epk947 Elküldve Május11, 2009 Megoszt Elküldve Május11, 2009 Baccameg fordítva írtam. <_< Előre kell a kopotabb, hátra a jobb gumi. "Az Autó-Doktor tippjei A tapasztalatok azt mutatják, hogy a gumik gyakran különböző mértékben kopnak, ezért az ADAC tanácsa szerint az új gumikat hátra, a valamivel kopottabbakat pedig előre érdemes felhelyezni. A gyakorlat azt mutatja, hogy a hátsó kerekek kormányozhatósága nagyban befolyásolja az autó irányíthatóságát. Ha a hátsó abroncsok megrepednek, az autó könnyebben csúszhat meg. Ezzel szemben az első kerekek kormányozhatóságának csökkenése csak az autó egyenes irányban való megcsúszását eredményezheti. Természetesen ez sem kellemes, de kétségtelenül kevésbé veszélyes. Az egyenetlen kopás főként az elsőkerék-meghajtású autókat érinti, hiszen ebben az esetben mind a kormányzásból, mind a fékezésből, mind pedig a meghajtásból eredő erők az első kerekekre fejtik ki hatásukat. Ennek ellensúlyozására az ADAC azt javasolja, hogy 10 000 kilométerenként cseréljék fel az első és hátsó kerekeket. Így az első és hátsó abroncsok egyenletesen kopnak, tehát egyszerre kell őket kicserélni. " A kocsi egyenesvonalú úttartását elsősorban a hátsó futómű/gumi állapota határozza meg. Ezért, előnyösebb a jobb gumit hátra tenni. A tapadás (téli guminál) egy más kérdés, mint ahogy a kanyarvételi sebesség is. Különben én annak a pártján állok, hogy a kerekeket nem csereberélni!!! (Hacsak nem muszáj....) Az én gyakorlatomban az első és hátsó kerekek kopása között kb. 25% különbség van (elől 4 mm kopás esetén hátul 3 mm.) ezért ha lekoptattam már elől 5 mm-t akkor a hátsó is kuka a 3,75-el.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Május11, 2009 Megoszt Elküldve Május11, 2009 A kocsi egyenesvonalú úttartását elsősorban a hátsó futómű/gumi állapota határozza meg. Ezért, előnyösebb a jobb gumit hátra tenni. A tapadás (téli guminál) egy más kérdés, mint ahogy a kanyarvételi sebesség is. Különben én annak a pártján állok, hogy a kerekeket nem csereberélni!!! (Hacsak nem muszáj....) Az én gyakorlatomban az első és hátsó kerekek kopása között kb. 25% különbség van (elől 4 mm kopás esetén hátul 3 mm.) ezért ha lekoptattam már elől 5 mm-t akkor a hátsó is kuka a 3,75-el.... na igen kb így kopik egy átlag user gumija <_< szal nem kell cserélgetni meg stb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Május11, 2009 Megoszt Elküldve Május11, 2009 Ez a hovategyük a jobb gumit ez tök jó téma. Mindenki oda ahova NEKI jó. Ha én úgyis mindig a kézit rángatom télen viszont a hegy tetején lakom akkor nem fogom hátra pakolgatni a jókat. Ha kanyargok állandóan, és nem elindulni a nehéz, hanem azon megy a para hogy nehogy véletlenül megelőzze a hátsó ülés az enyémet, akkor meg hátul lesz. Sztem hót ember-és használatfüggő hogy ki hova teszi a melyiket. <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
conquistador Elküldve Május12, 2009 Megoszt Elküldve Május12, 2009 Sziasztok! Szerintem az biztos, hogy ezt a tesztet nálunk okosabb emberek vezényelték le, és gondolom, hogy nem kevés müszert is belepakoltak a vizsgált autóba a mérések alátámasztására. Anno én is előre raktam a jó gumikat és nem hátra, de az egy Trabis korszak volt, amikor bejöttek a nyugatról levetett totálkáros kocsikról a gumik! Ma már ugy vagyok ezzel, hogy kezdem hinni azt, hogy nem én csináltam jól, de ebből még gondom nem volt soha, tehát se cáfolni és alátámasztani nem tudom. Most nem sajnálom a pénzt arra, hogy cirka 100ekm után vegyek 4 gumit a vasra, mert a gyári simán elment volna annyit! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve Május12, 2009 Megoszt Elküldve Május12, 2009 Akkor még mindig ott van az ellenkormányzás, gázadás .. Amikor az eleje megy el, marad az ima, hátha valahogy visszajön a tapadás, hogy megint te irányíthasd a gépet. Igen ezt sokan így gondolják...még én is de aztán csak 2-be törtem egy villanyoszlopot a Tico-val... Hidd el nekem ezek szép és bölcs kijelentések de mikor eksön van akkor nem megy minden ilyen precízen.. <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve Május12, 2009 Megoszt Elküldve Május12, 2009 Különben én annak a pártján állok, hogy a kerekeket nem csereberélni!!! (Hacsak nem muszáj....) <_< Baccameg...most jut eszembe, elfelejtettem a téli papucsokra felfirkálni a hovatartozásukat :lol: :lol: :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fori23 Elküldve Május12, 2009 Megoszt Elküldve Május12, 2009 Igen ezt sokan így gondolják...még én is de aztán csak 2-be törtem egy villanyoszlopot a Tico-val... Hidd el nekem ezek szép és bölcs kijelentések de mikor eksön van akkor nem megy minden ilyen precízen.. <_< Mentem már párszor kilinccsel előre, és sikerült pörgés nélkül kijönni belőle. Nem azért mert akkora ász vagyok, hanem még némi rutinnal megoldható volt. Természetesen mindez csak a fizika határáig működik, ha annyival túl vállalom magam vagy a fékre lépek, még mindig ott pörögnék valamelyik árokban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Május12, 2009 Megoszt Elküldve Május12, 2009 Mentem már párszor kilinccsel előre, és sikerült pörgés nélkül kijönni belőle. Nem azért mert akkora ász vagyok, hanem még némi rutinnal megoldható volt. Természetesen mindez csak a fizika határáig működik, ha annyival túl vállalom magam vagy a fékre lépek, még mindig ott pörögnék valamelyik árokban. én télen szoktam rángatni a kézit, és furcsa ez a dolog, van hogy csak húzza a seggét magaután, de van hogy úgy megindul, hogy hiába kormányzok ellen, hiába engedem vissza a kézit, és csak az út szélén áll meg. de szinte gyorsul olyankor a kocsi <_< persze van mikor szépen gázadásra visszahzza magát, de néha az se segít. gyakorolni kell az tuti, és akkor jobb lehetőségünk van arra, hogy egy élesbenit is megold az ember. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Május12, 2009 Megoszt Elküldve Május12, 2009 én télen szoktam rángatni a kézit, és furcsa ez a dolog, van hogy csak húzza a seggét magaután, de van hogy úgy megindul, hogy hiába kormányzok ellen, hiába engedem vissza a kézit, és csak az út szélén áll meg. de szinte gyorsul olyankor a kocsi :lol: persze van mikor szépen gázadásra visszahzza magát, de néha az se segít. gyakorolni kell az tuti, és akkor jobb lehetőségünk van arra, hogy egy élesbenit is megold az ember. Azért azt, hogy csúszkálsz a havon és húzogatod a kézit nem teljesen ugyanaz, mintha mész az úton és megindul a hátulja magától <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Május12, 2009 Megoszt Elküldve Május12, 2009 Azért azt, hogy csúszkálsz a havon és húzogatod a kézit nem teljesen ugyanaz, mintha mész az úton és megindul a hátulja magától <_< de jobb mint a semmi és ahogy említettem kézizgetés közben is van hogy egyszercsak olyat csinál, amire nem is számítok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Május12, 2009 Megoszt Elküldve Május12, 2009 de jobb mint a semmi és ahogy említettem kézizgetés közben is van hogy egyszercsak olyat csinál, amire nem is számítok. Mer olyankor nem szabad elengedni a gázt. Sokkal kontrolláltabb marad az autó, ha a kéziféket húzva és a kormányt tekerve a gázon maradsz. <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Május12, 2009 Megoszt Elküldve Május12, 2009 Mer olyankor nem szabad elengedni a gázt. Sokkal kontrolláltabb marad az autó, ha a kéziféket húzva és a kormányt tekerve a gázon maradsz. :lol: na igen mindezt elolvasni is tovább tartott, mint ahogy ez megtörténik <_< de am ja így kell korrigálni, mert ha a kézit visszaengeded, akkor hirtelen mint egy ostor a másikoldalra fog átcsapni. ellenkormányzás, és vagy pumpálni a gázt, vagy padló. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Május12, 2009 Megoszt Elküldve Május12, 2009 <_< Baccameg...most jut eszembe, elfelejtettem a téli papucsokra felfirkálni a hovatartozásukat :lol: :lol: :lol: Ha forgásirányos gumik, akkor nem nehéz kikövetkeztetni: a forgásirány alapján odateszed őket a kocsi megfelelő oldalára, aztán megnézed, melyik felni van tele belül fékporral, az az első. És már kész is vagy :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Május12, 2009 Megoszt Elküldve Május12, 2009 ha valaki irányítani akarja az autót, akkor előre a jó gumit.... ha meg valaki nem tudja hogy kell irányítani, akkor tök mindegy hol van a jó gumi <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
gergolabs Elküldve Május12, 2009 Megoszt Elküldve Május12, 2009 ha valaki irányítani akarja az autót, akkor előre a jó gumit.... ha meg valaki nem tudja hogy kell irányítani, akkor tök mindegy hol van a jó gumi :lol: :lol: <_< Ámmen Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május12, 2009 Megoszt Elküldve Május12, 2009 <_< Baccameg...most jut eszembe, elfelejtettem a téli papucsokra felfirkálni a hovatartozásukat :lol: :lol: :lol: Én tavaly a nyárinál felejtettem el, de végülis csak pár ezer kilóméter volt bennük, most a télieket megírtam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fori23 Elküldve Május12, 2009 Megoszt Elküldve Május12, 2009 ha valaki irányítani akarja az autót, akkor előre a jó gumit.... ha meg valaki nem tudja hogy kell irányítani, akkor tök mindegy hol van a jó gumi <_< Valahogy így. Szerintem ez egy ADAC targonca-teszt, csak nem írták oda :] "hátsó kerekek kormányozhatósága nagyban befolyásolja az autó irányíthatóságát" ???? "a hátsó abroncsok megrepednek, az autó könnyebben csúszhat meg" -volt már gyors első defektem, 40-nél alig bírtam megfogni a vasat. "az első kerekek kormányozhatóságának csökkenése csak az autó egyenes irányban való megcsúszását eredményezheti" -szóval nem baj, ha nem tudok fékezni és kormányozni, de legalább látom minek megyek neki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Május12, 2009 Megoszt Elküldve Május12, 2009 Valahogy így. Szerintem ez egy ADAC targonca-teszt, csak nem írták oda :] "hátsó kerekek kormányozhatósága nagyban befolyásolja az autó irányíthatóságát" ???? "a hátsó abroncsok megrepednek, az autó könnyebben csúszhat meg" -volt már gyors első defektem, 40-nél alig bírtam megfogni a vasat. "az első kerekek kormányozhatóságának csökkenése csak az autó egyenes irányban való megcsúszását eredményezheti" -szóval nem baj, ha nem tudok fékezni és kormányozni, de legalább látom minek megyek neki. <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május12, 2009 Megoszt Elküldve Május12, 2009 Valahogy így. Szerintem ez egy ADAC targonca-teszt, csak nem írták oda :] "hátsó kerekek kormányozhatósága nagyban befolyásolja az autó irányíthatóságát" ???? "a hátsó abroncsok megrepednek, az autó könnyebben csúszhat meg" -volt már gyors első defektem, 40-nél alig bírtam megfogni a vasat. "az első kerekek kormányozhatóságának csökkenése csak az autó egyenes irányban való megcsúszását eredményezheti" -szóval nem baj, ha nem tudok fékezni és kormányozni, de legalább látom minek megyek neki. Azért az utólsóban van igazság, mert ha az első kerekek csúsznak meg akkor az autó a haladási irányában csúszik a kormányzástól függetlenül, ilyenkor elég lelépni a fékről, és visszanyered az irányítást. ha a hátsó csúszik meg kanyarban, akkor meg kifarol, ilyenkor ellenkormányzás, stb, csak lehet hogy a fara már a másik sávban van, ha ugyan nem pördült meg. Ezt igazolja a hátsó hídnál a fékerő szabályzó beépítése, ha nem akarnák, hogy a hátsók ne csússzanak meg, akkor miért tennék bele? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Május12, 2009 Megoszt Elküldve Május12, 2009 Azért az utólsóban van igazság, mert ha az első kerekek csúsznak meg akkor az autó a haladási irányában csúszik a kormányzástól függetlenül, ilyenkor elég lelépni a fékről, és visszanyered az irányítást. ha a hátsó csúszik meg kanyarban, akkor meg kifarol, ilyenkor ellenkormányzás, stb, csak lehet hogy a fara már a másik sávban van, ha ugyan nem pördült meg. Ezt igazolja a hátsó hídnál a fékerő szabályzó beépítése, ha nem akarnák, hogy a hátsók ne csússzanak meg, akkor miért tennék bele? őszintén? vezettél már úgy hogy megcsúszott neked a hátulja kanyarban? Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Május12, 2009 Megoszt Elküldve Május12, 2009 őszintén? vezettél már úgy hogy megcsúszott neked a hátulja kanyarban? Jelen! <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Május12, 2009 Megoszt Elküldve Május12, 2009 Jelen! <_< és volt különbség a gumik között? ami miatt szted a csúszás bekövetkezett? Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Május12, 2009 Megoszt Elküldve Május12, 2009 és volt különbség a gumik között? ami miatt szted a csúszás bekövetkezett? 0,2 mm-rel kopottabbak a hátsók, mint az elsők. Hátsók forgásirányos pirellik. Alászedtem erősen (értsd 70-nel érkeztem) egy jobbos visszafordító kanyarban (palotai tuskó kút bejárat) és biza megindult a hátulja, amolyan "pattogósan". Ez száraz aszfalton történt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Május12, 2009 Megoszt Elküldve Május12, 2009 Valahogy így. Szerintem ez egy ADAC targonca-teszt, csak nem írták oda :] "hátsó kerekek kormányozhatósága nagyban befolyásolja az autó irányíthatóságát" ???? "a hátsó abroncsok megrepednek, az autó könnyebben csúszhat meg" -volt már gyors első defektem, 40-nél alig bírtam megfogni a vasat. "az első kerekek kormányozhatóságának csökkenése csak az autó egyenes irányban való megcsúszását eredményezheti" -szóval nem baj, ha nem tudok fékezni és kormányozni, de legalább látom minek megyek neki. Remélem nem baj ha megjegyzek valamit a hátsó kerekek kormányzásáról, hogy ne legyen nevetség tárgya. A korrektebb, modern futóműtípusoknál a hátsó kerekek rendelkeznek önkormányzással, ami azt jelenti, hogy a berugózástól függően minimálisan kormányozódnak a hátsó kerekek. Ezzel is elő lehet segíteni az alul- vagy túlkormányzást. Azoknál az autóknál amik fel vannak szerelve ABC rendszerrel (gyengébben kedvéért active body control) a rendszer miatt minimális az oldaldőlés és a bólintás., már nem jó ez a megoldás, ezeknél erő alapú a hátsó kerekek kormányzása, nem a rudak állása vezérli tehát, hanem a rudak végén levő nagy térfogatú gumiágyazások. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Május12, 2009 Megoszt Elküldve Május12, 2009 Remélem nem baj ha megjegyzek valamit a hátsó kerekek kormányzásáról, hogy ne legyen nevetség tárgya. A korrektebb, modern futóműtípusoknál a hátsó kerekek rendelkeznek önkormányzással, ami azt jelenti, hogy a berugózástól függően minimálisan kormányozódnak a hátsó kerekek. Ezzel is elő lehet segíteni az alul- vagy túlkormányzást. Azoknál az autóknál amik fel vannak szerelve ABC rendszerrel (gyengébben kedvéért active body control) a rendszer miatt minimális az oldaldőlés és a bólintás., már nem jó ez a megoldás, ezeknél erő alapú a hátsó kerekek kormányzása, nem a rudak állása vezérli tehát, hanem a rudak végén levő nagy térfogatú gumiágyazások. mint az ominál is írtad már am ez az ABC ilyen formában sztem nem csak nekem ujdonság, meglehet vagyunk még páran gyengébbek <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts