Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Nekem akkor is fennakad a kipuff a garázsfeljárón ha sok a cucc vagy ülnek benne.

Nekem amióta fent a vonóhorog mindíg azt csapom oda patkáról le és az nagyon keményet szól. Ezelőtt én is a kipuf végét köszörültem hegyesre :)

Na meg a katalizátornak adok sokszor pofont amikor pl olyan kihajtón jövök ki ahol középen ott a kapu ajtók ütközője. Magasabb fekvőrendőrökön pedig a középső kipuf első éle köszörül ha 2nél többen ülünk benne. Pedig nincs is ültetve. Lehet már fáradtak a gyári rugók és én is 40mm-el lejebb vagyok ültetve? :)

De eddig mindig túlélték az alkatrészek. A vonohorgon (bosal) pedig mintha gyárilag így találták volna ki van egy koptatófelület az alján :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem amióta fent a vonóhorog mindíg azt csapom oda patkáról le és az nagyon keményet szól. Ezelőtt én is a kipuf végét köszörültem hegyesre :)

Na meg a katalizátornak adok sokszor pofont amikor pl olyan kihajtón jövök ki ahol középen ott a kapu ajtók ütközője. Magasabb fekvőrendőrökön pedig a középső kipuf első éle köszörül ha 2nél többen ülünk benne. Pedig nincs is ültetve. Lehet már fáradtak a gyári rugók és én is 40mm-el lejebb vagyok ültetve? :)

De eddig mindig túlélték az alkatrészek. A vonohorgon (bosal) pedig mintha gyárilag így találták volna ki van egy koptatófelület az alján :D

hát nekem 5 emberrel se ér le fekvőrendőrön..

Link to comment
Megosztás:

hát nekem 5 emberrel se ér le fekvőrendőrön..

Én mindíg a küszöbbel akadok fenn valahol. Egyszer meg mellétolattam a hídnak, és gátló véga akadt el a csavarnál. Multkor meg jöttem le egy kukásautó lejárón, lassan mentem, mégis lezuttyant a küszöböt el is kapta.

Link to comment
Megosztás:

Én mindíg a küszöbbel akadok fenn valahol. Egyszer meg mellétolattam a hídnak, és gátló véga akadt el a csavarnál. Multkor meg jöttem le egy kukásautó lejárón, lassan mentem, mégis lezuttyant a küszöböt el is kapta.

az milyen az a kukásautó lejáró?

am ilyen nagy padkákról ezért kell keresztbe lemenni.

Link to comment
Megosztás:

az milyen az a kukásautó lejáró?

am ilyen nagy padkákról ezért kell keresztbe lemenni.

Az olyan, hogy a házak előtt van egy út ahova behajtani tilos, és mivel mindenki carik rá, megcsináltálk olyanra a feljárót, hogy a teherautó, pölö kukáskocsi simán feljár, de a személynek leér az alja. Nem tudok átlósan lemenni rajta, mert csak egyenesen van oda út, mellette betonszegély van.

Link to comment
Megosztás:

Az olyan, hogy a házak előtt van egy út ahova behajtani tilos, és mivel mindenki carik rá, megcsináltálk olyanra a feljárót, hogy a teherautó, pölö kukáskocsi simán feljár, de a személynek leér az alja. Nem tudok átlósan lemenni rajta, mert csak egyenesen van oda út, mellette betonszegély van.

hm az szar akkor :)

errefelé szerencsére nincs :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ismét a segítségeteket szeretném kérni. Nem vagyok autószaki szóval a magam nyelvén kérnék...:)

92-es Fastra combim van, volt egy bal hátsó rugótörésem. Szereztem 2 db használt rugót.

Mikor cseréltük a bal hátsó rugót a következőt tapasztaltuk:

Törött rugó kijött, és a rugó fölötti gumis tányér igen rohadt volt, és felette volt lyuk az alváz azon részén is ahol a tányér volt.

Következő a kérdésem. az a tányér az fixen oda van gyárilag hegesztve vagy csak illeszkedik az alvázhoz, majd a rugó a tányérhoz?

Vegyek 2 db új tányért vagy mi a neve és lakatossal az alvázat ott csináltassam meg?

Előre is köszönöm a válaszotokat!

balázs

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ismét a segítségeteket szeretném kérni. Nem vagyok autószaki szóval a magam nyelvén kérnék...:)

92-es Fastra combim van, volt egy bal hátsó rugótörésem. Szereztem 2 db használt rugót.

Mikor cseréltük a bal hátsó rugót a következőt tapasztaltuk:

Törött rugó kijött, és a rugó fölötti gumis tányér igen rohadt volt, és felette volt lyuk az alváz azon részén is ahol a tányér volt.

Következő a kérdésem. az a tányér az fixen oda van gyárilag hegesztve vagy csak illeszkedik az alvázhoz, majd a rugó a tányérhoz?

Vegyek 2 db új tányért vagy mi a neve és lakatossal az alvázat ott csináltassam meg?

Előre is köszönöm a válaszotokat!

balázs

pont most beszéltük ezt

az oda van hegesztve, és marha drága egy is nem hogy kettő :S

de meg kell csináltatni!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ismét a segítségeteket szeretném kérni. Nem vagyok autószaki szóval a magam nyelvén kérnék...:)

92-es Fastra combim van, volt egy bal hátsó rugótörésem. Szereztem 2 db használt rugót.

Mikor cseréltük a bal hátsó rugót a következőt tapasztaltuk:

Törött rugó kijött, és a rugó fölötti gumis tányér igen rohadt volt, és felette volt lyuk az alváz azon részén is ahol a tányér volt.

Következő a kérdésem. az a tányér az fixen oda van gyárilag hegesztve vagy csak illeszkedik az alvázhoz, majd a rugó a tányérhoz?

Vegyek 2 db új tányért vagy mi a neve és lakatossal az alvázat ott csináltassam meg?

Előre is köszönöm a válaszotokat!

balázs

Olyan 20 ropi/pár csak az anyagköltség, de meg kell csinálni, mert beszakad.

Link to comment
Megosztás:

Szóval akkor vegyek 2 olyan gumis tányért ? Vagy mi ennek a pontos neve? De előtte az alvázat csináltassam meg és a tányért hegesztessem oda és utána jöhet a rugó?

A karosszéria topikban volt erről szó mostanság, olvasgass vissza, főleg itt:

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=15&st=7980

(400.o. 2009-10-13 19:41 Zotya975-től kezdődően)

Link to comment
Megosztás:

Szóval akkor vegyek 2 olyan gumis tányért ? Vagy mi ennek a pontos neve? De előtte az alvázat csináltassam meg és a tányért hegesztessem oda és utána jöhet a rugó?

Ez kell neked. ha megcsinálták mehet vissza a gumicsöcs, ha nem ment szétt, meg a rugó. Maga a heggesztés nem vészes, csak szerintem le kell venni a tankot, mert az a fül bellül van, és nem férni hozzá. Én most ideiglenesen megfoltoztam laposvassal, de ez csak időhúzás, tavasszal meg kell csinálni nekem is.:

224729.jpg

224730.jpg

Link to comment
Megosztás:

A stabrúd bekötő cseréje mekkora szívás, ha házilag csinálnám meg én? Gondolom le kell venni a terhelést a lengőkarról, tehát megemelni a verdát. A kézikönyvek nem nagyon térnek ki a cseréjére, csak annyira, hogy milyen szöget kell beállítani, valamint mélységet, illetve, hogy a stabrudat illik előtte egy kézi satuval lehuzatni a lengőkarhoz, hogy ne feszüljön gondolom én. :)

Link to comment
Megosztás:

A stabrúd bekötő cseréje mekkora szívás, ha házilag csinálnám meg én? Gondolom le kell venni a terhelést a lengőkarról, tehát megemelni a verdát. A kézikönyvek nem nagyon térnek ki a cseréjére, csak annyira, hogy milyen szöget kell beállítani, valamint mélységet, illetve, hogy a stabrudat illik előtte egy kézi satuval lehuzatni a lengőkarhoz, hogy ne feszüljön gondolom én. :)

Szerintem nem para, felemeled, kerék le, és onnantól egyszerű, alulról egy anya fogja csak.

Link to comment
Megosztás:

A stabrúd bekötő cseréje mekkora szívás, ha házilag csinálnám meg én? Gondolom le kell venni a terhelést a lengőkarról, tehát megemelni a verdát. A kézikönyvek nem nagyon térnek ki a cseréjére, csak annyira, hogy milyen szöget kell beállítani, valamint mélységet, illetve, hogy a stabrudat illik előtte egy kézi satuval lehuzatni a lengőkarhoz, hogy ne feszüljön gondolom én. :)

Neked melyik fajta van?

A régi vagy az új?

Link to comment
Megosztás:

A stabrúd bekötő cseréje mekkora szívás, ha házilag csinálnám meg én? Gondolom le kell venni a terhelést a lengőkarról, tehát megemelni a verdát. A kézikönyvek nem nagyon térnek ki a cseréjére, csak annyira, hogy milyen szöget kell beállítani, valamint mélységet, illetve, hogy a stabrudat illik előtte egy kézi satuval lehuzatni a lengőkarhoz, hogy ne feszüljön gondolom én. :)

mikor lengőkarszilentet cseréltem nem volt gond annak a kioldása a lengőkarból

két csavar fogja, kontra anyák.

Link to comment
Megosztás:

mikor lengőkarszilentet cseréltem nem volt gond annak a kioldása a lengőkarból

két csavar fogja, kontra anyák.

Ja, csak inkább megkérdeztem, nincs-e valami buktató. Viszont a kormánymű gumiharang cseréhez a komplett kormányművet ki kell venni, na az lesz a copás! :) Főleg, hogy szervós. :)

Link to comment
Megosztás:

Ja, csak inkább megkérdeztem, nincs-e valami buktató. Viszont a kormánymű gumiharang cseréhez a komplett kormányművet ki kell venni, na az lesz a copás! :) Főleg, hogy szervós. :)

egyébként ha nem ilyened van, ami a képen...

azzal is fogsz szopni

volt téma sokat régebben...

meg kell csiszolni a stabrudat, hogy jó sima legyen, és sikosítani kell 1000el, és egyszerre feltolni a helyére, mert ha megállsz vele, akkor nem tudod ujra megindítani egykönnyedén....

miért lesz vele akkora baj???

kiveszed a két rudat tartó csavart, onnantól már nem sok van.

jaaa igen

volt szó erről a fogasléc hézagoló csavarrol.

én ma láttam egyet kiszedve, és semmi műanyag csavar nincs a közepén... annak legalábbis.

egy 12es csavarfej van egy nagy korongon, ami menetsen mászik ki illetve be a házba.

Link to comment
Megosztás:

Az autóm olyat csinál, hogy ilyen 110-től elkezdi rázni a kormányt. Nagy és a télikerekkel is szinte ugyanúgy. Volt már alánézve, de lógni meg semmi nem lóg. A 2 első gátló lassan kuka, de attól még nem kellene ráznia a kormányt... Ha van valakinek építő jellegű ötlete, azt megköszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Az autóm olyat csinál, hogy ilyen 110-től elkezdi rázni a kormányt. Nagy és a télikerekkel is szinte ugyanúgy. Volt már alánézve, de lógni meg semmi nem lóg. A 2 első gátló lassan kuka, de attól még nem kellene ráznia a kormányt... Ha van valakinek építő jellegű ötlete, azt megköszönöm.

Sokak vagyunk ezzel így...semmi ötlet eddig. :)

Link to comment
Megosztás:

nekem pl 130nál :)

Nekem 60nál táncikol egy kicsit ütemesen, meg 160nál. :D Utóbbi érthető. :) Régebben volt egy olyan hülyéje a kocsinak, hogy 90-100 között remegett a kasztni, még az anyós biztonsági övcsatja is zörgött, ami roppantul idegesített, de már abbahagyta, múltkor figyeltem meg, de azt nem, hogy mi váltotta ki az elmúlást.

Link to comment
Megosztás:

Nekem 60nál táncikol egy kicsit ütemesen, meg 160nál. :) Utóbbi érthető. :) Régebben volt egy olyan hülyéje a kocsinak, hogy 90-100 között remegett a kasztni, még az anyós biztonsági övcsatja is zörgött, ami roppantul idegesített, de már abbahagyta, múltkor figyeltem meg, de azt nem, hogy mi váltotta ki az elmúlást.

egy kátyú

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.