Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Normál úton is lehet meglepetést okozni másnak jó futóművel...jön mögöttem 100-nál beleragadva a rendszámba...aztán fura hogy kanyarokban lemarad a méregdrága verda! :D Pedig semmit nem csináltam,csak konstans tartom a 100-at! :D

Hali.

Szoval ha az elsöt, kicserélem Calibra stabrudra, hátra pedig felrakom a Gsi stabrudat, akkor egy jó kis kanyarvadászt lehet belölle kihozni?

Link to comment
Megosztás:

Mid van most? Minden gyári? Kerekek?

Nem feltétlen kell calibráé. Van 20, 22, 24 mm-s első. Az én gyárimat soha nem tudom megjegyezni talán 12-es. Hátul benne van a belső?

Hali.

Kerekek: Calibra gyári alu 195/50 R15.

A többi gyári, de elöl új lengéscsillapitok vannak, hátul is csere lesz a közeljövöben.

Nem néztem még hogy hátul benne e van a belsö stab rud.

Link to comment
Megosztás:

Kerekek: Calibra gyári alu 195/50 R15.

A többi gyári, de elöl új lengéscsillapitok vannak, hátul is csere lesz a közeljövöben.

Nem néztem még hogy hátul benne e van a belsö stab rud.

Az az alu milyen paraméterekkel (szélesség, ET) bír? Milyen nyomáson használod a gumikat? Próbálj rátolni az első stabrúdra egy tolómérőt, hogy megtudd mekkora, és nézd meg a hátsót is ha tudod.

Link to comment
Megosztás:

Az az alu milyen paraméterekkel (szélesség, ET) bír? Milyen nyomáson használod a gumikat? Próbálj rátolni az első stabrúdra egy tolómérőt, hogy megtudd mekkora, és nézd meg a hátsót is ha tudod.

Hali.

ET 49

6" széles.

Jelenleg 2.3 bar mind a négy kerék.

Ok, megmérem, és meglesem mi a helyzet hátul is.

Holnap, vagy szombaton lesz rá idöm.

Link to comment
Megosztás:

ET 49

6" széles.

Jelenleg 2.3 bar mind a négy kerék.

Ok, megmérem, és meglesem mi a helyzet hátul is.

Holnap, vagy szombaton lesz rá idöm.

Mennyire ragaszkodsz ezekhez a kerekekhez? :D Egyébként milyen a gumi?

Próbálj emelni a nyomáson 2-3 tizedet. Csak próbaképp. Picit pattogósabb lesz és egy picit jobban fogja majd a kanyarokat.

Ha elöl a 12-es van cserélheted nyugodtan egy picit az is javít és igazán hátrányos tulajdonságot nem fogsz érezni.. De így egyelőre ezzel a konfiggal lesznek még nálad nagyobb kanyarvadászok. :D

Link to comment
Megosztás:

Hátul már most sok az a nyomás... 2.1 legyen max. Elöl lehet 2.4-en is kipróbálni :D

Nyomásból sosem lehet elég. :D (ez csak vicc volt) Én évek óta egy órához állítom az enyéimet. Jelenleg 2,9 elöl és 2,8 hátul eszerint, de azt mondják valószínű csal 0,5 bárt, bár én erről azért nem vagyok meggyőződve. Majd egyszer összehasonlítom egy másikkal. Ezalatt egyébként soha nem volt tartósan, felette még 1-2 tizedet néhanapján. :D Ha ezalatt volt soha nem éreztem elég közvetlennek az autót. Most pedig szerintem elég jó. :D Mindez 7 colos felnin. Szerintem a 6-os nem képes kellő mértékben megtámasztani egy 195-ös gumit sportos vezetéshez ilyen alacsony nyomáson. Kipróbálása mindenesetre semmi negatív következménnyel nem jár, és ha nem tetszik visszább kell venni és kész. De ez csak az én véleményem, mindenki azt csinál amit akar. :D

Ja és az enyém nincs túl megpakolva hátul. Természetesen a súlyelosztástól is függ mithova, ezért érdemes kipróbálni elöl hátul különböző mértékben változtatott nyomásokat is.

Link to comment
Megosztás:

Az biztos csal legalább annyit :D

Ugyanis ekkora valós hideg nyomásnál már domborodik kifelé a futófelület használat közben ennél a gumiméretnél :D

Nekem egyedül a falkenek esetében kellett picivel több nyomás, azoknál elöl 2.5, hátul 2.1 volt :D

Egyébként a többinél 2.4 és 2.0 volt.

Hidd el, ez az optimális a jó kanyarsebességhez, tesztelve van :D

Link to comment
Megosztás:

Az biztos csal legalább annyit :D

Ugyanis ekkora valós hideg nyomásnál már domborodik kifelé a futófelület használat közben ennél a gumiméretnél :D

Nekem egyedül a falkenek esetében kellett picivel több nyomás, azoknál elöl 2.5, hátul 2.1 volt :D

Egyébként a többinél 2.4 és 2.0 volt.

Hidd el, ez az optimális a jó kanyarsebességhez, tesztelve van :D

Optimális a te autódhoz, te futóművedhez, te vezetési stílusodhoz. :D

Holnap 100 benzinkútra beállok vele és megnézem a tutit. :D

De akárhogyis, vagy az első nagyon alacsony, vagy a hátsó magas a te állításod szerint.

Bár én nem kanyarsebességre teszteltem, hanem arra az érzésre ahol a legjobban tudom kontrollálni az autót. Nem állítom, hogy ha visszább vennék nem lennék gyorsabb esetleg, de a biztosság számomra fontosabb.

Próba ellen pedig továbbra sem találok kivetnivalót.

Link to comment
Megosztás:

Holnap 100 benzinkútra beállok vele és megnézem a tutit.

Hát 100-ra nem is, de 2-re beálltam. :D Csak hátsót mértem, a szombati 2,8-ra állítottat 2,1-2,2 közé mérte, úgyhogy egyelőre Gabinál a pont, de azért nem teljesen győztek meg. Olyan ütöttkopott szerkezetek voltak, hogy egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy nem csalnak-e nagyobbat mint a másik, ráadásul akármilyen gyorsan próbáltam rátenni/levenni a szelepet egy csomót kieresztett mindkét alkalommal. :D Majd vadászok még valami értelmes mérőszerkezetet.

Link to comment
Megosztás:

Mennyire ragaszkodsz ezekhez a kerekekhez? :D Egyébként milyen a gumi?

Próbálj emelni a nyomáson 2-3 tizedet. Csak próbaképp. Picit pattogósabb lesz és egy picit jobban fogja majd a kanyarokat.

Ha elöl a 12-es van cserélheted nyugodtan egy picit az is javít és igazán hátrányos tulajdonságot nem fogsz érezni.. De így egyelőre ezzel a konfiggal lesznek még nálad nagyobb kanyarvadászok. :D

Hali.

Megmértem elöl a stabrudat, 22mm

Hátul benne van a belsö, azt nem tudtam megmérni, de olyan 16mm lehet, szemre.

Bridgestone Potenza RE720 a gumi.

És ragaszkodom ehez a felnihez, mert nagyon tecc, és nagyon jó állapotban van.

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Megmértem elöl a stabrudat, 22mm

Hátul benne van a belsö, azt nem tudtam megmérni, de olyan 16mm lehet, szemre.

Bridgestone Potenza RE720 a gumi.

És ragaszkodom ehez a felnihez, mert nagyon tecc, és nagyon jó állapotban van.

Akkor ehhez nem nagyon kell nyúlnod. Gumi is jó. Ha valamit mégis akarsz, akkor a legésszerűbb gátló rugó páros lenne, de mivel most cserélted gondolom nem nagyon akarsz azt sem váltani.

Én mondjuk a felnivel kezdeném. :D

Link to comment
Megosztás:

Akkor ehhez nem nagyon kell nyúlnod. Gumi is jó. Ha valamit mégis akarsz, akkor a legésszerűbb gátló rugó páros lenne, de mivel most cserélted gondolom nem nagyon akarsz azt sem váltani.

Én mondjuk a felnivel kezdeném. :D

Hali.

Rugot nem cseréltem, csak gátlót, azt is elöl.

Hátul lesz gátló csere.

Más,: lehet hogy csak azért érzem hogy nagyon billen a karosszéria mert fos az ülés?

Semmi oldaltartása nincsen.

Vectra GT ülésre gondoltam hogy csere.

Ez vajon olyan mint a GSI ülés?

Link to comment
Megosztás:

Akkor ehhez nem nagyon kell nyúlnod. Gumi is jó. Ha valamit mégis akarsz, akkor a legésszerűbb gátló rugó páros lenne, de mivel most cserélted gondolom nem nagyon akarsz azt sem váltani.

Én mondjuk a felnivel kezdeném. :D

Hali.

Hátra még fel lehetne rakni egy stabrudat kivülre is ha jól értettem?

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Rugot nem cseréltem, csak gátlót, azt is elöl.

Hátul lesz gátló csere.

Más,: lehet hogy csak azért érzem hogy nagyon billen a karosszéria mert fos az ülés?

Semmi oldaltartása nincsen.

Vectra GT ülésre gondoltam hogy csere.

Ez vajon olyan mint a GSI ülés?

Tudom, de a rugót illik cserélni a gátlóval és fordítva, ha nem gyári a felállás. :D

Az üléstől biztos nem billen a kasztni jobban. Talán kicsit kevésbé fogod kellemetlennek érezni, ha nem kell "kapaszkodnod" egy jobban fogó ülésben, de a probléma fennmarad.

Szerintem felni és nyomás a bajod. Elsősorban felni. :D Egy ET harmicsok 7col felnivel ~ 5-6 centit szélesedne a nyomtávod a mostanihoz képest.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.