Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Caravan mekkora ültetést bír el? 30mm?

Ha jól vettem ki a fentebb irtakból, akkor elég csak a rugókat szerválni. Az első lengéscsillapítók 80% fölött vannak, a hátsók 65%körül. Nos akkor milyeneket is lenne érdemes keresni? Mennyibe kerülnének ezek?

Link to comment
Megosztás:

csonkok alatt arra gondolsz, ami a legőkarra van csavarozva két anyával, és a másik vége pedig a stab rudhoz van rözitve ugye?

Egy M6-os menetes szár van rajta,az megy a lengőkarba bele,két gumi és fémalátéttel.

A stabrúd végére kell felhúzni,nyomni.

Nem egyszerű,ha bent van a gólyaláb a helyén,de ha müszerolajjal megkened a stabrúd végét és a szilent belsejét is,akkor ha jóerőben vagy feltudod rakni.Csak ne hagyd abba félúton a feltolást,mert akkor piszok nehéz megindítani újra felfelé.

Link to comment
Megosztás:

Egy M6-os menetes szár van rajta,az megy a lengőkarba bele,két gumi és fémalátéttel.

A stabrúd végére kell felhúzni,nyomni.

Nem egyszerű,ha bent van a gólyaláb a helyén,de ha müszerolajjal megkened a stabrúd végét és a szilent belsejét is,akkor ha jóerőben vagy feltudod rakni.Csak ne hagyd abba félúton a feltolást,mert akkor piszok nehéz megindítani újra felfelé.

Nekem azok a gumik, amik a lengőkar alsó felén a csavarja alatt vannak, azok keresztbe vannak repedve. Gondolom cserélni kéne... :huh:

Link to comment
Megosztás:

Egy M6-os menetes szár van rajta,az megy a lengőkarba bele,két gumi és fémalátéttel.

A stabrúd végére kell felhúzni,nyomni.

Nem egyszerű,ha bent van a gólyaláb a helyén,de ha müszerolajjal megkened a stabrúd végét és a szilent belsejét is,akkor ha jóerőben vagy feltudod rakni.Csak ne hagyd abba félúton a feltolást,mert akkor piszok nehéz megindítani újra felfelé.

erre gondoltam én is :huh:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Isuzu motoros Astrám úttartását szeretném kicsit jobbá tenni a futómű felújítása során a gátlók és a rugók cseréjével. (A gátló felújítását és mellé megfelelő ültető rugók beszerzését kerülném mivel már elég öregek a lengéscsillapítók.) A gépet nem szeretném jobban ültetni 40mm-nél, az utak, az autó kímélése és a vesém miatt... A fórumot olvasgatva egyértelműnek tűnik egy Koni állítható gátló / Eibach rugó párosítás, de az már sajnos meghaladja az e célra szánt összeget. Ezért néztem a Koni str.t szettjét (ár alapján még éppen beleférne), de sajnos Kárászyék honlapja alapján az én autómhoz nem jó. Néztem még a Lowtec szettjét - bevallom főleg az ára miatt -, de mivel nem találtam semmilyen véleményt róla így marad talonban. Ellenben jó véleményeket hallottam elég sok helyről az Apex megfelelő szettjéről, de ahhoz sem árat, sem forgalmazót nem találtam sajnos.

Ezért szeretném megkérdezni, hogy milyen rugó/gátló párost javasolnátok számomra? (Figyelembe véve azt, hogy az autó továbbra is napi használatban maradna.) A javaslatokat előre is köszönöm!

Másik ötlet, hogy vennék új gátlókat (pl vaterás Kayaba /bár ez nem tudom men nyire jó a nehéz blokk miatt, 1115kg a kocsim súlya/) és hozzá valamilyen ültetörugót. Erröl vélemények vagy javaslatok?

Link to comment
Megosztás:

Másik ötlet, hogy vennék új gátlókat (pl vaterás Kayaba /bár ez nem tudom men nyire jó a nehéz blokk miatt, 1115kg a kocsim súlya/) és hozzá valamilyen ültetörugót. Erröl vélemények vagy javaslatok?

Kárászyékat először mindíg hívd fel, ne csak az oldaluk alapján tájékozódj!

Link to comment
Megosztás:

Hy

Egy kis segítséget szeretnék kérni.Vissza akarom cserélni az ültetőrugókat az eredetire, csak most másik teleszkópok vannak benne, (ha minden igaz K&W sárga) és nemtudom hogy azt is vele együtt kell-e cserélni, vagy maradhat benne az? (a gyárik nincsenek meg)

Link to comment
Megosztás:

A zörgésről jut eszembe.:-)

A relatíve laza ékszíjtól lehetséges egyfajta csilingelős hang?

Már hallottam ezt más autókon is..

Sokszor idegesítő.

Nekünk a Caravannak is van egy ilyen hangja, és azt már kiderítettem, hogy a generátor csinálja, a hátulján van egy védőlemez, az okozza. Ha megfogom azt a lemezt, elhallgat. Lehet meg van lazulva valamelyik csavarja.

Link to comment
Megosztás:

Nekünk a Caravannak is van egy ilyen hangja, és azt már kiderítettem, hogy a generátor csinálja, a hátulján van egy védőlemez, az okozza. Ha megfogom azt a lemezt, elhallgat. Lehet meg van lazulva valamelyik csavarja.

Nem az ékszíj csikorgása az. Azt felismerem.

Ráadásul az ékszíj akkor is tud csúszni, ha nincs is hangja.

És a fordulatszámmérő is visszaesik nullára olyankor, ha jól tudom a generátorról megy

a vezérlés. Szóval ez a csilingelő hang alapjáraton jelentkezik leginkább.

Link to comment
Megosztás:

Mert nem jó így. :huh: Nem én ültettem le, így vettem. De lassan vissza szeretném rakni a hátsó spoilert, meg a küszöbspoilert, és amig ilyen alacsony addig nem igazán lehet mert sokhelyen leér, garázsba nem tudnék beállni, stb.

Vegyél gyárit, ezt a szettet meg add el. Persze berakhatod a rugókat emellé is, nem fog kiesni a kereke :lol: , de az úttartásod kitudja milyen lesz, nameg lehet tönkrevágod idő előtt a gátlókat is.

Link to comment
Megosztás:

Nem az ékszíj csikorgása az. Azt felismerem.

Ráadásul az ékszíj akkor is tud csúszni, ha nincs is hangja.

És a fordulatszámmérő is visszaesik nullára olyankor, ha jól tudom a generátorról megy

a vezérlés. Szóval ez a csilingelő hang alapjáraton jelentkezik leginkább.

Ööö én nem is azt írtam, sztem a generátor hátulján a védőlemez okozza :huh:

Link to comment
Megosztás:

Mert nem jó így. :lol: Nem én ültettem le, így vettem. De lassan vissza szeretném rakni a hátsó spoilert, meg a küszöbspoilert, és amig ilyen alacsony addig nem igazán lehet mert sokhelyen leér, garázsba nem tudnék beállni, stb.

Hülyén fog kinézni körbespoilerezve ha a kerék meg a kasztni közé befér egy 2 kilós kenyér élére állítva :huh:

Link to comment
Megosztás:

Hülyén fog kinézni körbespoilerezve ha a kerék meg a kasztni közé befér egy 2 kilós kenyér élére állítva :huh:

Na jó, de most 40/60-ra van leültetve, és nemrég vettem 1 pár küszöbspoilert, és azok még alacsonyabbak, ergo ha nem tenném vissza az eredeti rugókat akkor minden fekvőrendőrnél meg lennék lőve, meg a feljárón sem tudok beállni a garázsba :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na jó, de most 40/60-ra van leültetve, és nemrég vettem 1 pár küszöbspoilert, és azok még alacsonyabbak, ergo ha nem tenném vissza az eredeti rugókat akkor minden fekvőrendőrnél meg lennék lőve, meg a feljárón sem tudok beállni a garázsba :D

no risk, no fun :lol:

Fekvőrendőrökön át tudsz menni (kivéve azokata b@szott nagy betonkockákat amin a kollégám gyári Volvoja is leért a 12. kerületben)

Mennyire meredek az a garázsbeálló? Több mint 70 fokos? :huh:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.