Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

A gázos nem csillapít mindkét irányban, azt csak a méregdrága versenygátlók tudják. Ezeket általában arról lehet felismerni, hogy külön patron tartozik hozzájuk. A gázos előnye, hogy nagyobb igénybevétel esetén sem változik a csillapítás, mert a nagynyomású gáz nem hagyja felhabosodni az olajat.

A rugó keménységének pedig igenis nagyobbnak kell lennie az ültetőrugóknál,

különben fel fog ütni, és amúgy sem lehetne összehangolni normálisan egy jó

gátlóval. :)

Elküldve

"...és amúgy sem lehetne összehangolni normálisan egy jó

gátlóval..."

Kivéve, ha van hozzá rövidített szárú gátlód... :wink:

Tom!

Én sem tekergetem ám naponta.... :) :)

Üdv.: Atommanó

Elküldve

Jó bocs én most arra gondoltam, hogy egy bizonyos mértékű ültetés felett, már kell változtatni, a gátló hosszán is, hogy ideális maradjon a rugózás, és a gátló hatékonysága... :roll:

Üdv.: Atommanó

Elküldve

Sziasztok!

Nem vagyok autószerelő, ezért nem értek igazán az autókhoz, inkább csak kontár vagyok. Szerintetek érdemes beszerelni egy toronymerevítőt az astába? Csak előre, vagy hátra is? Milyen hasznát veszem a dolognak? Csak gyárit érdemes, vagy műhelybe is csináltathatok egyet?

:roll:

Elküldve

Laci4: Én már sajnos elég hamar meghallom, ha kezd galyra menni a toronycsapágy, van tapasztalatom venne :)

Eleinte csak akkor van hangja, ha rázósabb úton kanyarodok(kereszteződés) viszonylag terhelés nélkül (se intenzív motorfék vagy fék, se kigyorsítás, csak gurulok), amikor már naggyon gáz, akkor gurulva már egyenesben is hangot ad rázósabb úton, vagy döccenőknél.

A han az meg olyan, mintha két fém olajban vagy zsítban összeütődne (kotyogna), és közben azért picit érződik a kormányon is, hogy nem csak a futómű dolgozik, hanem lemozdúl "mozog" a toronycsafágy is.

Csere nem túl drága, oan 6 forint / db, csak egy idő után unalmas, hogy évente cserélni kell. Ezért akarok én most erősítettet szerezni - itt jegyezném meg, ha valaki tud ilyet, ne kíméljen - hátha az tovább bírja.

Elküldve

Én olyat szeretnék csinálni hogy tudnak nekem valahol csinálni toronymervítőt? mert sajna isuzus astrahoz nem gyartanak és nekem sárga KONI van alatta és a kaszni igen sokat kap lehet nem ártana neki.

Ople16v az a szerelő akit multkor ajánlottál nem messze soprontól az csinálna nekem ilyet? Az autod hogy áll mert szt mondta ha megcsinálta nekem is csinál kartelvédőt!

Köszi

Elküldve

A rugóval kapcs igaza van opel16v-nek.

Nekem csak ültetők vannak, a gárlók gyáriak.

Eredmény: kb 3.5-4cm ül a kocsi, érezhetően keményebb, pattogósabb, viszont egy bizonyos sűlyedés után lejebb már nem megy, csak rugózik.

Megpakoltuk a csolagteret vagy 80 kilóval, beültünk öten, irány fel pestre, 110-120 és ellenben a régi rugókkal egyetlen egyszer sem ért le a sárfokó lapát akárhogy dözögtünk vagy kanyarodtunk, és fel sem koppant a gátló.

Elküldve
Sziasztok!

Nem vagyok autószerelő, ezért nem értek igazán az autókhoz, inkább csak kontár vagyok. Szerintetek érdemes beszerelni egy toronymerevítőt az astába? Csak előre, vagy hátra is? Milyen hasznát veszem a dolognak? Csak gyárit érdemes, vagy műhelybe is csináltathatok egyet?

:roll:

Szvsz mindenképp érdemes, mert az astra F híres a kaszni csavarodásáról, de ha meg van ültetve, akkor meg külön ajánlott is.

Hátsót én is legyártom magamnak, mármint ha kicsit jobb lesz az idő, az elsőt azt nem merem bevállalni, inkább nézek újat.

Ja, az avatarodból megvan a többi számlap is?

esetleg leküldenéd normál méretben mailen?

Üdv:I_S

Elküldve
Érdekes. Most újra végigolvastam az interjút és találtam benne egy olyan részt, ami ellentmond annak, amit eddig az összed futóműves/gátlós mondott nekem...

Sokat keresetem ültetőrugót és mindegyik helyen azt mondták, hogy az a rugó, amit megveszek, mint ültetőrugó, az ugyan olyan kemény, mint a gyári (picivel azért keményebb), csak lejebb engedi a kasztnit.

A Szivákék el is hajtottak emiatt. Ez most így elég érdekes. Valaki infó/vélemény???

Csak mindkét irányban csillapító gátlóval érdemes foglalkozni, ez nyilvánvaló. Lágy rugó és csak kifele csillapító kemény gátló az elég idegesítő lesz menet közben, pattogni fog a kocsi mint a nikkelbolha, meg te is az ülésben.

Két irányba csillapító gátlót viszont, ha elég kemény (nem akarok neveket mondani, pl. Bilstein :)) nem fogja érdekli az, ha nem elég kemény a rugó. Persze utcai használatról beszélek, nem verseny :!: Szóval, mivel a hirtelen ütéseket mindkét irányban megfogja, nyugodtan használható gyári keménységű rugókkal is.

Elküldve

I_S!

Add meg az e-mail címedet, és akkor el tudom küldeni, de csak az eredetit, mert ez egyedi. Bár még csak prototípus, de már majdnem végleges. Aztán jó szerkesztgetést! :)

Elküldve
I_S!

Add meg az e-mail címedet, és akkor el tudom küldeni, de csak az eredetit, mert ez egyedi. Bár még csak prototípus, de már majdnem végleges. Aztán jó szerkesztgetést! :)

Nekem is, nekem is lécci! :shock: 8)

driver601@freemail

Elküldve
Srácok ezt talán ne itt, vagy privátban intézzétek, ez a futőmű topic... :wink:

Üdv.: Atommanó

Bocsiztam, töröljétek, intézzük priviben

...teljesen jogos :oops:

Elküldve

zoli: sajnos nem az enyém :) Merevítőt nyugodtan készítetthetsz kisiparban is, nem kell gyári, már csak az anyagi szempontokat is figyelembe véve ugyebár. Mindenképpen megéri vele foglalkozni, nem nagy összeg, de az érzés, amikor ránézel, bármi pénzt megér :) De nem érdemes amatőrködni: vagy neked, vagy a lakatosnak tudnia kell, hogy kell megcsinálni, megerősíteni a két szélén, főleg pedig normális anyag kell hozzá.

Elküldve

Etna!

Gátló/rugó ügyében nem értünk egyet.

Bilsteinnek is csak a drágább szériái tudják a kétirányú csillapítást.

A közúton nem sok autó szaladgál, amelyikben kétirányú gátló van. :)

Még az ilyen debütáló versenyzők is csak álmodoznak ezekről, mint pl. Én. :)

A rugónak pedig megfelelően keménynek kell lennie az említett gátlókhoz,

különben nem lehet összelőni a jó karakterisztikát, és akkor nem sokat

fog érni, bármilyen drága is volt...

Ujratoltve!

Milyen szerelőt mondtam Én Sopronnál?? Nem is jártam még arra! :)

Elküldve
Etna!

Gátló/rugó ügyében nem értünk egyet.

Bilsteinnek is csak a drágább szériái tudják a kétirányú csillapítást.

A közúton nem sok autó szaladgál, amelyikben kétirányú gátló van. :)

Még az ilyen debütáló versenyzők is csak álmodoznak ezekről, mint pl. Én. :)

A rugónak pedig megfelelően keménynek kell lennie az említett gátlókhoz,

különben nem lehet összelőni a jó karakterisztikát, és akkor nem sokat

fog érni, bármilyen drága is volt...

Sajnos az Opelemben én is csak álmodhatok Bilsteinekről, (vagy még azt se) de a Ladámban azok vannak. Nagyon nem vagyok járatos a tipusaiban, de ez két különböző széria, amik nekem vannak (elöl lágyabbak) és mindkét irányban csillapítanak. A karakterisztikát természetesen be kellene lőni a rugó és gátló között, ha tökéletes autót akarsz, de egyrészt utcára nem kell az, másrészt meg nem mindegy, mennyit költesz rá. Te lehet, hogy versenyző szemmel nézed. Hidd el, hogy számomra a Ladám közel tökéletes lett :) pedig mániám a rugózás.. gyári rugókkal (na jó, a hátsó picit vágott). De ugye, a Bilstein az Bilstein... Nekem árban sem voltak veszélyesek, bár igaz, használtan és 4 évvel ezelőtt vettem őket. Ez a két irányú csillapítás ritkasága, amit mondasz, ez új nekem, én nem így tudtam. De utánanézek.

Elküldve

Hát igen, használtan lehet venni emberi áron is olyan Bilsteineket, amik

kétirányúak, de ha azokat elkezded utcán sok km-t használni, akkor a

gatyád rádobod a felújításukra... Amit itt az Opelosok kívánhatnak

maguknak az utcára, azok mondjuk a Konik, amit újan megkapnak

100/garnitúra áron. Ezek sok km-t kibírnak, nagyon strapabíróak, ezért

nagyon jók utcára. Viszont nem kétirányúak.

Elküldve
Hát igen, használtan lehet venni emberi áron is olyan Bilsteineket, amik

kétirányúak, de ha azokat elkezded utcán sok km-t használni, akkor a

gatyád rádobod a felújításukra... Amit itt az Opelosok kívánhatnak

maguknak az utcára, azok mondjuk a Konik, amit újan megkapnak

100/garnitúra áron. Ezek sok km-t kibírnak, nagyon strapabíróak, ezért

nagyon jók utcára. Viszont nem kétirányúak.

Kárászyék nem tudnak vmit kezdeni az Opel gátlókkal?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.