Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Leslie!

Tápiószecső kartársnak van igaza, vagyis nem jó az, ha hátul erősíted

a féket, elöl meg nem. Ugyanis amint blokkol a hátsó kerék, elveszti a

tapadását, és akkor marha gyorsan meg fog előzni a hátulja!

Én ezt nem csak elméleti, hanem személyes tapasztalatokkal is alá

tudom támasztani. Itt hívnám fel azon kartársak figyelmét, akik még ilyen

tárcsás hátsó hídban gondolkodnak, hogy a csere után fokozottan kell

figyelni a vészfékezésre, mert teljesen máshogy viselkedik, és nagy

meglepetést tud okozni! Én csak úgy ajánlom ezt a cserét, hogy erősítve

van vele az első fék is, valamint bekötve marad a hátsó fékerőszabályozó

(és működik is).

Egyébként a fékhatásban 90% szerepe van az első fékeknek. :D

Elküldve
Szerintem a fizikát jobban tudja a futómű, így az én verzióm a jó. :D Remélem, legalábbis.

Ha hátul fékezed jobban, akkor semmi nincs, max hamarabb megállsz, esetleg hamarabb blokkol a kerék.

Ha elöl fékezed /sokkal/ jobban, mint hátul, akkor kanyarban meg fog előzni a segge, mert nem hat rá elegendő fékerő, és kicsúszik.

A futómű max. jobban alkalmazza a fizikát, de nem tudja. :P

De ha így gondolod akkor miértisnem használod néha a kéziféket is? Attól még nagyobb fékerő jutna hátra. Én azért nagyobb sebességeknél és kanyarokban hanyagolnám. (közúton)

Gabi: az a 90% mérhető adat? Számomra kicsit hihetetlen, ahhoz képest hogy egy fékdob tisztítást is megérzek, és nem is kicsit. :?

Elküldve

Tápiószecső!

Akár magad is beláthatod, az általad említett lehetőség keretében.

Vagyis azonos szakaszon nézve húzd rá a kéziféket, mérd meg mekkora

út alatt áltál meg... Aztán ugyanazon a szakaszon csinálj egy lábfékes

vészmegállást. Első esetben csak a hátsók fogtak, másodikban hozzáadódtak

az elsők. Meggyőző lesz. :D

A 90% versenytechnikában ismeretes osztási paraméter a fékek között.

Elküldve

Affene, hamut szórok a fejemre, igazatok van. Elfelejtettem, h a csuszó kerekek nem annyira fognak. Mégiscsak tudja a vas a fizikát. :D

Persze, h próbáltam már a kéziféket. :twisted: Persze, nem az új gumikkal, ezekre vigyázni kell. :P

Elküldve
Tápiószecső!

Akár magad is beláthatod, az általad említett lehetőség keretében.

Vagyis azonos szakaszon nézve húzd rá a kéziféket, mérd meg mekkora

út alatt áltál meg... Aztán ugyanazon a szakaszon csinálj egy lábfékes

vészmegállást. Első esetben csak a hátsók fogtak, másodikban hozzáadódtak

az elsők. Meggyőző lesz. :P

A 90% versenytechnikában ismeretes osztási paraméter a fékek között.

Tetszik az ötlet. :wink: Lehet megmérem majd.

Mondjuk ha így nézzük igaz, mert fékeztem már kézifékkel. Egy leheletnyivel tényleg erősebb volt mintha csak a szembeszélre hagyatkoztam volna. :D

Elküldve

De legegyszerűbb szemléltető szköz a kerékpár :idea: Próbáld ki, hogy csak a hátsó, majd az első fékkel fékezel. Határozott különbséget fogsz érezni :smt115

Elküldve

Megújult az oldaluk.

Van rajta egy kitöltendő form, ha eküldöd, akkor lehetséges, hogy felhívnak

Nos némi kritikai észrevételem lenne a cég kapcsán.

Írtam nekik e-mailt, amelyre több mint egy napja nem válaszoltak :?

Elküldve

Hi Skacok!

Van egy kis problémám. Mikor tekerem a kormányt akkor tekeredik a rugó a lengáscsilaptó körül és alul fixnek látszik de felül mindig utánna ugrik és a hangaj nem biztató!De nincs eltörve a rugó!!!

Van valakinek tipje!

Elküldve
Hi Skacok!

Van egy kis problémám. Mikor tekerem a kormányt akkor tekeredik a rugó a lengáscsilaptó körül és alul fixnek látszik de felül mindig utánna ugrik és a hangaj nem biztató!De nincs eltörve a rugó!!!

Van valakinek tipje!

Együtt kell forogniuk, alul a gólyaláb tányérjába fekszik a rugó, van neki helye ,felül pedig szintén a torony csapágy altt van tányér amibe bele fekszik. Szerintem vagy nincs a helyén vagy mégis csak elvan törve.

Elküldve

sziasztok!!

Nagyon nagy kérdésem lenne hozátok!!!!! Mekkora lehet maximum a fékerő ingás a hátsó dob féken láb féknél? mert nekünk egyik oldal 4,3 másik 7,2

Szerintetek mi lehet a baj? mert ma cseréltem kézifék kötelet+fék munkahengert+fék pofát és a kéziféket tövig behuzom és nem akar blokolni! pedig meg csíszopltam az újfék pofát+ a használt dobot(nem volt vála) meg lefujtam féktisztító spray és meg csíszoltam! és nem fog a kézifék de a láb fék setuti! és mindent a hejére tetem visza ez tuti!

Előre is köszike!

Elküldve
sziasztok!!

Nagyon nagy kérdésem lenne hozátok!!!!! Mekkora lehet maximum a fékerő ingás a hátsó dob féken láb féknél? mert nekünk egyik oldal 4,3 másik 7,2

Szerintetek mi lehet a baj? mert ma cseréltem kézifék kötelet+fék munkahengert+fék pofát és a kéziféket tövig behuzom és nem akar blokolni! pedig meg csíszopltam az újfék pofát+ a használt dobot(nem volt vála) meg lefujtam féktisztító spray és meg csíszoltam! és nem fog a kézifék de a láb fék setuti! és mindent a hejére tetem visza ez tuti!

Előre is köszike!

Helló !

Nagy valószínűséggel az a problémád, hogy a fékdob és a fékpofa íve nem egyezik meg, és ezért nem fekszik fel teljes felületen. Sajnos hiába új a pofa, mindenképpen meg kell csinálni. A műveletet végrehajthatod hagyományos krétás módszerrel, vagy létezik spec. célgép is. Ha a fékerő ingadozik, akkor a dobot szabályozni kell+ pofát illeszteni. Ha csak nagy az eltérés a két oldal között, akkor lehet ludas az automata utánállító is.

Üdv

Elküldve
Hi Skacok!

Van egy kis problémám. Mikor tekerem a kormányt akkor tekeredik a rugó a lengáscsilaptó körül és alul fixnek látszik de felül mindig utánna ugrik és a hangaj nem biztató!De nincs eltörve a rugó!!!

Van valakinek tipje!

Helló!

Nézd meg a felső rugótányért. Ha a toronycsapágy felőli részen berágódásokat látsz, akkor ez volt a probléma. Megoldása rugótányér csere. Gondolom a toronycsapágya leellenőrizted, hogy forog-e.

Üdv

Elküldve

Köszönöm szépen a segítséget!! és ha kiderül hogy nem ileszkedik teljes felület akkor csiszoljam meg mértere a pofát? vagy a dobot szabályoztasam föl? köszönöm szépen a segítségeteket! az önbeáló jó azt már megnéztem!!!

Elküldve
Köszönöm szépen a segítséget!! és ha kiderül hogy nem ileszkedik teljes felület akkor csiszoljam meg mértere a pofát? vagy a dobot szabályoztasam föl? köszönöm szépen a segítségeteket! az önbeáló jó azt már megnéztem!!!

Bekrétázod a pofa felületét, belefekteted a dobba, kicsit megmozgatod. Megnézed, hogy hol jött le a kréta a felületről. Ahol lejött, ott megcsiszolod, reszeled. Ismét kréta mozgat megnéz csiszol, amíg a mozgatás után szinte az egész felület letisztul. ( Találkoztam már olyannal is, hogy az önbeállót fordítva rakták be, és így minden fékezéskor egy kicsit növelte a távolságot a pofa és a dob között ). Vigyázz a fékkel! Az nem játék. A mi életünk is a Te fékeden múlik.

Üdv

Elküldve

kösziszépen!

tudom ezért akarom meg csínálni!! mert nem volt valami ######a a fék és engem zavar ha nem 100% a fék!!! akkor kiprobálom igy!!!

kösziszépen a tanácsokat!! de én nem cseréltem fel öket mert leteszteltem ugy raktam össze hogy kotyogot a dob amikor fel raktam és utána pumpa fék és után alig birtam leszedni!! én is arra gondoltam hogy nem érinkezik jol mert az elöző bettét annak volt egy vájat a szélébe de szerintem most ott ül fel de kiprobálom krétával és ha kell lecsiszolok belöle!!

Kösziszépen a segítséget!

Elküldve

Bekrétázod a pofa felületét, belefekteted a dobba, kicsit megmozgatod. Megnézed, hogy hol jött le a kréta a felületről. Ahol lejött, ott megcsiszolod, reszeled. Ismét kréta mozgat megnéz csiszol, amíg a mozgatás után szinte az egész felület letisztul. ( Találkoztam már olyannal is, hogy az önbeállót fordítva rakták be, és így minden fékezéskor egy kicsit növelte a távolságot a pofa és a dob között ). Vigyázz a fékkel! Az nem játék. A mi életünk is a Te fékeden múlik.

Üdv

Nos én nem akarok feleslegesen belepofázni, de az egykori szerelőm ( a megyében a mentők nagyrészét ők szerelik) amikor OFF a wartburgomat csinálta (annak van szívás a hátsó fékjével) ON azt mondta, hogy látott már olyat aki megreszeli a betétet, de ő az olyanokat meg is büntetné.

Szóval szerinte nem a fékpofát kell a dobhoz igazítani, hanem a dobot (tárcsát) kell felszabályoztatni és akkor a pofák is illeszkedni fognak.

És így érhető el az adott lehetőségekhez mért legnagyobb fékerő.

És ezzel én is maximálisan egyetértek.

Elküldve

Nos én nem akarok feleslegesen belepofázni, de az egykori szerelőm ( a megyében a mentők nagyrészét ők szerelik) amikor OFF a wartburgomat csinálta (annak van szívás a hátsó fékjével) ON azt mondta, hogy látott már olyat aki megreszeli a betétet, de ő az olyanokat meg is büntetné.

Szóval szerinte nem a fékpofát kell a dobhoz igazítani, hanem a dobot (tárcsát) kell felszabályoztatni és akkor a pofák is illeszkedni fognak.

És így érhető el az adott lehetőségekhez mért legnagyobb fékerő.

És ezzel én is maximálisan egyetértek.

Helló !

Rajzold le magadnak, hogy mit mondtál, és rájössz az igazságra. Ha a pofa íve kisebb, mint a dobé, akkor ha kiveszel a dobból ( tehát növeled az átmérőjét) akor még nagyobb lesz a különbség. Az nagyon ritkán fordul elő. hogy a pofa íve lenne nagyobb.

Üdv

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.