Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Komplett csere, szerintem.Az ilyen felújítókészletnek max. Ladáknál látom étrtelmét, ezek a vasak pedig már komolyabbak, és elég gáz, ha éppen 120-al rombolsz, vészfékezel, és elszáll v.mi.Szerintem.

Kösz, már meg is vettem a fékhengert. Holnap csere. A fékolaj szempontjából? A DOT 4-es ek tényleg keverhetők probléma nélkül? Nem tudom milyet töltöttek bele elötte, a srác akitől vettem az autót, csak arra emlészik, hogy valamilyen, de biztos DOT4.

Link to comment
Megosztás:

Kösz, már meg is vettem a fékhengert. Holnap csere. A fékolaj szempontjából? A DOT 4-es ek tényleg keverhetők probléma nélkül? Nem tudom milyet töltöttek bele elötte, a srác akitől vettem az autót, csak arra emlészik, hogy valamilyen, de biztos DOT4.

Szerintem a légtelenítésnél úgyis végigmentek majd minden ponton, úgyhogy gyakorlatilag nem hogy keveredni fog, hanem kicserélődni.Szerintem.

Link to comment
Megosztás:

háát az nekem is eléggé nyúlottnak tűnik.. :? Lehet az lenne a baj :roll:

Bár érdekes, hogy ahogy kicsit bejárodik,már nem csinálja ennyire. Meg indulás fékezéskor is hallani vmennyire.

Nah majd elviszem megnézetem vkivel.. megcsináltatni most úgysincs lé. de legalább tudni fogom, h mi a baja.. vagy nem :twisted:

Link to comment
Megosztás:

Megvan hogy miért nyöszörgött balra teljesen kitekert kormánynál az autó. meg is osztom a közzel hátha valaki hasonló cipőbe jár.

A kormányösszekötő kitekerve elérte azt a kis lemezt ami kuplung-

bovdent tarja. Ennyi az egész. Nálam. :)

Köszi!

Ezt megvizslantom én is a hétvégén, hátha nekem is ennyi a baja! :roll:

Link to comment
Megosztás:

Helló mindenkinek!

Ha esetleg valaki "nagyfékben" gondolkodik annak lehet hogy érdekes lehet a következő kép.

284kit-gelocht.jpg

Ez kimondottan f astrára rendelhető és 2db 284mm-es tárcsát,és a hozzávaló nyerget és betéteket tartalmazza.Minimális felniméret 15 col.

Én erősen gondolkodom rajta,mert az enyém hamarosan megérik a cserére.Ja a lényeg: valamivel több mint 140Eft az ára.

Ha valakinek van érve ami ellene vagy mellette szól,azt írja le légyszi!

Üdv:Stock16v

Link to comment
Megosztás:

Milyen tárcsa, milyen betét? Én kicsit sokallom az árát, az omega fék is kb. ezt tudja és szerintem az lényegesen olcsóbb!

Roppant drága.

Az Omega fék nem megy fel akármire, kicsivel több lik van a kerékagyon :wink:

Ugye van egy "fék" témakör, legyetek olyan kedvesek ott vésni : http://www.opelforum.hu/viewtopic.php?t=786&start=0

Köszi :)

Link to comment
Megosztás:

Köszi! :)

Felniben sohasem voltam otthon, ezért ez a dilettáns kérdéssorozat. De akkor folytatnám:

És mi ennek a hivatalos neve a tengelyen? Meg a felnin? És mit lehet csinálni, ha a felnin ez a lyuk kisebb/nagyobb (erre való a tehermentesítő gyűrű)? Alufelnit csak kúpos csavarral fogatunk fel?

(lehet hogy ez már kicsit off a futóműben...)

Link to comment
Megosztás:

Hali!

No ha kisebb a felni lika, mint a tengelyed, akkor nem tom, hogy mit érdemes csinálni (talán én másik felnit választanék, az a legegyszerűúbb), ha viszont nagyobb a lyuk, mint a tengely, és talán még adatod sincs egyiktől sem (pl az én esetemben), akkor fogsz egy jól eltalált tolómérőt, aztán leméred a tengelyátmérődet, a melniben a tehermentesítő gyűrű helyének mélységét (érdemes csak a horonyik, így nem baj, ha 1-2 tizedmm-ert eltévedsz), valamint a (szintén felniben) tehergyűrű helyének átmérőlyét (ezt vizsont nem árt pontosan passzosra mérni, nem gond, ha betételnél (átzsírozás után) kicsit rá kell segíteni a kalapács nyelével. A gyűrű belső átmérőlye (tengelyátmérő) azért 1-2 tizeddel legyen nagyobb, mint a tényleges tengelyátmérő (nem árt, ha fel is lehet tenni a kereket :) ).

Ha mindezzel megvagy, kinézel egy szinpatikus jól iskolázott esztergályost, aztán legyártatsz vele (először egyet, hogy kipróbáld) 4 ilyen gyönyörűséget.

Én így jártam el, és tökéletesek lettek.

Ja, csak halkan jegyzem meg, a felniben a gyűrű kűlső átmérőlyét elég vicces levenni :?

Üdv: I_S

Link to comment
Megosztás:

Azt nem tom, hogy kötelező e, de én tuti, hogy kizárólag kúpos csavarokat használok alukerékhez, meg ha belegondolok az acélhoz is, csak másmilyet.

Egyébként ha bemégy egy autósboltba és kérsz kerékcsavart alukerékhez, akkor tuti, hogy jót (kúposat) adnak, de ha nem mondanád, hogy milyenhez kell, úgyis rákérdeznek.

Tuttommal alukerékhez nem csak más a kúposság mértéke, de a csavar hossza is nő, bár ezt nem tudom, mi alapján, mert hát ugye sok féle alukerék létezik... szerintem

Link to comment
Megosztás:

Lehet hogy egyforma, nem tom.

én 2k-ért csináltattam a négyet aluból, és naon pöpecek lettek. Leadtam a rajzot, rajta a méretekkel, szépen a gyűrű belsejének egyik "szélét" kúposra, hogy könnyű legyen le-feltenni a kereket, és simán legyártották.

De ez én vagyok

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.