Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Nem volt pénz Sachs-ra,LIP gázos gátlóklat kapott,nekem nincs bajom vele,Udi barátomnak is az van,ő is elégedett vele.

Hali.

Köszi a választ JOhnny.

Megsasoltam azt a stabrudat elöl, hát nem lehet egyszerü a cseréje igy elsö ránézésre.

Nem állok neki egyedül a cserének.

A hátsó külsöt viszont lehet hogy bepróbálom, csak annyi a baj hogy ott vannak lerögzitve a hátsó fékcsövek, ahová a rögzitö csavarokat kéne tenni a stabrúdnak a hidon.

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Köszi a választ JOhnny.

Megsasoltam azt a stabrudat elöl, hát nem lehet egyszerü a cseréje igy elsö ránézésre.

Nem állok neki egyedül a cserének.

A hátsó külsöt viszont lehet hogy bepróbálom, csak annyi a baj hogy ott vannak lerögzitve a hátsó fékcsövek, ahová a rögzitö csavarokat kéne tenni a stabrúdnak a hidon.

Az első cseréje sem olyan vészes,ha van aknád,2 bakod és kroki emelőd.

Az elsőnél arra kell figyelni,hogy a végcsontok még a berakás előtt fel legyenek rakva.A szintert le kell szedni a rúdról és műszerolajjal megkenni jól,aztán egy tolásból/forgatásból felrakni őket.Ha közben megállsz vége a dalnak,se fel,se le nem fog jönni könnyen.

Kerekek le,felbakol.Aztán bölcső leenged.Hátsó 4 csavarját oldani lassan,elsőket meglazítani.Hátsó mocitartó bak alsó két csavarját kiszedni.

Emelő a moci alá(vagy fa bak)a bölcső kereszttartójánál és lassan lehet ereszteni a csavarokkal lefelé.

A stabrúd felső "bilincseit" leszedni és ezután már hátrafelé kiszedhető a rúd.

Jó ha van hosszú crowa szárad,mert a gyári bölcsőcsavarok rendessen bevannak csavarva és menetrögzítő is van rajtuk.

Aztán be az új rúd,rajta a végcsontokkal,felső bilincsek a bölcsőbe berak,meghúz.Figyelni,hogy a rúd jól álljon hosszanti írányban,nem mindegy hogyan "dudorodik" a rúd vonala.Aztán a rúd végi csontokat addig forgatni,hogy a lengőkar lyukain könnyen átmenjen.Ha lyukon van,az alsó gumi és fém alátéttet rá és felkaptani a 6-os anyát rá.Nem lesz könnyű,felülről feszítsd le a féltengelynél megtámasztva.

Aztán ha mindkét oldal megvan,akkor a bölcsőt lassan vissza.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Ma vittem műszakira az autót és nulla volt a hátsó lengéscsillapítóm!ki milyet ajánl és mibe kerülhet ?? :sowwy:

Ha olcsón akarod megúszni, mégsem akarod hanyagolni a minőséget, akkor kayaba... ha a legjobb utcai

megoldást keresed, és kicsit többet is rászánsz -> sachs

Link to comment
Megosztás:

Ugye Caravanról van szó? Van egy apróság, amit a legtöbb vizsgáztató elfelejt közölni: ha Caravannal mész lengéscsillapító ellenőrzésre, vagy kell a hátuljába súly, vagy le kell engedni a hátsó kerekeket 1.5Bar-ra, különben a nagyobb terhelésre méretezett hátsó futómű terhelés híján pattogni fog a mérésnél. Persze a teljesen nulla hatásfokú lengéscsillapítókon ez se segít, de ami csak épphogy nem fér bele a tűrésbe (a miénk ilyen volt) azt megoldhatja. Szerencsénkre mi olyan vizsgáztatót fogtunk ki, aki szólt a hibásra sikeredett mérés után, hogy engedjünk ki egy kis levegőt a hátsó kerekekből, és megmérte újra, így már jó volt.

Link to comment
Megosztás:

udv. lenne egy kerdesem...espedig az, hogy ha mostani utviszonylatokban teli gumival kozlekedem, lehet-e azoknak az oka h bizsergo razasa van a pedaloknak???...minden aprosag ki van elol cserelve s mar kezd ez lenni az utolso remenyem mert csak nem szunik a razas...:sowwy:

Link to comment
Megosztás:

igen csak menet kozben, de nem minden uton erezheto..vannak olyan utreszek melyekre koptato reteget huztak,azon jobban erzik..bizserek.a kormanyon is erzik de a pedalokon jobban,nagyon finom bizserges es csak hosszab ut megtetelevel erzodik igazabol.gondolom ez azert van mert akkorra ugymond elzsibbad a talpam a pedalokon.

Link to comment
Megosztás:

igen csak menet kozben, de nem minden uton erezheto..vannak olyan utreszek melyekre koptato reteget huztak,azon jobban erzik..bizserek.a kormanyon is erzik de a pedalokon jobban,nagyon finom bizserges es csak hosszab ut megtetelevel erzodik igazabol.gondolom ez azert van mert akkorra ugymond elzsibbad a talpam a pedalokon.

Érdekes. A pedálok nyilván nincsenek direktbe bekötve sehova csak a kasztnihoz rögzítve így mindenképpen az kell hogy átadja a rezgést.

Téligumira én nem gyanakodnék mivel puhább mint egy nyári így inkább elnyel rezgéseket minthogy kelt. Persze lehet olyan deformációja ami rezgést okoz, de azt is inkább a kormányon vennéd észre. Mivel úgyis nyár van cseréld le aztán meglátod. :sowwy:

A minden kicserélt apróságba mik tartoznak egyébként?

Link to comment
Megosztás:

hat dio,mogyoro,nyuszifulek,toronycsapagyak + tamponok stb...tudom h puhabb a teli viszont igencsak nagy fogai vannak...vmi gumi pogacsa lehete ami szervesen kapcsolodhat az effele razashoz???

A diót, mogyorót és nyuszifüleket szedd ki, azok nem kellenek bele. :lol: Én mondjuk tamponokat sem hordok a kocsiban, de ha neked szükséged van rá... :sowwy:

A gumipogácsás mondatodat meg nem értem.

Link to comment
Megosztás:

oke...:sowwy:...csak kicsit nehez erthetoen kifejeznem magam mert itt erdelyben mindennek mas elnevezese van s nem akarok "szakszavakat" hasznalni..itt mindenki keveri a romant a magyarral s ritka az az ember akitol magyar elnevezeseket lehet tanulni. a mondat amit nem ertettel az az akart lenni h nincse vmi gumi buksa vagy hasonlo kimenve, megerve amitol razhat..

Link to comment
Megosztás:

oke...:sowwy:...csak kicsit nehez erthetoen kifejeznem magam mert itt erdelyben mindennek mas elnevezese van s nem akarok "szakszavakat" hasznalni..itt mindenki keveri a romant a magyarral s ritka az az ember akitol magyar elnevezeseket lehet tanulni. a mondat amit nem ertettel az az akart lenni h nincse vmi gumi buksa vagy hasonlo kimenve, megerve amitol razhat..

Ha például állóhelyzetben is csinálná, akkor lehetnének a motor- és váltótartó-bakok. Nem zárnám ki a lengőkar vagy a stabrúdszilenteket sem. Kerekek rendesen ki vannak centírozva? De üthet picit a féktárcsa is. Sokminden lehet, de ez eléggé egyedi eset, nem lehet látatlanban biztosat mondani.

Link to comment
Megosztás:

majus 1 alkalmaval ma eleg kemeny helyeken jart szegeny auto...annyit sikerult megallapitani h a kormanyon erzik a legjobban,s hallatszik 1 kopogas. pl allo motorral ha rancigalni kezdem a perecet akkor kopog rendesen viszont holtjateka nincs, a legkisebb mozdulasra is mozdulnak a kerekek. mi lehet sracok segitsetek....?!?

Link to comment
Megosztás:

majus 1 alkalmaval ma eleg kemeny helyeken jart szegeny auto...annyit sikerult megallapitani h a kormanyon erzik a legjobban,s hallatszik 1 kopogas. pl allo motorral ha rancigalni kezdem a perecet akkor kopog rendesen viszont holtjateka nincs, a legkisebb mozdulasra is mozdulnak a kerekek. mi lehet sracok segitsetek....?!?

Ha nem találod meg,akkor vidd el futóműveshez és majd az átráncigálja.

Nekem viszont érdekes hibajelenségem volt ma. :sowwy:

Hazafelé jövet valami kopogni kezdett.Ahogy haza értem megemeltem a gépet jobb elöl,átrángattam a kereket,de semmi.Balra átraktam az emelőt és meglett a hiba.

A gólyalábban a lengéscsillapító patront egy nagy anya rögzíti...na ez a kontra anya volt fellazulva,de olyan szinten,hogy kézzel is tudtam már tekerni.

Most amennyire tudtam meghúztam fogóval,de lehet hogy szét kell megint bombáznom a balos gólyalábat emiatt. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Johnny......az anya amely nalad meglazult az milyen helyt talalhato???..nem jovok ra melyik az

Ugyan nem én vagyok Johnny, de sztem az az anya lehet ami befogja a lengéscsillapító patront a gólyalábba. Az pedig a rugón belül található, ahol a gátló rúdja "kijön" az gólyaláb alsó/vastagabb részéből.

ui.

U009121104238764312_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Nagy hirtelen csak ezt a képet találtam, bár ez nem Opel, de ezen is látszik. Az a sárga szinű anya az ami kilazulhatott.

Link to comment
Megosztás:

ja.koszi...hening a segitseged kerem, latom vagod a temat es mindenhez hozza tudsz szolni:)...a problemam a kovetkezo..fentebb meg irtam rola de mostmar azt is eszrevettem h pl a korforgalomban ahogy megyek korbe s kanyarodom hallatszik 1 erdekes duborges, ezenkivul razos,durvabb utszakaszokon csattogas a kormanymu felol es erzik is a kormanykereken rendesen, azonban holtjatek semmi.ugyanakor ami meg erdekesseg h bizsergo razast erezni a pedaloknal. fog sincs mi lehet de megeszi az eletem!!! probaltam erthetoen irni mindent. segitseged elore is koszonom!

Link to comment
Megosztás:

nah..olvasgattam mas forumokat is, jelen esetben 1 corsas forumban akadtam erre a kopogasra iranyulo temakorre. ott tobben is beszamoltak arrol, hogy a kormanyoszlop aljan, van egy csuklo, es annak a felso csavarja lelazulhat. es az kopog. vajon az astrainkon is fellelheto problema lehet ez?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.