuk mielőtt cseréled aknán állva érdemes lenne egy jó méretes pajszerral megfeszegetni mi is kottyan. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve November28, 2009 Megoszt Elküldve November28, 2009 Aknán felbakol. Kerék le. Talpas leold,kiüt. Stabrúd(ha van)leköt. Gólyalábat félrehúzod,18-as velláskulcs az első csavarhoz és ha jól emléxem 21 a hátsóhoz a lengőkarnál. Ha kivetted,fűrészlappal kivágod a régi szilentet,aztán finom csiszpapírral kitakarítod a helyét,szilikonzsírral megkened és mehet is be az új. Satuba befogod egy nagy crowa fejet raksz elé és szép egyenletesen benyomod a helyére. A hátsó függőlegest szintén így,de ott crowa nem lesz elég,kell egy megfelelő átmérőjű csődarab. Satuból csak jó nagy legyen,ami bírja a hajszát,nehogy szétszajítsátok mint mi tettük! :huh: Mondjuk mielőtt cseréled aknán állva érdemes lenne egy jó méretes pajszerral megfeszegetni mi is kottyan. Na és a csavarokat terhelt állapotban kell meghuzni. Vagyis a kocsi sulya alatt, hogy ne feszüljön a szilent mikor le van engedve az autó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve November28, 2009 Megoszt Elküldve November28, 2009 Egy j.e. féltengely csere kinéz nekem ha szerencsém van... Elszállt az ABS-em. Úgy tűnik a féltengelyen levő fogas tárcsa és a jelfogó közé szorult valami kő, ami ledarálta a fogakat. Utángyártott féltengely 12 ezertől indul, és 30-ig tart. Gyári 110 ezer.... :huh: Ha nincs szerencsém akkor a jelfogó is sérült és akkor az anyagár + 35 ezer! :lol: Szép Karácsonyom lesz.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve November28, 2009 Megoszt Elküldve November28, 2009 Egy j.e. féltengely csere kinéz nekem ha szerencsém van... Elszállt az ABS-em. Úgy tűnik a féltengelyen levő fogas tárcsa és a jelfogó közé szorult valami kő, ami ledarálta a fogakat. Utángyártott féltengely 12 ezertől indul, és 30-ig tart. Gyári 110 ezer.... :huh: Ha nincs szerencsém akkor a jelfogó is sérült és akkor az anyagár + 35 ezer! :lol: Szép Karácsonyom lesz.... Bontott féltengely esetleg? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Breki Elküldve November28, 2009 Megoszt Elküldve November28, 2009 Egy j.e. féltengely csere kinéz nekem ha szerencsém van... Elszállt az ABS-em. Úgy tűnik a féltengelyen levő fogas tárcsa és a jelfogó közé szorult valami kő, ami ledarálta a fogakat. Utángyártott féltengely 12 ezertől indul, és 30-ig tart. Gyári 110 ezer.... :lol: Ha nincs szerencsém akkor a jelfogó is sérült és akkor az anyagár + 35 ezer! :lol: Szép Karácsonyom lesz.... Bontott abs kockát nálunk 5000-ért adnak... Nekem az 1,8-ason alig látszódtak a fogak, mégis ment vele az ABS... A jobbos kockát cseréltem, mert kh-s volt Ha kell van bekötési rajzom hozzá valahol, azzal lehet fenn az abs vez-nél mérni a jeladókat egyenként :huh: Egyébként ha indítás után égve marad az abs lámpa az jeladó, esetleg elektronika hiba (lehet csak a biztije) ha elalszik és néhány méter után megint kigyullad akkor lehet a fogas tárcsa hibája Közben megtaláltam a bekötési rajzát Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve November29, 2009 Megoszt Elküldve November29, 2009 Bontott féltengely esetleg? :huh: 5-10 között mondta a szerelőm, én nem kérdeztem. 5 ezer különbséget nekem megér az új. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve November29, 2009 Megoszt Elküldve November29, 2009 Bontott abs kockát nálunk 5000-ért adnak... Nekem az 1,8-ason alig látszódtak a fogak, mégis ment vele az ABS... A jobbos kockát cseréltem, mert kh-s volt Ha kell van bekötési rajzom hozzá valahol, azzal lehet fenn az abs vez-nél mérni a jeladókat egyenként :huh: Egyébként ha indítás után égve marad az abs lámpa az jeladó, esetleg elektronika hiba (lehet csak a biztije) ha elalszik és néhány méter után megint kigyullad akkor lehet a fogas tárcsa hibája Közben megtaláltam a bekötési rajzát Igen, úgy kezdődött vagy fél éve, hogy erős csikorgást hallottam a j.e. keréktől. Megálltam, majd tolattam egyet - kettőt. Elmúlt a csikorgás. Aztán kezdődött, hogy menet közben egy egy jobbos gödörnél felgyulladt az ABS lámpa. Megálltam, újra indítottam és elaludt. Ezt megcsinálta 3-4 naponként egyszer, kétszer. Végül teljesen besz@rt. Köszi a kapcsolási rajzot, próbálom hasznosítani.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve November29, 2009 Megoszt Elküldve November29, 2009 5-10 között mondta a szerelőm, én nem kérdeztem. 5 ezer különbséget nekem megér az új. Egy jobb állapotú gyári bontott külső csuklóval szerintem jobban jársz,mint egy kétes minőségű utángyártott valamivel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Breki Elküldve November29, 2009 Megoszt Elküldve November29, 2009 Igen, úgy kezdődött vagy fél éve, hogy erős csikorgást hallottam a j.e. keréktől. Megálltam, majd tolattam egyet - kettőt. Elmúlt a csikorgás. Aztán kezdődött, hogy menet közben egy egy jobbos gödörnél felgyulladt az ABS lámpa. Megálltam, újra indítottam és elaludt. Ezt megcsinálta 3-4 naponként egyszer, kétszer. Végül teljesen besz@rt. Köszi a kapcsolási rajzot, próbálom hasznosítani.... Aha, ismerős jelek...Nekem is ezt produkálta, a csikorgás kivételével, de nálam túl messze volt a jeladó a tárcsától (legalább is azt hittem) Időnként, ha rájött egy-két gödörnél kigyújtotta a lámpát, újraindításra elaludt. A furcsa, hogy nekem megszűnt a jelenség aksicsere után, de az haldoklott. Mikor megvettem hazafelé gondoltam kipróbálom az ABS-t, néptelen szakaszon satu... és pofáraesés, olyan szépen csúsztam négy keréken ahogy illik :lol: A tetű tulaj úgy javította meg, hogy kiszedte a visszajelző izzóját :huh: Engem meg sajnos nagyon zavar, ha valami nem müxik az autón, így addig nyomoztam, javítgattam, míg jó nem lett :lol: Végülis a jobb e. kockát cseréltem 2× , bal e.-nél meg a csati volt kh-s... Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve November29, 2009 Megoszt Elküldve November29, 2009 Egy jobb állapotú gyári bontott külső csuklóval szerintem jobban jársz,mint egy kétes minőségű utángyártott valamivel. Csak az a kérdés, hogy hol találok egy "jobb" állapotú gyári bontottat? Az útiköltségért meg kifizetek többet mint a differencia. Arról már nem is beszélve, hogy nincs mikrométerem, hogy leellenőrizzem a kopottságát. Ha az utángyártott mérethibás, az rögtön kiderül a beszerelésnél, és garancia van rá. A "vasat" meg már elég jól ismerik Kínában is.... :huh: Ez meg csupán "vas".... :lol: Nem egy high tech termék. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts