Novy Elküldve Július22, 2009 Elküldve Július22, 2009 nekem a kormányösszekötőm kopog, de nem a kerék felöli végén, hanem a kormánymű felöli végén.
Guest gorbi Elküldve Július23, 2009 Elküldve Július23, 2009 Sziasztok! Olyan jelenségre lettem figyelmes tegnap, hogy amikor rossz az út, (tudom ez Hungarikum) akkor mint ha kopogna a kormány, vagy is valami mint ha ütné a kocsi elejét. Érdekes még az is, hogy ezt akkor lehet inkább észlelni ha a nyári kerék van fent, gyári opel alú ET 38 ha jól emlékszem! Tudom ez elég tág behatárolás, de néztem a féltengelyt nem moccan csak tengely irányba, rángattam a kormány összekötöt, nem moccan, kérdezném a tapasztaltabb kollégáktól, hogy mi lehet még esetleg? Stab rúd? Szilentek a lengőkaron? Hol van olyan szaki Komárom-Esztergom megyében aki estleg be tudná azonosítani a dolgot és nem csak el ezd cserélgetni alkatrészeket és találomra a gatyám rámegy mire jó lesz? Köszi a válaszokat! Szia! Nem kell kristálygömb ehhez a problémához. :) Teljesen egyértelműen be lehet határozni a hibás alkatrészt, csak olyan szerelőműhelyt kell keresni, ahol van akna és futóművizsgáló (holtjátékvizsgáló) berendezés telepítve. Az majd átrángatja, megkínozza jó alaposan és már látni is mi az ami bemozdul, de nem kéne neki.
zotya975 Elküldve Július23, 2009 Elküldve Július23, 2009 Szia! Nem kell kristálygömb ehhez a problémához. :( Teljesen egyértelműen be lehet határozni a hibás alkatrészt, csak olyan szerelőműhelyt kell keresni, ahol van akna és futóművizsgáló (holtjátékvizsgáló) berendezés telepítve. Az majd átrángatja, megkínozza jó alaposan és már látni is mi az ami bemozdul, de nem kéne neki. Jó hát persze ha szerelőhöz viszem az majd megtalálja a hibát, de ha mindenki oda rohangálna nem is nagyon lenne ez a fórum. Azt mond meg hogy lehet otthon megtalálni a bibit. :)
Guest gorbi Elküldve Július23, 2009 Elküldve Július23, 2009 Jó hát persze ha szerelőhöz viszem az majd megtalálja a hibát, de ha mindenki oda rohangálna nem is nagyon lenne ez a fórum. Azt mond meg hogy lehet otthon megtalálni a bibit. :) "Hol van olyan szaki Komárom-Esztergom megyében aki estleg be tudná azonosítani a dolgot és nem csak el ezd cserélgetni alkatrészeket és találomra a gatyám rámegy mire jó lesz?" Válasz=ahol van holtjátékvizsgáló, ahol nincs ott ne is próbálkozzon, mert az fog történni, amit leírt. Zotya, szerintem te is tudod, hogy átvizsgálás nélkül csak találgatni lehet ilyen tüneteknél. Sok találgatás közül hogy választod ki a tényleges hibát? A kolléga nem sokra megy azzal, hogy ez is lehet, meg az is lehet. Persze sok mindent ki lehet zárni otthon a hibalistáról, de azért még is csak padon látja az ember, h mi mozdul be. béke :(
Guest gorbi Elküldve Július23, 2009 Elküldve Július23, 2009 Jó hát persze ha szerelőhöz viszem az majd megtalálja a hibát, de ha mindenki oda rohangálna nem is nagyon lenne ez a fórum. Azt mond meg hogy lehet otthon megtalálni a bibit. :) Otthoni módszer: Gumiszerelő vas és némi izomerő. Betámaszt, vörösödik a fej és figyelni mit sikerül megmozgatni. Ezt minden lehetséges csatlakozási pontnál. Legalább két ember kell a kormánymechanizmusok vizsgálatához. Asszonyka mozgatja a kormánykereket röviden jobbra-balra gyorsan (mókás nézni...) emberkénk pedig a kormányrudazat minden csatlakozási pontját ellenőrzi, hogy tökéletesen együtt mozognak-e. Ha valahol késik valamelyik alkatrész, akkor ezt kézzel is érdemes érzékelni. Ott bibi gyanús. Az összekötőket érdemes függőlegesen is megráncigálni midkét oldalon. A talpasoknál pedig ha még szegecselve vannak a lengőkarokhoz, akkor valszeg még gyáriak. Ha cserélték őket, az nagy valószínűséggel csavarozva lesznek. Vannak olyan futóműalkatrészek is, amelyeket felemelt keréknél célszerű ellenőrizni. pl. kerékcsapágy, talpasok, toronycsapágy, stb.. Felemelésnél pedig tartsunk be bizonyos dolgokat a saját biztonságunk érdekében, főleg ha felemelt keréknél be kell valakinek ülnie. pl. ék, bak, kf. :P :(
zotya975 Elküldve Július23, 2009 Elküldve Július23, 2009 Otthoni módszer: Gumiszerelő vas és némi izomerő. Betámaszt, vörösödik a fej és figyelni mit sikerül megmozgatni. Ezt minden lehetséges csatlakozási pontnál. Legalább két ember kell a kormánymechanizmusok vizsgálatához. Asszonyka mozgatja a kormánykereket röviden jobbra-balra gyorsan (mókás nézni...) emberkénk pedig a kormányrudazat minden csatlakozási pontját ellenőrzi, hogy tökéletesen együtt mozognak-e. Ha valahol késik valamelyik alkatrész, akkor ezt kézzel is érdemes érzékelni. Ott bibi gyanús. Az összekötőket érdemes függőlegesen is megráncigálni midkét oldalon. A talpasoknál pedig ha még szegecselve vannak a lengőkarokhoz, akkor valszeg még gyáriak. Ha cserélték őket, az nagy valószínűséggel csavarozva lesznek. Vannak olyan futóműalkatrészek is, amelyeket felemelt keréknél célszerű ellenőrizni. pl. kerékcsapágy, talpasok, toronycsapágy, stb.. Felemelésnél pedig tartsunk be bizonyos dolgokat a saját biztonságunk érdekében, főleg ha felemelt keréknél be kell valakinek ülnie. pl. ék, bak, kf. :hiya: :) Á hagyjuk, hülye kérdés volt. :P :(
Novy Elküldve Július23, 2009 Elküldve Július23, 2009 koporászásnál esetleg még a stabilizátor gumiágyát is meg lehet nézni. skodákba az tud úgy csörögni hogy huha. nem is öreg kocsikban.
brezsó Elküldve Július25, 2009 Elküldve Július25, 2009 Na, azt hiszem megvan a kopogás/csattogás helye...legalábbis az egyik, ha több is lenne... Hogyan egyszerű cserélni? Hogyan szabaditom ki a régi gumit és hogyan megy vissza bele az új? - feltéve, ha találok/kapok! :) ..vagy annyit enged a szerkezet lefelé/kifelé, hogy kibuktassam belőle a régit az újat meg belepaszirozzam?
Novy Elküldve Július25, 2009 Elküldve Július25, 2009 Na, azt hiszem megvan a kopogás/csattogás helye...legalábbis az egyik, ha több is lenne... Hogyan egyszerű cserélni? Hogyan szabaditom ki a régi gumit és hogyan megy vissza bele az új? - feltéve, ha találok/kapok! :) te fiúcska.... ez a szilent amit elsőre is mondtunk ki kell szedni a lengőkart, és kiütni belőle a régit, az ujat meg vissza 2óra alatt megvan egyedül is. folyamat: lekötöd a talpast és a stabilizátro rudat róla aztána két csavart elől és hátul a lengőkar felfogatásnál. aztán ki lehet ráncigálni a helyéről. a szilent bele neked már ki fog esni, így a fém gyűrűt kell csak kiütni. én vagy bevágom fémfűrész lappalés akkor kiesik, vagy egy nagy csavarhúzóval beütöm egyik szélét, és akkor ki lehet kocogtatni. visszafelé megkened zsírralm és körkörösen bekocogtatod. arra figyelj, hogy hova és hol támasztod fel, nehogy összehajlítsd a lengőkart valahol is,a lengőkarban lévő fémgyűrűnél próbáld
brezsó Elküldve Július25, 2009 Elküldve Július25, 2009 te fiúcska.... ez a szilent amit elsőre is mondtunk ........ :) igen? Ez a bölcső "tövében" van a kasztni alatt..ez nem lengőkar szilent... cseszd meg most elbizonytalanitottál :( :hiya: :P ...vagy a lengőkart meg a többit "csak" le kell kötni, hogy kiszabaduljon? Na, de nem fog kelleni valamit aztán állitani rajtuk?
Novy Elküldve Július25, 2009 Elküldve Július25, 2009 :) igen? Ez a bölcső "tövében" van a kasztni alatt..ez nem lengőkar szilent... cseszd meg most elbizonytalanitottál :( :lol: :P ...vagy a lengőkart meg a többit "csak" le kell kötni, hogy kiszabaduljon? Na, de nem fog kelleni valamit aztán állitani rajtuk? miről beszélsz? :hiya: ez a lengőkar függőleges szilentje, másnéven első lengőkar hátsó szilentje. nem nem kell állítani semmit, mivel minden pont ugyan oda fog visszamenni. a talpas kúpos illesztésű töltök fel pár képet ha gondolod http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=fdfb2973d...&aid=150223 itt vannak a képek
Breki Elküldve Július25, 2009 Elküldve Július25, 2009 miről beszélsz? :) ez a lengőkar függőleges szilentje, másnéven első lengőkar hátsó szilentje. nem nem kell állítani semmit, mivel minden pont ugyan oda fog visszamenni. a talpas kúpos illesztésű így ahogy mondod, bár én már az elsőt is kicserélném ha úgyis szét van szedve, mert az sem lehet már túl jó állapotban :(
Novy Elküldve Július25, 2009 Elküldve Július25, 2009 így ahogy mondod, bár én már az elsőt is kicserélném ha úgyis szét van szedve, mert az sem lehet már túl jó állapotban :) mind a 4et célszerű lenne cserélni. de én is egyesével cseréltem csak kétéve a jobbost, most a balost elsőket nem bántottam, nem volt bajuk.
brezsó Elküldve Július25, 2009 Elküldve Július25, 2009 miről beszélsz? :( ez a lengőkar függőleges szilentje, másnéven első lengőkar hátsó szilentje. nem nem kell állítani semmit, mivel minden pont ugyan oda fog visszamenni. a talpas kúpos illesztésű töltök fel pár képet ha gondolod http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=fdfb2973d...&aid=150223 itt vannak a képek Köszi! Akkor ezt hogyan keressem/kérjem? Mi a rendes neve? :)
Novy Elküldve Július25, 2009 Elküldve Július25, 2009 Köszi! Akkor ezt hogyan keressem/kérjem? Mi a rendes neve? :) nálunk ez lengőkar hátsó szilent de majd pepe mond neked számot. nekem a számlám így van: SZILENT E.LENGOKAR H ASTRA F az az első lengőkar, hátsó szilent, F astrába
brezsó Elküldve Július25, 2009 Elküldve Július25, 2009 nálunk ez lengőkar hátsó szilent de majd pepe mond neked számot. nekem a számlám így van: SZILENT E.LENGOKAR H ASTRA F az az első lengőkar, hátsó szilent, F astrába Oxi! Köszi! :)
epk947 Elküldve Július25, 2009 Elküldve Július25, 2009 miről beszélsz? :) ez a lengőkar függőleges szilentje, másnéven első lengőkar hátsó szilentje. nem nem kell állítani semmit, mivel minden pont ugyan oda fog visszamenni. a talpas kúpos illesztésű töltök fel pár képet ha gondolod http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=fdfb2973d...&aid=150223 itt vannak a képek A szerelőm is ezt mondta nekem, aztán 2 hónap alatt úgy megette a 30 ezret futott első gumijaim szélét, hogy sírtam! Én má nem dőlök be az ilyen dumának! :( Így lett 1,5 éven belül kétszer futómű állíttatásom, 7500 / alkalom.
Guest gorbi Elküldve Július25, 2009 Elküldve Július25, 2009 Köszi! Akkor ezt hogyan keressem/kérjem? Mi a rendes neve? :) Szia! Ahogy a kolléga írta, az úgy tökéletes. Errefelé emlegetik úgy is, h tányérszilent. A beszerlése egy kicsit nehezebb lesz mint a kiszerelés. Home edition úgy a legkönnyebb, h nagy satu és a szilent peremére illeszkedő gyűrű. A többi izomkodás kérdése. Ha kalapácsot választasz, azzal nagyon óvatosan. Nem csak Te sérülhetsz, hanem a pihe-puha alkatrész is (főleg ha nem a külső gyűrűjét találod el). Jó munkát!
Guest gorbi Elküldve Július25, 2009 Elküldve Július25, 2009 A szerelőm is ezt mondta nekem, aztán 2 hónap alatt úgy megette a 30 ezret futott első gumijaim szélét, hogy sírtam! Én má nem dőlök be az ilyen dumának! :) Így lett 1,5 éven belül kétszer futómű állíttatásom, 7500 / alkalom. Szia! Elvileg ha az új alkatrész tökéletesen méretpontos.... Azért minden futómű megbontás után érdemes ellenőriztetni, és szükség esetén beállíttatni. Teljesen igazad van. A futóműbeállítás esetén én még 4500/alk.-nál leragadtam. Itt még "falusiak" az árak még a profiknál is.
Novy Elküldve Július25, 2009 Elküldve Július25, 2009 hátő... lehet ellenőriztetni... de a talpast meg a stabrudat szrintem ugyan úgy tudod csak visszarakni,a kormányösszekötőhöz meg nyúlni se kell. nekem 5 ezer km van benne, és pont ma néztem, semmi olyan jellegű kopás nincs rajta, ami kros lenne, illetvea kormány se húz semerre. ja jobboldalihoz meg 40ezerrel ezelőtt lett cserélve. annak se lett baja kop kop :)
brezsó Elküldve Július25, 2009 Elküldve Július25, 2009 Szia! Ahogy a kolléga írta, az úgy tökéletes. Errefelé emlegetik úgy is, h tányérszilent. A beszerlése egy kicsit nehezebb lesz mint a kiszerelés. Home edition úgy a legkönnyebb, h nagy satu és a szilent peremére illeszkedő gyűrű. A többi izomkodás kérdése. Ha kalapácsot választasz, azzal nagyon óvatosan. Nem csak Te sérülhetsz, hanem a pihe-puha alkatrész is (főleg ha nem a külső gyűrűjét találod el). Jó munkát! Majd kenek rá valami sikositót... :) Köszi a hsz-eket, már megtaláltam a neten is olyan izéket, majd jövő héten megrendelem.... :(
FPepe Elküldve Július25, 2009 Elküldve Július25, 2009 nálunk ez lengőkar hátsó szilent de majd pepe mond neked számot. nekem a számlám így van: SZILENT E.LENGOKAR H ASTRA F az az első lengőkar, hátsó szilent, F astrába Igenis! :) Az eredeti gyári szilent száma: 90495046, 03 52 356. A Csergőben 7442Ft. De van pl. Boge 3933Ft-ért, a száma: 0352356200, vagy Aftermarket 2240Ft-ért, annak a száma: 800352356.
Novy Elküldve Július25, 2009 Elküldve Július25, 2009 Igenis! :) Az eredeti gyári szilent száma: 90495046, 03 52 356. A Csergőben 7442Ft. De van pl. Boge 3933Ft-ért, a száma: 0352356200, vagy Aftermarket 2240Ft-ért, annak a száma: 800352356. de a meyhle se rossz :( ha jól tudoma nevét
brezsó Elküldve Július26, 2009 Elküldve Július26, 2009 Igenis! :( Az eredeti gyári szilent száma: 90495046, 03 52 356. A Csergőben 7442Ft. De van pl. Boge 3933Ft-ért, a száma: 0352356200, vagy Aftermarket 2240Ft-ért, annak a száma: 800352356. Beépítési oldal: elsőtengely Beépítési oldal: hátsó Kormány típus: Háromszöglengőkar (HGj) Külső átmérő [mm]: 60 OE-számhoz: 352348 Belső átmérő [mm]: 16 Csapágyazás típusa: gumifém csapágy Hosszúság: 58 Külső hossz [mm]: 24 További információ lengőkar, kerékfelfüggesztés SASIC Kisker ár (Bruttó): Központ van Telephely nincs * Beépítési oldal: elsőtengely Beépítési oldal: hátsó Kormány típus: Háromszöglengőkar (HGj) Külső átmérő [mm]: 60 OE-számhoz: 352356 Belső átmérő [mm]: 16 Csapágyazás típusa: gumifém csapágy Hosszúság: 58 Külső hossz [mm]: 24 OE-számhoz: 352 356 Vázszámtól: R2587416 Vázszámtól: R2587417 Vázszámtól: R2595226 Vázszámtól: R6036588 Gyártási évtől: 199307 Vázszámig: R5111735 További információ lengőkar, kerékfelfüggesztés SASIC Kisker ár (Bruttó): Központ van Telephely nincs *---------------------------------------------------- Ezek is azok ,ugye? :)
Recommended Posts