Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

megrángatod a kormányt, és dől jobbra ballra.

erre gondolam.

vagy rángatni se kell csak hirtelen kanyarodsz pl.

Az elérhető kanyarsebesség ha jól emlékszem a következőktől függ:

- kanyar íve

- tapadás

- súlypont

- nyomtáv, tengelytáv

Rugó és lengéscsillapító ebbe nem játszik bele. Illetven a rugó annyival hogy csökkentheti a súlypont magasságát.

Link to comment
Megosztás:

Ha billeg egy autó, az a gátlóktól lehet nem ?

Honnan lehet egyértelműen megállapítani, ha ültetett egy autó?

Nekem pl. már ment el olajam mert a leeresztőcsavart elérte egy aknatető.

Ötször meg kell gondolnom milyen úton megyek:-(

Szerintem a billegés ez: "az pedig hogy rugó hogyan "mozog", és ezzel együtt a relatív távolság hogyan változik az meg a rugótól és a lengéscsillapítótól is"

Normál használatban gyári rendszerrel az átlagosnál nagyobb billegés okozója valószínűleg a rossz lengéscsillapító. De a rugónak is változhat az eredeti minősége, kilágyul, jobban összeül. Megállapítani úgy tudod, hogy megnézed a rugókat, ha valami színes akkor biztos, hogy valami utólagos, ha fekete és még egy GM logót is találsz rajta (nem tudom van-e egyáltalán mindegyiken), akkor eredeti.

Méresd meg a lengéscsillapítókat első körben.

Link to comment
Megosztás:

ha dől az autó akkor fentebb kerül a sulypont.

ha puha a gátló, akkor könyebben billen, igy könnyebben kerül magasabbra a sulypont nem?? :lol:

Fentebb? :huh:

Ezt merész dolog lenne kijelenteni úgy, hogy sem az eredeti helyzetet, sem a kanyar tulajdonságait nem ismered.

Szerintem vertikálisan nem sokat mozdul. Sokkal inkább a vízszintes tengelyek mentén.

Kanyart próbáld úgy elképzelni, hogy egy állandó sugarú körpályán halad az autó. Ha egyszer bedőlt teljesen onnatól már nem fog semmit csinálni a gátló sem és a rugó sem. És nincs súlypontáthelyeződés sem.

Egyívű sima kanyarnál, majdnem mindegy milyen kemény a futóműved. Én vettem nagyon gyorsan kanyarokat gyári futóművel is, olyanokat amiket most sem tudok gyorsabban, de terhelésváltásnál ég és föld kettő.

Link to comment
Megosztás:

Vhol tanáátam :huh:

Sportrugók

Az ültetőrugók az autó gyári hasmagasságának csökkentésére szolgálnak, maximum 60 mm-es ültetéssel. Ezek a rugók akár a szérialengéscsillapítókkal, akár bármely más gyártó lengéscsillapítójával együtt használható. A sportos megjelenésen kívül a lejjebb helyezett súlypont nagyobb vezetési élményt kínál. Kanyarodásnál, vagy gyors irányváltáskor érezhető a gépjármű sportos stabilitása.

40 mm-es ültetésig a gyári gátlókkal használhatóak a sportrugó szettek. Az 50 mm-t meghaladó ültetések esetében a gátlók cseréje elengedhetetlen.

*

Előnyei:

*

mélyebbre helyezett súlypont

*

optikailag sportos megjelenés

*

nagyobb vezetési élmény

*

kiegyensúlyozott utazási komfort a normál menettartományban

*

magas dinamikai terhelhetőség

*

biztosabb menetdinamika

*

kevesebb oldalingás és lengés kigyorsításkor

Link to comment
Megosztás:

Szép marketingszöveg. Persze, hogy lehet mindennel használni csak vedd meg. :lol:

Háát ezvon !! Deha ecceer neem segicctek ! :huh:

Immár 3dgyára teszemfel a ?dést! Caravan 30mm ültetéséhez mit javasolnátok?

Néhányan azt mondjáátok, hogy elég csak a rugókat, a lengéscsillapítókat nem kell.

Ha ez így okéé akkor milyen rugókat érdemes nézni? Meer azéé 60eFT-ot nem naon akarok érte adnii.

Caravan nem sport célra 98%-ban aszfalton használom.

Link to comment
Megosztás:

Háát ezvon !! Deha ecceer neem segicctek ! :D

Immár 3dgyára teszemfel a ?dést! Caravan 30mm ültetéséhez mit javasolnátok?

Néhányan azt mondjáátok, hogy elég csak a rugókat, a lengéscsillapítókat nem kell.

Ha ez így okéé akkor milyen rugókat érdemes nézni? Meer azéé 60eFT-ot nem naon akarok érte adnii.

Caravan nem sport célra 98%-ban aszfalton használom.

Én pl nem értek caravanhoz. :lol: Az hogy az pont 30 mm legyen nagyon sokmindentől függ, így konkrét és biztos dolgokat nem hiszem hogy valaki is mondani fog. 60ezer nem olyan sok ha futómű átépítésről/módosításról van szó. Tudod én is szeretnék venni egy Ferrarit igaz nincs rá 30 millióm, 3-ért talán adnak valami replikát. :huh: Érted hol a baj ugye?

Ha annyira akarod tegyél be valami sportrugót aztán majdlesz valami, persze le is vághatsz a mostani rugókból (na ezt azért tényleg ne tedd :D ). Szóval sokmindent lehet csinálni, hallhattál pro és kontra a te dolgod a döntés. :D

Link to comment
Megosztás:

Ha annyira akarod tegyél be valami sportrugót aztán majdlesz valami, persze le is vághatsz a mostani rugókból (na ezt azért tényleg ne tedd :huh: ). Szóval sokmindent lehet csinálni, hallhattál pro és kontra a te dolgod a döntés. :D

:lol:

és erről vélemény?

Opel Astra F,combi rugó:60146

Opel Astra F, caraván ültető rugó. Ültetés mértéke: 35mm körbe, gyártó : Merwede-Hollandia. Szállítás: 1-2 hét.

Ár: 32,900.- Ft

--------------------------------

Opel Astra F,combi ültető rugó:60158

Opel Astra F, caravánhoz ülető rugó szett. Elöl: 50mm ültetés-hátul: 30m ültetés. Merwede márkáju-Holand rugó.

Ár: 32,900.- Ft

ient hallottatok már, hogy elöl nagyobb háátul kisebb ??

Link to comment
Megosztás:

:huh:

és erről vélemény?

Opel Astra F,combi rugó:60146

Opel Astra F, caraván ültető rugó. Ültetés mértéke: 35mm körbe, gyártó : Merwede-Hollandia. Szállítás: 1-2 hét.

Ár: 32,900.- Ft

--------------------------------

Opel Astra F,combi ültető rugó:60158

Opel Astra F, caravánhoz ülető rugó szett. Elöl: 50mm ültetés-hátul: 30m ültetés. Merwede márkáju-Holand rugó.

Ár: 32,900.- Ft

ient hallottatok már, hogy elöl nagyobb háátul kisebb ??

Nem sok Caravan van ültetve a közelünkben.

István kocsijában Weitec márkájú van, szerintem elégedett vele.

50/30 hatására valószínűleg már nincs annyira fent a kocsi feneke.

Link to comment
Megosztás:

Nem sok Caravan van ültetve a közelünkben.

István kocsijában Weitec márkájú van, szerintem elégedett vele.

No a Weitec az kompletten rugó és gátló. árfekvésben úgysejteem 60 körül von.

Ennek, amit linkeltem az ára 33eft bár ezek csak rugók. Ez a gyártó ismert vki által ?

Link to comment
Megosztás:

tápi értem amit mondtál a fizikai része előttem van, csak én arra céloztam, ha annyira beton az auto, akkor kanyarban nem dől be, csak minimálisat, és ugy nem kerül feljebb a sulypont, én csak erre gondoltam.

és a másik, hogy hossz teng irányában tolódik, azt is értem, mindig kifelé, kanyarban, gyorsításkor hátra, ezért ül le a segge az orra meg az égnek, fékezéskor meg pont fordítva, tehát előre.

ezeket a mozgásokat nagyban csökkenti a kellően kemény futómű, én csak erre gondoltam.

Link to comment
Megosztás:

ient hallottatok már, hogy elöl nagyobb háátul kisebb ??

Nekem elöször 50/30mm ültetés volt....Ilyen lett:

HPIM063.jpg

ltets.jpg

Mikor megvettem akkor meg ilyen volt....A hátulján látszik hogy nem ült le,hanem inkább magasabb lett.Ezért is mondtam hogy csalódni fogsz mert elöfordulhat hogy magasabb lesz a kocsi hátulja,mivel az évek során elfáradt a gyári rugó....

vetel1.jpg

Külsőre nekem az ék alak ugyan bejön,de sajnos szinte vezethetettlen....Fékezéskor nagyon beszitál a hátulja,és kanyarba se nagyon lehetett vele gyorsan menni :huh:..Tehát ez inkább jól néz ki,de nem hasznos.

Ezért hátra bekerült egy sima 5 ajtós astra ültető rugója...Ezzel sikerült hátul elérni azt a magaságot mint elölt.Sajnos a caravanhoz nem nagyon van olyan rugó hátra amit ekkorát ültettne.....Ez most ilyen.

DSC01342.jpg

DSC01366.jpg

Itt látszik a különbség a gyári és a mostani állapot között :D :lol:

DSC00999-1.jpg

Ha mindenféleképpen olcsón meg akarod úszni akkor max 35mm rugókat vegyél,de még most is azt mondom hogy kemény gátló nélkül nem ültettnék.Nézd meg a kocsi eleje mennyire közel van a földhöz,úgy hogy nem váltóméretes gumi van rajta...Ezt sose merném vezetni gyári gátlókkal.Az rugó vásárlásnál arra is érdemes oda figyelni hogy melyik motor tipúshoz való....Mert ha nagyobb motorhoz és felszereltséghez,akkor még annyit se fog ültettni amennyit igérnek,mivel a rugó nagyobb súlyra lett kitalálva.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.