Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

  • 2 months later...
Elküldve

Olyan problémám lenne, hogy a bal első kerekem befelé dől vagyis túl nagya kerékdőlése. Kicseréltem már talpasokat szilenteket de még mindíg úgy áll. A torony a trapéz és a nyúlványok nincsennek megütve vagyis mérten van minden.

A kérdésem az lenne, hogy mi okozhatja ezt még esetleg totonycsapágy vagy gólyaláb?

A válaszokat is előre THX.

Elküldve
Olyan problémám lenne, hogy a bal első kerekem befelé dől vagyis túl nagya kerékdőlése. Kicseréltem már talpasokat szilenteket de még mindíg úgy áll. A torony a trapéz és a nyúlványok nincsennek megütve vagyis mérten van minden.

A kérdésem az lenne, hogy mi okozhatja ezt még esetleg totonycsapágy vagy gólyaláb?

A válaszokat is előre THX.

Gólyaláb lesz a ludas, ha nagyobb a kerékdőlés, mint -2fok.

Esetleg még a lengéscsillapító is lehet, de ha az meg van sérülve, akkor szinte biztos a gólyaláb is.

Elküldve
Gólyaláb lesz a ludas, ha nagyobb a kerékdőlés, mint -2fok.

Esetleg még a lengéscsillapító is lehet, de ha az meg van sérülve, akkor szinte biztos a gólyaláb is.

Jövőhéten viszem lengéscsillapító felújításra és ott kiveszik majd megsasolják.

Ha véletlenül kellene gólyaláb akkor azt milyem árban vesztegetik?

Elküldve
Ha véletlenül kellene gólyaláb akkor azt milyem árban vesztegetik?

8e.-15e.-ig, de erősen helyfüggő.Ez úgy komplett agyastól szokott lenni.......

De sztem Dininek 100%, hogy van eladó..........

Elküldve
8e.-15e.-ig, de erősen helyfüggő.Ez úgy komplett agyastól szokott lenni.......

De sztem Dininek 10, hogy van eladó..........

Ok. THX.

De mitől tud elhajolni a ennyeire a gólyaláb, talán akkorát kapott pl. patka?

Elküldve
Ok. THX.

De mitől tud elhajolni a ennyeire a gólyaláb, talán akkorát kapott pl. patka?

Igen eltud hajolni,én is nemrég cseréltem a padka tesztet nem bírta nekem sem.

Igen van Dininek 8e-ért szoktam adni. :blush:

Elküldve
Jövőhéten viszem lengéscsillapító felújításra és ott kiveszik majd megsasolják.

Ha véletlenül kellene gólyaláb akkor azt milyem árban vesztegetik?

Szemmel nem szokott látható lenni a sérülés általában, úgy el tud hajolni pár fokot, hogy

szabad szemmel nem észrevehető. :D

Nekem van most egy pár GSi-hez való gólyalábam, csapágy és kerékagy nélkül óccsón. :blush:

Ha kell, szójjj.

Elküldve

Dénes és Gabi!

Köszönöm a felajánlásokat és ha szükségem lesz rá beszélhetünk róla.

Csütörtök péntek felé took többet mondani az ügyről mert akkor lesz kész a gátló felújítás, és remélem észre veszi a srác.

Dénes!

Két első sárvédőt mennyiért vesztegetsz? Nem baj ha sérült az eleje, nekem csak az ívek kellenének a hátsó sárvédő szélesítéséhez, egyszóval szét lesz nyírbálva :blush:

  • 1 month later...
Elküldve

Szétkaptam a futóművet. Mit is mondjak, ért egy-két meglepetés. ELső körben az, hogy a két rugó nem egyforma méretű. Az egyik egy menettel kisebb.

29318032.jpg

Tehát rugó csere, gondolom...

Kérdés: Mijjen rúgót és honnan érdemes berakni.

Nem tudom, hogy ennek köszönhetően, vagy sem, de a bal oldali futómű elemek nagyon össze voltak gyógyulva.

Aztán, 'természetesen' a kerékcsapágyaknak is kaput, legalább is úgy érzem, az egyik csörög (amolyan csapágyas hangja van), a másik szorul. Na most ha csere, akkor tudtok-é valami f@sza céget/műhelyt ahol frankón kicserélik és milyen csapágyat érdemes belerakni? Gyárit/utángyártottat (milyen márka preferált?).

OSztán, kiszereltem a kereszthimbákat (ha jól tudom a nevét az alábbi képen található tereptárgynak), mivel a bölcsőt is ki kellett kapnom (meg vagyon zúzva), a kiszerelés kissé megviselte a benne található szilentblokkokat (az a gumis kör alakú b@sz, ha jól tudom), és a fixen rögzitett gömbfelyek sem az igaziak már. Kérdésem arra irányulna, hogy ezeket az elemeket valahol ki tudják cserélni, vagy komplett kereszthimba-bonthó rulez?

29318031.jpg

Várom ötleteiteket, és előre is köszi!

Elküldve

Az alsó képen látható tárgyat lengőkarnak hívják (himbák a szelepvezérlésnél vannak). A szilenteket ki lehet cserélni benne, az alsó részen levőt, amit 3 szegecs tart hívják talpas gömbfejnek is, azt a 3 szegecs lefúrása után egyben tudod kivenni és cserélni, cserekor csavarozni lehet, nem kell szegecselni. A lengőkart jó alaposan lesikálod, rozsdátlanítod, alvázvédővel lekened. A többit majd az okosabbak... :blush:

Elküldve
Az alsó képen látható tárgyat lengőkarnak hívják (himbák a szelepvezérlésnél vannak). A szilenteket ki lehet cserélni benne, az alsó részen levőt, amit 3 szegecs tart hívják talpas gömbfejnek is, azt a 3 szegecs lefúrása után egyben tudod kivenni és cserélni, cserekor csavarozni lehet, nem kell szegecselni. A lengőkart jó alaposan lesikálod, rozsdátlanítod, alvázvédővel lekened. A többit majd az okosabbak... :blush:

FPepe!

Isten vagy! A nyúlon túl ez a mai nap jó híre! Akkor talpas+szilent megy a listába:))

Elküldve

Rugótémában szerintem valami GSi rugóra kéne benevezni,ha már törött!

Picit ültet csak és elég komfortot hagy,bár nem tom caravánba a hátsókra mi lenne a megoldás.

Elküldve

Kerékcsapágy a csergőben 4-5e Ft /db.

Szilenteket itt pl megcsinálják rögtön 20-ért a négyet: Szilentblokk Kft, Pesterzsébet, Pákozd u. 12. (asszem). :blush: Keress rá azért neten. :D

Talpas is a csergőben 4-5e körül van. ;)

Elküldve
Kerékcsapágy a csergőben 4-5e Ft /db.

Szilenteket itt pl megcsinálják rögtön 20-ért a négyet: Szilentblokk Kft, Pesterzsébet, Pákozd u. 12. (asszem). :blush: Keress rá azért neten. :D

Talpas is a csergőben 4-5e körül van. ;)

Köszi!

Akkor már csak egy kérdés: a kerékcsapágy kisajtolását és az új besajtolását hol lehet elvégeztetni, vagy magam is meg tudom oldani?

Elküldve

Akár magad is, ha van egy ezermester műhelyed. :blush:

Nagysatu kell hozzá, meg egy akkora eszköz, ami pont lefedi a csapágyat, hogy azt

ütlegeld. :D

Elküldve
Akár magad is, ha van egy ezermester műhelyed. :D

Nagysatu kell hozzá, meg egy akkora eszköz, ami pont lefedi a csapágyat, hogy azt

ütlegeld. ;)

Crovafej? :blush: :lol:

Elküldve

Ütlegelésben most otthon vagyok :blush:

De inkább műhelyre bízom, még is csak precíziós eljárás :D

Gepárd: Köszi! Felhívom őket.

Krováról csak annyit, hogy amikor a bölcsőt próbáltam leoperálni, akkor simán elnyírtam két dugófejet.

Viktral egy pár TD 1.7 rugót néztünk ki a felemás rugók helyett.

Jelen összesítés: 250 K HUF-ot költöttem mindenféle alkatrészre és a motor belseje és a hátsó futómű még nincs is átvizsgálva. ;)

Mi lesz itt még?

Elküldve

Ma elvittem a két lengőkart a Szilentblokk kft.-hez. Mivel mostanság gyalogosan kolbászolgatok, így hátizsákban volt a cuccos. Csaba ezt látva 1 órán belül kicserélte a szilentblokkokat 10 kHuF-ért! Köszönet neki ezúton is és nektek is, hogy ajánlottátok Őt!

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.