Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

De elnézőek vagytok. :(

Szerintem ez nem szimpi, hanem a minimum, de nekem teljesen nyilvánvaló, hogy nincs egy logikusan felépített ellenőrzési folyamatuk.

Nekem a kevésbé rossz is rossz kategóriába tartozik, és nem a jóba.

és most mit csináljak? Menjek vissza és térdeltessem kukoricára vagy adjam neki vissza 3szor ostorral mint ludas matyi? :)

Tévedett, előfordul. Velem is. Emberek vagyunk. Egyébként meg nem egy szakszervíz vagy valami multivállalat által üzemeltetett szervízközpont, szal nem is várhatok el komoly logikai tervezést az autó javítására vonatkozóan. ;)

Link to comment
Megosztás:

és most mit csináljak? Menjek vissza és térdeltessem kukoricára vagy adjam neki vissza 3szor ostorral mint ludas matyi? ;)

Tévedett, előfordul. Velem is. Emberek vagyunk. Egyébként meg nem egy szakszervíz vagy valami multivállalat által üzemeltetett szervízközpont, szal nem is várhatok el komoly logikai tervezést az autó javítására vonatkozóan. :(

Nem arról van szó, hogy kukoricára kell térdepeltetni, hanem arról, amit Tápiószecső is világosan leírt: ez a normális, korrekt, becsületes eljárás. A legjobb szakember is hibázhat, de ilyenkor az a minimum, hogy elismeri a hibáját és elnézést kér. Éppen az a baj, hogy az ilyen ember valószínűleg azért "szimpatikus" nekünk, mert Magyarországon ritka, mint a fehér holló. Tehát képesek vagyunk mások hibáját is felértékelni az őszintesége miatt.

Sántít a hasonlatom, de ez nagyjából olyan, mint amikor kocsival a zebrához közelítek, és megállok, hogy átengedjem a lassan két perce átkelésre váró, "elsőbbséggel rendelkező" gyalogost. Miután előttem nem engedte át egy autós sem, holott mindegyiknek kötelessége lett volna megállni, a gyalogos lelép a járdáról, hálás tekintettel felém biccent, és még látom a remegő száját is, ahogy suttogja: köszönöm. Pedig semmi mást nem tettem, csak betartottam egy KRESZ-szabályt. Sajnos ilyenek vagyunk mi, magyarok, a mentalitásunkba nem az értékelvűség, hanem a viszonyítási képesség égett bele.

Link to comment
Megosztás:

Nem arról van szó, hogy kukoricára kell térdepeltetni, hanem arról, amit Tápiószecső is világosan leírt: ez a normális, korrekt, becsületes eljárás. A legjobb szakember is hibázhat, de ilyenkor az a minimum, hogy elismeri a hibáját és elnézést kér. Éppen az a baj, hogy az ilyen ember valószínűleg azért "szimpatikus" nekünk, mert Magyarországon ritka, mint a fehér holló. Tehát képesek vagyunk mások hibáját is felértékelni az őszintesége miatt.

Sántít a hasonlatom, de ez nagyjából olyan, mint amikor kocsival a zebrához közelítek, és megállok, hogy átengedjem a lassan két perce átkelésre váró, "elsőbbséggel rendelkező" gyalogost. Miután előttem nem engedte át egy autós sem, holott mindegyiknek kötelessége lett volna megállni, a gyalogos lelép a járdáról, hálás tekintettel felém biccent, és még látom a remegő száját is, ahogy suttogja: köszönöm. Pedig semmi mást nem tettem, csak betartottam egy KRESZ-szabályt. Sajnos ilyenek vagyunk mi, magyarok, a mentalitásunkba nem az értékelvűség, hanem a viszonyítási képesség égett bele.

Nah így már kapisgálom hogy mire gondolhatott Tápi. Akkor viszont nem szóltam. :(

Link to comment
Megosztás:

és most mit csináljak? Menjek vissza és térdeltessem kukoricára vagy adjam neki vissza 3szor ostorral mint ludas matyi? :)

Tévedett, előfordul. Velem is. Emberek vagyunk. Egyébként meg nem egy szakszervíz vagy valami multivállalat által üzemeltetett szervízközpont, szal nem is várhatok el komoly logikai tervezést az autó javítására vonatkozóan. ;)

Nem mondtam hogy tenned kellene valamit, mert sajnos nem igazán lehet. De csak azért nevetsz jóízűen, mert nem lett belőle bajod (vagy másnak). Mivan ha nem állsz meg a zebra előtt miközben egy fél óvoda megy át, mert pupmálod a levegőt a fékedben? Ez az emberek vagyunk tévedünk meg baromság. Bizonyos munkakörökben meg lehet engedni, máshol meg nem. Nem tudom szoktál-e híreket nézni, nemrégiben volt egy 5 éves kisfiúról szó, aki mandulaműtét után meghalt pár nappal. Ha jól rémlik orvosi műhiba volt. Gondolom, ha a te gyereked lett volna, akkor is azt mondod tévedett emberi dolog, ugye? :( Bár látszólag távol áll a két dolog egymástól, de a nem megfelelő autószereléssel is lehet emberi életeket veszélyezetni.

Aki felelősségteljes pozícióban akar dolgozni az végezze felelősségteljesen a munkáját, ha meg nem képes rá akkor keressen más munkát. (és ez teljesen független attól mit vársz te vagy más ügyfél, mert neked nem kell átlátni a részleteket, hiszen nem ez a szakmád)

Sarkítok egy kicsit elismerem, de azért közel sem lehetetlen elképzelni amiket leírtam. És bizony addig nem is fog érdemben változni a helyzet, amíg az emberek elintézik ezzel az emberi tévedés dumával.

Link to comment
Megosztás:

Nem mondtam hogy tenned kellene valamit, mert sajnos nem igazán lehet. De csak azért nevetsz jóízűen, mert nem lett belőle bajod (vagy másnak). Mivan ha nem állsz meg a zebra előtt miközben egy fél óvoda megy át, mert pupmálod a levegőt a fékedben? Ez az emberek vagyunk tévedünk meg baromság. Bizonyos munkakörökben meg lehet engedni, máshol meg nem. Nem tudom szoktál-e híreket nézni, nemrégiben volt egy 5 éves kisfiúról szó, aki mandulaműtét után meghalt pár nappal. Ha jól rémlik orvosi műhiba volt. Gondolom, ha a te gyereked lett volna, akkor is azt mondod tévedett emberi dolog, ugye? :( Bár látszólag távol áll a két dolog egymástól, de a nem megfelelő autószereléssel is lehet emberi életeket veszélyezetni.

Aki felelősségteljes pozícióban akar dolgozni az végezze felelősségteljesen a munkáját, ha meg nem képes rá akkor keressen más munkát. (és ez teljesen független attól mit vársz te vagy más ügyfél, mert neked nem kell átlátni a részleteket, hiszen nem ez a szakmád)

Sarkítok egy kicsit elismerem, de azért közel sem lehetetlen elképzelni amiket leírtam. És bizony addig nem is fog érdemben változni a helyzet, amíg az emberek elintézik ezzel az emberi tévedés dumával.

Ha jól megnézted utaltam is erre a commentemben:

"Bár ha egy árokparton fejenállva vártam volna a mentőket hogy újraélesszenek, akkor nem jelentett volna semmit a becsületesen bevallás."

Csak én mindent ilyen viccesen tálalok és fogok fel. Persze hogy sok múlhat azon hogy működik-e a fék vagy nem. Ez egyértelmű. De ezesetben hála istennek baj nem történt és végülis ez a lényeg. ;)

Link to comment
Megosztás:

Ha jól megnézted utaltam is erre a commentemben:

"Bár ha egy árokparton fejenállva vártam volna a mentőket hogy újraélesszenek, akkor nem jelentett volna semmit a becsületesen bevallás."

Csak én mindent ilyen viccesen tálalok és fogok fel. Persze hogy sok múlhat azon hogy működik-e a fék vagy nem. Ez egyértelmű. De ezesetben hála istennek baj nem történt és végülis ez a lényeg. ;)

Láttam. Nem tudom, lehet te csinálod jól, de én nem tudom magam nem felidegesíteni, azon ha valaki félmunkát végez és elkéri érte a teljes árat, főleg ha még egyéb következményei is lehetnek a dolognak. Ráadásul még majd én menjek utána megint, hogy befejezhesse a munkát. :(

Link to comment
Megosztás:

Nem kell már ennyire "halálosan" hozzáállni a dologhoz...

Abban egyetértek, hogy ez nem a jó, hanem a kevésbé rossz.

De a legjobb szerelő is hibázik, csak némelyik még félre is magyarázza.

Nagy dolog amúgy sem lehetett volna belőle, mert ha olyan kicsi a szint,

akkor már a műhelytől elfele jövet érzehetően pumpálni kellett volna,

illetve folyamatosan világított volna a lámpa.

Link to comment
Megosztás:

Relmélem jó helyre írom.

Azt szeretném kérdezni hogy kilátott már Raceland lengéscsillapított meg rugót F astrához, mert én vettem egyet kb 1 hónapja az autóban még nincsen de ugy érzem "átb.....k" vele mert nincs rajta semmi márka jelzés és ami papirt is adtak hozzá.... lehet hülye voltam :( de szeretném magam megerősítani hogy igazam van-e.

Ha kell tudok felrakni képet róla.

thx!

Link to comment
Megosztás:

Relmélem jó helyre írom.

Azt szeretném kérdezni hogy kilátott már Raceland lengéscsillapított meg rugót F astrához, mert én vettem egyet kb 1 hónapja az autóban még nincsen de ugy érzem "átb.....k" vele mert nincs rajta semmi márka jelzés és ami papirt is adtak hozzá.... lehet hülye voltam :( de szeretném magam megerősítani hogy igazam van-e.

Ha kell tudok felrakni képet róla.

thx!

Anno Speed F Astrájában volt hasonló technika.Neki maga a futómű bejött, mert beton volt vele az autó.Amúgy, hogy nincs rajta márkajelzés nos......

Link to comment
Megosztás:

Csináltam képeket, nem a legjobb minőség mert csak telefonnal tudtam fényképezni.

http://kepfeltoltes.hu/071215/SP0287_www.k...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/071215/SP0298_www.k...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/071215/SP0300_www.k...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/071215/SP0301_www.k...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/071215/SP0302_www.k...ltoltes.hu_.jpg

Az rugókon ez a szám van:

első rugó pár: 100 471 17/07

hátsó rugó pár: 100 472 16/07

A lengéscsillapítokon meg ez a szám:

első: H61920 07 02 06

hátsó: H61258 07 02 07

és a festés sem valami nagy szám rajta :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Isuzu motoros Astrám úttartását szeretném kicsit jobbá tenni a futómű felújítása során a gátlók és a rugók cseréjével. (A gátló felújítását és mellé megfelelő ültető rugók beszerzését kerülném mivel már elég öregek a lengéscsillapítók.) A gépet nem szeretném jobban ültetni 40mm-nél, az utak, az autó kímélése és a vesém miatt... A fórumot olvasgatva egyértelműnek tűnik egy Koni állítható gátló / Eibach rugó párosítás, de az már sajnos meghaladja az e célra szánt összeget. Ezért néztem a Koni str.t szettjét (ár alapján még éppen beleférne), de sajnos Kárászyék honlapja alapján az én autómhoz nem jó. Néztem még a Lowtec szettjét - bevallom főleg az ára miatt -, de mivel nem találtam semmilyen véleményt róla így marad talonban. Ellenben jó véleményeket hallottam elég sok helyről az Apex megfelelő szettjéről, de ahhoz sem árat, sem forgalmazót nem találtam sajnos.

Ezért szeretném megkérdezni, hogy milyen rugó/gátló párost javasolnátok számomra? (Figyelembe véve azt, hogy az autó továbbra is napi használatban maradna.) A javaslatokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Hali.

JOhnny.

Milyen lett a futómü a GSI rugokkal?

Meghagytad a gyári lengéscsillapitókat, vagy rövidebbeket tettél be?

Igy mennyivel lett alacsonyabb?

30mm?

Egyenlőre az elsők lettek kicserélve.

A különbség számomra óriási.Nem ült le nagyon,ami nekem fontos a mélygarázs miatt.Kb 10-20mm.

Gátlók is cserélve lettek,normál méretű LIP gázos lett.A Sachs most piszok drága,darabja 17E!A LIP-re is van 2év gari.

Amint kész a festésem,cserélem a hátsókat is,gátlóstól,mindenestől!

Link to comment
Megosztás:

Egyenlőre az elsők lettek kicserélve.

A különbség számomra óriási.Nem ült le nagyon,ami nekem fontos a mélygarázs miatt.Kb 10-20mm.

Gátlók is cserélve lettek,normál méretű LIP gázos lett.A Sachs most piszok drága,darabja 17E!A LIP-re is van 2év gari.

Amint kész a festésem,cserélem a hátsókat is,gátlóstól,mindenestől!

Hali.

Köszi a választ.

Én is ilyen cserén goldolkodom, 4GSI rugó, nekem most lett kicserélve az elsö kettö Monroe Reflex :(

A hátsók tavaszal lesznek. Akkor a normál méretü lengéscsillapito megfelel ezekhez a rugokhoz.

Én sem szeretném nagyon ültetni, ezért gondoltam a GSI rugókra.

És gondolom ezekkel a rugokkal sokkal stabilabb lesz.

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Köszi a választ.

Én is ilyen cserén goldolkodom, 4GSI rugó, nekem most lett kicserélve az elsö kettö Monroe Reflex :(

A hátsók tavaszal lesznek. Akkor a normál méretü lengéscsillapito megfelel ezekhez a rugokhoz.

Én sem szeretném nagyon ültetni, ezért gondoltam a GSI rugókra.

És gondolom ezekkel a rugokkal sokkal stabilabb lesz.

Egy valamire figyelj!

Próbálj meg C20NE GSi-ből rugót szerezni!Klímás GSi-jé nem jó,magas lesz az eleje!

Mondjuk nekem nem gáz,mert a blokk(17DR) elég nehéz!

Link to comment
Megosztás:

Próbálj meg C20NE GSi-ből rugót szerezni!Klímás GSi-jé nem jó,magas lesz az eleje!

Lehet, hogy egyszerűbb lenne 20-30mm-es ültetőrugót venni mint elkezdeni vadászni mindenféle bontókban rugót keresni ;)

Az én gyári (ha gyári volt :() régi rugóimmal uhuhuék astrája magasabban volt mint a sajátjával......gyorsan ki is vette és rendelt ültetőrugót :)

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy egyszerűbb lenne 20-30mm-es ültetőrugót venni mint elkezdeni vadászni mindenféle bontókban rugót keresni :)

Az én gyári (ha gyári volt :() régi rugóimmal uhuhuék astrája magasabban volt mint a sajátjával......gyorsan ki is vette és rendelt ültetőrugót :(

téényleg ;)

ezt már el is felejtettem ;)

én 40 mm es rugót tettem bele az asztra F be gyári gátlókkal. alacsonyan volt, volt uttartás, meg maradt komfortérzet is...

ugy jártam majdnem 2 évig vele...

asszem abban az időben 25 körül volt az FK cucc...

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy egyszerűbb lenne 20-30mm-es ültetőrugót venni mint elkezdeni vadászni mindenféle bontókban rugót keresni ;)

Az én gyári (ha gyári volt :() régi rugóimmal uhuhuék astrája magasabban volt mint a sajátjával......gyorsan ki is vette és rendelt ültetőrugót :)

Nálam a 20-30mm-es ültetés is ki van zárva a mélygarázs miatt.

Udi gépében GSi rugók vannak,én az alapján döntöttem,mentem vele jópárszor már.

Nekem elég,amit ezek a rugók adnak,10E volt a 4db Rattesid kollegától.(Ezúton is köszi Dini :( )

No meg van bent elöl egy calibra stabrúd,ami szintén dob rajta.

Mondjuk nekem nem lett tőle magasabb,azért a 17DR mocinak van súlya,nem egy C14NZ.

A különbség engem meggyőzött. ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.