Novy Elküldve Július1, 2009 Megoszt Elküldve Július1, 2009 látványra sokat... oldalanként 2 cm, úgy igen, de összesen... de ez erősen felnifüggő is szerintem. <_< az a kérdés, hogy mennyiből tudod megoldani. uj csavarokkal kiszámoltam, valami 16ezer csak a csavar... ebben még semmi nyomtávkarika nincs benne de az legalább 10ezer, ha nem több gyári csavarhoz fél cmes karikát lehet felrakni egy sima alufelnivel. lemezfelnihez valamivel többet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Július1, 2009 Megoszt Elküldve Július1, 2009 lenne egy kérdésem ezzel kapcsolatban. ha csak hátra megy feka szélesítés, akkor ugye azzal azt érjük el, hogy a hátulja lesz stabilabb, ezzel együtt később fogja kitolni a seggét, ezáltal nagyobb kanyarsebesség érhető el?? vagy??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Július1, 2009 Megoszt Elküldve Július1, 2009 lenne egy kérdésem ezzel kapcsolatban. ha csak hátra megy feka szélesítés, akkor ugye azzal azt érjük el, hogy a hátulja lesz stabilabb, ezzel együtt később fogja kitolni a seggét, ezáltal nagyobb kanyarsebesség érhető el?? vagy??? Jól látod a dolgot, a nyomtáv növelése csatolt hosszlengőkaros futómű esetében a futómű momentán centrumának minimális emelkedését eredményezi (ha gyorsan kiszerkeszted papíron akkor ez egyszerűen látszik is), ami stabilabb hátsó futóműhöz vezet. Ezzel együtt, mivel hátul megemelted a momentán centrumot, de az első momentán centrum maradt a régi, a momentán tengely jobban lejt előrefele, ami azt jelenti, hogy alulkormányozottabb, orrtolósabb lesz az autó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Július1, 2009 Megoszt Elküldve Július1, 2009 Jól látod a dolgot, a nyomtáv növelése csatolt hosszlengőkaros futómű esetében a futómű momentán centrumának minimális emelkedését eredményezi (ha gyorsan kiszerkeszted papíron akkor ez egyszerűen látszik is), ami stabilabb hátsó futóműhöz vezet. Ezzel együtt, mivel hátul megemelted a momentán centrumot, de az első momentán centrum maradt a régi, a momentán tengely jobban lejt előrefele, ami azt jelenti, hogy alulkormányozottabb, orrtolósabb lesz az autó. nemértem ezt a momentán centrumot, nem tudom mi ez... , de ha később tolja ki a fenekét hamarabb fogja tolni az orrát... am emelni?? a dőlés szög miatt még ültetni fog a kocsin nem??, igaz mmeket talán Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Július1, 2009 Megoszt Elküldve Július1, 2009 nemértem ezt a momentán centrumot, nem tudom mi ez... , de ha később tolja ki a fenekét hamarabb fogja tolni az orrát... am emelni?? a dőlés szög miatt még ültetni fog a kocsin nem??, igaz mmeket talán A momentán centrum a futómű billenési középpontja. Geometriai szerkesztéssel lehet legegyszerűbben kiszámolni. Minél magasabb, annál stabilabb az adott futómű. Ha nyomtávot növelsz akkor a szerkesztésből adódóan emelkedik a centrum, növekszik a stabilitás, kevésbé megy ki a fara. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Július1, 2009 Megoszt Elküldve Július1, 2009 A momentán centrum a futómű billenési középpontja. Geometriai szerkesztéssel lehet legegyszerűbben kiszámolni. Minél magasabb, annál stabilabb az adott futómű. Ha nyomtávot növelsz akkor a szerkesztésből adódóan emelkedik a centrum, növekszik a stabilitás, kevésbé megy ki a fara. mióta van belső stabrúd hátúl, azóta nem annyira, de még mindig a farát dobja ki, pl körforgóban is, mikor bemegyek itt 60 al a körforgóba, kicsit kormányzok jobbra, aztán vissza balra, hogy kövessem a körforgó vonalát, és kimenjek a kijáraton, akkor szokta jobbra dobni a farát, és mikor ellenkormányzok, akkor pedig ujra balra akarja kidobni, ilyen ostorcsapásszerűen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Július1, 2009 Megoszt Elküldve Július1, 2009 mióta van belső stabrúd hátúl, azóta nem annyira, de még mindig a farát dobja ki, pl körforgóban is, mikor bemegyek itt 60 al a körforgóba, kicsit kormányzok jobbra, aztán vissza balra, hogy kövessem a körforgó vonalát, és kimenjek a kijáraton, akkor szokta jobbra dobni a farát, és mikor ellenkormányzok, akkor pedig ujra balra akarja kidobni, ilyen ostorcsapásszerűen. Ettől függetlenül alulkormányzott autó az Astra. Momentán centrumokkal való számolgatás a stabrudakat nyilván nem tudja figyelembe venni, de alapvetően ez határozza meg az autó sajátkormányzási ( érstd alul- vagy túlkormányzott) tulajdonságát. Kitűnő példa erre az Audi TT, aminek hátul alacsony volt a momentán centruma, elöl magas, azaz a momentán tengely előrefele emelkedett. Emiatt az orrmotor-elsőhajtás ellenére gyakran vált túlkormányzottá, kitört a fara, és páran meghaltak emiatt. Ezután vezettek be szárnyat meg miegymást a TT-k esetében Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Július2, 2009 Megoszt Elküldve Július2, 2009 Ettől függetlenül alulkormányzott autó az Astra. Momentán centrumokkal való számolgatás a stabrudakat nyilván nem tudja figyelembe venni, de alapvetően ez határozza meg az autó sajátkormányzási ( érstd alul- vagy túlkormányzott) tulajdonságát. Kitűnő példa erre az Audi TT, aminek hátul alacsony volt a momentán centruma, elöl magas, azaz a momentán tengely előrefele emelkedett. Emiatt az orrmotor-elsőhajtás ellenére gyakran vált túlkormányzottá, kitört a fara, és páran meghaltak emiatt. Ezután vezettek be szárnyat meg miegymást a TT-k esetében erről én is olvastam, még a tesztpilóta is meghalt a tesztpályán, és valami olyanra emlékszem, hogy a hátsó tengely alatti légáramba is variáltak, hogy az se emelje a kocsit alul=orrtoló túl=seggdobós nem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Július2, 2009 Megoszt Elküldve Július2, 2009 erről én is olvastam, még a tesztpilóta is meghalt a tesztpályán, és valami olyanra emlékszem, hogy a hátsó tengely alatti légáramba is variáltak, hogy az se emelje a kocsit alul=orrtoló túl=seggdobós nem? Így van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ivannorbi Elküldve Július2, 2009 Megoszt Elküldve Július2, 2009 látványra sokat... Ez lenne a cél! :lol: Persze, az sem baj, ha stabilabb lesz a segge <_< Főleg, hogy a lengéscsillapítóim 0, illetve 1%-ot teljesítenek :) Lehet, hogy cserélni kellene őket? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Július2, 2009 Megoszt Elküldve Július2, 2009 Nekem jön a papíforma azaz alulkormányozott ezért az orrát tolja. Nekem nem kéne hátra még több stabilitás, hogy méginkább alulkormányozott legyen. (persze ha kézifékkel besegít az ember akkor kidobja a farát) <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Július2, 2009 Megoszt Elküldve Július2, 2009 Ez lenne a cél! :lol: Persze, az sem baj, ha stabilabb lesz a segge <_< Főleg, hogy a lengéscsillapítóim 0, illetve 1%-ot teljesítenek :) Lehet, hogy cserélni kellene őket? :) akkor az már igencsak kuka sőt lehet töröttek is mint Zotyának voltak. Nekem jön a papíforma azaz alulkormányozott ezért az orrát tolja. Nekem nem kéne hátra még több stabilitás, hogy méginkább alulkormányozott legyen. (persze ha kézifékkel besegít az ember akkor kidobja a farát) :lol: neked lépcsőhátú van? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ivannorbi Elküldve Július2, 2009 Megoszt Elküldve Július2, 2009 akkor az már igencsak kuka sőt lehet töröttek is mint Zotyának voltak. Az a furcsa, hogy 1,5 éve a műszakin nem említették, hogy haldoklanak, most meg - a UNIX-os ingyenes mérésen - megleptek ezekkel a szomorú értékekkel. A biztonság kedvéért elmegyek még egy mérésre, mert ezek a szintszabályozós gátlók nem 10 forintos tételek. A gátlók 3,5 évesek, egy kicsit korainak tűnik az elhalálozásuk <_< Amúgy nem érzem, hogy KO-sak lennének, a gumik sem kopnak kagylósan, szóval érdekes. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Július2, 2009 Megoszt Elküldve Július2, 2009 neked lépcsőhátú van? igen Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július2, 2009 Megoszt Elküldve Július2, 2009 akkor az már igencsak kuka sőt lehet töröttek is mint Zotyának voltak. Nekem 3%-ot mértek a töröttre, de én azért vittem le, mert ringott mint a bölcső, de nem kell egyből a legrosszabbra gondolni, lehet csak elhagyta a csavart az aljáról. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Július2, 2009 Megoszt Elküldve Július2, 2009 Nekem 3%-ot mértek a töröttre, de én azért vittem le, mert ringott mint a bölcső, de nem kell egyből a legrosszabbra gondolni, lehet csak elhagyta a csavart az aljáról. hát azt ritkán hagyik el Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 hát azt ritkán hagyik el Azt gondoltam, de te is tudod milyen extrém problémák jönnek elő itt a fórumon. <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 Azt gondoltam, de te is tudod milyen extrém problémák jönnek elő itt a fórumon. :) X aktákragondolsz? <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 X aktákragondolsz? <_< Nem hanem pölö az én tankban elmozduló csövemre. Azért mert nem szokott az a csavar letekeredni, még el lehet hagyni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 Nem hanem pölö az én tankban elmozduló csövemre. Azért mert nem szokott az a csavar letekeredni, még el lehet hagyni. Szerintem ilyenről még senki nem hallott. <_< Ellenben, elmozduló gumicső bizony előfordul néha. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 Szerintem ilyenről még senki nem hallott. <_< Ellenben, elmozduló gumicső bizony előfordul néha. :) hát én is így gondolkodtam, de inkább nem szóltam. főleg olyan gumicsövek, amiket ő megmozgatott :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 hát én is így gondolkodtam, de inkább nem szóltam. főleg olyan gumicsövek, amiket ő megmozgatott :) Jólvan, forgasd meg jobban a kést. <_< :) De ha alánéz egyből kiderül. A 0 meg az 1% szerintem törésgyanús. Ennél már az is többet csillapít, ha olaj nélkül mozog a gátló. Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 Jólvan, forgasd meg jobban a kést. <_< :) De ha alánéz egyből kiderül. A 0 meg az 1% szerintem törésgyanús. Ennél már az is többet csillapít, ha olaj nélkül mozog a gátló. ..ha nincs is benne gátló... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 ..ha nincs is benne gátló... <_< maga a gumi is többet csillapít. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Július4, 2009 Megoszt Elküldve Július4, 2009 maga a gumi is többet csillapít. Egyáltalán rajta állt az autó a rázópadon amikor kijött ez az érték?? :lol: :) :lol: 0%-os csillapítást elég komoly munka összehozni ^_^ azon külön dolgozni kéne <_< Amúgy azzal járni nem tudnál rendesen annyira kész lenne. Az első bukkanós kanyarban lepattogna az útról. Ha nem érzed hullámvasútnak, akkor azzal a méréssel nem klappol valami. :lol: ezzel ha meglöknéd a kasztnit este, reggel még mindig billegne :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts