Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
ja.koszi...hening a segitseged kerem, latom vagod a temat es mindenhez hozza tudsz szolni:)...a problemam a kovetkezo..fentebb meg irtam rola de mostmar azt is eszrevettem h pl a korforgalomban ahogy megyek korbe s kanyarodom hallatszik 1 erdekes duborges, ezenkivul razos,durvabb utszakaszokon csattogas a kormanymu felol es erzik is a kormanykereken rendesen, azonban holtjatek semmi.ugyanakor ami meg erdekesseg h bizsergo razast erezni a pedaloknal. fog sincs mi lehet de megeszi az eletem!!! probaltam erthetoen irni mindent. segitseged elore is koszonom!

Hogy én vágom a témát?

Hidd el ha hosszabb ideig olvasgatod a forumot, rájössz, hogy nálam többen is "jobban" vágják a témát. :lol:

A rázás lehet a lengőkar szilentek hibája is, a gömbfejek hibája is, esetleg a toronycsapágy adta meg magát. :sowwy:

Ha állóhelyben is érezni, akkor az a motortartó bakok közül vmelyik vagy több hibája is lehet. :lol:

Elküldve
nah..olvasgattam mas forumokat is, jelen esetben 1 corsas forumban akadtam erre a kopogasra iranyulo temakorre. ott tobben is beszamoltak arrol, hogy a kormanyoszlop aljan, van egy csuklo, es annak a felso csavarja lelazulhat. es az kopog. vajon az astrainkon is fellelheto problema lehet ez?

Az astra-n is van olyan "hardy tárcsa". 2 csavar van benne, de belevan ragasztva. Így igen kicsi az esélye, hogy az lenne a hiba. :sowwy:

Persze befeküdhetsz az ülés elé és lámpával bevilágítva megkeresheted. Egy kör alakú gumilapot keress, karokkal rászegecselve két, a tengelyekre csatlakozó hüvelyt. Ezeknek a hüvelyeknek az oldalán találod meg a csavarokat. :lol:

Elküldve

allohelyzetben minden franko, sot nem minden fele uton erezheto. a godroknel sem mutatkozik csak a razos utakon "csattog". azt elfelejtettem irni h nemreg voltak cserelve toronycsapagyak szilentestol,nyuszifulek, kormanyosszekoto diok na meg also villa buksak...igy szukebb a kor.

Elküldve
...nyuszifulek, also villa buksak...

kormanyosszekoto diok

Ezek mik?

Az gondolom kormányösszekötő gömbfej lehet. :lol:

Azért megnézném, hogy minden rögzítőelem rendesen meg lett e húzva. :sowwy:

Elküldve

itt mindenki mindent masneven emlit :sowwy:

a nyusziful az a kanyarstabilizator rudjat koti ossze az also villaval...gombfejes ize

az also villa buksa az a gumi bigyusz ami a villa hatso reszeben helyezkedik el ahol a kasztnihoz csatlakozik

a kormanyosszekoto dio az ami a golyalabon van es kormanyrudat koti ossze a felfuggesztessel...

telleg bocs a kifejezesekert de itt frankon mindenki szaknyelven beszel...

Elküldve
itt mindenki mindent masneven emlit :sowwy:

a nyusziful az a kanyarstabilizator rudjat koti ossze az also villaval...gombfejes ize

az also villa buksa az a gumi bigyusz ami a villa hatso reszeben helyezkedik el ahol a kasztnihoz csatlakozik

a kormanyosszekoto dio az ami a golyalabon van es kormanyrudat koti ossze a felfuggesztessel...

telleg bocs a kifejezesekert de itt frankon mindenki szaknyelven beszel...

Akkor esetleg az alsó gömbfej lehet még, ha azt nem cseréltétek.

A lengőkar végén van, és arra csatlakozik a gólyaláb.

Elküldve

na ugy nez ki a vegere jartunk a dolognak....a zakatolas a kormanykazettabol jott, a szerelo spanom allitott rajta picit s maris franko. a razkodas nagyresze elmult a nyari gumik felhelyezesevel,(eszmeletlen mekkora a valtozas, meg a kormany is maskepp viselkedik, nagyobb erovel huz az ellenkezo iranyba, na meg nem duborog a kanyarokban) viszont a jobb elso fektarcsam cserere erett...hullamos....ez lehet az oka a pedal razkodasanak....

Elküldve
na ugy nez ki a vegere jartunk a dolognak....a zakatolas a kormanykazettabol jott, a szerelo spanom allitott rajta picit s maris franko. a razkodas nagyresze elmult a nyari gumik felhelyezesevel,(eszmeletlen mekkora a valtozas, meg a kormany is maskepp viselkedik, nagyobb erovel huz az ellenkezo iranyba, na meg nem duborog a kanyarokban) viszont a jobb elso fektarcsam cserere erett...hullamos....ez lehet az oka a pedal razkodasanak....

Az mi?

apropo minden gombfejet, minden szilentet atneztunk de minden OK!!!...csak a tarcsa lehet!

Ha a tárcsa miatt rázott volna, azt állandóan érzed. :sowwy:

A fékben minden alkatrész párosával cserélünk. :lol: Tehát 2 db tárcsát, 4 db fékbetétet,.....stb. :lol:

Elküldve
kormanykazetta = kormanymu

a razkodas mindenhol erzik viszont nem mindig annyira erosen...de a fekpedalon a legjobban, ezert gyanakszom arra. csapagy lehet??

Akkor inkább féktárcsa baja lehet.

Elküldve

Sziasztok!

az lenne a kérdésem hogy cserélni akarom a talpas gömbfejeket, még gyári szegecsek vannak benne végig fel kéne fúrni, vagy elég egy darabig fúrni és kiütni valahogy, ill. féltengely gumiharmonika cserénél a féltengelycsukló szétszedéséhez itt is egy zégergyűrűt kell levenni mint a kadettnél?

Elküldve
Sziasztok!

az lenne a kérdésem hogy cserélni akarom a talpas gömbfejeket, még gyári szegecsek vannak benne végig fel kéne fúrni, vagy elég egy darabig fúrni és kiütni valahogy, ill. féltengely gumiharmonika cserénél a féltengelycsukló szétszedéséhez itt is egy zégergyűrűt kell levenni mint a kadettnél?

Én először lekaptam a szegecsek fejét kisflexel,aztán átfúrtam először 4-es,aztán 8-as furóval.Még így is elég nehezen indult meg,de így már sikerült.

A féltengelycsukló pedig ugyanaz mint a kadettnél! :sowwy:

Elküldve

sziasztok!

van egy olyan próbléma még hogy, menetközben néha, nyikorog vmi előről főleg, ha a kerék kicsit kanyarodik valamerre, ha a kormányt kicsit tekerem egyenesbe akkor megszünik majd újra előjön, váltóba egy ideig kevés olaj volt, most feltöltöttem, ha megemelem a kereket forgatom akkor nem csinálja, lehet hogy a féltengelycsuklók? leszedtem gumiharmonikát és vmi híg olajszerü jött ki belőle még a gyári lehet (96-os), most újra bezsírzom az összeset. a kerékcsapágy jónak tünik, nem nagyon kotyog a kerék.

Elküldve
sziasztok!

van egy olyan próbléma még hogy, menetközben néha, nyikorog vmi előről főleg, ha a kerék kicsit kanyarodik valamerre, ha a kormányt kicsit tekerem egyenesbe akkor megszünik majd újra előjön, váltóba egy ideig kevés olaj volt, most feltöltöttem, ha megemelem a kereket forgatom akkor nem csinálja, lehet hogy a féltengelycsuklók? leszedtem gumiharmonikát és vmi híg olajszerü jött ki belőle még a gyári lehet (96-os), most újra bezsírzom az összeset. a kerékcsapágy jónak tünik, nem nagyon kotyog a kerék.

Nekem így elsőre a toronycsapágy hibájának tűnik.

Elküldve

A féltengelycsuklót mivel zsíroztad? Mert ahhoz spéci zsír kell...

Lehet kapni tubusban is pl a Csergőben.

Amúgy szilentek, toronycsapány, kormányösszekötő-gömcsukló és talpascsukló a lehetőség B)

Elküldve
na ugy nez ki a vegere jartunk a dolognak....a zakatolas a kormanykazettabol jott, a szerelo spanom allitott rajta picit s maris franko. a razkodas nagyresze elmult a nyari gumik felhelyezesevel,(eszmeletlen mekkora a valtozas, meg a kormany is maskepp viselkedik, nagyobb erovel huz az ellenkezo iranyba, na meg nem duborog a kanyarokban) viszont a jobb elso fektarcsam cserere erett...hullamos....ez lehet az oka a pedal razkodasanak....

Mit állított azon? B)

Kérdezd meg tőle légyszi!

Elküldve

ma kész lett a futómű felújítás, ez tartalmazott lengéscsillapító, rugó, toronycsapágy ill. toronyszilent cserét hátra 1mm-rel vastagabb rugók kerültek, így bírja majd a strapát remélem. Lengéscsillapító LIP gázos került bele, erről hallottam sok rosszat is, de hát ez van ezt kell szeretni B)

Elküldve

sziasztok,

féltengely ki és berakásnál mikre kell ügyelni? most szedem ki gumiharmonika csere miatt, de elég nehezen jön ki a váltóból.

ez a csergő van Budafokon is?

Elküldve
Mit állított azon? :D

Kérdezd meg tőle légyszi!

Ahol a kormánytengely csatlakozik a házba, ott alul van egy kontraanya, meg egy menetes "hüvely" B) , vagy minek nevezzem. Sztem azzal lehet állítani, bár én még sosem csináltam. B)

Elküldve
Ahol a kormánytengely csatlakozik a házba, ott alul van egy kontraanya, meg egy menetes "hüvely" B) , vagy minek nevezzem. Sztem azzal lehet állítani, bár én még sosem csináltam. B)

Holnap felemeljük és átnézem nekem mi lötyöghet/zöröghet,egyre jobban idegesít.

Elküldve
sziasztok,

féltengely ki és berakásnál mikre kell ügyelni? most szedem ki gumiharmonika csere miatt, de elég nehezen jön ki a váltóból.

ez a csergő van Budafokon is?

Igen, ők vannak Budafokon is.

Váltóból úgy lehet könnyen kiszedni, ha az első finom rántásra nem jön, akkor forgatás közben kell kicsit

cibálni (óvatosan), egyszercsak kiakad. Egy gyűrű van bepattanva a difibe, azt kell így oldani.

Elküldve
Igen, ők vannak Budafokon is.

Váltóból úgy lehet könnyen kiszedni, ha az első finom rántásra nem jön, akkor forgatás közben kell kicsit

cibálni (óvatosan), egyszercsak kiakad. Egy gyűrű van bepattanva a difibe, azt kell így oldani.

hát rángattam már mindenhogy de nem jön, kadettnél egyszerübb volt! szervizkönyv meg csak annyit ir: csavarjuk ki!

7főn folytatom most megyek Somogybabodra Off roadra.

Elküldve

Nem szabad nagyon durván erőszakoskodni vele, mert az a gyűrű ami beleakad a difibe, tud

deformálódni, és akkor aztán tényleg vicces lesz kiszedni B)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.