opel16v Elküldve Március23, 2005 Megoszt Elküldve Március23, 2005 Leslie! Tápiószecső kartársnak van igaza, vagyis nem jó az, ha hátul erősíted a féket, elöl meg nem. Ugyanis amint blokkol a hátsó kerék, elveszti a tapadását, és akkor marha gyorsan meg fog előzni a hátulja! Én ezt nem csak elméleti, hanem személyes tapasztalatokkal is alá tudom támasztani. Itt hívnám fel azon kartársak figyelmét, akik még ilyen tárcsás hátsó hídban gondolkodnak, hogy a csere után fokozottan kell figyelni a vészfékezésre, mert teljesen máshogy viselkedik, és nagy meglepetést tud okozni! Én csak úgy ajánlom ezt a cserét, hogy erősítve van vele az első fék is, valamint bekötve marad a hátsó fékerőszabályozó (és működik is). Egyébként a fékhatásban 90% szerepe van az első fékeknek. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
tcxbalage Elküldve Március23, 2005 Megoszt Elküldve Március23, 2005 Amúgy ABS van az ilyen hídon (féken)? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Március23, 2005 Megoszt Elküldve Március23, 2005 Máramelyiken... Az enyémen nem volt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
aztec Elküldve Március23, 2005 Megoszt Elküldve Március23, 2005 ha vkinek van elfekvőben vagy tud eladósoron levő eibach 40/40 ill 60/40 rugókról az plz infozzon nekem 8) téháiksz Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szabyka Elküldve Március23, 2005 Megoszt Elküldve Március23, 2005 Ami itt volt áttettem a fék topicba :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Március23, 2005 Megoszt Elküldve Március23, 2005 :arrow: Fék :arrow: Futőmű 10 pontos kérdés : ez itt most melyik ? :wink: :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Március23, 2005 Megoszt Elküldve Március23, 2005 Szerintem a fizikát jobban tudja a futómű, így az én verzióm a jó. :D Remélem, legalábbis. Ha hátul fékezed jobban, akkor semmi nincs, max hamarabb megállsz, esetleg hamarabb blokkol a kerék. Ha elöl fékezed /sokkal/ jobban, mint hátul, akkor kanyarban meg fog előzni a segge, mert nem hat rá elegendő fékerő, és kicsúszik. A futómű max. jobban alkalmazza a fizikát, de nem tudja. :P De ha így gondolod akkor miértisnem használod néha a kéziféket is? Attól még nagyobb fékerő jutna hátra. Én azért nagyobb sebességeknél és kanyarokban hanyagolnám. (közúton) Gabi: az a 90% mérhető adat? Számomra kicsit hihetetlen, ahhoz képest hogy egy fékdob tisztítást is megérzek, és nem is kicsit. :? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Március23, 2005 Megoszt Elküldve Március23, 2005 Tápiószecső! Akár magad is beláthatod, az általad említett lehetőség keretében. Vagyis azonos szakaszon nézve húzd rá a kéziféket, mérd meg mekkora út alatt áltál meg... Aztán ugyanazon a szakaszon csinálj egy lábfékes vészmegállást. Első esetben csak a hátsók fogtak, másodikban hozzáadódtak az elsők. Meggyőző lesz. :D A 90% versenytechnikában ismeretes osztási paraméter a fékek között. Link to comment Megosztás: More sharing options...
leslie Elküldve Március23, 2005 Megoszt Elküldve Március23, 2005 Affene, hamut szórok a fejemre, igazatok van. Elfelejtettem, h a csuszó kerekek nem annyira fognak. Mégiscsak tudja a vas a fizikát. :D Persze, h próbáltam már a kéziféket. :twisted: Persze, nem az új gumikkal, ezekre vigyázni kell. :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Március23, 2005 Megoszt Elküldve Március23, 2005 Tápiószecső! Akár magad is beláthatod, az általad említett lehetőség keretében. Vagyis azonos szakaszon nézve húzd rá a kéziféket, mérd meg mekkora út alatt áltál meg... Aztán ugyanazon a szakaszon csinálj egy lábfékes vészmegállást. Első esetben csak a hátsók fogtak, másodikban hozzáadódtak az elsők. Meggyőző lesz. :P A 90% versenytechnikában ismeretes osztási paraméter a fékek között. Tetszik az ötlet. :wink: Lehet megmérem majd. Mondjuk ha így nézzük igaz, mert fékeztem már kézifékkel. Egy leheletnyivel tényleg erősebb volt mintha csak a szembeszélre hagyatkoztam volna. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Március24, 2005 Megoszt Elküldve Március24, 2005 De legegyszerűbb szemléltető szköz a kerékpár :idea: Próbáld ki, hogy csak a hátsó, majd az első fékkel fékezel. Határozott különbséget fogsz érezni :smt115 Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Március24, 2005 Megoszt Elküldve Március24, 2005 Megújult az oldaluk. Van rajta egy kitöltendő form, ha eküldöd, akkor lehetséges, hogy felhívnak Nos némi kritikai észrevételem lenne a cég kapcsán. Írtam nekik e-mailt, amelyre több mint egy napja nem válaszoltak :? Link to comment Megosztás: More sharing options...
*Fószer* Elküldve Március24, 2005 Megoszt Elküldve Március24, 2005 semmi-semmi Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Március24, 2005 Megoszt Elküldve Március24, 2005 :arrow: Fék :arrow: Futőmű 10 pontos kérdés : ez itt most melyik ? Ez a kérdés hozzád is szól ám 8) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Március24, 2005 Megoszt Elküldve Március24, 2005 Píísta! Személyiségzavarod van? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dini Elküldve Március25, 2005 Megoszt Elküldve Március25, 2005 Hi Skacok! Van egy kis problémám. Mikor tekerem a kormányt akkor tekeredik a rugó a lengáscsilaptó körül és alul fixnek látszik de felül mindig utánna ugrik és a hangaj nem biztató!De nincs eltörve a rugó!!! Van valakinek tipje! Link to comment Megosztás: More sharing options...
mörfi Elküldve Március25, 2005 Megoszt Elküldve Március25, 2005 Hi Skacok! Van egy kis problémám. Mikor tekerem a kormányt akkor tekeredik a rugó a lengáscsilaptó körül és alul fixnek látszik de felül mindig utánna ugrik és a hangaj nem biztató!De nincs eltörve a rugó!!! Van valakinek tipje! Együtt kell forogniuk, alul a gólyaláb tányérjába fekszik a rugó, van neki helye ,felül pedig szintén a torony csapágy altt van tányér amibe bele fekszik. Szerintem vagy nincs a helyén vagy mégis csak elvan törve. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opeltds Elküldve Március25, 2005 Megoszt Elküldve Március25, 2005 sziasztok!! Nagyon nagy kérdésem lenne hozátok!!!!! Mekkora lehet maximum a fékerő ingás a hátsó dob féken láb féknél? mert nekünk egyik oldal 4,3 másik 7,2 Szerintetek mi lehet a baj? mert ma cseréltem kézifék kötelet+fék munkahengert+fék pofát és a kéziféket tövig behuzom és nem akar blokolni! pedig meg csíszopltam az újfék pofát+ a használt dobot(nem volt vála) meg lefujtam féktisztító spray és meg csíszoltam! és nem fog a kézifék de a láb fék setuti! és mindent a hejére tetem visza ez tuti! Előre is köszike! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Blitz Elküldve Március26, 2005 Megoszt Elküldve Március26, 2005 sziasztok!! Nagyon nagy kérdésem lenne hozátok!!!!! Mekkora lehet maximum a fékerő ingás a hátsó dob féken láb féknél? mert nekünk egyik oldal 4,3 másik 7,2 Szerintetek mi lehet a baj? mert ma cseréltem kézifék kötelet+fék munkahengert+fék pofát és a kéziféket tövig behuzom és nem akar blokolni! pedig meg csíszopltam az újfék pofát+ a használt dobot(nem volt vála) meg lefujtam féktisztító spray és meg csíszoltam! és nem fog a kézifék de a láb fék setuti! és mindent a hejére tetem visza ez tuti! Előre is köszike! Helló ! Nagy valószínűséggel az a problémád, hogy a fékdob és a fékpofa íve nem egyezik meg, és ezért nem fekszik fel teljes felületen. Sajnos hiába új a pofa, mindenképpen meg kell csinálni. A műveletet végrehajthatod hagyományos krétás módszerrel, vagy létezik spec. célgép is. Ha a fékerő ingadozik, akkor a dobot szabályozni kell+ pofát illeszteni. Ha csak nagy az eltérés a két oldal között, akkor lehet ludas az automata utánállító is. Üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
Blitz Elküldve Március26, 2005 Megoszt Elküldve Március26, 2005 Hi Skacok! Van egy kis problémám. Mikor tekerem a kormányt akkor tekeredik a rugó a lengáscsilaptó körül és alul fixnek látszik de felül mindig utánna ugrik és a hangaj nem biztató!De nincs eltörve a rugó!!! Van valakinek tipje! Helló! Nézd meg a felső rugótányért. Ha a toronycsapágy felőli részen berágódásokat látsz, akkor ez volt a probléma. Megoldása rugótányér csere. Gondolom a toronycsapágya leellenőrizted, hogy forog-e. Üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
opeltds Elküldve Március26, 2005 Megoszt Elküldve Március26, 2005 Köszönöm szépen a segítséget!! és ha kiderül hogy nem ileszkedik teljes felület akkor csiszoljam meg mértere a pofát? vagy a dobot szabályoztasam föl? köszönöm szépen a segítségeteket! az önbeáló jó azt már megnéztem!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Blitz Elküldve Március26, 2005 Megoszt Elküldve Március26, 2005 Köszönöm szépen a segítséget!! és ha kiderül hogy nem ileszkedik teljes felület akkor csiszoljam meg mértere a pofát? vagy a dobot szabályoztasam föl? köszönöm szépen a segítségeteket! az önbeáló jó azt már megnéztem!!! Bekrétázod a pofa felületét, belefekteted a dobba, kicsit megmozgatod. Megnézed, hogy hol jött le a kréta a felületről. Ahol lejött, ott megcsiszolod, reszeled. Ismét kréta mozgat megnéz csiszol, amíg a mozgatás után szinte az egész felület letisztul. ( Találkoztam már olyannal is, hogy az önbeállót fordítva rakták be, és így minden fékezéskor egy kicsit növelte a távolságot a pofa és a dob között ). Vigyázz a fékkel! Az nem játék. A mi életünk is a Te fékeden múlik. Üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
opeltds Elküldve Március26, 2005 Megoszt Elküldve Március26, 2005 kösziszépen! tudom ezért akarom meg csínálni!! mert nem volt valami ######a a fék és engem zavar ha nem 100% a fék!!! akkor kiprobálom igy!!! kösziszépen a tanácsokat!! de én nem cseréltem fel öket mert leteszteltem ugy raktam össze hogy kotyogot a dob amikor fel raktam és utána pumpa fék és után alig birtam leszedni!! én is arra gondoltam hogy nem érinkezik jol mert az elöző bettét annak volt egy vájat a szélébe de szerintem most ott ül fel de kiprobálom krétával és ha kell lecsiszolok belöle!! Kösziszépen a segítséget! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve Március27, 2005 Megoszt Elküldve Március27, 2005 Bekrétázod a pofa felületét, belefekteted a dobba, kicsit megmozgatod. Megnézed, hogy hol jött le a kréta a felületről. Ahol lejött, ott megcsiszolod, reszeled. Ismét kréta mozgat megnéz csiszol, amíg a mozgatás után szinte az egész felület letisztul. ( Találkoztam már olyannal is, hogy az önbeállót fordítva rakták be, és így minden fékezéskor egy kicsit növelte a távolságot a pofa és a dob között ). Vigyázz a fékkel! Az nem játék. A mi életünk is a Te fékeden múlik. Üdv Nos én nem akarok feleslegesen belepofázni, de az egykori szerelőm ( a megyében a mentők nagyrészét ők szerelik) amikor OFF a wartburgomat csinálta (annak van szívás a hátsó fékjével) ON azt mondta, hogy látott már olyat aki megreszeli a betétet, de ő az olyanokat meg is büntetné. Szóval szerinte nem a fékpofát kell a dobhoz igazítani, hanem a dobot (tárcsát) kell felszabályoztatni és akkor a pofák is illeszkedni fognak. És így érhető el az adott lehetőségekhez mért legnagyobb fékerő. És ezzel én is maximálisan egyetértek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Blitz Elküldve Március27, 2005 Megoszt Elküldve Március27, 2005 Nos én nem akarok feleslegesen belepofázni, de az egykori szerelőm ( a megyében a mentők nagyrészét ők szerelik) amikor OFF a wartburgomat csinálta (annak van szívás a hátsó fékjével) ON azt mondta, hogy látott már olyat aki megreszeli a betétet, de ő az olyanokat meg is büntetné. Szóval szerinte nem a fékpofát kell a dobhoz igazítani, hanem a dobot (tárcsát) kell felszabályoztatni és akkor a pofák is illeszkedni fognak. És így érhető el az adott lehetőségekhez mért legnagyobb fékerő. És ezzel én is maximálisan egyetértek. Helló ! Rajzold le magadnak, hogy mit mondtál, és rájössz az igazságra. Ha a pofa íve kisebb, mint a dobé, akkor ha kiveszel a dobból ( tehát növeled az átmérőjét) akor még nagyobb lesz a különbség. Az nagyon ritkán fordul elő. hogy a pofa íve lenne nagyobb. Üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts