Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Help !

Menet közben (föleg nagyobb sebességnél) búgó hangot lehet hallani hátulról :)

Nincs ötlet,hogy honnét szerezhetnék hátsó kerékcsapágyat?

Csergőben 25000Ft-ért van tengelycsonk+csapágy. (Nekem a csonk nem kell csak maga a csapágy ami sztem nem több 6-8000Ft-nál) :)

Link to comment
Megosztás:

Help !

Menet közben (föleg nagyobb sebességnél) búgó hangot lehet hallani hátulról :)

Nincs ötlet,hogy honnét szerezhetnék hátsó kerékcsapágyat?

Csergőben 25000Ft-ért van tengelycsonk+csapágy. (Nekem a csonk nem kell csak maga a csapágy ami sztem nem több 6-8000Ft-nál) :D

www.partsnet.hu

próbáltad már :?:

...ha ott nincs, www.bardiauto.hu

alkatrészáruház :)

Link to comment
Megosztás:

Help !

Menet közben (föleg nagyobb sebességnél) búgó hangot lehet hallani hátulról :)

Nincs ötlet,hogy honnét szerezhetnék hátsó kerékcsapágyat?

Csergőben 25000Ft-ért van tengelycsonk+csapágy. (Nekem a csonk nem kell csak maga a csapágy ami sztem nem több 6-8000Ft-nál) :)

Ha tudod nélkülözni pár napot, akkor sok pénzt megspórolhatsz....szedd szét és vidd be egy csapágyboltba a caspágyat, aztán ennyi - és tuti nem kerűl 8 papírba még SKF-ben vagy NSK márkában sem! :idea: :idea:

Link to comment
Megosztás:

Ha tudod nélkülözni pár napot, akkor sok pénzt megspórolhatsz....szedd szét és vidd be egy csapágyboltba a caspágyat, aztán ennyi - és tuti nem kerűl 8 papírba még SKF-ben vagy NSK márkában sem! :idea: :idea:

És az jó lesz?

A kocsiba nem kell valamivel különlegesebb?

lámer vagyok hozzá nagyon

Link to comment
Megosztás:

És az jó lesz?

A kocsiba nem kell valamivel különlegesebb?

lámer vagyok hozzá nagyon

Nem, nem kell (a palástján max fel van tüntetve, hogy C3-as vagy milyen hézagúnak kell lennie amellett, hogy milyen a mérete)...a csapágyra rá van írva minden! De ha gondolod próbáld ki vegyél "gyárit" és csodálkozz amikor kibontod, hogy pl SKF és persze rajta a szám, amivel Te is megrendelhetted volna legalább harmad olyan áron! :wink:

De ezt szerintem uhuhu is megerősítheti!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Rég írtam ezen az oladlon , de talán közzéteszem a tapasztalataimat.

Az álltalatok jól ismert Koni gátlókat én is csak ajánlani tudom!

Ezenkívül a Bilstein gátlók amik még szóba jöhetnek , de ezek árai még magasabbak!

Rugók : Az Einbach és stb rugók max utcára alkalmasak ,de oda is eléggé feltételesen , ugyanis valóban ültetnek ,de ha jól megfigyelitek nem igazán keményítik a futóművet! A keménység amit éruel az a rugócsavarok sűrítetsége miatt egy "áll" keménység és ezt sajnos egy kemény terhelésváltáskor meg is mutatja a kocsi.

A leg megfelelőbbek a "kis rugók" Ezt Dömsödön Katona Gabinál lehet beszerezni , aki simán elmondja azt is , hogy milyen keménységüt ajánlana rugóból és segédrugóból is!

Keményítéssal is foglalkozik , magyarul a gyári patronokat olyanra készíti amilyenre csak szeretnétek! És bírja! Én egy évig versenyeztem ilyen gátlókkal és nagyon jók voltak!

Gátló keménység : aszfaltra mi mindíg a Koni leg keményebb fokozatát használtuk (elöl) , hátul mindíg hagytunk egy kis mozgást , mert különben elpattog a segge a kocsinak kanyarban. Ha túl leengeded az elejét és nem progresszív kisrugós a futóműved akkor is pattogni fog! Ez is nagyon veszélyes! Szintén terhelés váltáskor egy hirtelenebb mozdulatra már forogsz is!

Tehát amit én javasolhatok az egy 80-90%-os keménységü Koni garnitúra előre vagy Katona féle utcai kemény gátló + kisrugós megoldás.

Hátulra találtam nagyon kicsi rugókat , márkáját nem tudom ,de nagyon sokat ültet , ez sem jött be nagyon , mert kb 1-2 cm nem árt ha van a kocsi orra és segge között ! Természetessen a hátulja legyen magasabban , mert különben adtunk a xarnak egy pofont.

Tehát a kb 40-es ültetést én is javaslom de attol alacsonyabra ne ! Inkább a rugó keménységére és gátló keménységére kell áldozni!

Most hirtelen több nem jut eszembe...:)

Csak ennyi amit elmondanék:)

Üdv!

Opelka Rallye Team

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

no nekem meg ugy alakult hogy feltétlenül gátlot kell cserélnem

és ha cserélek akkor már inkabb sárga Koni-t veszet ami felülröl alithato

a lényeg ami történt ma

hatalmas kattanas hatulrol tolatasnal

aztan elindulásnál is

meg érkezek

fel tolatok a parkolo helyre ugyszint hatalmas kattanas hatulrol

és olyan furan billent egyet a kocsi

na mondon qrva jo mi tört el :)

kiszalok hat a kocsi baloldala vagy 5centivel lejebb van hatul

kerék le

rugót rangatom a helyén van sérülés nem latszik

rugotanyér is egybe van ugy nézki

ezek szerint marad a gatlo

és hogy a szara kikopott és az kopog nekem és kitamasztja magat

és mikor vissza ugrik akkor kattan 1et

ezek utan nem is merek tippelni milyen gatlo lehet elöl :)

mos haza jöttem a kocsi ránézésre jol állt

egyéb alkatrész elromolhat e hatso hid és környékén amitöl lehet ez a kattanas és hogy lejjebb ül a kocsi ?

Udv

SOnique :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem meg a bal eleje koppant a kocsinak, kiderült, hogy a lengéscsillapító csere után nem lett a lengescsillapito jól meghuzva lelazult a csavar ... de mire rájöttünk :) Golyalab ki,rugo le, mindent atneztunk mire legutoljara kiderult mi lazult le :D

neked szerncséd volt

mert ugye nekem hiába lazult le a hatso lengéscsillapito attol

az auto nem fog le ulni :)

egyébként minen a helyén van

Link to comment
Megosztás:

Sonique hátsó gátlói már kicserélődtek...Sárga Konira az elsők még a csomiban várják a beépítést... :wink:

Sajna csak egy garnitúra volt, úgyhogy nekem nem jutott....

Januárban jön a kövi szállítmány... :wink:

Üdv.: Atommanó

irigykedsz mi :)

127ezer lett volna a garnitura a kárászynál.

de mondam hogy ha tud mondani nekem 1jó árat akkor elhozom

az összeg amit mondott 100e ft volt

asszem ez igy korrekt

egyébként 34520 lett volna az elsö db-ja

a hatso pedig 29158/db

Anti egyböl mondta akkor 2 garniturat viszünk :D

de nem volt annyi, bár hogy az asszonynak hogy adta volna be azt még ö sem tudta :)

Link to comment
Megosztás:

Arra azért figyelj, hogy az ilyen beállítások igencsak megviselik a

kasznit, a toronymerevítő ilyenkor már csak jelképes cédelmet tud

nyújtani...

Meg ha sokkal keményebbre van állítva a gátló a rugó keménységénél,

akkor az összes terhelés a gátlóra kerül, és hamar tönkremegy.

Mi is anno Rolival Pécsen sokat küzdöttünk, hogy a rugóhoz belőjük

a gátlót, mert így nem kőkemény, viszont nagyon jó a tartása. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.