Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

A textilbakelit nyomásra jó, ezért alkalmaztam kuplunglamellaként. De szerintem a nyírást nem bírná, márpedig a csavarok valamennyire mégiscsak nyírnák...

Szerk: de még mindig közelebb érnél a megoldáshoz ha gyorsan végeznél egy ellenőrző számítást nyírásra, egyszerű mechanikai modell, pár képlet...

ha értenék hozzá, akkor végeznék is...

hajlanának szerinted a csavarok?

Link to comment
Megosztás:

ha értenék hozzá, akkor végeznék is...

hajlanának szerinted a csavarok?

Mivel a textilbakelit nyírásra kevésbé igénybe vehető, elképzelhető, hogy igen. De konkrét tapasztalatom nincs. Inkább a jó nyomószilárdsága miatt használják, meg mert olcsó, jól megmunkálható és könnyű.

Link to comment
Megosztás:

Mivel a textilbakelit nyírásra kevésbé igénybe vehető, elképzelhető, hogy igen. De konkrét tapasztalatom nincs. Inkább a jó nyomószilárdsága miatt használják, meg mert olcsó, jól megmunkálható és könnyű.

nézd csak

még ilyet találtam

danamid

ezaz a sárgás fehéres anyag.

http://racing-bazar.hu/alkatresz/fek-futom...avok_tocsavarok

http://racing-bazar.hu/versenyautoalkatres...mid_4cm_nyomtav

egyébként keresőben találtam megjegyzést bakelitra is, de konkrétan a hirdetést nem találtam meg.

Link to comment
Megosztás:

Ma egész délutánom ráment a szilent cseréjére... Delphi volt a boltban 15,50 euróért - igaz, benne voltak a perselyek is - hát elhoztam. (kicsit drágának tartom, de mindegy, na)

Ident cucc ha jól tudom, nekem a féktárcsák azok, meglepő is volt hogy még elég tűrhetően bírják, alig koptak -na nem mintha agyon lennének használva :huh: ^_^ és azokat se olcsóért adták (asszem 18 volt a 4 GM fékbetéttel együtt).. :lol:

Link to comment
Megosztás:

nekem sajna nincs ilyen progim, és érteni se igen értek hozzá...

acélból szerintem ritkábban, inkább aluból nem?

egy akkora karikának kicsit nagyobb a súlya... de ez most nem is lényeges

bakelit lenne...

ha megvan a tehrmentesítő furat, illetve kiemelkedés, a felni felé, akkor fixen állna... csak hogy bírná e a terhelést vajon.... hosszú csavaros megoldással aluból lenne az ideális...

az lenne a próbléma, hogy vajon sok ütés hatására nem kezdene el "kifoszlani" az anyag...?

A súly a rugózatlan tömeg miatt lényeges, a csapágyakat inkább a megnövekedett erőkar terheli. Vagy alu pogácsa, vagy kisebb ET-jű felni... Műanyagot biztos nem tennék bele, nálunk nincs bukókeret... :huh:

Link to comment
Megosztás:

nézd csak

még ilyet találtam

danamid

ezaz a sárgás fehéres anyag.

http://racing-bazar.hu/alkatresz/fek-futom...avok_tocsavarok

http://racing-bazar.hu/versenyautoalkatres...mid_4cm_nyomtav

egyébként keresőben találtam megjegyzést bakelitra is, de konkrétan a hirdetést nem találtam meg.

De a danamid sokkal erősebb mint a textilbakelit. Ha utánanézel pár cégnél ahol árulnak ilyesmit, meg tudod nézni a max nyomó, húz....stb. szilárdságot, hajlítóigénybevételt....azok alapján be tudod lőni.

Link to comment
Megosztás:

De a danamid sokkal erősebb mint a textilbakelit. Ha utánanézel pár cégnél ahol árulnak ilyesmit, meg tudod nézni a max nyomó, húz....stb. szilárdságot, hajlítóigénybevételt....azok alapján be tudod lőni.

:huh:

a textil bakelit egy irányból marha kemény, lgalább, vagy még keményebb a danamidnál, de a másik irányból, ahol nyíró terhelést kapna, ott a réteges felépítésből adódóan gyengébb, a danamidnak mindegy milyen az irány, az egyformán erős.

ilyen cucc is van ott, akkor ebből lesz csinálva.

ehez kapcsolódva a másik kérdés.

mennyire lóghat bele az agyakba a felni csavar???

mert az lenne az igazi, ha aluk alá is be tudnám rakni ezt a cuccot, ugyan azon csavarokkal, és van, hogy az aluhoz hoszabb csavar kell.

ami nekem volt alu, ahoz pont nem kellett hosszabb, de van hogy igen.

Link to comment
Megosztás:

:huh:

a textil bakelit egy irányból marha kemény, lgalább, vagy még keményebb a danamidnál, de a másik irányból, ahol nyíró terhelést kapna, ott a réteges felépítésből adódóan gyengébb, a danamidnak mindegy milyen az irány, az egyformán erős.

ilyen cucc is van ott, akkor ebből lesz csinálva.

ehez kapcsolódva a másik kérdés.

mennyire lóghat bele az agyakba a felni csavar???

mert az lenne az igazi, ha aluk alá is be tudnám rakni ezt a cuccot, ugyan azon csavarokkal, és van, hogy az aluhoz hoszabb csavar kell.

ami nekem volt alu, ahoz pont nem kellett hosszabb, de van hogy igen.

Nem értem a kérdést. A pogácsán teljesen átmennek a csavarok.

Link to comment
Megosztás:

Sztem arra gondolt hogy a pogira még rátenné az alu-t és hogy azok a csavarok jók -é bele, vagy hosszabb kell?

(ha esetleg mégse akkor bocska, én megpróbáltam ^_^ :huh: )

ilyesmi :lol:

tehát

mennyit lóghat bele az agyba a csavar??

ez aért érdekel, mert a lemezzel rövidebb csavar is elég, mint egyes alukkal.

és az lenne a király, ha ugyan azzal a csavarral felmenne az alu is meg a lemez is.

és ez egyes alufelnikkel csak úgy lehetséges, ha a lemezfelni felrakásakor, egy kicsit jobban belógna az agyba a csavar vége.

a gyári is belóg vagy 3 mm-t, éppen ezért, nekem a gyári aluhoz nem is kellett hosszabb csavar.

Link to comment
Megosztás:

ilyesmi :huh:

tehát

mennyit lóghat bele az agyba a csavar??

ez aért érdekel, mert a lemezzel rövidebb csavar is elég, mint egyes alukkal.

és az lenne a király, ha ugyan azzal a csavarral felmenne az alu is meg a lemez is.

és ez egyes alufelnikkel csak úgy lehetséges, ha a lemezfelni felrakásakor, egy kicsit jobban belógna az agyba a csavar vége.

a gyári is belóg vagy 3 mm-t, éppen ezért, nekem a gyári aluhoz nem is kellett hosszabb csavar.

Annyit lóghat bele, hogy ne ütközzön fel semmibe a dobban. Én annak idején így csináltam pár hosszúcsavarból rövidebbet. Megnéztem mikor forog el simán a kerék azt kész.

Link to comment
Megosztás:

Annyit lóghat bele, hogy ne ütközzön fel semmibe a dobban. Én annak idején így csináltam pár hosszúcsavarból rövidebbet. Megnéztem mikor forog el simán a kerék azt kész.

az oké, hogy ilyen statikai, meg nyírási képleteket nemtudok már, valamikor tanultam, és tudtam, de azért ilyen paraszti eszem nekem is van :huh:

ilyen mmben megadott számokra gondoltam :lol:

de majd akkor kipróbálom egyik nap.

Link to comment
Megosztás:

Mivel megint nyikorgott kb 100 km után a GÉPEM kormányzás közben, és nem tudtam miért- ezért a normál lakóhelyemen, felemeltettem- kicsit drága szervízben.

Kitekerték betekerték (szerintetek sebességben volt??)- a két első telót és ilyen szép ronda kerregő hangot adott.

Asszonygya toronycsapágy, gumibakok, a két lengőkar hátsó szilent van kirepedve (picit)

Mivel nem eléggé értek hozzá, szerintetek is a torony- lehet e valamivel bemagyarázni illetve hogyan lehetek biztos hopgy tényleg az volt?

Mentem vele pár 100 km -et a héten. hamarosan vezérlés és olajcsere -ideje lesz már.

OFF: Egy hülye Matizos-t kellett követnem kb 30-40 km en át, ahol lehetett ott is 60-70 ment! Ok leírom sötét volt, de könyörgöm a végén Devecsernél van egy kapaszkodósáv

lejtőn lemegyek 3ast kapcsolok felpörgetem a motort hogy én is lehúzzam ,meg még egy pótkocsis, és kb 5 személygk is előzni tudjon azon a szakaszon

-és ne tudjon lemenni a külső sávba!!!!! én nyomtam neki egy hosszú fény/duda kombót - a nyerges nekiállt jobbról előzni. Aztán a kocsik is, a sokadik majdnem összenyalt a cickányverdával én meg fogtam a fejemet.

Egy hosszú egyenesen végül izomtempóban ki és otthagytam. 140 km 2 óra, 15 perc pihenővel.

Link to comment
Megosztás:

Mivel megint nyikorgott kb 100 km után a GÉPEM kormányzás közben, és nem tudtam miért- ezért a normál lakóhelyemen, felemeltettem- kicsit drága szervízben.

Kitekerték betekerték (szerintetek sebességben volt??)- a két első telót és ilyen szép ronda kerregő hangot adott.

Asszonygya toronycsapágy, gumibakok, a két lengőkar hátsó szilent van kirepedve (picit)

Mivel nem eléggé értek hozzá, szerintetek is a torony- lehet e valamivel bemagyarázni illetve hogyan lehetek biztos hopgy tényleg az volt?

Mentem vele pár 100 km -et a héten. hamarosan vezérlés és olajcsere -ideje lesz már.

OFF: Egy hülye Matizos-t kellett követnem kb 30-40 km en át, ahol lehetett ott is 60-70 ment! Ok leírom sötét volt, de könyörgöm a végén Devecsernél van egy kapaszkodósáv

lejtőn lemegyek 3ast kapcsolok felpörgetem a motort hogy én is lehúzzam ,meg még egy pótkocsis, és kb 5 személygk is előzni tudjon azon a szakaszon

-és ne tudjon lemenni a külső sávba!!!!! én nyomtam neki egy hosszú fény/duda kombót - a nyerges nekiállt jobbról előzni. Aztán a kocsik is, a sokadik majdnem összenyalt a cickányverdával én meg fogtam a fejemet.

Egy hosszú egyenesen végül izomtempóban ki és otthagytam. 140 km 2 óra, 15 perc pihenővel.

Hát én úgy hallottam, hogy a toronycsapágy ropog, és nem nyikorog....

OFF, ja hát az ilyen bosszantó, a falu mellett is van elkerülő, 3 lámpa olyan 3 kilóméterenként, köztük 90-el lehet menni, csak előttük van 60-as tábla. Előzni tilos, kanyar, és akkor végigdönget lámpától lámpáig 50-el. Közben kedélyesen beszélget a mellette ülővel. Vannak ugye olyan ajánlott sebesség táblák, hogy mennyivel kell menni, hogy elérd a zöldet, de le se xarja, döcög tovább. A harmadiknál elszakadt a cérna, kanyarodósávon keresztül megelőztem 2-ben, persze gondolom, mondta a magáét, hogy ámokfutó. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Mivel megint nyikorgott kb 100 km után a GÉPEM kormányzás közben, és nem tudtam miért- ezért a normál lakóhelyemen, felemeltettem- kicsit drága szervízben.

Kitekerték betekerték (szerintetek sebességben volt??)- a két első telót és ilyen szép ronda kerregő hangot adott.

Asszonygya toronycsapágy, gumibakok, a két lengőkar hátsó szilent van kirepedve (picit)

Mivel nem eléggé értek hozzá, szerintetek is a torony- lehet e valamivel bemagyarázni illetve hogyan lehetek biztos hopgy tényleg az volt?

Kanyarodáskor a rossz toronycsapágy, féltengelycsukló adhat ki ropogó, kopogó hangot, de a nyikorgó hang gazdája általában a lengéscsillapító, ritkábban a szilentek. Fújd be szilikonnal a szilenteket gazdagon.

Link to comment
Megosztás:

Kanyarodáskor a rossz toronycsapágy, féltengelycsukló adhat ki ropogó, kopogó hangot, de a nyikorgó hang gazdája általában a lengéscsillapító, ritkábban a szilentek. Fújd be szilikonnal a szilenteket gazdagon.

Kitűnő ötlet, köszönöm.

A lányom is leápolta gumit otthon, ollóval. (2 év 7 hónapos.... ) szépen belevagdosott a csomagolásukba, de úgy hogy nem bökte meg magát.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem is ropog a jobb első keréknél valami de csak ha egyenesen megyek és ha meleg van (hidegen és hidegben nem) . Ha le nyomom az elejét akkor ropog a torony körül. Toronycsapágyra gondolok. Más is kiadhat még ilyen hangot? Ha toronycsapágy és nem cserélem mi történhet?

Link to comment
Megosztás:

gyári toronycsapágy van vagy 3-4e, és lehet ennyiért utángyári toronyszilentet is szerválni... ez a kettő okozhatja a hangot pl :huh:

de ha nincs szerencséd, akkor a lengéscsillapító, vagy a rugód van eltörve.

nem csak 2e a csapágy? múltkor mintha annyi lett volna, csak nem tányérosat kaptam...aztán lemförder lett belőle

Link to comment
Megosztás:

gyári toronycsapágy van vagy 3-4e, és lehet ennyiért utángyári toronyszilentet is szerválni... ez a kettő okozhatja a hangot pl :huh:

de ha nincs szerencséd, akkor a lengéscsillapító, vagy a rugód van eltörve.

Ja nekem a törött hátsó rugó ropogott, ahogy a végek elmozdultak egymáson.

PA070025_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.