Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Leslie!

Tápiószecső kartársnak van igaza, vagyis nem jó az, ha hátul erősíted

a féket, elöl meg nem. Ugyanis amint blokkol a hátsó kerék, elveszti a

tapadását, és akkor marha gyorsan meg fog előzni a hátulja!

Én ezt nem csak elméleti, hanem személyes tapasztalatokkal is alá

tudom támasztani. Itt hívnám fel azon kartársak figyelmét, akik még ilyen

tárcsás hátsó hídban gondolkodnak, hogy a csere után fokozottan kell

figyelni a vészfékezésre, mert teljesen máshogy viselkedik, és nagy

meglepetést tud okozni! Én csak úgy ajánlom ezt a cserét, hogy erősítve

van vele az első fék is, valamint bekötve marad a hátsó fékerőszabályozó

(és működik is).

Egyébként a fékhatásban 90% szerepe van az első fékeknek. :D

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a fizikát jobban tudja a futómű, így az én verzióm a jó. :D Remélem, legalábbis.

Ha hátul fékezed jobban, akkor semmi nincs, max hamarabb megállsz, esetleg hamarabb blokkol a kerék.

Ha elöl fékezed /sokkal/ jobban, mint hátul, akkor kanyarban meg fog előzni a segge, mert nem hat rá elegendő fékerő, és kicsúszik.

A futómű max. jobban alkalmazza a fizikát, de nem tudja. :P

De ha így gondolod akkor miértisnem használod néha a kéziféket is? Attól még nagyobb fékerő jutna hátra. Én azért nagyobb sebességeknél és kanyarokban hanyagolnám. (közúton)

Gabi: az a 90% mérhető adat? Számomra kicsit hihetetlen, ahhoz képest hogy egy fékdob tisztítást is megérzek, és nem is kicsit. :?

Link to comment
Megosztás:

Tápiószecső!

Akár magad is beláthatod, az általad említett lehetőség keretében.

Vagyis azonos szakaszon nézve húzd rá a kéziféket, mérd meg mekkora

út alatt áltál meg... Aztán ugyanazon a szakaszon csinálj egy lábfékes

vészmegállást. Első esetben csak a hátsók fogtak, másodikban hozzáadódtak

az elsők. Meggyőző lesz. :D

A 90% versenytechnikában ismeretes osztási paraméter a fékek között.

Link to comment
Megosztás:

Tápiószecső!

Akár magad is beláthatod, az általad említett lehetőség keretében.

Vagyis azonos szakaszon nézve húzd rá a kéziféket, mérd meg mekkora

út alatt áltál meg... Aztán ugyanazon a szakaszon csinálj egy lábfékes

vészmegállást. Első esetben csak a hátsók fogtak, másodikban hozzáadódtak

az elsők. Meggyőző lesz. :P

A 90% versenytechnikában ismeretes osztási paraméter a fékek között.

Tetszik az ötlet. :wink: Lehet megmérem majd.

Mondjuk ha így nézzük igaz, mert fékeztem már kézifékkel. Egy leheletnyivel tényleg erősebb volt mintha csak a szembeszélre hagyatkoztam volna. :D

Link to comment
Megosztás:

Hi Skacok!

Van egy kis problémám. Mikor tekerem a kormányt akkor tekeredik a rugó a lengáscsilaptó körül és alul fixnek látszik de felül mindig utánna ugrik és a hangaj nem biztató!De nincs eltörve a rugó!!!

Van valakinek tipje!

Együtt kell forogniuk, alul a gólyaláb tányérjába fekszik a rugó, van neki helye ,felül pedig szintén a torony csapágy altt van tányér amibe bele fekszik. Szerintem vagy nincs a helyén vagy mégis csak elvan törve.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!!

Nagyon nagy kérdésem lenne hozátok!!!!! Mekkora lehet maximum a fékerő ingás a hátsó dob féken láb féknél? mert nekünk egyik oldal 4,3 másik 7,2

Szerintetek mi lehet a baj? mert ma cseréltem kézifék kötelet+fék munkahengert+fék pofát és a kéziféket tövig behuzom és nem akar blokolni! pedig meg csíszopltam az újfék pofát+ a használt dobot(nem volt vála) meg lefujtam féktisztító spray és meg csíszoltam! és nem fog a kézifék de a láb fék setuti! és mindent a hejére tetem visza ez tuti!

Előre is köszike!

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!!

Nagyon nagy kérdésem lenne hozátok!!!!! Mekkora lehet maximum a fékerő ingás a hátsó dob féken láb féknél? mert nekünk egyik oldal 4,3 másik 7,2

Szerintetek mi lehet a baj? mert ma cseréltem kézifék kötelet+fék munkahengert+fék pofát és a kéziféket tövig behuzom és nem akar blokolni! pedig meg csíszopltam az újfék pofát+ a használt dobot(nem volt vála) meg lefujtam féktisztító spray és meg csíszoltam! és nem fog a kézifék de a láb fék setuti! és mindent a hejére tetem visza ez tuti!

Előre is köszike!

Helló !

Nagy valószínűséggel az a problémád, hogy a fékdob és a fékpofa íve nem egyezik meg, és ezért nem fekszik fel teljes felületen. Sajnos hiába új a pofa, mindenképpen meg kell csinálni. A műveletet végrehajthatod hagyományos krétás módszerrel, vagy létezik spec. célgép is. Ha a fékerő ingadozik, akkor a dobot szabályozni kell+ pofát illeszteni. Ha csak nagy az eltérés a két oldal között, akkor lehet ludas az automata utánállító is.

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Hi Skacok!

Van egy kis problémám. Mikor tekerem a kormányt akkor tekeredik a rugó a lengáscsilaptó körül és alul fixnek látszik de felül mindig utánna ugrik és a hangaj nem biztató!De nincs eltörve a rugó!!!

Van valakinek tipje!

Helló!

Nézd meg a felső rugótányért. Ha a toronycsapágy felőli részen berágódásokat látsz, akkor ez volt a probléma. Megoldása rugótányér csere. Gondolom a toronycsapágya leellenőrizted, hogy forog-e.

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen a segítséget!! és ha kiderül hogy nem ileszkedik teljes felület akkor csiszoljam meg mértere a pofát? vagy a dobot szabályoztasam föl? köszönöm szépen a segítségeteket! az önbeáló jó azt már megnéztem!!!

Bekrétázod a pofa felületét, belefekteted a dobba, kicsit megmozgatod. Megnézed, hogy hol jött le a kréta a felületről. Ahol lejött, ott megcsiszolod, reszeled. Ismét kréta mozgat megnéz csiszol, amíg a mozgatás után szinte az egész felület letisztul. ( Találkoztam már olyannal is, hogy az önbeállót fordítva rakták be, és így minden fékezéskor egy kicsit növelte a távolságot a pofa és a dob között ). Vigyázz a fékkel! Az nem játék. A mi életünk is a Te fékeden múlik.

Üdv

Link to comment
Megosztás:

kösziszépen!

tudom ezért akarom meg csínálni!! mert nem volt valami ######a a fék és engem zavar ha nem 100% a fék!!! akkor kiprobálom igy!!!

kösziszépen a tanácsokat!! de én nem cseréltem fel öket mert leteszteltem ugy raktam össze hogy kotyogot a dob amikor fel raktam és utána pumpa fék és után alig birtam leszedni!! én is arra gondoltam hogy nem érinkezik jol mert az elöző bettét annak volt egy vájat a szélébe de szerintem most ott ül fel de kiprobálom krétával és ha kell lecsiszolok belöle!!

Kösziszépen a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Bekrétázod a pofa felületét, belefekteted a dobba, kicsit megmozgatod. Megnézed, hogy hol jött le a kréta a felületről. Ahol lejött, ott megcsiszolod, reszeled. Ismét kréta mozgat megnéz csiszol, amíg a mozgatás után szinte az egész felület letisztul. ( Találkoztam már olyannal is, hogy az önbeállót fordítva rakták be, és így minden fékezéskor egy kicsit növelte a távolságot a pofa és a dob között ). Vigyázz a fékkel! Az nem játék. A mi életünk is a Te fékeden múlik.

Üdv

Nos én nem akarok feleslegesen belepofázni, de az egykori szerelőm ( a megyében a mentők nagyrészét ők szerelik) amikor OFF a wartburgomat csinálta (annak van szívás a hátsó fékjével) ON azt mondta, hogy látott már olyat aki megreszeli a betétet, de ő az olyanokat meg is büntetné.

Szóval szerinte nem a fékpofát kell a dobhoz igazítani, hanem a dobot (tárcsát) kell felszabályoztatni és akkor a pofák is illeszkedni fognak.

És így érhető el az adott lehetőségekhez mért legnagyobb fékerő.

És ezzel én is maximálisan egyetértek.

Link to comment
Megosztás:

Nos én nem akarok feleslegesen belepofázni, de az egykori szerelőm ( a megyében a mentők nagyrészét ők szerelik) amikor OFF a wartburgomat csinálta (annak van szívás a hátsó fékjével) ON azt mondta, hogy látott már olyat aki megreszeli a betétet, de ő az olyanokat meg is büntetné.

Szóval szerinte nem a fékpofát kell a dobhoz igazítani, hanem a dobot (tárcsát) kell felszabályoztatni és akkor a pofák is illeszkedni fognak.

És így érhető el az adott lehetőségekhez mért legnagyobb fékerő.

És ezzel én is maximálisan egyetértek.

Helló !

Rajzold le magadnak, hogy mit mondtál, és rájössz az igazságra. Ha a pofa íve kisebb, mint a dobé, akkor ha kiveszel a dobból ( tehát növeled az átmérőjét) akor még nagyobb lesz a különbség. Az nagyon ritkán fordul elő. hogy a pofa íve lenne nagyobb.

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.