Novy Elküldve Augusztus5, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus5, 2009 A textilbakelit nyomásra jó, ezért alkalmaztam kuplunglamellaként. De szerintem a nyírást nem bírná, márpedig a csavarok valamennyire mégiscsak nyírnák... Szerk: de még mindig közelebb érnél a megoldáshoz ha gyorsan végeznél egy ellenőrző számítást nyírásra, egyszerű mechanikai modell, pár képlet... ha értenék hozzá, akkor végeznék is... hajlanának szerinted a csavarok? Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Augusztus5, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus5, 2009 ha értenék hozzá, akkor végeznék is... hajlanának szerinted a csavarok? Mivel a textilbakelit nyírásra kevésbé igénybe vehető, elképzelhető, hogy igen. De konkrét tapasztalatom nincs. Inkább a jó nyomószilárdsága miatt használják, meg mert olcsó, jól megmunkálható és könnyű. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Augusztus5, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus5, 2009 Mivel a textilbakelit nyírásra kevésbé igénybe vehető, elképzelhető, hogy igen. De konkrét tapasztalatom nincs. Inkább a jó nyomószilárdsága miatt használják, meg mert olcsó, jól megmunkálható és könnyű. nézd csak még ilyet találtam danamid ezaz a sárgás fehéres anyag. http://racing-bazar.hu/alkatresz/fek-futom...avok_tocsavarok http://racing-bazar.hu/versenyautoalkatres...mid_4cm_nyomtav egyébként keresőben találtam megjegyzést bakelitra is, de konkrétan a hirdetést nem találtam meg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus6, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus6, 2009 wazze, ebbe belepirultam, de tényleg. :huh: Én is mert félrenyeltem a parízert amikor olvastam. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve Augusztus6, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus6, 2009 Ma egész délutánom ráment a szilent cseréjére... Delphi volt a boltban 15,50 euróért - igaz, benne voltak a perselyek is - hát elhoztam. (kicsit drágának tartom, de mindegy, na) Ident cucc ha jól tudom, nekem a féktárcsák azok, meglepő is volt hogy még elég tűrhetően bírják, alig koptak -na nem mintha agyon lennének használva :huh: ^_^ és azokat se olcsóért adták (asszem 18 volt a 4 GM fékbetéttel együtt).. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Augusztus6, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus6, 2009 nekem sajna nincs ilyen progim, és érteni se igen értek hozzá... acélból szerintem ritkábban, inkább aluból nem? egy akkora karikának kicsit nagyobb a súlya... de ez most nem is lényeges bakelit lenne... ha megvan a tehrmentesítő furat, illetve kiemelkedés, a felni felé, akkor fixen állna... csak hogy bírná e a terhelést vajon.... hosszú csavaros megoldással aluból lenne az ideális... az lenne a próbléma, hogy vajon sok ütés hatására nem kezdene el "kifoszlani" az anyag...? A súly a rugózatlan tömeg miatt lényeges, a csapágyakat inkább a megnövekedett erőkar terheli. Vagy alu pogácsa, vagy kisebb ET-jű felni... Műanyagot biztos nem tennék bele, nálunk nincs bukókeret... :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Augusztus6, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus6, 2009 nézd csak még ilyet találtam danamid ezaz a sárgás fehéres anyag. http://racing-bazar.hu/alkatresz/fek-futom...avok_tocsavarok http://racing-bazar.hu/versenyautoalkatres...mid_4cm_nyomtav egyébként keresőben találtam megjegyzést bakelitra is, de konkrétan a hirdetést nem találtam meg. De a danamid sokkal erősebb mint a textilbakelit. Ha utánanézel pár cégnél ahol árulnak ilyesmit, meg tudod nézni a max nyomó, húz....stb. szilárdságot, hajlítóigénybevételt....azok alapján be tudod lőni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Augusztus6, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus6, 2009 De a danamid sokkal erősebb mint a textilbakelit. Ha utánanézel pár cégnél ahol árulnak ilyesmit, meg tudod nézni a max nyomó, húz....stb. szilárdságot, hajlítóigénybevételt....azok alapján be tudod lőni. :huh: a textil bakelit egy irányból marha kemény, lgalább, vagy még keményebb a danamidnál, de a másik irányból, ahol nyíró terhelést kapna, ott a réteges felépítésből adódóan gyengébb, a danamidnak mindegy milyen az irány, az egyformán erős. ilyen cucc is van ott, akkor ebből lesz csinálva. ehez kapcsolódva a másik kérdés. mennyire lóghat bele az agyakba a felni csavar??? mert az lenne az igazi, ha aluk alá is be tudnám rakni ezt a cuccot, ugyan azon csavarokkal, és van, hogy az aluhoz hoszabb csavar kell. ami nekem volt alu, ahoz pont nem kellett hosszabb, de van hogy igen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Augusztus6, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus6, 2009 :huh: a textil bakelit egy irányból marha kemény, lgalább, vagy még keményebb a danamidnál, de a másik irányból, ahol nyíró terhelést kapna, ott a réteges felépítésből adódóan gyengébb, a danamidnak mindegy milyen az irány, az egyformán erős. ilyen cucc is van ott, akkor ebből lesz csinálva. ehez kapcsolódva a másik kérdés. mennyire lóghat bele az agyakba a felni csavar??? mert az lenne az igazi, ha aluk alá is be tudnám rakni ezt a cuccot, ugyan azon csavarokkal, és van, hogy az aluhoz hoszabb csavar kell. ami nekem volt alu, ahoz pont nem kellett hosszabb, de van hogy igen. Nem értem a kérdést. A pogácsán teljesen átmennek a csavarok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Augusztus6, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus6, 2009 Nem értem a kérdést. A pogácsán teljesen átmennek a csavarok. Sztem arra gondolt hogy a pogira még rátenné az alu-t és hogy azok a csavarok jók -é bele, vagy hosszabb kell? (ha esetleg mégse akkor bocska, én megpróbáltam :lol: :huh: ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Augusztus6, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus6, 2009 Sztem arra gondolt hogy a pogira még rátenné az alu-t és hogy azok a csavarok jók -é bele, vagy hosszabb kell? (ha esetleg mégse akkor bocska, én megpróbáltam ^_^ :huh: ) ilyesmi :lol: tehát mennyit lóghat bele az agyba a csavar?? ez aért érdekel, mert a lemezzel rövidebb csavar is elég, mint egyes alukkal. és az lenne a király, ha ugyan azzal a csavarral felmenne az alu is meg a lemez is. és ez egyes alufelnikkel csak úgy lehetséges, ha a lemezfelni felrakásakor, egy kicsit jobban belógna az agyba a csavar vége. a gyári is belóg vagy 3 mm-t, éppen ezért, nekem a gyári aluhoz nem is kellett hosszabb csavar. Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Augusztus6, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus6, 2009 ilyesmi :huh: tehát mennyit lóghat bele az agyba a csavar?? ez aért érdekel, mert a lemezzel rövidebb csavar is elég, mint egyes alukkal. és az lenne a király, ha ugyan azzal a csavarral felmenne az alu is meg a lemez is. és ez egyes alufelnikkel csak úgy lehetséges, ha a lemezfelni felrakásakor, egy kicsit jobban belógna az agyba a csavar vége. a gyári is belóg vagy 3 mm-t, éppen ezért, nekem a gyári aluhoz nem is kellett hosszabb csavar. Annyit lóghat bele, hogy ne ütközzön fel semmibe a dobban. Én annak idején így csináltam pár hosszúcsavarból rövidebbet. Megnéztem mikor forog el simán a kerék azt kész. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Augusztus6, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus6, 2009 Annyit lóghat bele, hogy ne ütközzön fel semmibe a dobban. Én annak idején így csináltam pár hosszúcsavarból rövidebbet. Megnéztem mikor forog el simán a kerék azt kész. az oké, hogy ilyen statikai, meg nyírási képleteket nemtudok már, valamikor tanultam, és tudtam, de azért ilyen paraszti eszem nekem is van :huh: ilyen mmben megadott számokra gondoltam :lol: de majd akkor kipróbálom egyik nap. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Augusztus6, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus6, 2009 a Képlet: B*a*N*k - 1 mm (BeleérAmibeNemKéne)-minusz 1 mm = jó a méret. :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Augusztus6, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus6, 2009 a Képlet: B*a*N*k - 1 mm (BeleérAmibeNemKéne)-minusz 1 mm = jó a méret. ^_^ Mennyé aludni bzmgmá! Ez így durva, kora reggel. :lol: :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
webshark Elküldve Augusztus8, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus8, 2009 Mivel megint nyikorgott kb 100 km után a GÉPEM kormányzás közben, és nem tudtam miért- ezért a normál lakóhelyemen, felemeltettem- kicsit drága szervízben. Kitekerték betekerték (szerintetek sebességben volt??)- a két első telót és ilyen szép ronda kerregő hangot adott. Asszonygya toronycsapágy, gumibakok, a két lengőkar hátsó szilent van kirepedve (picit) Mivel nem eléggé értek hozzá, szerintetek is a torony- lehet e valamivel bemagyarázni illetve hogyan lehetek biztos hopgy tényleg az volt? Mentem vele pár 100 km -et a héten. hamarosan vezérlés és olajcsere -ideje lesz már. OFF: Egy hülye Matizos-t kellett követnem kb 30-40 km en át, ahol lehetett ott is 60-70 ment! Ok leírom sötét volt, de könyörgöm a végén Devecsernél van egy kapaszkodósáv lejtőn lemegyek 3ast kapcsolok felpörgetem a motort hogy én is lehúzzam ,meg még egy pótkocsis, és kb 5 személygk is előzni tudjon azon a szakaszon -és ne tudjon lemenni a külső sávba!!!!! én nyomtam neki egy hosszú fény/duda kombót - a nyerges nekiállt jobbról előzni. Aztán a kocsik is, a sokadik majdnem összenyalt a cickányverdával én meg fogtam a fejemet. Egy hosszú egyenesen végül izomtempóban ki és otthagytam. 140 km 2 óra, 15 perc pihenővel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus8, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus8, 2009 Mivel megint nyikorgott kb 100 km után a GÉPEM kormányzás közben, és nem tudtam miért- ezért a normál lakóhelyemen, felemeltettem- kicsit drága szervízben. Kitekerték betekerték (szerintetek sebességben volt??)- a két első telót és ilyen szép ronda kerregő hangot adott. Asszonygya toronycsapágy, gumibakok, a két lengőkar hátsó szilent van kirepedve (picit) Mivel nem eléggé értek hozzá, szerintetek is a torony- lehet e valamivel bemagyarázni illetve hogyan lehetek biztos hopgy tényleg az volt? Mentem vele pár 100 km -et a héten. hamarosan vezérlés és olajcsere -ideje lesz már. OFF: Egy hülye Matizos-t kellett követnem kb 30-40 km en át, ahol lehetett ott is 60-70 ment! Ok leírom sötét volt, de könyörgöm a végén Devecsernél van egy kapaszkodósáv lejtőn lemegyek 3ast kapcsolok felpörgetem a motort hogy én is lehúzzam ,meg még egy pótkocsis, és kb 5 személygk is előzni tudjon azon a szakaszon -és ne tudjon lemenni a külső sávba!!!!! én nyomtam neki egy hosszú fény/duda kombót - a nyerges nekiállt jobbról előzni. Aztán a kocsik is, a sokadik majdnem összenyalt a cickányverdával én meg fogtam a fejemet. Egy hosszú egyenesen végül izomtempóban ki és otthagytam. 140 km 2 óra, 15 perc pihenővel. Hát én úgy hallottam, hogy a toronycsapágy ropog, és nem nyikorog.... OFF, ja hát az ilyen bosszantó, a falu mellett is van elkerülő, 3 lámpa olyan 3 kilóméterenként, köztük 90-el lehet menni, csak előttük van 60-as tábla. Előzni tilos, kanyar, és akkor végigdönget lámpától lámpáig 50-el. Közben kedélyesen beszélget a mellette ülővel. Vannak ugye olyan ajánlott sebesség táblák, hogy mennyivel kell menni, hogy elérd a zöldet, de le se xarja, döcög tovább. A harmadiknál elszakadt a cérna, kanyarodósávon keresztül megelőztem 2-ben, persze gondolom, mondta a magáét, hogy ámokfutó. :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Augusztus8, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus8, 2009 Mivel megint nyikorgott kb 100 km után a GÉPEM kormányzás közben, és nem tudtam miért- ezért a normál lakóhelyemen, felemeltettem- kicsit drága szervízben. Kitekerték betekerték (szerintetek sebességben volt??)- a két első telót és ilyen szép ronda kerregő hangot adott. Asszonygya toronycsapágy, gumibakok, a két lengőkar hátsó szilent van kirepedve (picit) Mivel nem eléggé értek hozzá, szerintetek is a torony- lehet e valamivel bemagyarázni illetve hogyan lehetek biztos hopgy tényleg az volt? Kanyarodáskor a rossz toronycsapágy, féltengelycsukló adhat ki ropogó, kopogó hangot, de a nyikorgó hang gazdája általában a lengéscsillapító, ritkábban a szilentek. Fújd be szilikonnal a szilenteket gazdagon. Link to comment Megosztás: More sharing options...
webshark Elküldve Augusztus11, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus11, 2009 Kanyarodáskor a rossz toronycsapágy, féltengelycsukló adhat ki ropogó, kopogó hangot, de a nyikorgó hang gazdája általában a lengéscsillapító, ritkábban a szilentek. Fújd be szilikonnal a szilenteket gazdagon. Kitűnő ötlet, köszönöm. A lányom is leápolta gumit otthon, ollóval. (2 év 7 hónapos.... ) szépen belevagdosott a csomagolásukba, de úgy hogy nem bökte meg magát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bujdi1 Elküldve Augusztus19, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus19, 2009 Sziasztok! Nekem is ropog a jobb első keréknél valami de csak ha egyenesen megyek és ha meleg van (hidegen és hidegben nem) . Ha le nyomom az elejét akkor ropog a torony körül. Toronycsapágyra gondolok. Más is kiadhat még ilyen hangot? Ha toronycsapágy és nem cserélem mi történhet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Augusztus19, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus19, 2009 gyári toronycsapágy van vagy 3-4e, és lehet ennyiért utángyári toronyszilentet is szerválni... ez a kettő okozhatja a hangot pl :huh: de ha nincs szerencséd, akkor a lengéscsillapító, vagy a rugód van eltörve. Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Augusztus19, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus19, 2009 gyári toronycsapágy van vagy 3-4e, és lehet ennyiért utángyári toronyszilentet is szerválni... ez a kettő okozhatja a hangot pl :huh: de ha nincs szerencséd, akkor a lengéscsillapító, vagy a rugód van eltörve. nem csak 2e a csapágy? múltkor mintha annyi lett volna, csak nem tányérosat kaptam...aztán lemförder lett belőle Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Augusztus19, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus19, 2009 a gyári az szerintem abban az árban van kedvezmény nélkül, amit mondtam :lol: de be kell menni a csergőbe, aztán kiderül pontosan :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus19, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus19, 2009 gyári toronycsapágy van vagy 3-4e, és lehet ennyiért utángyári toronyszilentet is szerválni... ez a kettő okozhatja a hangot pl :huh: de ha nincs szerencséd, akkor a lengéscsillapító, vagy a rugód van eltörve. Ja nekem a törött hátsó rugó ropogott, ahogy a végek elmozdultak egymáson. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gelcsa Elküldve Augusztus27, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2009 Hali valaki nem tudná véletlenül hogy az astra kerékagymérete megegyezik-e a skoda feliciáéval??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts