Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
A lengéscsillapítót még nem tudom,meg kell nézni.

A féktárcsák elég kopottak határon vannak.

A gumik újjak.

Viszont ahol a kormány tolórúdja a kormányműre van rögzítve,(két csavar)

tudon mozgatni fel le fél centit.

Az autóba 68e km van.

Esetleg megnézheted itt , aránylag jó áraik vannak, már ami a fék cuccokat illeti, a többit nemtudom. Ha beírod a gugliba az eladó nevét, megtalálod a céget.

Elküldve

nekem is ugyan ez a bajom, csak neekm nem durvaa dolog.

nekem nem log semmit, és csak 140nél remeg egy 150ig és annyi, holnaptol gyakszi beindul ujra, és ha lehet beviszem egy futómű állításra legalábbis remélem:)

üdv

Elküldve

A kormányrázás visszatérő "betegség" az én gépemen,és úgy látszik,nem vagyok egyedül a problémával.Cseréltem már mindent,aminek köze lehet a dologhoz(centírozgatás ,gumicsere és társain kívül természetesen):

-toronycsapágyak

-kerékcsapágyak(gyárira)

-lengéscsillapítók

-kormányösszekötők

-féktárcsa és betét

-stab.rúd szilentek

-lengőkar szilentek

-talpasok

Ezek közül a talpascsere segített a legtöbbet,új talpasokkal a rázás alig észrevehetővé vált(120-140 között).Ez kb. másfél éve volt.Most már megint kezdi,(egyre jobban ráz)újra talpast kell cserélnem,ezúttal a legjobbat fogom megvenni,amit legutóbb beleraktunk,nem volt valami csúcsminőségű. Remélem,segítettem valamit.... :rolleyes:A többszöri futómű állítást kihagytam bocsi...

Elküldve
nem márkára értette Gabi, hanem állapotra

Jahhh...Értem.Volt már rajta kopott Hankook,téliben Matador és Fulda,most kb 20 ezret futott Fulda garnitúra van fenn,még teljesen jók,a koreait kivéve mindet újan vettem.A különbség csak annyi volt,hogy télivel jobban rázott.

Elküldve
nem márkára értette Gabi, hanem állapotra

Nem csak állapotra lehet rossz egy gumi.

Egy gumis haverom vadi új guikat nem tudott kicentírozni rendesen. Kicseréltette, de az újakkal sem boldogult. Átváltott egy másik márkára és minden megoldódott.

Elküldve

Én nem győzöm eleget mondani:

Téli, nyári gumiváltáskor, centírozás + futóműállítás.

Ilyenkor átnézetem az egész futóművet, és nem jönnek elő ilyen problémák.

Megéri kiadni 4-5000-t ezért mint utána 10 ezreket a javításokra, új gumira stb...

Elküldve

Centírozgatással kezdtem,talán írtam is.Voltam 5 helyen.Megkerestem a város legprofibb gumisát a legdrágább centírozógéppel.NEM centírozási probléma ez.Futóműállítás dettó.Megjegyezném,azokon a sz@rrá tört autókon,amiket a karosszériás haverom huzatgat és több darabból összeheggeszt,még ott sem találkozott ezzel.. :unsure:

Elküldve
Én nem győzöm eleget mondani:

Téli, nyári gumiváltáskor, centírozás + futóműállítás.

Ilyenkor átnézetem az egész futóművet, és nem jönnek elő ilyen problémák.

Megéri kiadni 4-5000-t ezért mint utána 10 ezreket a javításokra, új gumira stb...

Részben igazad van, mármint hogy úgy lenne tökéletes, de szerintem sokan cseréltünk már télinyári szettet úgy, hogy nem állítottunk futóművet, és mégsem lett belőle gond. Hibakeresésnél érdemes lehet bevenni a vizsgálatok sorába, de én amúgy nem tartom feltélen szükségesnek.

Elküldve
Részben igazad van, mármint hogy úgy lenne tökéletes, de szerintem sokan cseréltünk már télinyári szettet úgy, hogy nem állítottunk futóművet, és mégsem lett belőle gond. Hibakeresésnél érdemes lehet bevenni a vizsgálatok sorába, de én amúgy nem tartom feltélen szükségesnek.

Max arra jó még,hogy nem rohadnak be a csavarok az állítgatás miatt! :unsure:

Elküldve
Max arra jó még,hogy nem rohadnak be a csavarok az állítgatás miatt! :unsure:

Ez ismerős, mikor a Caravant elvittük futóműbeállításra, lánghegesztővel kellett kimelegíteni az állítócsavart, anélkül meg se mozdult. Én akkor arra gondoltam, kéne oda keresni valami gumiharangot, pl. a motorkerékpárok első telóin levőket kellene megpróbálni ráhúzni, aztán a két végén bilinccsel rögzíteni.

Elküldve
4- 5000 abbol a futómű állítás se jön már ki, de igy tényleg olcsobb lenne

csakhát.....

Ahol én csináltatom, ha állítani is kell akkor 3500, (anélkül 2500), a centír meg 2000.

Az állítás szükségességével meg nem akarok vitázni, egyszerűen kell.

Szerintem amit használnak az kopik, (gumi), plusz a kátyúk, ebből jön, hogy nem kopik egyenletesen a gumi. Ezért aztán a centírozás úgy gondolom elengedhetetlen. A rossz összetartás miatt is dobtam már el szinte új gumikat. Részemről mindig centír + állítás. Másnak ha sok pénze van új cuccokra az ne tegye. Szerintem.

Ha ezektől nem javul a géped (powerup) akkor én is értetlenül állok a probléma előtt.

Elküldve
Az állítás szükségességével meg nem akarok vitázni, egyszerűen kell.

Szerintem amit használnak az kopik, (gumi), plusz a kátyúk, ebből jön, hogy nem kopik egyenletesen a gumi. Ezért aztán a centírozás úgy gondolom elengedhetetlen. A rossz összetartás miatt is dobtam már el szinte új gumikat. Részemről mindig centír + állítás. Másnak ha sok pénze van új cuccokra az ne tegye. Szerintem.

De ha felteszem a nyárit vagy a télit és jól fut nem húz nem ráz (ha nincsenek feltekerve a konik :unsure:) nem remeg, akkor minek költsem feleslegesen a pénzem és az időm? Amikor jön a hiba, akkor meg megcsináltatom. Az egyenletességet meg valamihez viszonyítani kell. Tökéletes körhöz viszonyítva nyilvánvalóan nem egyenletes, de egy egészséges határon belül lehet az. (az enyém legalábbis ilyen)

Elküldve
De ha felteszem a nyárit vagy a télit és jól fut nem húz nem ráz (ha nincsenek feltekerve a konik :unsure: ) nem remeg, akkor minek költsem feleslegesen a pénzem és az időm?

Én ezért írtam, hogy szerintem.

Én ettől parásabb vagyok. (minden lehet sz@r a kocsin, de a kormány, és a futómű legyen oké)

Elküldve

őő egy kérdés

ha felnivel együtt áll a gariban a téli szett akkor is érdemes átcentirozni?

kopás miatt netán?

mert másképp nem látom értelmét

Elküldve
őő egy kérdés

ha felnivel együtt áll a gariban a téli szett akkor is érdemes átcentirozni?

kopás miatt netán?

mert másképp nem látom értelmét

Állásában 'elnyomódhat' erre-arra a gumi. Én már csináltam azt, hogy feltettük gépre ahogy van és ha nem muttatott zavaró dolgot, akkor maradt.

Ha macerás a feltétel, próba, leszedés, gumihoz menés, akkor inkább centíroztasd. Rosszabb biztos nem lesz.

Én ezért írtam, hogy szerintem.

Én ettől parásabb vagyok. (minden lehet sz@r a kocsin, de a kormány, és a futómű legyen oké)

Ok. Jobb félni, mint megijedni. :unsure:

Elküldve
...

ha felnivel együtt áll a gariban a téli szett akkor is érdemes átcentirozni?

kopás miatt netán?..

Ha fektetve van akkor nagyon nem nyomódhat el. Ha pedig függesztve akkor semennyire.

De én nem ezért centíroztatom hanem, mert:

- az új gumit is centírozzák, ha felteszik (ritka amelyik nem üt)

- (télit) kb:9 mm profilmélységgel adják el az újat, ez kb: 3mm-ig kophat

- ha összeadjuk akkor ez 12 mm

- nem hiszem, hogy mindenütt egyenletesen kopik (ütni fog)

- kátyúba mégy, padkázol,(ezek miatt viszem a futóműveshez is) kapartatsz, stb...ki-ki harap a gyumiból egy darabot (megint nem egyenletes a kopás->ütni fog)

Tudom ezek nem nagy veszteségek, de ha eszébe jut az embernek, hogy 5 grammos súlyt is feltesznek akkor már érdemes ezen elgondolkodni.

Nekem még soha nem volt olyan, hogy a 4 gumiból legalább egyet ne kellett volna újrasúlyozni. És én csak 5-6000km-t megyek a gumikkal szezononként.

De ezt nem kell betartani, mindenki döntse el mi a jobb neki.

Elküldve
Ha fektetve van akkor nagyon nem nyomódhat el. Ha pedig függesztve akkor semennyire.

...

Tényleg nem vitatkozni akarok, de ha mint írtad nem nyomódhat el és mikor leveszi a user tavasszal és jó, akkor mitől lenne rossz ősszel?

Jó esetben tényleg nem fog elnyomódni, de szerintem aki fekve tárolja az leginkább egymásra rakja. (helyhiány miatt) Ha az alsóból elszökik egy kis nyomás, akkor a felsők súlya elég lesz a deformációra a pár hónap alatt.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.