Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

köszi a korrekt és pontos válaszokat:)

akkor futómű letudva hátul, mert meg volt a teszt is 700km es nyaralás és visszajött a kormányközép a gumin nem látni picit se hogy félrekopna, még annyit se hogy sötétebb lenne a színe semmi szoval jó:)

most jöhet a kaszni:S de az még nem most lesz

Elküldve

Megvolt a fékcsere. Nem voltak túlságosan kopva a dolgok, azzal együtt hogy nem újonnan lettek bepakolva és már az is rég volt. Összevetve azzal, hogy néhanapján még fékezni is szoktam. B) Úgyhogy én már nem akarok többet féket cserélni az elkövetkezendő 5-10 évben. :) Viszont...

Szemmel láthatóan nem egyenlő mértékben koptak. Például a bal első tárcsa és betét is mm-ekkel rosszabb volt mint a jobboldali.

Mi lehet az oka? Levegős fékrendszer, mechanikai szorulás, egyéb? Bár abban sem vagyok teljesen biztos, hogy mikor felkerültek egyformák voltak.

Most meg ha bekoptak úgyis megméretem. Esetleg tud valaki valami jó helyet?

Amúgy mégcsak pár kilométert mentem, még kicsit nehézkesnek tűnik.

Elküldve

Kell menni vele 500-1000km-t, hogy bekopjon rendesen.

Mi került bele?

Bárhol ahol van fékpad, be tudják mérni, melyik oldal mekkorát fog.

Pl ahol Bazs dolgozott a norautónál az M5 kivezetőnél...

Elküldve
Kell menni vele 500-1000km-t, hogy bekopjon rendesen.

Mi került bele?

Bárhol ahol van fékpad, be tudják mérni, melyik oldal mekkorát fog.

Pl ahol Bazs dolgozott a norautónál az M5 kivezetőnél...

Nemfigyelsz. :) Az előző oldalon: "Elöl-hátul Ferodo Premier tárcsák és betétek."

A tárcsa papírján 2-300km van. Én rászánok egy tank benzin, addig majd megpróbálok finoman bánni vele.

Elküldve
Nemfigyelsz. :) Az előző oldalon: "Elöl-hátul Ferodo Premier tárcsák és betétek."

A tárcsa papírján 2-300km van. Én rászánok egy tank benzin, addig majd megpróbálok finoman bánni vele.

A külömböző mértékű kopásnak oka lehet a beragadt fékmunkahenger.

Elküldve
....Pl ahol Bazs dolgozott a norautónál az M5 kivezetőnél....

Krisztián nem feltétlenül ezt a helyet említette volna "jó helyként", főleg miután az olajcserét követően max fölé töltötték az olajat a mocijába.

Elküldve
Krisztián nem feltétlenül ezt a helyet említette volna "jó helyként", főleg miután az olajcserét követően max fölé töltötték az olajat a mocijába.

Csak mondtam egy ötletet... a fékpados mérést elég nehéz elrontani :)

Gyuláéknál van fékpad? Mert akkor az lenne a köv ötletem a környéken B)

Elküldve

Toronycsapágyak voltak cserélve az autón. Kell ezután futóműállítás?

Más: nem áll pont középen a kormány... pár fok az eltérés... hogyan lehetne ezt korigálni? Pl. az jó, ha egy pár izmosabb haverrel arrébb tesszük a kocsi farát? Nem zavarja ez meg pl. az ABS-t, légzsákot, mittudoménmit?

Elküldve
Más: nem áll pont középen a kormány... pár fok az eltérés... hogyan lehetne ezt korigálni? Pl. az jó, ha egy pár izmosabb haverrel arrébb tesszük a kocsi farát? Nem zavarja ez meg pl. az ABS-t, légzsákot, mittudoménmit?

:)

Mármint gondolom úgyérted hogy a korménykerék nem áll középen... Mert azt vagy a futóműállításnál lehet korrigálni, vagy pedig ha leveszed a kormánykereket és pár fokkal arrébb visszarkod, de ezzel én a helyedben a légzsák miatt vigyáznék... Ebből az "arrébb tesszük a kocsi farát" dologból nem tudom mit akartál kihozni.

Elküldve

Arra gondoltam, hogy beállitom egyenesre a kormánykereket. Ugye akkor a kerék kissé elfordulva lesz. Ekkor megemelnénk az autó hátulját és 'egyenesbe' tennénk a kerekeket. Ugye a hátulja elfordul, de az elsőkerekek maradnak, s igy kiegyenesedik. Szerinted nem müködne ez igy?

Elküldve

Ezt ugye csak viccnek szántad. Te sem gondolhatod, hogy ez így működik.

Futómű állítás lesz a megoldás.

A kormánykerék elfordítást nem javaslom mert ha még nem volt leszedve a kormánykerék akkor bitony az a kormánymű középállása amikor egyenesen áll a kormány és ehhez kell a futóművet beállítani.

Elküldve

B) Elég vicces ez az odébbrakjuk a farát... :) :omg:

Kb olyan, mint amikor kéri valaki a gumisnál, hogy egyformán álljon a 4 felnikupak :o :D

Futóműbeállítás, és ott a kormányközepet is megoldják ;)

Egyébként nem zavar semmit, max téged :)

Elküldve
Arra gondoltam, hogy beállitom egyenesre a kormánykereket. Ugye akkor a kerék kissé elfordulva lesz. Ekkor megemelnénk az autó hátulját és 'egyenesbe' tennénk a kerekeket. Ugye a hátulja elfordul, de az elsőkerekek maradnak, s igy kiegyenesedik. Szerinted nem müködne ez igy?

Átgondoltam útközben hazafelé.... tényleg hülyeség... bocs

Elküldve
Átgondoltam útközben hazafelé.... tényleg hülyeség... bocs

Amikor olvastam, én próbáltam vizuálisan elképzelni, de sehogy nem akartam megérteni.

A futóműállítás tényleg lehet megoldás (nálam már hozott helyre ilyen hibát), és nem is akkora összeg. (2-3000 Ft)

  • 4 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Astra f 96-os gépem van.100-as tempó körül elég jól ráz a kormány.

A kerekeket menézettem,semmi,ha nem gyorsítok akkor is ráz.

A kilóméterórám is remeg kb 40-50-ig.

tipp?

Elküldve
Sziasztok!

Astra f 96-os gépem van.100-as tempó körül elég jól ráz a kormány.

A kerekeket menézettem,semmi,ha nem gyorsítok akkor is ráz.

A kilóméterórám is remeg kb 40-50-ig.

tipp?

Az is lehet hogy nem jól centírozták. Próbálj rá másik kereket vagy csak cseréld meg az első-hátsókat.

Ha ettől nem változik akkor lehet esetleg fék is. Mennyi idősek?

Elküldve

A lengéscsillapítót még nem tudom,meg kell nézni.

A féktárcsák elég kopottak határon vannak.

A gumik újjak.

Viszont ahol a kormány tolórúdja a kormányműre van rögzítve,(két csavar)

tudon mozgatni fel le fél centit.

Az autóba 68e km van.

Elküldve

Akkor irány a futóműves, rendberakatni a kormányösszekötőket (lehet hogy komplett összekötő csere lesz),

meg megnézetni a lengőkar szilenteket, talpast. Aztán féktárcsa+betét csere. Ezzel valszeg megoldódik a

gondod :unsure:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.