Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Ezt tényleg sok helyen hallani, de honnan ered vagy mi alapján mondják? :huh:

Mielőtt nagyon rágerjednétek a technikai részletekre a megoldás nagyon egyszerű: Igy a legolcsóbb!

Ezért mondják ezt, hogy ezzel megnyugtassák a lelkiismeretüket :D Az ültetés, meg a nagyfelni látszik, a dübörgős mélyáda meg az egyenes cső hallatszik a gátlót meg nem látja senki :lol:

Link to comment
Megosztás:

atol csökken, hogy a rugo rövidebb, közelebb van a kasznihoz a kerék, és felfelé már nem tud mozdulni annyit, itt arra gondolok, hogy pl kanyarban bedőléskor már nincs hely hova feljebb mennie...

de a gyári gátló amugy is elég puha, igy nemhiszem hogy jol teljesítene 40 el alacsonyabban.

Link to comment
Megosztás:

szerintem azzal lehet összefügésben, hogy ha 40 mmert ültetnek, akkor a kerekek mozgástere elvileg csökken, és kisebb uton tud csillapitani a gátló.

szerintem.

Még ha így is lenne, miért nem 6 centi vagy 8?

Szerintem úgy hülyeség ahogy van, berakott valaki egyszer egy ilyet egy kitudja milyen autóba aztán gurult neki tovább, és továbbadta hogy az még belefér. Persze lehet, hogy akár a korábbinál kisebb sebességnél leesik kanyarban az útról, vagy nő a fékútja, de ez olyan soktényezős adat hogy mérni nem is lehet, másrafogni meg annál inkább, úgyhogy jóaz. Amúgy biztos el lehet vele járni mert valószínű sokan járnak ilyen felállással, ahogyan rossz gumival, rossz fékkel, rossz világítással, stb....

Link to comment
Megosztás:

félreértés ne essék, én csak azt irtam, ami szerintem a gátló és rugó összefüggséből nekem értelemsnek tünt.

lehet tök nemjol gondolkoztam, de az tuti hogy a kerék mozgástere csökken...

az meg hogy egy ültetőrugóhoz ugyan az a puha gyári gátló dukálna szerintem is hülyeség.

én még ha megoldhatnám, a gyári rugókhoz is szívesen tennék valamivel keményebb gátlókat.

libeg elég rendesen.

Link to comment
Megosztás:

atol csökken, hogy a rugo rövidebb, közelebb van a kasznihoz a kerék, és felfelé már nem tud mozdulni annyit, itt arra gondolok, hogy pl kanyarban bedőléskor már nincs hely hova feljebb mennie...

de a gyári gátló amugy is elég puha, igy nemhiszem hogy jol teljesítene 40 el alacsonyabban.

Hogyne tudna mozogni?Pont kanyarban beleér a sárvédőbe és azt a vékony lemezt alakítgatja.....

Redinek van igaza:"megoldás nagyon egyszerű: Igy a legolcsóbb!"

Link to comment
Megosztás:

akkor félrenéztem bocsi, akor annyi az ültetés lényege, hogy alacsonyabb a kocsi és ugyan annyit tud rugózni?

Annyit nem tud rugózni,de mivel 4 centivel közelebb van a kerék a sárvédőhöz így elég könnyen bele tud érni.Persze keményebb a rugó de azért csodák nincsnek.Valamennyit kell hogy rugózzon különben nem lehetne használni.Még nekem is beleér nem váltóméretes gumival,pedig nekem szinte csak a szilent rugózik :huh:

Link to comment
Megosztás:

akkor félrenéztem bocsi, akor annyi az ültetés lényege, hogy alacsonyabb a kocsi és ugyan annyit tud rugózni?

Ültetésnek (átlag juzer esetén) optikai lényege van elsősorban, másodsorban jobb úttartást eredményez és sok ellenséget lehet vele szerezni mert mindenhol lassan mész és a sok gyökér a 0 %-os önerőre vett autóbol öklötrázva, habzó szájjal anyáznak az autóstársak :huh:

Link to comment
Megosztás:

Ültetésnek (átlag juzer esetén) optikai lényege van elsősorban, másodsorban jobb úttartást eredményez és sok ellenséget lehet vele szerezni mert mindenhol lassan mész és a sok gyökér a 0 %-os önerőre vett autóbol öklötrázva, habzó szájjal anyáznak az autóstársak :huh:

Számomra is csak optikai lényege van.....De én áldoztam gátlóra is.Az már csak jött vele hogy lényegesen jobb az úttartása is.Viszont Konival és kemény magas rugóval is el lehet szerintem érni ugyanezt.

Link to comment
Megosztás:

akkor félrenéztem bocsi, akor annyi az ültetés lényege, hogy alacsonyabb a kocsi és ugyan annyit tud rugózni?

Az hogy a kerék és a kasztni relatív távolsága mennyi, az a rugótól függ, az pedig hogy rugó hogyan "mozog", és ezzel együtt a relatív távolság hogyan változik az meg a rugótól és a lengéscsillapítótól is. (ha minden más adott)

A rugó lehet x centi magas úgy is hogy nagyon sokat enged mozogni, meg úgy is hogy betonkemény.

A lengéscsillapítónak meg van egy meghatározott mozgástartománya ahol dolgozni tud, meg egy olyan munkapontja ahol/ami körül azzal a karakterisztikával tud dolgozni amire azt tervezték.

Tehát a rugózás biztos nem lesz ugyanolyan ha kicseréled a rugót. Kevésbé rossz esetben csak nem az ideális helyzetben dolgozik a gátló, rosszabb esetben felüt a gátló, meg beleér minden mindenbe. Szerintem mindkét esetben, de az utóbbinál biztosan (jóval) előbb tönkre is fog menni.

...másodsorban jobb úttartást eredményez...

Valahol olvastam vagy csak valami ábrát láttam, hogy csak az ültetésből eredendő súlypontcsökkenéssel egészen minimális mértékben növelhető a kanyarsebesség.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.