Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Egyáltalán rajta állt az autó a rázópadon amikor kijött ez az érték?? :lol: :lol: :lol: 0%-os csillapítást elég komoly munka összehozni :P azon külön dolgozni kéne <_<

Amúgy azzal járni nem tudnál rendesen annyira kész lenne. Az első bukkanós kanyarban lepattogna az útról. Ha nem érzed hullámvasútnak, akkor azzal a méréssel nem klappol valami. ^_^ ezzel ha meglöknéd a kasztnit este, reggel még mindig billegne :)

Nekem is csak "furcsa" volt 3%-os gátlóval. Oké gyanús volt hogy inog meg billeg, meg ha meglököm akkor mér 3X felrugózott, ezért is vittem el kiméretni. De állítom, hogy jópáran le se xarták volna, amilyen kocsikkal járnak az utakon. Mint amikor nagy büszkén kijelenetik, hogy ebbe csak tankolni kell. :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem is csak "furcsa" volt 3%-os gátlóval. Oké gyanús volt hogy inog meg billeg, meg ha meglököm akkor mér 3X felrugózott, ezért is vittem el kiméretni. De állítom, hogy jópáran le se xarták volna, amilyen kocsikkal járnak az utakon. Mint amikor nagy büszkén kijelenetik, hogy ebbe csak tankolni kell. <_<

szarni meg muszáj

beleszarni ha elromlik vmi, mert akkor már vége :)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!!!

Lenne egy kérdésem... Van nekem egy 94 5.havi F Astra Sedan-om.(1.6 SI) és olyan kérdésem volna, h a hátsó futóművet ki tudom én cserélni egy az egybe a gsinek a futóművére? mivel azon ugye hátul tárcsa van, és a felfüggesztés is más.... Válaszaitokat előre is köszönöm.... Ha esetleg nem lehet egy az egybe berakni akkor mit kell módosítani?

Köszönettel:

Tomy

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!

Lenne egy kérdésem... Van nekem egy 94 5.havi F Astra Sedan-om.(1.6 SI) és olyan kérdésem volna, h a hátsó futóművet ki tudom én cserélni egy az egybe a gsinek a futóművére? mivel azon ugye hátul tárcsa van, és a felfüggesztés is más.... Válaszaitokat előre is köszönöm.... Ha esetleg nem lehet egy az egybe berakni akkor mit kell módosítani?

Köszönettel:

Tomy

A felfüggesztése nem más, teljesen ugyanaz a kettő, csak a rugó más, meg talán a stabilizátor. Egyszerűbb talán, ha csak agyakat cserélsz.

Link to comment
Megosztás:

A felfüggesztése nem más, teljesen ugyanaz a kettő, csak a rugó más, meg talán a stabilizátor. Egyszerűbb talán, ha csak agyakat cserélsz.

Helló!

Köszönöm a válaszod... de én úgy tudtam h más a hátsófutóműve... én úgy tudtam h a gsinek mint pl a calibrának független a kerékfelfüggesztése hátul is...

Hát akkor ha más nem akkor tényleg elég az agycsere és akkor lesz hátul is tárcsám.... mi kell még hozzá pluszba?

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Köszönöm a válaszod... de én úgy tudtam h más a hátsófutóműve... én úgy tudtam h a gsinek mint pl a calibrának független a kerékfelfüggesztése hátul is...

Hát akkor ha más nem akkor tényleg elég az agycsere és akkor lesz hátul is tárcsám.... mi kell még hozzá pluszba?

bizonyos caliknak se független a hátsó felfüggesztés.

a GSI nek meg főleg nem

de kereshetsz még A vectra 2000i hátsó hidat is az is jó alá, és annak egy pindurit másabb is a dőlésszöge, de a fékhatárolóval, meg a kézifékkel kell egy kicsit alakítani.

de ha a tárcsafék a lényeg, akkor a leg egyszerűbb az agycsere

Link to comment
Megosztás:

bizonyos caliknak se független a hátsó felfüggesztés.

a GSI nek meg főleg nem

de kereshetsz még A vectra 2000i hátsó hidat is az is jó alá, és annak egy pindurit másabb is a dőlésszöge, de a fékhatárolóval, meg a kézifékkel kell egy kicsit alakítani.

de ha a tárcsafék a lényeg, akkor a leg egyszerűbb az agycsere

Viszont ha csak agyat cserélsz, akkor is rakd át a fékerőszabályzót is abból a GSi-ből.

Link to comment
Megosztás:

bizonyos caliknak se független a hátsó felfüggesztés.

a GSI nek meg főleg nem

de kereshetsz még A vectra 2000i hátsó hidat is az is jó alá, és annak egy pindurit másabb is a dőlésszöge, de a fékhatárolóval, meg a kézifékkel kell egy kicsit alakítani.

de ha a tárcsafék a lényeg, akkor a leg egyszerűbb az agycsere

Sziasztok!

Köszönöm a válaszokat, jó amikor segítenek az embernek... :( A Vectra 2000 nem szélesebb mint az astra? :) Én ezért is nem gondolkoztam rajta, mondom biztos szélesebb.... Ha egy kis munka lenne vele az nem gond, nem félek a munkától!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Köszönöm a válaszokat, jó amikor segítenek az embernek... :( A Vectra 2000 nem szélesebb mint az astra? :) Én ezért is nem gondolkoztam rajta, mondom biztos szélesebb.... Ha egy kis munka lenne vele az nem gond, nem félek a munkától!

de egy kicsit isge, de annyira, hogy a dőlése miatt a kerék teteje ugyan ott lesz, mint eredeti astra híddal.

mégén se csináltam meg, de pl Opel 16v alias F Gábor már megcsinálta, neki az van a versenygépe alatt.

Link to comment
Megosztás:

9mm-rel szélesebb, de nem gond. viszont a fékerőszabályzót és a kézifék tartófülét át kell hegeszteni rajta máshova,

ennyi meló lesz vele :)

Köszönöm a választ.... Ezért a "kis" módosításért meghúznak műszakin ugye? gondolok én itt arra h ha én átheggesztem a füleket az látszik h nem gyári és ezért meghúzhatnak ugye? mert azért azt a 9 millimétert nem veszik észre.... de a heggesztést igen..... Köszönöm a választ...

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ.... Ezért a "kis" módosításért meghúznak műszakin ugye? gondolok én itt arra h ha én átheggesztem a füleket az látszik h nem gyári és ezért meghúzhatnak ugye? mert azért azt a 9 millimétert nem veszik észre.... de a heggesztést igen..... Köszönöm a választ...

lefújod a hidat feketével vagy alvázvédővel, oszt csá :) tárcsafékbe nem köthetnek bele, ha jól fog :(

Link to comment
Megosztás:

Megfontolandó!!! :) Köszönöm.

ha van rá lehetőség mindenképpen :(

a fékhatás, meg a fék szerintem lényegesen jobb lesz, mint a dobbal, mert a dobfékees egy buta, és ahhoz képes bonyolult szerkezet, míg a tárcsafékes sokkal egyszerűbb :P

igaz abban is benne van a rögzítőfék.

Link to comment
Megosztás:

SOS Kedves OPELosok!

Ma sajnos több problémám is akadt az F-s Astra kombimmal, aminek az évjárata 2000. dec, és 1.6-os 8 szelepes motor van benne. Jeleneleg Svajcban vagyok és az Alpok kellős közepén úgy túnik,hogy kicsit meleg a vizem. Otthon 100 fok körüli érték sosem megy fel. A ventillátor bekapcsol 100 fok körül és kb. 95-96 nál ki is kapcsol. Normális ez? Az üzemi hőmérséklet a mi ediig kb. 93 fok volr, most felment 96-ra és ott is tanyázik ha van megfelelő "ellenszél". Szerintek mi a baj, mit tegyek?

A masik probléma pedig az "a baj csőstül jön", hogy a jobboldali stabilizátorrúd "szilent" gömbfej alja letörött, egy kanyarban. Nem vagyok autoszerelő, de azért van nálam egy-két szerszám. Szerintetek ha tudok szerezni alkatrészt, akkor megtudom csinálni egy parkolóban, vagy mindeképpen szervízbe kell vinnem? Nem ismerem a Genfi árakat, de gondolom a csóró magyarnak megfizethetetlen.

Esetleg valami ötlet otthonról, hol tudok alkatrészt szerezni. Javíttatott már valaki Genfben? Hol van aszervíz, mennyiért csinálták meg?????

Egyébként kb- 120 km-t mentem a kocsival miután letörött. Mennyire komoly a baj vagy esetleg ha lassan megyek haza is érhetek így vele?

SOS segítéget kérek, ha lehet!!

köszönöm

Link to comment
Megosztás:

SOS Kedves OPELosok!

Ma sajnos több problémám is akadt az F-s Astra kombimmal, aminek az évjárata 2000. dec, és 1.6-os 8 szelepes motor van benne. Jeleneleg Svajcban vagyok és az Alpok kellős közepén úgy túnik,hogy kicsit meleg a vizem. Otthon 100 fok körüli érték sosem megy fel. A ventillátor bekapcsol 100 fok körül és kb. 95-96 nál ki is kapcsol. Normális ez? Az üzemi hőmérséklet a mi ediig kb. 93 fok volr, most felment 96-ra és ott is tanyázik ha van megfelelő "ellenszél". Szerintek mi a baj, mit tegyek?

A masik probléma pedig az "a baj csőstül jön", hogy a jobboldali stabilizátorrúd "szilent" gömbfej alja letörött, egy kanyarban. Nem vagyok autoszerelő, de azért van nálam egy-két szerszám. Szerintetek ha tudok szerezni alkatrészt, akkor megtudom csinálni egy parkolóban, vagy mindeképpen szervízbe kell vinnem? Nem ismerem a Genfi árakat, de gondolom a csóró magyarnak megfizethetetlen.

Esetleg valami ötlet otthonról, hol tudok alkatrészt szerezni. Javíttatott már valaki Genfben? Hol van aszervíz, mennyiért csinálták meg?????

Egyébként kb- 120 km-t mentem a kocsival miután letörött. Mennyire komoly a baj vagy esetleg ha lassan megyek haza is érhetek így vele?

SOS segítéget kérek, ha lehet!!

köszönöm

a vízed jobb nem is lehetne :)

gondolom sok a szerpentin stb :(

az üzemi pedig 95 fok, az óra csalásából adódó pár fokos eltérés szóval nyugi

a gömbfej megoldható szerintem egy pakolóban is, de nem lesz semmi baja a kocsinak, ha így jársz vele tovább, van olyan tipus, amiben nincs is ilyen stabilizátor rúd.

kanyarokban azért óvatosabban, mert libegősebb, de gondolom ezt már észrevetted.

Link to comment
Megosztás:

SOS Kedves OPELosok!

Ma sajnos több problémám is akadt az F-s Astra kombimmal, aminek az évjárata 2000. dec, és 1.6-os 8 szelepes motor van benne. Jeleneleg Svajcban vagyok és az Alpok kellős közepén úgy túnik,hogy kicsit meleg a vizem. Otthon 100 fok körüli érték sosem megy fel. A ventillátor bekapcsol 100 fok körül és kb. 95-96 nál ki is kapcsol. Normális ez? Az üzemi hőmérséklet a mi ediig kb. 93 fok volr, most felment 96-ra és ott is tanyázik ha van megfelelő "ellenszél". Szerintek mi a baj, mit tegyek?

A masik probléma pedig az "a baj csőstül jön", hogy a jobboldali stabilizátorrúd "szilent" gömbfej alja letörött, egy kanyarban. Nem vagyok autoszerelő, de azért van nálam egy-két szerszám. Szerintetek ha tudok szerezni alkatrészt, akkor megtudom csinálni egy parkolóban, vagy mindeképpen szervízbe kell vinnem? Nem ismerem a Genfi árakat, de gondolom a csóró magyarnak megfizethetetlen.

Esetleg valami ötlet otthonról, hol tudok alkatrészt szerezni. Javíttatott már valaki Genfben? Hol van aszervíz, mennyiért csinálták meg?????

Egyébként kb- 120 km-t mentem a kocsival miután letörött. Mennyire komoly a baj vagy esetleg ha lassan megyek haza is érhetek így vele?

SOS segítéget kérek, ha lehet!!

köszönöm

Ha hegyek között jársz, 1000 m felett már más a levegő mint lent, itt e lapos hazában. A sok hegyi út is ad a motornak. Nekem is emelkedett a vízhőfok az Alpokban mindig. Szóval 100 fok nem vészes még, ha nem hiányzik a hűtővizedből. Ez túlnyomásos hűtőrendszer, tehát ezért bírja felforrás nélkül akár a 110 fokot is. Persze ilyenkor ne próbáld a hűtővíz betöltő kupakot levenni!!!!

A stabrúd bekötést ha jól tudom "kutyacsontnak" szokták nevezni zsargonban. Nekem szerelő cserélte, az anyagár kb 2000 Ft volt itthon és emelőn nem tűnt egy nagy barkácsolásnak, de egy autóparkolóban nem vállalkoznék rá. Én a törött kutyacsonttal kb 1 hétig jártam amíg műtétre került a sor. Ha nagyon lóg a stabrúd fel lehet kötni valamivel és ha nem száguldozol a kanyarokban akkor amiatt még símán haza juthatsz.

Link to comment
Megosztás:

Jah, kábé ennyi :( nekem most kezd el mállni róla a (sztem alvázvédő lehet) pattogzik lefelé elég szépen. (nem kötözködésből különben, de azért mégis szúrja a szemem az a kombi. Legyen mán caravan jóó? :) :P )

még nem fórumozott sokat, és a hétköznapi nyelvben nem is használják, hogy caravan

kombi és kész

én is csak fórumozás óta caravanozok

Link to comment
Megosztás:

Sürgős tanácsot kérnék!

Nagy gondom van, holnap indulnék nagyobb több 1000 km-es útra és ma este vettem észre egy hibajelenséget a fékkel kapcsolatban

(98 F astra X14XE)

Este hazafelé úton eléggé változó volt a fékerő, volt hogy csak a pedálút legvégén fogott (elég ijesztő). aztán újra normálishoz közeli, és megint rossz.

Letettem az autót, most, egy órával később mentem egy kört, minden rendben.

Fékolaj maxon, kb 4 hónapja lett csrélve összes olaj.

Mi lehet a gond?

Holnap mindenképp elviszem megnézetni, remélem meg tudják csinálni még a nap folyamán.

Hova vigyem, mit javasoltok?

Szivák szervíz foglalkozik fékkel?

köszi!!!

Link to comment
Megosztás:

Sürgős tanácsot kérnék!

Nagy gondom van, holnap indulnék nagyobb több 1000 km-es útra és ma este vettem észre egy hibajelenséget a fékkel kapcsolatban

(98 F astra X14XE)

Este hazafelé úton eléggé változó volt a fékerő, volt hogy csak a pedálút legvégén fogott (elég ijesztő). aztán újra normálishoz közeli, és megint rossz.

Letettem az autót, most, egy órával később mentem egy kört, minden rendben.

Fékolaj maxon, kb 4 hónapja lett csrélve összes olaj.

Mi lehet a gond?

Holnap mindenképp elviszem megnézetni, remélem meg tudják csinálni még a nap folyamán.

Hova vigyem, mit javasoltok?

Szivák szervíz foglalkozik fékkel?

köszi!!!

Szivák sztem csak a rugós-lengéscsillapítós részleggel foglalkozik (defaca kézzel kovécsolt hátsó rugóim vannak tőle :P )

Sztem nézd meg a vákumcsöveket. Nekem is időnként eljátszott hasonlót, mert a rásegítés nem segített rá :( . Vákumcső csere óta rendben van. Még azt próbáld ki hogy amikor éppen car, akkor adsz egy nagyobb gázfröccsöt, és akkor fékezel rá (engem is hülyének néztek hogy miért adok gázt a fékezéshez, de ha egyszer akkor jött meg a vákum akkor muszáj ) :)

Link to comment
Megosztás:

Szivák sztem csak a rugós-lengéscsillapítós részleggel foglalkozik (defaca kézzel kovécsolt hátsó rugóim vannak tőle :P )

Sztem nézd meg a vákumcsöveket. Nekem is időnként eljátszott hasonlót, mert a rásegítés nem segített rá :( . Vákumcső csere óta rendben van. Még azt próbáld ki hogy amikor éppen car, akkor adsz egy nagyobb gázfröccsöt, és akkor fékezel rá (engem is hülyének néztek hogy miért adok gázt a fékezéshez, de ha egyszer akkor jött meg a vákum akkor muszáj ) :)

köszi a tanácsot.

Én magam nem tudom megnézni a vákuumcsöveket, mert nem értek hozzá és lehetőségem sincs rá a mélygarázsban.

Mikor a jelenséget produkálta, próbáltam gyorsítani is, gyorsan-lassan menni, nem változott.

Mennyibe kerül kb a vákuumcsövek cseréje?

Az a baj hogy nem tudom hova vigyem holnap, egyszer már voltam a Strohm szervízben, de piszok drágán adták az alkatrészeket.

Link to comment
Megosztás:

köszi a tanácsot.

Én magam nem tudom megnézni a vákuumcsöveket, mert nem értek hozzá és lehetőségem sincs rá a mélygarázsban.

Mikor a jelenséget produkálta, próbáltam gyorsítani is, gyorsan-lassan menni, nem változott.

Mennyibe kerül kb a vákuumcsövek cseréje?

Az a baj hogy nem tudom hova vigyem holnap, egyszer már voltam a Strohm szervízben, de piszok drágán adták az alkatrészeket.

Ha csak a vége van elrepedve akkor ha levágsz másfél-2 centit a végéből és visszadugod akkor elvan egy jódarabig. Hogy mi pénzért? :( nemtom. Fater vette a csövet anno, aztán pár perc alatt feldugdostuk a helyükre. Még a belső levegő keringtető fingatott meg ugyan így a vákumcsövekkel, de az már végképp nem futómű :P Nem száz hogy e-miatt van, csak mint lehetőséget mondtam. Hogy szákembör hol van aki azonnalba megalkotja az végképp passz. Valamelyik cartárs lehet hogy jelentkezik hogy ő ráér :) :hiya:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan jelenségre lettem figyelmes tegnap, hogy amikor rossz az út, (tudom ez Hungarikum) akkor mint ha kopogna a kormány, vagy is valami mint ha ütné a kocsi elejét. Érdekes még az is, hogy ezt akkor lehet inkább észlelni ha a nyári kerék van fent, gyári opel alú ET 38 ha jól emlékszem! Tudom ez elég tág behatárolás, de néztem a féltengelyt nem moccan csak tengely irányba, rángattam a kormány összekötöt, nem moccan, kérdezném a tapasztaltabb kollégáktól, hogy mi lehet még esetleg? Stab rúd? Szilentek a lengőkaron? Hol van olyan szaki Komárom-Esztergom megyében aki estleg be tudná azonosítani a dolgot és nem csak el ezd cserélgetni alkatrészeket és találomra a gatyám rámegy mire jó lesz?

Köszi a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.