Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Valaki el tudná magyarázni szájbarágósan egy gólyaláb cseréjét ?

Mire kell vigyázni, stb.

nem árt hozzá talpaskinyomó

a felső gömbfejet elég szar lesz kiütni sztem... de ha az megvan, akkor alul leveszed a korona anyát, féket, talpast, akkor felül már csak két csavar fogja.

Link to comment
Megosztás:

Valaki el tudná magyarázni szájbarágósan egy gólyaláb cseréjét ?

Mire kell vigyázni, stb.

Na megpróbálom:

1.gömbfejkinyomóval nyomd ki a kormányösszekötőt, ha nehezen jön ki feszítsd elő a kinyomóval és kopogtasd meg kalapáccsal az öntvénynél

2.szedd le a féknyerget és dróttal kösd fel valahova, hogy ne legyen útba

3.én leszedtem a stabrúd bekötőt is, mert könnyebb nélküle szerelni. Befújtam csavarlazítóval a menetet, megfogtam fogóval a csavart és úgy lazítottam meg. Vigyázz, mert ha megforog a csavar a müanyagban kidobhatod azt is

4.szedd le a biztosítót és a koronásanyát az alsó talpasról

5.kalapáccsal óvatosan ütögetve a talpas tengelyénél az öntvényt kicsúszik a tengely, használhatsz csavarlazítót is

6.szedd le a biztosítót és a koronásanyát a féltengelyről, majd húzd ki a féltengelyt

7 tekerd le a 2db 8-as anyát a toronyszilentről és már kezedben is a gólyaláb

beszerelés értelemszerűen ellenkező sorrendben

ha telópatront is cserélsz akkor kell rugóösszehúzó is :huh:

Ha nem pontos a leírás a többiek majd javítják, de lényegében ennyi...

Link to comment
Megosztás:

Na megpróbálom:

1.gömbfejkinyomóval nyomd ki a kormányösszekötőt, ha nehezen jön ki feszítsd elő a kinyomóval és kopogtasd meg kalapáccsal az öntvénynél

2.szedd le a féknyerget és dróttal kösd fel valahova, hogy ne legyen útba

3.én leszedtem a stabrúd bekötőt is, mert könnyebb nélküle szerelni. Befújtam csavarlazítóval a menetet, megfogtam fogóval a csavart és úgy lazítottam meg. Vigyázz, mert ha megforog a csavar a müanyagban kidobhatod azt is

4.szedd le a biztosítót és a koronásanyát az alsó talpasról

5.kalapáccsal óvatosan ütögetve a talpas tengelyénél az öntvényt kicsúszik a tengely, használhatsz csavarlazítót is

6.szedd le a biztosítót és a koronásanyát a féltengelyről, majd húzd ki a féltengelyt

7 tekerd le a 2db 8-as anyát a toronyszilentről és már kezedben is a gólyaláb

beszerelés értelemszerűen ellenkező sorrendben

ha telópatront is cserélsz akkor kell rugóösszehúzó is :huh:

Ha nem pontos a leírás a többiek majd javítják, de lényegében ennyi...

annyit írnék még hozzá, hogy stabrúd tartója vállogatja, de szokott a lengőkar felett lenni kulcs hely, így nem fog megforogni. (ha ugyan nincs mindegyiken)

illetve a talpasnál lehet ütni erőből is az öntvényt, bírni fogja, és nem kötelező rugóösszehúzó, de akkor légkulccsal kell leveretni, és kell egy 5mes szabad tár neki, és nagyonvillámgyorsnak kell lenni, mert mikor kipörgeted a csavart, akkor a rugó kilöki magát.

összenyomni meg egy emberke is összetudja, a másik meg rákapatja a csavart.

Link to comment
Megosztás:

annyit írnék még hozzá, hogy stabrúd tartója vállogatja, de szokott a lengőkar felett lenni kulcs hely, így nem fog megforogni. (ha ugyan nincs mindegyiken)

illetve a talpasnál lehet ütni erőből is az öntvényt, bírni fogja, és nem kötelező rugóösszehúzó, de akkor légkulccsal kell leveretni, és kell egy 5mes szabad tár neki, és nagyonvillámgyorsnak kell lenni, mert mikor kipörgeted a csavart, akkor a rugó kilöki magát.

összenyomni meg egy emberke is összetudja, a másik meg rákapatja a csavart.

Régen én is csináltam ilyen légkulcsos mókát (letekerte, mire észbekapott a rugó :lol: ) De mára már megkomolyodtam... :angry:

Hát ha terhelés alatt veszed le az anyát (mindegy, hogy mivel) én félnék, hogy a menet felső részét kiszakítja. Ez nem feltétlenül lesz így, de az esély meg van rá.

Én itthon csináltam rugóösszehúzót. Igaz én ki is használom :huh: Aki nem annak nem érdemes.

Nagyon elegáns vele dolgozni, akár egy kávét is megihatok miközben pakolom össze a gólyalábat :lol:

"a másik meg rákapatja a csavart."

Régen mikor én is így csináltam sose bírtuk ki röhögés nélkül, mert persze hogy akkor bénázik a segítő (nem kap rá az anya), mikor én majd be sza... :D úgy nyomom a rúgót... ;)

Link to comment
Megosztás:

annyit írnék még hozzá, hogy stabrúd tartója vállogatja, de szokott a lengőkar felett lenni kulcs hely, így nem fog megforogni. (ha ugyan nincs mindegyiken)

illetve a talpasnál lehet ütni erőből is az öntvényt, bírni fogja, és nem kötelező rugóösszehúzó, de akkor légkulccsal kell leveretni, és kell egy 5mes szabad tár neki, és nagyonvillámgyorsnak kell lenni, mert mikor kipörgeted a csavart, akkor a rugó kilöki magát.

összenyomni meg egy emberke is összetudja, a másik meg rákapatja a csavart.

2 oldallal korábban ott van a stabrúd bekötő, azon nincs kulcshely

én egyedül szereltem és még kell a szemem, de azt megnézném, hogy kézzel összenyomod a rugót, míg a másik szerencsétlenkedik az anyával :huh:

Link to comment
Megosztás:

2 oldallal korábban ott van a stabrúd bekötő, azon nincs kulcshely

én egyedül szereltem és még kell a szemem, de azt megnézném, hogy kézzel összenyomod a rugót, míg a másik szerencsétlenkedik az anyával :huh:

Hát nem tudom elöl milyen erőssek a rugók, hátul ha össze kell nyomni pölö a gátló berakásakor, akkor vagy ráengedem a kocsit a hídra, vagy a hidat nyomom fel emelővel a kocsihoz. De ha valaki Swarcinak érzi magát akkor csak nyomkodja kézzel. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Régen én is csináltam ilyen légkulcsos mókát (letekerte, mire észbekapott a rugó :lol: ) De mára már megkomolyodtam... ;)

Hát ha terhelés alatt veszed le az anyát (mindegy, hogy mivel) én félnék, hogy a menet felső részét kiszakítja. Ez nem feltétlenül lesz így, de az esély meg van rá.

Én itthon csináltam rugóösszehúzót. Igaz én ki is használom :huh: Aki nem annak nem érdemes.

Nagyon elegáns vele dolgozni, akár egy kávét is megihatok miközben pakolom össze a gólyalábat :lol:

"a másik meg rákapatja a csavart."

Régen mikor én is így csináltam sose bírtuk ki röhögés nélkül, mert persze hogy akkor bénázik a segítő (nem kap rá az anya), mikor én majd be sza... :D úgy nyomom a rúgót... ;)

2 oldallal korábban ott van a stabrúd bekötő, azon nincs kulcshely

én egyedül szereltem és még kell a szemem, de azt megnézném, hogy kézzel összenyomod a rugót, míg a másik szerencsétlenkedik az anyával :angry:

Hát nem tudom elöl milyen erőssek a rugók, hátul ha össze kell nyomni pölö a gátló berakásakor, akkor vagy ráengedem a kocsit a hídra, vagy a hidat nyomom fel emelővel a kocsihoz. De ha valaki Swarcinak érzi magát akkor csak nyomkodja kézzel. :P

mikor rakod össze a hátulját, akkor berakod a rugót a helyére, és egszer az egyikoldalt engeded lefelé szép lassan, előbb a rugót kell a helyéresegíteni, aztán meg a lengéscsillapítót.

tehát megoldható :)

egyébként:

persze hogy könyebb összehúzóval

aztán nem csak az a fajta létezik Breki, de írtam is ;)

dehát Gorbi nem úgy a legjobb csinálni, hogy közben nevet az ember? :)

rugóösszenyomást mi 1.4esen csináltuk, én ráterhletem két kinyujtott karral, a másik meg rátekerte... 3.x ra fent is volt ;)

egyszer rögtönöznöm kellett a waresz félméteres :blink: rugójához összehúzót, mert átszakadt a lengéscsillapítónál a trapézkar... 8as menetes száraknak a vége kampós volt, és arra raktam lemezt, és tekergettem a csavarokat fel, poén az volt, hogy 4et kellett rátenni, mert egy egy keveset húzott csak, végülis sikerélmény volt, mert megoldottam, de délelőtt csak azokat a csavarokat hajtottam :(

Link to comment
Megosztás:

Általában a hosszabb, progresszív karakterisztikájú rugók nincsenek nagyon előfeszítve, ezeket kézzel is össze lehet annyira nyomni, hogy felmenjen az anya, a többit pedig már a csavarral. Tipikusan igaz ez a vw rugókra. Opelt nem próbáltam, mert akkor már megcsináltam az összehúzatót.

Link to comment
Megosztás:

mikor rakod össze a hátulját, akkor berakod a rugót a helyére, és egszer az egyikoldalt engeded lefelé szép lassan, előbb a rugót kell a helyéresegíteni, aztán meg a lengéscsillapítót.

tehát megoldható :lol:

egyébként:

persze hogy könyebb összehúzóval

aztán nem csak az a fajta létezik Breki, de írtam is :blink:

dehát Gorbi nem úgy a legjobb csinálni, hogy közben nevet az ember? :lol:

rugóösszenyomást mi 1.4esen csináltuk, én ráterhletem két kinyujtott karral, a másik meg rátekerte... 3.x ra fent is volt :)

egyszer rögtönöznöm kellett a waresz félméteres :huh: rugójához összehúzót, mert átszakadt a lengéscsillapítónál a trapézkar... 8as menetes száraknak a vége kampós volt, és arra raktam lemezt, és tekergettem a csavarokat fel, poén az volt, hogy 4et kellett rátenni, mert egy egy keveset húzott csak, végülis sikerélmény volt, mert megoldottam, de délelőtt csak azokat a csavarokat hajtottam :D

az övé olyan, mint az enyém :)

rugóösszehúzót meg piacon vettem 2000-ért, annyit tuti megért, a segítő meg csak hordja a kávét, üdítőt és gyújtsa meg a cigimet :angry: ;)

Link to comment
Megosztás:

egyszer rögtönöznöm kellett a waresz félméteres :lol: rugójához összehúzót, mert átszakadt a lengéscsillapítónál a trapézkar... 8as menetes száraknak a vége kampós volt, és arra raktam lemezt, és tekergettem a csavarokat fel, poén az volt, hogy 4et kellett rátenni, mert egy egy keveset húzott csak, végülis sikerélmény volt, mert megoldottam, de délelőtt csak azokat a csavarokat hajtottam :lol:

Érdekes, mert én is azon gondolkodtam, hogyha egyszer rászorulok akkor menetes szárból csinálok összehúzót, de mennyit kell majd tekerni?! :huh:

Általában a hosszabb, progresszív karakterisztikájú rugók nincsenek nagyon előfeszítve, ezeket kézzel is össze lehet annyira nyomni, hogy felmenjen az anya, a többit pedig már a csavarral. Tipikusan igaz ez a vw rugókra. Opelt nem próbáltam, mert akkor már megcsináltam az összehúzatót.

Nekem csak caravan hátsó rugóval volt dolgom, azt nem nagyon lehetett nyomkodni. Esetleg csak úgy, hogy leteszed a földre, és kézzel rátehénkedsz.

Link to comment
Megosztás:

Általában a hosszabb, progresszív karakterisztikájú rugók nincsenek nagyon előfeszítve, ezeket kézzel is össze lehet annyira nyomni, hogy felmenjen az anya, a többit pedig már a csavarral. Tipikusan igaz ez a vw rugókra. Opelt nem próbáltam, mert akkor már megcsináltam az összehúzatót.

én fogok venni egyet sztem.. ha csak kétszer használom... légkulcs hiányában.. már akkor is visszajön az ára.

képet muti tiédről milyen is egy házi

az elvét tudom, egy olyan menetes szár, aminek egyik fele jobbos, másik balos menetű középen egy kulcsos rész, ahol rá lehet fogni kulccsal, és két két köröm.

Link to comment
Megosztás:

én fogok venni egyet sztem.. ha csak kétszer használom... légkulcs hiányában.. már akkor is visszajön az ára.

képet muti tiédről milyen is egy házi

az elvét tudom, egy olyan menetes szár, aminek egyik fele jobbos, másik balos menetű középen egy kulcsos rész, ahol rá lehet fogni kulccsal, és két két köröm.

Miután megcsináltam, én azt mondtam, legközelebb inkább megveszem. Nem volt nehéz, csak sok időmet elvette.

Kép:

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=34fdfd2ef...&aid=167351

Link to comment
Megosztás:

1997 es opel astra caravánom van és eddig vagy 8 szor cseréltem hátul lengéscsillapítót vagy eltörik vagy elfolyik belőle az olaj tud valaki segíteni hogy miért?Amikor megvettem két hátsó rúgót cseréltem de nem kaptam f es astrához rúgót csak g s vagy h s astrához és nemtudom hogy ez befolyásolja e alengéscsillapító élettartamát. Más lenne a g vagy h s astrához a lengéscsillapító hossza?

Link to comment
Megosztás:

1997 es opel astra caravánom van és eddig vagy 8 szor cseréltem hátul lengéscsillapítót vagy eltörik vagy elfolyik belőle az olaj tud valaki segíteni hogy miért?Amikor megvettem két hátsó rúgót cseréltem de nem kaptam f es astrához rúgót csak g s vagy h s astrához és nemtudom hogy ez befolyásolja e alengéscsillapító élettartamát. Más lenne a g vagy h s astrához a lengéscsillapító hossza?

Hááát... Ha arra gondolsz akkor nem széria hiba :huh: Ilyenről még nem hallottam, érdemes lenne belevaló alkatrészeket beletenni az autóba :lol:

Link to comment
Megosztás:

1997 es opel astra caravánom van és eddig vagy 8 szor cseréltem hátul lengéscsillapítót vagy eltörik vagy elfolyik belőle az olaj tud valaki segíteni hogy miért?Amikor megvettem két hátsó rúgót cseréltem de nem kaptam f es astrához rúgót csak g s vagy h s astrához és nemtudom hogy ez befolyásolja e alengéscsillapító élettartamát. Más lenne a g vagy h s astrához a lengéscsillapító hossza?

Milyen márkájú lengéscsillapító került bele?

Link to comment
Megosztás:

1997 es opel astra caravánom van és eddig vagy 8 szor cseréltem hátul lengéscsillapítót vagy eltörik vagy elfolyik belőle az olaj tud valaki segíteni hogy miért?Amikor megvettem két hátsó rúgót cseréltem de nem kaptam f es astrához rúgót csak g s vagy h s astrához és nemtudom hogy ez befolyásolja e alengéscsillapító élettartamát. Más lenne a g vagy h s astrához a lengéscsillapító hossza?

Valószínű az lesz a hiba oka, más mérető a rugó. Gondolom hosszabb, a rugó nagyon széthúzza a lengéscsillapítót. Én is nagyon nehezen találtam rugókat az egész várost bejártuk, a bontókban nem volt, végül kaptunk egy fülest, hogy egy taxisnak van egy pár, 10 ropiért odaadta. Arra azért figyelj, hogy fellül a lengéscsillapítónak nem szabad fixen bentlennie, van benne egy gumibetét azon egy kicsit el kell neki fordulnia, mert ahogy mozog a híd egy kicsit mindíg más szöget zár be a kasztnival. Lent ugyanígy a hid be van szoritva két gumikarika közé, de nem szabad nagyon megtépni a csavart, csak kicsit aztán lekontrázni.

Link to comment
Megosztás:

1997 es opel astra caravánom van és eddig vagy 8 szor cseréltem hátul lengéscsillapítót vagy eltörik vagy elfolyik belőle az olaj tud valaki segíteni hogy miért?Amikor megvettem két hátsó rúgót cseréltem de nem kaptam f es astrához rúgót csak g s vagy h s astrához és nemtudom hogy ez befolyásolja e alengéscsillapító élettartamát. Más lenne a g vagy h s astrához a lengéscsillapító hossza?

anno a ladán jártam így, míg ránem jöttem, hogy az előző tulaj úgy akarta sportosítani, hogy lecsapott a rugókból másfél menetet.

Az eredménye az lett, hogy a csillapítok alul koppantak, ha megpakoltam az autót. Évente kellett cserélni őket, mert nem ment át a vizsgán.

Kicseréltem a hátsó rugókat és elmúlt a probléma :huh:

Link to comment
Megosztás:

Én is arra gondoltam hogy hosszabb a rúgó bár a kereskedö azt mondta hogy jó lesz bele . De kérdés hogy így hogy vegyek bele lengéscsillapítót melyiket vegyem a g-s vagy h-s astra caravánét mert sajnos nem emlékszem már hogy annak idején mit mondtak a bontóban. Honnan lehetne ezt megtudni?

Link to comment
Megosztás:

Én is arra gondoltam hogy hosszabb a rúgó bár a kereskedö azt mondta hogy jó lesz bele . De kérdés hogy így hogy vegyek bele lengéscsillapítót melyiket vegyem a g-s vagy h-s astra caravánét mert sajnos nem emlékszem már hogy annak idején mit mondtak a bontóban. Honnan lehetne ezt megtudni?

h astráét biztosnem...

Link to comment
Megosztás:

Én is arra gondoltam hogy hosszabb a rúgó bár a kereskedö azt mondta hogy jó lesz bele . De kérdés hogy így hogy vegyek bele lengéscsillapítót melyiket vegyem a g-s vagy h-s astra caravánét mert sajnos nem emlékszem már hogy annak idején mit mondtak a bontóban. Honnan lehetne ezt megtudni?

De minek mókolni? :lol: tizen párból csináltattam erősített kézi kovácsolt rugókat hátulra a Sziváknál. Benézte az eredetit, és akkorára csinálta az egyedit. Érdemes ennyiért ilyenekkel sz.pni? :huh:

Link to comment
Megosztás:

Én is arra gondoltam hogy hosszabb a rúgó bár a kereskedö azt mondta hogy jó lesz bele . De kérdés hogy így hogy vegyek bele lengéscsillapítót melyiket vegyem a g-s vagy h-s astra caravánét mert sajnos nem emlékszem már hogy annak idején mit mondtak a bontóban. Honnan lehetne ezt megtudni?

Hát a legjobb megoldás lenne ha rugót cserélnéd belevalóra, de talán az is jó, ha kiveszed és megméred milyen hosszú. Én meg megmérem a régi törött rugóimat összeillesztve, és kiderül, hogy rövidebb, vagy hosszabb gátló passzol hozzá. Bár szerintem pár centi eltérést simán ki kell bírnia neki, föleg ha rövidebb, mert tökig pakolva is ül biztos 5-10 centit, mégse törik el. Lehet hogy akkor hosszabb, azért gond. Nekem a legolcsóbb unixos gátlók vannak benne 6-7 ezer volt darabja nyikorog mint állat, de mentem vele már pár ezer kilómétert törés nélkül.

Link to comment
Megosztás:

De minek mókolni? :lol: tizen párból csináltattam erősített kézi kovácsolt rugókat hátulra a Sziváknál. Benézte az eredetit, és akkorára csinálta az egyedit. Érdemes ennyiért ilyenekkel sz.pni? :huh:

Tizenpárból? Akkor én meg bemegyek a bótba, és veszek 22-ért ujjat, kihozom, és a parkolóban berakom 40perc alatt. :lol:

Klikk ide!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.