Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Igenis! :)

Az eredeti gyári szilent száma: 90495046, 03 52 356. A Csergőben 7442Ft.

De van pl. Boge 3933Ft-ért, a száma: 0352356200, vagy Aftermarket 2240Ft-ért, annak a száma: 800352356.

sziasztok!

en a C14NZ-ben kompletten felujitottam a futomuvet (is)

- ket also lengokar, szilentekkel es a gombfejjel egyutt

- kulso kormanyrudfej bal es jobb

postakoltseggel magyarorszagi cimre UPS futarral 85 euro, szlovakiai cimre 80 euro, romaniai cimre 95 euro

csere ota en kb. 35ezer km-t mentem, 1 ev alatt nem volt gondom, csereje nem nehez, en magam csereltem ki, nincs sem akna, sem csapos emelom

csak az irdekesseg kedveert:

2db tomor (nem hutott) fektarcsaert + 4db fekbetetert fizettem 23 eurot

2db fekdob + a fekpofak fizttem 40eurot

@+

csaba

Link to comment
Megosztás:

Te úgy cseréltetted!? :P Épp te, aki mindent meg tud szerelni? Miért mással csináltattad? :) Vagy nem is olyan egyszerű kicserélni? :(

Február, -5 fok. Nem fetrengek a földön, ha nem muszáj, olyan időben. Meg persze nem olyan egyszerű. Kiszedni még csak-csak. De be már ovatosan kell bánni vele. a lehet inkább préselni kell, mint ütögetni.

Link to comment
Megosztás:

Február, -5 fok. Nem fetrengek a földön, ha nem muszáj, olyan időben. Meg persze nem olyan egyszerű. Kiszedni még csak-csak. De be már ovatosan kell bánni vele. a lehet inkább préselni kell, mint ütögetni.

Ja, vagy úgy! Na, akkor majd a nagy satu meg sikositó és majd csak belemegy... Egyébként, melóban pl. a tülléket is, denaturált szesszel elég sikamlóssá lehet tenni a gumibigyókat. Ez azért is jó mert aztán elpárolog és nem marad utána nyom. Gondolom itt is jól használható lenne...vagy egy kis szilikon(spray)? De akkor azon mindig csúszkálna lengőkar és ugyanúgy kopogna....vagy nem is? :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap fel lett emelve a vas, s mit látok: a jobbos féltengely-gumiharang ki van szakadva, a jobbos kerék eléggé zsíros. Namost ha én akarom kicserélni azt a gumiharangot, mi a pontos munkamenet? Ha jól gondolom: kerék-féknyereg-tárcsa le, és utána? Ha nem muszáj, nem vinném szerelőhöz. Ja, és a trapézkarnál hátul a balos ki van szakadva, azt is lehet otthon cserélni? 2 hete még nem voltak ilyen gondjaim, mert akkor cseréltem az első fékbetéteket, észrevettem volna. Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Ja, vagy úgy! Na, akkor majd a nagy satu meg sikositó és majd csak belemegy... Egyébként, melóban pl. a tülléket is, denaturált szesszel elég sikamlóssá lehet tenni a gumibigyókat. Ez azért is jó mert aztán elpárolog és nem marad utána nyom. Gondolom itt is jól használható lenne...vagy egy kis szilikon(spray)? De akkor azon mindig csúszkálna lengőkar és ugyanúgy kopogna....vagy nem is? :)

fém a fémbe ül, szerinted azt egykis szilikon kimozgatja egymásból? :(

mehet neki nyugodtan zsír is, egyébként is a terhelést úgy kapja, hogy az a perem megfogja majd, de nem fog az mozdulni semmi se :P

Sziasztok!

Tegnap fel lett emelve a vas, s mit látok: a jobbos féltengely-gumiharang ki van szakadva, a jobbos kerék eléggé zsíros. Namost ha én akarom kicserélni azt a gumiharangot, mi a pontos munkamenet? Ha jól gondolom: kerék-féknyereg-tárcsa le, és utána? Ha nem muszáj, nem vinném szerelőhöz. Ja, és a trapézkarnál hátul a balos ki van szakadva, azt is lehet otthon cserélni? 2 hete még nem voltak ilyen gondjaim, mert akkor cseréltem az első fékbetéteket, észrevettem volna. Köszi!

munkamenet:

koronás anya le, kerék le, talpas le stabrúd le, csavarok ki, lengőkar ki, kiütöd, visszaütöd, préseled a szilentet, és mehet is vissza, a féltengelyt meg két emberrel jobb megoldani, mert egy kihúzza, fordítja a gólyalábat amíg bírja,a másik pedig a féltengelyt tartja a helyén, és buktatja ki a kerékagyból.

gumiharanghoz jár ilyen bilincs is, azt meg kiscsavarhúzóval lehet jó feszesre rakni, aztán harapófogóval meghúzni a bütyöknél.

egyébkként az utcsó pár oldal pont a szilentcseréről szól, még képek is vannak róla :hiya:

(ennyit azét érdemes lenne visszaolvasni)

Link to comment
Megosztás:

Megvolt- csak a pontos munkamenet érdekelt, és azt köszönöm is! És a képeket is láttam ám... :)

A koronás anya leugrasztása elég érdekes lesz, főleg ha rég volt piszkálva.

Link to comment
Megosztás:

Ma egész délutánom ráment a szilent cseréjére...nem nagy ügy csak elég volt szétszedni...az Istenért sem akartak megindulni a csavarok, de aztán csak legyőztem őket. :) Egyelőre csak a jobb oldalit cseréltem, az hangoskodott, mert már nem szerettem volna éjfélig szarakodni a másik felével... Delphi volt a boltban 15,50 euróért - igaz, benne voltak a perselyek is - hát elhoztam. (kicsit drágának tartom, de mindegy, na)

Még az eredeti '97-es szilent volt benne. :( (bele van "sütve" a gyártás dátuma)

Picture(6).jpg

Link to comment
Megosztás:

Ma egész délutánom ráment a szilent cseréjére...nem nagy ügy csak elég volt szétszedni...az Istenért sem akartak megindulni a csavarok, de aztán csak legyőztem őket. :) Egyelőre csak a jobb oldalit cseréltem, az hangoskodott, mert már nem szerettem volna éjfélig szarakodni a másik felével... Delphi volt a boltban 15,50 euróért - igaz, benne voltak a perselyek is - hát elhoztam. (kicsit drágának tartom, de mindegy, na)

Még az eredeti '97-es szilent volt benne. :( (bele van "sütve" a gyártás dátuma)

Szépen néz ki. Nekem is cserélnem kell majd az összes szilentet, egyéb gumikütyüt elöl, mind repedezett.

Link to comment
Megosztás:

:)

Te egy isten vagy, ezzel a gépész jegyzeteddel, meg a saját oldaladdal!

Már elég sok helyről gyűjtöm be a cuccokat, mert érdekel a téma.

Szépen néz ki. Nekem is cserélnem kell majd az összes szilentet, egyéb gumikütyüt elöl, mind repedezett.

hát ez is egy érdekes játék, összesen hány szilent is van? lengőkar, stabilizátor * bal, *jobb; hátul??? meg a toronycsapágy gumiját is vehetném ide, mint komoly gumialkatrészt.

Repedések voltak már rajta régebben is, az egyik ki is ment 2006ban álltában (2 évig nem volt forgatva, így könnyen ment szarrá.)

hátsó telók, azok állítólag cserélve voltak,2007 nyarán, de akkor már miért olyan rozsdásak? nem tudom elhinni, hogy átvertek akkor, de totál bízni sem lehet senkiben....

Link to comment
Megosztás:

Te egy isten vagy, ezzel a gépész jegyzeteddel, meg a saját oldaladdal!

Már elég sok helyről gyűjtöm be a cuccokat, mert érdekel a téma.

wazze, ebbe belepirultam, de tényleg. :)

Link to comment
Megosztás:

nyomtávszélesítés

mennyi a max amit karikával érdemes, milyen anyagból, milyen megoldással??

Brekitájmmal beszélgettünk, és a következő koncepciót tárgaltuk.

1,5-2 cmes karika, átmenő hosszú csavarral, és textilbakelit nyomtávkarikákkal.

erről az anyagról azt hallottam,és tapsztaltam, hogy marha könnyű, ezért nincs csapágy terhelve, és elég masszív, nem fog összeroppanni törni, ha meghúzzuk csavart, és rajta fut az autó.

tudom aluból lenne a legjobb, de az nincs

ki mit tud erről mondani, tanácsolni??

Link to comment
Megosztás:

nyomtávszélesítés

mennyi a max amit karikával érdemes, milyen anyagból, milyen megoldással??

Brekitájmmal beszélgettünk, és a következő koncepciót tárgaltuk.

1,5-2 cmes karika, átmenő hosszú csavarral, és textilbakelit nyomtávkarikákkal.

erről az anyagról azt hallottam,és tapsztaltam, hogy marha könnyű, ezért nincs csapágy terhelve, és elég masszív, nem fog összeroppanni törni, ha meghúzzuk csavart, és rajta fut az autó.

tudom aluból lenne a legjobb, de az nincs

ki mit tud erről mondani, tanácsolni??

megfelelő etjű és szélesságű felnit kell venni

Link to comment
Megosztás:

nyomtávszélesítés

mennyi a max amit karikával érdemes, milyen anyagból, milyen megoldással??

Brekitájmmal beszélgettünk, és a következő koncepciót tárgaltuk.

1,5-2 cmes karika, átmenő hosszú csavarral, és textilbakelit nyomtávkarikákkal.

erről az anyagról azt hallottam,és tapsztaltam, hogy marha könnyű, ezért nincs csapágy terhelve, és elég masszív, nem fog összeroppanni törni, ha meghúzzuk csavart, és rajta fut az autó.

tudom aluból lenne a legjobb, de az nincs

ki mit tud erről mondani, tanácsolni??

Szerintem a csapágyat nem a karika súlya terheli, hanem az hogy a szélesítéssel megnő az az erőkar, amivel maga a használat bántja. Bár 1,5-2 cm-nél csaknem... mindegy, nem szólaltam meg, nem értek hozzá :huh:

Link to comment
Megosztás:

nyomtávszélesítés

mennyi a max amit karikával érdemes, milyen anyagból, milyen megoldással??

Brekitájmmal beszélgettünk, és a következő koncepciót tárgaltuk.

1,5-2 cmes karika, átmenő hosszú csavarral, és textilbakelit nyomtávkarikákkal.

erről az anyagról azt hallottam,és tapsztaltam, hogy marha könnyű, ezért nincs csapágy terhelve, és elég masszív, nem fog összeroppanni törni, ha meghúzzuk csavart, és rajta fut az autó.

tudom aluból lenne a legjobb, de az nincs

ki mit tud erről mondani, tanácsolni??

Azért meg kell nézni hogyha szélesítesz akkor nem ér-e majd bele a felni.

Szerintem nem véletlenül acélból csinálják a leggyakrabban.

Textilbakelit: valóban erős anyag, olcsó is, dolgoztam vele, egy pannónia kuplungjába terveztem ilyen anyagból lamellákat. De csak úgy nyomtávszélesítőnek nem merném feltenni. Mondjuk nem vészes felállítani rá egy mechanikai modellt, megrajzolni a dolgot vmi 3D progiban, mondjuk ProEnginieer, vagy Catia, és aztán helyes peremfeltételekkel végrehajtani rajta egy végeselemes tesztet. Egy nap alatt megoldható és kiderül az eredmény.

De most a csapágyat nem az a plusz fél kiló acél fogja sokkal jobban terhelni....

De a legegyszerűbb, amit Zoli mond. Vegyél kisebb ET-jű felnit és nem kell ilyennel szórakázni.

Link to comment
Megosztás:

Azért meg kell nézni hogyha szélesítesz akkor nem ér-e majd bele a felni.

Szerintem nem véletlenül acélból csinálják a leggyakrabban.

Textilbakelit: valóban erős anyag, olcsó is, dolgoztam vele, egy pannónia kuplungjába terveztem ilyen anyagból lamellákat. De csak úgy nyomtávszélesítőnek nem merném feltenni. Mondjuk nem vészes felállítani rá egy mechanikai modellt, megrajzolni a dolgot vmi 3D progiban, mondjuk ProEnginieer, vagy Catia, és aztán helyes peremfeltételekkel végrehajtani rajta egy végeselemes tesztet. Egy nap alatt megoldható és kiderül az eredmény.

De most a csapágyat nem az a plusz fél kiló acél fogja sokkal jobban terhelni....

De a legegyszerűbb, amit Zoli mond. Vegyél kisebb ET-jű felnit és nem kell ilyennel szórakázni.

nekem sajna nincs ilyen progim, és érteni se igen értek hozzá...

acélból szerintem ritkábban, inkább aluból nem?

egy akkora karikának kicsit nagyobb a súlya... de ez most nem is lényeges

bakelit lenne...

ha megvan a tehrmentesítő furat, illetve kiemelkedés, a felni felé, akkor fixen állna... csak hogy bírná e a terhelést vajon.... hosszú csavaros megoldással aluból lenne az ideális...

az lenne a próbléma, hogy vajon sok ütés hatására nem kezdene el "kifoszlani" az anyag...?

Link to comment
Megosztás:

nekem sajna nincs ilyen progim, és érteni se igen értek hozzá...

acélból szerintem ritkábban, inkább aluból nem?

egy akkora karikának kicsit nagyobb a súlya... de ez most nem is lényeges

bakelit lenne...

ha megvan a tehrmentesítő furat, illetve kiemelkedés, a felni felé, akkor fixen állna... csak hogy bírná e a terhelést vajon.... hosszú csavaros megoldással aluból lenne az ideális...

az lenne a próbléma, hogy vajon sok ütés hatására nem kezdene el "kifoszlani" az anyag...?

A textilbakelit nyomásra jó, ezért alkalmaztam kuplunglamellaként. De szerintem a nyírást nem bírná, márpedig a csavarok valamennyire mégiscsak nyírnák...

Szerk: de még mindig közelebb érnél a megoldáshoz ha gyorsan végeznél egy ellenőrző számítást nyírásra, egyszerű mechanikai modell, pár képlet...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.