Imike20 Elküldve Október13, 2009 Megoszt Elküldve Október13, 2009 Sziasztok! Ki szeretném cserélni első gátlókat. Nézelődtem a neten hát vannak árak. Mivel hátul is Kayaba van ezért előre is olyat szeretnék. Csak amikor megláttam mennyibe kerül??.. kicsit elgondolkodtam szerintetek melyik lenne jobb? Kayaba kétcsöves gázos : 29.229HUF/db ::: kedvezményel: 40.150HUF /Típus: Ultra SR/ BILSTEIN kétcsöves gázos: 17.398HUF/db :::: kedvezményel: 27.835HUF /Típus: B4/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október13, 2009 Megoszt Elküldve Október13, 2009 kayaba-ra szavazok, de nézd meg a csergőben a gyárit is, mert nagy meglepetésemre az olcsóbbra jött most ki nekem, mint a kayaba <_< nekem is most lesz omiban 4 gátló csere :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Losee Elküldve Október15, 2009 Megoszt Elküldve Október15, 2009 Korábban már volt szó róla, csak most azé se találom. Érdemes elől-hátul erősebb stabrudakat betenni? Hátra a GSi pótstabrúdjának is meg van a helye? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Október15, 2009 Megoszt Elküldve Október15, 2009 Korábban már volt szó róla, csak most azé se találom. Érdemes elől-hátul erősebb stabrudakat betenni? Hátra a GSi pótstabrúdjának is meg van a helye? ha szeretnéd "kicsit" stabilabnak, akkor érdemes előlre vastagabbat pl calibráét. hátra elvileg kettő is megy.. ebből én még csak egyet láttam, ami nekem is van BENNE, de még menne egy kívülre is! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Losee Elküldve Október15, 2009 Megoszt Elküldve Október15, 2009 ha szeretnéd "kicsit" stabilabnak, akkor érdemes előlre vastagabbat pl calibráét. hátra elvileg kettő is megy.. ebből én még csak egyet láttam, ami nekem is van BENNE, de még menne egy kívülre is! Előre néztem az EPCben hogy négy méret volt : 16-18-20-22, hátul meg 16-18. Gondolom, a leghurkább van az enyémben. Holnap megnézem, meg azt is, hogy a pótnak megvan-e a négy csavarhely. Mondjuk, vki megerősíthetne benne, hogy a GSi pótstabja rámegy-e a sima hátsó hídra. Tudtommal nagyobb a nyomtávja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Október15, 2009 Megoszt Elküldve Október15, 2009 Előre néztem az EPCben hogy négy méret volt : 16-18-20-22, hátul meg 16-18. Gondolom, a leghurkább van az enyémben. Holnap megnézem, meg azt is, hogy a pótnak megvan-e a négy csavarhely. Mondjuk, vki megerősíthetne benne, hogy a GSi pótstabja rámegy-e a sima hátsó hídra. Tudtommal nagyobb a nyomtávja. a hátsóról nem tudok én se sokat... egy egy lyukat tudok, hogy van , de nem 4et... hening mester nem mutatja, pedig neki van vmilyen stabrúd benne + ba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Október16, 2009 Megoszt Elküldve Október16, 2009 a hátsóról nem tudok én se sokat... egy egy lyukat tudok, hogy van , de nem 4et... hening mester nem mutatja, pedig neki van vmilyen stabrúd benne + ba. Én a hátsóba tettem, az egyenest, mert nem volt benne. a GSi félének pedig nem láttam lyukakat a hídon. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Losee Elküldve Október16, 2009 Megoszt Elküldve Október16, 2009 Én a hátsóba tettem, az egyenest, mert nem volt benne. a GSi félének pedig nem láttam lyukakat a hídon. Most este alánéztem lámpával és megtaláltam a csavarok helyeit. Pont felette megy el a fékcső. Megpróbálom, hátha sik. beszerezni egyet. Ja, magában a hídban nekem bent van a stab, pedig egyívásúak a gépeink, ahogy néztem a rendszámod. Lehet a hatalmas teljesítményhez kellett az enyémbe? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Október16, 2009 Megoszt Elküldve Október16, 2009 Most este alánéztem lámpával és megtaláltam a csavarok helyeit. Pont felette megy el a fékcső. Megpróbálom, hátha sik. beszerezni egyet. Ja, magában a hídban nekem bent van a stab, pedig egyívásúak a gépeink, ahogy néztem a rendszámod. Lehet a hatalmas teljesítményhez kellett az enyémbe? :D Az enyémben is volt. Ha felmenne a GSi hátsó stabja a mi hidunkra, akkor az jó lenne, csökkenteni lehetne vele az alulkormányzottságot. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Október16, 2009 Megoszt Elküldve Október16, 2009 Az enyémben is volt. Ha felmenne a GSi hátsó stabja a mi hidunkra, akkor az jó lenne, csökkenteni lehetne vele az alulkormányzottságot. :D hogy is van ez? mindig elfelejtem az alukormányozott autó tolja az orrát, a tul az meg dobja a seggét ugye?? nekem nem volt hátul rúd, adig nemnagyon farolgatott, mostanában meg inkább a seggét dobja ki... Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Október16, 2009 Megoszt Elküldve Október16, 2009 hogy is van ez? mindig elfelejtem az alukormányozott autó tolja az orrát, a tul az meg dobja a seggét ugye?? nekem nem volt hátul rúd, adig nemnagyon farolgatott, mostanában meg inkább a seggét dobja ki... 3 kormányzás van: -kényszerkormányzás: praktikusan a kormánykerékkel a kereket szögben elfordítod a függőcsap körül -önkormányzás: futómű elmozdulás, vagy erő hatására minimális szögben tudja a kereket kormányozni -sajátkormányzás: ha alulkormányzott orrtolós, ha túlkormányzott fartolós. Namost. Ha az autót keményíted (akár rugóval, akár stabbal....végülis a stab sem más mint egy torziós rugó, hátul a franciák előszeretettel használták a tekercsrugó helyett) azzal több dolgot elérsz. Kényelmetlenebb lesz, kevésbé dől a kanyarban, és a keménységből fakadóan az átterhelődés, azaz a "z" irányú erő nagyobb lesz az ívkülső kerék talppontjában, kisebb az ívbelső talppontjában. Ha ezeket megszorozzuk a tapadási tényezővel, akkor gyakorlatilag az összes átvihető oldalerő kisebb lesz, mint a keményítés előtt. Emiatt az adott futómű könnyebben csúszik meg. Tehát ha hátulra stabot teszel, vagy nagyobb stabot, akkor kevésbé lesz alulkormányzott. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Október16, 2009 Megoszt Elküldve Október16, 2009 3 kormányzás van: -kényszerkormányzás: praktikusan a kormánykerékkel a kereket szögben elfordítod a függőcsap körül -önkormányzás: futómű elmozdulás, vagy erő hatására minimális szögben tudja a kereket kormányozni -sajátkormányzás: ha alulkormányzott orrtolós, ha túlkormányzott fartolós. Namost. Ha az autót keményíted (akár rugóval, akár stabbal....végülis a stab sem más mint egy torziós rugó, hátul a franciák előszeretettel használták a tekercsrugó helyett) azzal több dolgot elérsz. Kényelmetlenebb lesz, kevésbé dől a kanyarban, és a keménységből fakadóan az átterhelődés, azaz a "z" irányú erő nagyobb lesz az ívkülső kerék talppontjában, kisebb az ívbelső talppontjában. Ha ezeket megszorozzuk a tapadási tényezővel, akkor gyakorlatilag az összes átvihető oldalerő kisebb lesz, mint a keményítés előtt. Emiatt az adott futómű könnyebben csúszik meg. Tehát ha hátulra stabot teszel, vagy nagyobb stabot, akkor kevésbé lesz alulkormányzott. :D nemtudom rtem e teljesen, de magyarra fordítva: ha hátul keményíed, akkor hátul hamarabb csúszik, ezért az orra stabilabb? Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Október16, 2009 Megoszt Elküldve Október16, 2009 nemtudom rtem e teljesen, de magyarra fordítva: ha hátul keményíed, akkor hátul hamarabb csúszik, ezért az orra stabilabb? Ahol keményíted, ott kisebb oldalerőt tud felvenni, ezért a puhábbal összehasonlítva hamarabb csúszik meg. De mi azt szeretjük mikor az orra csúszik meg, mert az a biztonságos. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Losee Elküldve Október16, 2009 Megoszt Elküldve Október16, 2009 Ahol keményíted, ott kisebb oldalerőt tud felvenni, ezért a puhábbal összehasonlítva hamarabb csúszik meg. De mi azt szeretjük mikor az orra csúszik meg, mert az a biztonságos. Szeretjük mi azt is ha a farát csóválja :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Október16, 2009 Megoszt Elküldve Október16, 2009 Szeretjük mi azt is ha a farát csóválja :D Építsd át hátsókerék meghajtásúra és fogja. :D :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Október16, 2009 Megoszt Elküldve Október16, 2009 Építsd át hátsókerék meghajtásúra és fogja. :) :D Sokmindennel lehet túlkormányozottságot elérni, lehet játszani a keményítéssel, hátsó önkormányzással, ha komolyabb a futómű, vagy ha átalakítás belefér, akkor a momentán centrumokkal való játékkal is. Így lehet elsőkerekes és fartolós egy autó. Klasszik példa: Audi TT. Orrmotor, első hajtás, de elöl magas, hátul alacsony momentán centrum, emiatt hátul nagyobb az átterhelődés, fartolás, és egy csöppke botrány az audina. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Október16, 2009 Megoszt Elküldve Október16, 2009 aham, hát nem is tudom :D lehet nekem nema papírformát hozza a kocsi... mostanában jobban érzem, hogy a segge csúszik... bár lehet jobban is toltam neki,és azért. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Losee Elküldve Október16, 2009 Megoszt Elküldve Október16, 2009 aham, hát nem is tudom :D lehet nekem nema papírformát hozza a kocsi... mostanában jobban érzem, hogy a segge csúszik... bár lehet jobban is toltam neki,és azért. Nekünk a Waresz volt könnyűseggű, hóban nem is kellett a kézi... Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Október18, 2009 Megoszt Elküldve Október18, 2009 hali !! valaki megtudná mondani hogy vectra A-n hogy kell első gátlókat cserélni!!!??? (kezdő vagyok:)) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Október18, 2009 Megoszt Elküldve Október18, 2009 hali !! valaki megtudná mondani hogy vectra A-n hogy kell első gátlókat cserélni!!!??? (kezdő vagyok:)) azon is patronos az első nem? ha igen, akkor ki kell szedni a gólyalábat, és arról le kell szedni a rugót, és egy nagy csavar van a tetején a gólyalábnak, na azt kell kicsavarni, és elvileg kihúzható a lengéscsillapító patron. a gólyalábat meg le kell kötni a talpasról, féltengelyről, és a kormányrúdról, illetve a féket is le kell róla szedni. , valamint a toronyba is rögzítve van rugóösszehúzó nélkül nem érdemes belekezdeni. illetve légkulccsal egyszerűbb, és gyorsabb a lengéscsillapító csavarját is letekerni, illetve feltkerni is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Október18, 2009 Megoszt Elküldve Október18, 2009 köszi! én is vhogy így képzeltem el, összehúzóm nincs de max. összekötöm miután megemeltem és összement a rugó. azért érdeklődtem mert olyan gondom van, hogy cseréltettem az első gátlókat kb. 1 hónapja és azóta bal oldalról kopogó hang jön ha belemegyek egy kisebb kátyúba v. ha jobbra kanyarodok . megrángatom a kasznit fel le hallom mintha a gátló mozogna, max. vissza viszem szerelőnek hogy csinálja meg amit elb...ot Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Október18, 2009 Megoszt Elküldve Október18, 2009 köszi! én is vhogy így képzeltem el, összehúzóm nincs de max. összekötöm miután megemeltem és összement a rugó. azért érdeklődtem mert olyan gondom van, hogy cseréltettem az első gátlókat kb. 1 hónapja és azóta bal oldalról kopogó hang jön ha belemegyek egy kisebb kátyúba v. ha jobbra kanyarodok . megrángatom a kasznit fel le hallom mintha a gátló mozogna, max. vissza viszem szerelőnek hogy csinálja meg amit elb...ot Az kevés lesz. Jobban össze kell nyomni. Vidd inkább vissza. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Október18, 2009 Megoszt Elküldve Október18, 2009 ja ha ennyi idő után ez van, az bőven kötelessége javítani, ha nem más okozza. Link to comment Megosztás: More sharing options...
fegyvermánia Elküldve Október22, 2009 Megoszt Elküldve Október22, 2009 Segítség kellene: Mitöl van az hogy menet közbe ha a kormányt csavarom balra van egy pont ahol megakad és ugrik egyet, tovább tudom forgatni de ott mindíg ugrik. álló helyzetbe nem csinálja, jobbra ha csavarom akkorsem csinálja van benne elég szervó olaj és már cseréltem fogaslécet( azt hiszem annak hívják). Nem tudok rájönni hogy mi lehet a baj. egyébként f astra 92-es gsi 2.0 16v-ről van szó. előre is köszönöm a segítséget! Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október22, 2009 Megoszt Elküldve Október22, 2009 toronycsapágy, talpas gömbcsukló? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts