Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
IGEN ONNÉT HALLATSZIK.NEM TUDOM,HOGY TELÓ VAGY TORONYCSAPÁGY.DE HA LESZ LEHETŐSÉGEM ELVISZEM MEGNÉZETNI.KÖSZI /Caps lockot kikapcsoltam bocsi/

Toronycsapágy inkább akkor recseg amikor például álló helyzetben, vagy kis sebességnél tekered a kormányt. De lehet például törött rugó is.

Elküldve
Nekem szilentekkel volt hasonló. Alá kell nézni és kiderül. Gátló szinte biztosan nem kopog.

Szilent nem zörög álló helyzetben,max a stabrúd szilentje,ha már totál szét van esve.

Gátló kopoghat,ha már nagyon szar benne a patron.

Elküldve
SZIASZTOK!MOST REGELTEM,DE MÁR ELŐTTE IS OLVASGATTAM A FÓRUMOT.NEKEM IS VAN PROBLÉMÁM.93-AS 1.4 A VAS.200.000 KM-REL.A PROBLÉMA AZ,HOGY EGYRE ERŐSÖDŐ KOPOGÁS HALLATSZIK AZ ELSŐ FUTÓMŰ FELŐL.NYÁRON HALKABB TÉLEN ERŐSEBB.ÁLLÓ AUTÓNÁL IS HALLATSZIK HA MEGNYOMKODOM A SÁRVÉDŐKET LEFELE.NEM TUDOM MIT CSERÉLJEK?MIND A KÉT OLDALON UGYAN AZ A JELENSÉG.KÖSZI A SEGÍTSÉGET.

Nekem is volt ilyen kopogás, nekem a toronycsapágy volt a ludas

Elküldve
Szilent nem zörög álló helyzetben,max a stabrúd szilentje,ha már totál szét van esve.

Gátló kopoghat,ha már nagyon szar benne a patron.

:rolleyes: Tényleg nem zörgött. Kopogott vagyis inkább kattogott. És lengőkarszinlent volt, de már nem tudom melyik.

Elküldve

Nemrég téma volt a merre húz a kocsi dolog. Más oldalról közelíteném meg a dolgot. Ha a kormány vízszintes, akkor nem egyenesen megyek, hanem balra. Namost nem tudom hogy ezt csak eddig nem vettem észre vagy friss a dolog, de majd a januári nagyjavítás alatt ennek is a mélyére akarok nézni.

Elküldve
Nemrég téma volt a merre húz a kocsi dolog. Más oldalról közelíteném meg a dolgot. Ha a kormány vízszintes, akkor nem egyenesen megyek, hanem balra. Namost nem tudom hogy ezt csak eddig nem vettem észre vagy friss a dolog, de majd a januári nagyjavítás alatt ennek is a mélyére akarok nézni.

Ilyen aprósággal foglalkozol? :rolleyes: Az öcsém Golfján kb 45-fokos szöget zár be a kormány amikor egyenesen mész. Először mindíg az árokba akartam vele menni. És az autószerelő állította be így. Meg akartam neki csinálni, csak nem volt akkora dugókulcsom.

Elküldve
Nemrég téma volt a merre húz a kocsi dolog. Más oldalról közelíteném meg a dolgot. Ha a kormány vízszintes, akkor nem egyenesen megyek, hanem balra. Namost nem tudom hogy ezt csak eddig nem vettem észre vagy friss a dolog, de majd a januári nagyjavítás alatt ennek is a mélyére akarok nézni.

Elviszed futóműveshez, és beállítják a kormányközepet. Nekem is volt ilyen, de ráadásul nem kicsi, majd negyed fordulattal többet lehetett jobbra tekerni a kormányt, mint balra. Levettük a kormányt, arrébbtettük annyi foggal, hogy ugyanannyit forduljon mindkét irányba, aztán beállították a két kormánygömbfejjel a pontos középállást.

Elküldve
Elviszed futóműveshez, és beállítják a kormányközepet. Nekem is volt ilyen, de ráadásul nem kicsi, majd negyed fordulattal többet lehetett jobbra tekerni a kormányt, mint balra. Levettük a kormányt, arrébbtettük annyi foggal, hogy ugyanannyit forduljon mindkét irányba, aztán beállították a két kormánygömbfejjel a pontos középállást.

Nekem csak pár fokot szúrtak el egy futóműjavítás alkalmával, de úgy éreztem magam mintha állandóan félre kormányoznék. Pocsék érzés.

Futóműves beállítás után meg mintha sínen menne....

Elküldve

Kis sebességű gurulásnál illetve állóhelyzetben kormányzáskor nyikorgó, ropogó hangot hallani. Jól sejtem, hogy egy toronycsapágy illetve annak szilentje ami cserés lesz?

Elküldve
Kis sebességű gurulásnál illetve állóhelyzetben kormányzáskor nyikorgó, ropogó hangot hallani. Jól sejtem, hogy egy toronycsapágy illetve annak szilentje ami cserés lesz?

Nagy esélyed van rá.

Elküldve

Nekem garázsból kiállva(van egy kis szintkülönbség) és egyéb-akár kisebb-úthibákon,"huplikon" normális haladás közben is hallani amolyan tompa zörejt a bal oldalról. Leszedtem a kereket és megcincáltam és azt láttam hogy a torony mozdul kicsit. Nem tudom szabad-e neki mozognia valamennyire, a másik oldalon nem néztem hogy összehasonlitsam, de akkor nekem is cserés, ugye? Mit, milyen egyéb futóműalkatrészeket érdemes vele együtt cserélni? Cserélhető-e házilag, kell-e valamit állitgatni, mik a veszélyei? Feltételezem ajánlott mindkét oldalt cserélni mint a fékek esetében is, jól gondolom? B)

Elküldve
Nekem garázsból kiállva(van egy kis szintkülönbség) és egyéb-akár kisebb-úthibákon,"huplikon" normális haladás közben is hallani amolyan tompa zörejt a bal oldalról. Leszedtem a kereket és megcincáltam és azt láttam hogy a torony mozdul kicsit. Nem tudom szabad-e neki mozognia valamennyire, a másik oldalon nem néztem hogy összehasonlitsam, de akkor nekem is cserés, ugye? Mit, milyen egyéb futóműalkatrészeket érdemes vele együtt cserélni? Cserélhető-e házilag, kell-e valamit állitgatni, mik a veszélyei? Feltételezem ajánlott mindkét oldalt cserélni mint a fékek esetében is, jól gondolom? B)

Úgy tudom, hogy a toronycsapágy hibáját csak a kormánytekerésekor lehet hallani. Ha csak simán rugózáskor zörög, akkor más lehet. Úgytudom rugóösszehúzó kell a cseréjéhez. Mozdul a torony? A mocitérben az a két csavar nincs kilazulva? Vagy az más?

Elküldve
Nekem garázsból kiállva(van egy kis szintkülönbség)...

Ha látnád én milyen garázst bérlek. Olyan rámpa van előtte, hogy leér a kocsi eleje felhajtáskor, mikor pedig a kocsi első kereke beér a garázsba, mindkét leffentyű beleért a küszöbbe (holott nincs kiemelkedő küszöb ), mert akkor szöget zár be a rámpa és a garázs padlózata. Emiatt az első sárfogókat kénytelen voltam leszerelni. De ez még mind semmi, kiállást, beállást 2 Y-ból lehet csak megoldani, mert annyi hely van.

Elküldve
Úgy tudom, hogy a toronycsapágy hibáját csak a kormánytekerésekor lehet hallani. Ha csak simán rugózáskor zörög, akkor más lehet. Úgytudom rugóösszehúzó kell a cseréjéhez. Mozdul a torony? A mocitérben az a két csavar nincs kilazulva? Vagy az más?

Há'má' hol mernék én ilyenekhez hozzányúlni!? Törjem el a végén!? B) Inkább majd megy valami megbizható maszekhoz teljes átellenőrzésre. ;)

Ha látnád én milyen garázst bérlek. Olyan rámpa van előtte, hogy leér a kocsi eleje felhajtáskor, mikor pedig a kocsi első kereke beér a garázsba, mindkét leffentyű beleért a küszöbbe (holott nincs kiemelkedő küszö :blush: , mert akkor szöget zár be a rámpa és a garázs padlózata. Emiatt az első sárfogókat kénytelen voltam leszerelni. De ez még mind semmi, kiállást, beállást 2 Y-ból lehet csak megoldani, mert annyi hely van.

Á, nekem csak olyan 4-5cm körüli"küszöb"van. Annyival van magasabban a garázs a bejáróhoz képest.

Elküldve
Nekem garázsból kiállva(van egy kis szintkülönbség) és egyéb-akár kisebb-úthibákon,"huplikon" normális haladás közben is hallani amolyan tompa zörejt a bal oldalról. Leszedtem a kereket és megcincáltam és azt láttam hogy a torony mozdul kicsit. Nem tudom szabad-e neki mozognia valamennyire, a másik oldalon nem néztem hogy összehasonlitsam, de akkor nekem is cserés, ugye? Mit, milyen egyéb futóműalkatrészeket érdemes vele együtt cserélni? Cserélhető-e házilag, kell-e valamit állitgatni, mik a veszélyei? Feltételezem ajánlott mindkét oldalt cserélni mint a fékek esetében is, jól gondolom? B)

Stabrúd kutyacsontját tessék megnézni,cserélni.

Ha megemeled,nem fogod látni rossz-e,csak ha ráfeszítesz nagy pajszerrel.

Valszeg az zörög tompán.

Elküldve
Kis sebességű gurulásnál illetve állóhelyzetben kormányzáskor nyikorgó, ropogó hangot hallani. Jól sejtem, hogy egy toronycsapágy illetve annak szilentje ami cserés lesz?

A unix-nál néztem meg neten az árakat Sachs márkából. A csapágy 2e, a gumi 5e. A kettő együtt készletben, 2 kerékhez 20e. Szóval ez nekem nem világos annyira, hogy a készlet miért drágább, mintha külön veszem.

Elküldve
Stabrúd kutyacsontját tessék megnézni,cserélni.

Ha megemeled,nem fogod látni rossz-e,csak ha ráfeszítesz nagy pajszerrel.

Valszeg az zörög tompán.

Köszi! Esetleg kép róla? ;) ..abszolút nem vagyok képben hogy melyik rúd mire van ott.. B)

Elküldve
A unix-nál néztem meg neten az árakat Sachs márkából. A csapágy 2e, a gumi 5e. A kettő együtt készletben, 2 kerékhez 20e. Szóval ez nekem nem világos annyira, hogy a készlet miért drágább, mintha külön veszem.

Mert nem csak csapágyból és szilentből áll a készlet, hanem vannak még egyéb lemez alkatrészek is. Legalábbis úgy emlékszem, hogy vannak még perselyek is.

Elküldve
Köszi! Esetleg kép róla? ;) ..abszolút nem vagyok képben hogy melyik rúd mire van ott.. B)

Két kép róla:

FEBI7706.jpg

B5406.jpg

5405-5406-os alkatrész,de zöröghet még a 4424-es szilent is.

181.jpg

Elküldve

Nekem álló helyzet, lassú tempónál nyekereg valami. Olyan gyumis nyekergés. Na meg akkor ha fekvőrendőrön megyek át de ott is csak akkor ha mindkét kerékkel egyszerre hajtok fel rá.

Nekem ezt minden télen csinálja amióta megvan az autó. Nyáron egy nyekkenést sem hallani. Gondolom valami gumi szilentek ilyenkor megmerevednek és ezért csinálja. Semmi nem kotyog vagy lóg így együtt élek vele és kész.

Elküldve
A unix-nál néztem meg neten az árakat Sachs márkából. A csapágy 2e, a gumi 5e. A kettő együtt készletben, 2 kerékhez 20e. Szóval ez nekem nem világos annyira, hogy a készlet miért drágább, mintha külön veszem.

Te már oda jutottál, hogy saját magad idézed? B) ;) :blush:

  • 2 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.