Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Tudom, hogy van negyedik is, meg ötödikként a kayaba, de a bolt ahova bementem, kapnék 35 % kedvezményt, és a palettán csak ez a három márka szerepelt.

Szóval, egyelőre gondolkodok..

Vagy túlzok a gondolkodással. :lol:

Mellik az a bolt? A Partner? Ha kell én is tudok hasonló kedvezményt! Én most nyár végén ruháztam be 2 Sachs Super Touringba 10000Ft/db áron.

Link to comment
Megosztás:

Tanácsot kérnék, mert nemrég cseréltettem az első futómüvön gömbtámaszokaat és stabilizátort a lengéscsillapó az még jó de még a gödrös részeken mindig kopog valami.

a toronycsapágy lenne?

Nekem is volt kopogásom, és a toronycsapágy volt a ludas. De ha már cseréltél telót, akkor már kicserélhetted volna a toronycsapágyat is egyúttal. Most bonthatod szét megint az egészet!

Link to comment
Megosztás:

ujfehértő bocskaikert én is jártam arra nem is olyan rég... hát szó mi szó nem a legjobb az út, de most tokaj borház- tolcsva közt igenjol fel van marva az út, érdekes módon most még egy két helyen kátyúsabb mint valaha:S

am aki közel van hozzám(Szerencs) ésnincs földöntúli kedvezménye én is tudok nagykeres árakon szerezni szinte bármit.

szervízben melózok, és az alkatrészt nagyker áron kapom

most vettem két izzót, tungsram +60%os 2000 ftért.

ez sztem olcsóbb mint simán.

de gátlókat is néztem, az meg volt 5000Ft tol

vagy a féktrcsak 236os szimpla brembo a kettő volt együtt vagy 5ezer...vagy lehet mg annyi se bocsi de a számla már nincs fejben :lol:

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Üdv Mindenkinek!

Én egy 1.7TDS Isuzu motoros Astra boldog tulaja vagyok.

Egy kis segítségre lenne szükségem. Néhány hete kicseréltem a lengéscsillapítókat, toronyszilenteket és toronycsapágyakat elöl és azóta kormány tekerésekor koppan a futómű (álló helyben is). Egész pontosan a felső rugótányér mozdul el ide-oda. Az észrevételem az volt összerakás előtt, hogy a rugótányér tetejébe illesztve a csapágyakat, azoknak volt a fészekben pár tized mm kottyanása. Na most a szerelési könyv ábrája szerint itt semmilyen egyéb alkatrész, viszont a "Haynes Opel Astra and Belmont Service And Repair Manual" szervizkönyv szerint itt kéne lennie egy íves alátétnek. Látott itt hasonló alkatrészt valaki, aki már szedte szét a tornyot?

Ja, a további érdekesség, hogy három éve cseréltem már toronycsapágyakat és emlékeim szerint akkor se raktam bele ilyen alkatrészt és az autó rendben működött...

Bocs a hosszú levélért. Van valakinek ötlete?

Előre is köszi...

Link to comment
Megosztás:

nem valami utángyári toronycsapágyat vettél? gyári sem drága, az kell bele.

Illetve az új toronyszilent rendesen fel lett húzva? Jellemző, hogy a felfogatási

pontjai újkorában nem fekszenek fel, a csavarral jól meg kell húzni őket a helyükre.

Az egyik oldalon a Csergő féle "kalapos csapágy" van, a másik oldalon nem kalapos Sachs. A lényeges külméretek megegyeztek, így nem hiszem, hogy a csapággyal van a gond. Főként mivel mindkét oldalon csinálja a kattogást. A toronyszilent meg lett tépve, de az meg azért sem lehet a gond, mert a felső rugótányér szemmel láthatóan billeg a kattanáskor, míg a szilent fixen áll.

Esetleg más ötlet? Neked rémlik valami speciális alátét/távtartó a rugótányér és a csapágy között?

Link to comment
Megosztás:

Az egyik oldalon a Csergő féle "kalapos csapágy" van, a másik oldalon nem kalapos Sachs. A lényeges külméretek megegyeztek, így nem hiszem, hogy a csapággyal van a gond. Főként mivel mindkét oldalon csinálja a kattogást. A toronyszilent meg lett tépve, de az meg azért sem lehet a gond, mert a felső rugótányér szemmel láthatóan billeg a kattanáskor, míg a szilent fixen áll.

Esetleg más ötlet? Neked rémlik valami speciális alátét/távtartó a rugótányér és a csapágy között?

A felső tányér helyzete úgyanúgy áll mint előtte?

Mert amikor én raktam össze észrevettem,hogy nem mindegy hogyan is áll a felső tányér.Pl a porvédő másképp áll akkor és beleér a lengéscsillapító szára felfelé mozduláskor.

Másrészt,mivel húztad meg a felső rögzítő csavart,ami a lengéscsillapító szárának végén van?

Link to comment
Megosztás:

Akkor még annyit segítségül, hogy úgy rémlik, kétféle szilent és csapágy van... nem lehet hogy nem összeillőt raktál össze?

A gyári megoldásra nem emlékszem amúgy kristálytisztán, nekem most más futómű van az astra alatt. Abban van alátét.

Erre én is gondoltam, de a boltban azt mondták hogy egyféle van csak...

Meg hát mivel a két szilentem egyforma, a csapágyak meg különbözőek (kalapos meg a nem kalapos kivitel), akkor csak az egyik oldalon kéne csinálnia, de hát ez mindkét oldalon kattog.

Link to comment
Megosztás:

A felső tányér helyzete úgyanúgy áll mint előtte?

Mert amikor én raktam össze észrevettem,hogy nem mindegy hogyan is áll a felső tányér.Pl a porvédő másképp áll akkor és beleér a lengéscsillapító szára felfelé mozduláskor.

Másrészt,mivel húztad meg a felső rögzítő csavart,ami a lengéscsillapító szárának végén van?

Ugyanúgy áll, mert a rugóvég nyoma látszott a tányéron lévő csillapító gumiban és aszerint raktam össze.

A felső csavart hosszú crova-fejjel húztam meg (recés, kívűlről is meg lehet fogni), közepén meg beledugtam az imbuszt ellentartani. Húztam rajta még később is, mert azt hittem amiatt kotyog...

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
Hali.

Mennyire használható 5 személlyel 30mm-es ültetés?

Télen 14"-185/60 Et49

Nyáron 15"-195/50 Et49

Ez csakis tőled függ mennyit és hol jársz.

A komfortból veszíteni fog,keményebb lesz és jobban veri az ember hátát,kanyarban jobb lesz,de sok függ a stabrudak méretétől/meglététől is.

Link to comment
Megosztás:

Ez csakis tőled függ mennyit és hol jársz.

A komfortból veszíteni fog,keményebb lesz és jobban veri az ember hátát,kanyarban jobb lesz,de sok függ a stabrudak méretétől/meglététől is.

Hali.

Köszi a választ.

A jó magyar utakon járok, nyomvájuk, gödrök, vasuti átjáronak csufolt harckocsi akadájok,stb...

Néha egy kis földút.

Stabrudak vannak, elöl 20vagy 22mm, hátul csak a belsö van ez is gyári. Az olyan 16mm ha jól emlékszem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.