Exian Elküldve Január30, 2006 Elküldve Január30, 2006 Nekem ugyanez a problémám, kopog már nagyon, szintén sebességtől függetlenül, és jó úton is. Én már viszont tudom, hogy a szilentek kukák, már rég :) Csak még mindig nem jutottam el szerelőig vele emiatt... Komplett szilentcsere mostanában mennyiért reális? Ezt is már többször kérdeztem, úgyhogy ég a pofám, de mindig elfelejtem ;) Bocs. Tehát elöl hátul, az összes szilentet kellene cseréltetnem, na meg valszeg talpast is. Mennyit kérhetnek el ezért tőlem max (anyag + munkadíj)? Nem akarom, hogy átcsesszenek, de mivel nemtudom az árakat... ezért aki tudja, megmondhatná :D Aztán mostmár tényleg megcsináltatom, amint megjön a fizu ;) Csak nehogy padlót fogjak, ha megmondjátok az árat :P Szóval? Köszi!
FPepe Elküldve Január30, 2006 Elküldve Január30, 2006 Nekem is lenne 1 kérdésem az ominózus kormányrázás problémával kapcsolatban: vasárnap melóba kocsival mentem, és azt tapasztaltam, hogy reggel odafelé szokás szerint 100-körül elkezdte a kormányt rázni, de hazafelé (14órakor) még 130-nál sem :) (ezek az óra szerinti értékek :D ). Egyik kollégám szerint ez lehet szálszakadt gumitól is, azt miről lehet felismerni, ha még nem annyira durva, hogy kipúposodik a gumi?
leslie Elküldve Január30, 2006 Elküldve Január30, 2006 Gyári torony szilent vmi 14, vagy 18e/db. Innen kalkulálhatsz. :)
Laca Elküldve Január30, 2006 Elküldve Január30, 2006 Nekem is lenne 1 kérdésem az ominózus kormányrázás problémával kapcsolatban: vasárnap melóba kocsival mentem, és azt tapasztaltam, hogy reggel odafelé szokás szerint 100-körül elkezdte a kormányt rázni, de hazafelé (14órakor) még 130-nál sem :) (ezek az óra szerinti értékek :D ). Egyik kollégám szerint ez lehet szálszakadt gumitól is, azt miről lehet felismerni, ha még nem annyira durva, hogy kipúposodik a gumi? FPepe! Nekem ugyan ez volt a gondom...100-110-nél rázott a kormány,120felett már nem. A dolog egyszerü volt: ujra ki kellett egyensulyozni a kerekeket. Főleg vmelyik első kerék a ludas de ha már ott voltam megnézettem a hátsokat is 500HUF/db,nem nagy pénz. Persze lehet szálszakadásos is vmelyik gumid,de nekem ettől elmult.
FPepe Elküldve Január30, 2006 Elküldve Január30, 2006 FPepe! Nekem ugyan ez volt a gondom...100-110-nél rázott a kormány,120felett már nem. A dolog egyszerü volt: ujra ki kellett egyensulyozni a kerekeket. Főleg vmelyik első kerék a ludas de ha már ott voltam megnézettem a hátsokat is 500HUF/db,nem nagy pénz. Persze lehet szálszakadásos is vmelyik gumid,de nekem ettől elmult. Ok, ez világos. Szándékomban is áll kiegyensúlyoztatni a kerekeket, mostmár talán kapok időpontot, talán lezajlottak a téligumicserék :) Nem is ez a lényeg, hanem hogy hazafelé egyáltalán nem rázott, nemcsak egy bizonyos sebesség felett, hanem egyáltalán nem. Egyébként nálam nem szokott megszűnni a rázás, elkezdődik 100 körül, de mentem már 160-al is, akkor is ugyanúgy rázott.
Exian Elküldve Január31, 2006 Elküldve Január31, 2006 Gyári torony szilent vmi 14, vagy 18e/db. Innen kalkulálhatsz. :) Hö? :D 1 éve amikor megnézte egy szerelő, azt mondta 20-25 körül lenne az összes szilent cseréje, plusz még egy stabilrúd gömbfej, mert törött volt (azt azért lecseréltem már, az veszélyesebb téma). Akkor nemtudom az ipse mit hogyan számolt, de azt mondta max 25 körül van, első hátsó, tehát az összes szilentel, munkadíjjal együtt. Vagy csak az elsőkre mondta volna? De még akkor sem stimmel... Hát azt hittem olcsóbb mulatság ez, de mintha másik szerelő is 20 körüli pénzeket mondott volna. Vagy csak a torony szilent ilyen drága? Lehet, hogy azt nemszámolták, vagy nemtudom... pl a hátsó szilentek mennyibe vannak? Meg a többi szilent elöl? Köszi!
leslie Elküldve Január31, 2006 Elküldve Január31, 2006 Utángyártott vs. gyári ár, rajtad múlik, mit tetetsz be, a szerelők általában a legolcsóbb, legratyibbat teszik be, mivel Opellal általában elég spúr emberek járnak. Enyém már megszokta, h a legjobbat kérem. :) Amúgy a toronyszilent a legdrágább szerintem. :D
I_S Elküldve Január31, 2006 Elküldve Január31, 2006 Nos ez a kopogás ám nem csak szilent lehet.... Én 2 hete felyeztem be a komplett létező összes szilent és társai (csapágyak) cseréjét az első futóműben, és lám, maradt egy kopogó-kotyogó hang. mindent átnéztünk, amit kicseréltünk az jó is (gondoltuk valamelyik gyárihibás). Nos a végeredmény a gátlókra vezethető vissza, miszerint látszólag kotyog a patron a gólyalábban. nos a felső leszorító gyűrű az le van bikázva, ettől függetlenül rázósabb úton hallható a kotyogár. szerintetek mit lehet kezdeni vele? Üdv: I_S
opel16v Elküldve Január31, 2006 Elküldve Január31, 2006 Első lengőkar szilenteket 20-ért cserélik cakkpakk Pesterzsébeten a Pákozd utcában. Nemrég a számukat is beírtam ebbe a topikba. :) A toronyszilent drága, de az nem is szokott olyan sűrűn szétmenni, mint a lengőkarban levők. :D
wzsolt_1.6_16V Elküldve Január31, 2006 Elküldve Január31, 2006 Én most a negy hidegben lepődtem meg nagyon. Futóművel eddig soha semmi bajom erre a -14fokban fekvőrendőrön óvatosan átkeléskor iszonyatos hangokat adott elől. olyan nyekergő gumis hang. mintha a szilent rugalmassága megszűnt volna a hidegtöl és inkább elfordult volva. Napközben -5 ben már nem csinálta és azóta sem hallottam. Remélem ez nem azt jelenti hogy nekem is szilentcsere. :)
opel16v Elküldve Január31, 2006 Elküldve Január31, 2006 Ez még nem feltétlen. De a spájszeres mozgatós "mérési módszer" célravezető a felderítésben. :)
istván Elküldve Január31, 2006 Elküldve Január31, 2006 Hidegen (- tizenvalamennyi) nzekereg elég csunyán a kaszni... de hamar bemelegszik. :)
wzsolt_1.6_16V Elküldve Január31, 2006 Elküldve Január31, 2006 Hidegen (- tizenvalamennyi) nzekereg elég csunyán a kaszni... de hamar bemelegszik. :) Ez nem a kasztni volt ez tuti az első futómű és az is csak nagyobb mozgásra (fekvőrendőr) Na majd alánézek, legkésőbb májusban a műszakin úgyis kiderül az igazság :D
Gyuri_bácsi Elküldve Január31, 2006 Elküldve Január31, 2006 Nagy hidegben nekem is nyikkan egyet-kettőt az indulás utáni kátyúknál, de szintúgy hamar elmúlik. Én a lengéscsillapítóra gyanakodtam. Mióta enyhébb idő van nem jelentkezett a dolog...
I_S Elküldve Február1, 2006 Elküldve Február1, 2006 Nos a végeredmény a gátlókra vezethető vissza, miszerint látszólag kotyog a patron a gólyalábban. nos a felső leszorító gyűrű az le van bikázva, ettől függetlenül rázósabb úton hallható a kotyogár. szerintetek mit lehet kezdeni vele? Üdv: I_S Senkinek nincs 5lete?
opel16v Elküldve Február1, 2006 Elküldve Február1, 2006 "Senkinek nincs 5lete?" Lehet a gátló is szar. :)
I_S Elküldve Február1, 2006 Elküldve Február1, 2006 Gondoltam rá, de a csillapítása az teljesen optimális, ezért gondolok arra, hogy kotyoghat. Bár mindent lehúztunk normálisan, és elméletileg nem tud kotyogni, de mégis adja a tompa kottyanó hangot és ezen kívül minden tökéletes (összes szilent, csapágyak, stb) Mindenesetre kiveszem a gátlókat szerintem a hét végén és rápróbálok a cserére
thomasp Elküldve Február11, 2006 Elküldve Február11, 2006 Sziasztok guruk! Volna egy kérdésem a futóművel kapcsolatban. Nem tudom, hogy már itt a fórumban volt-e róla szó -megmondom őszintén nem olvastam végig-. Szóval az a problémám, hogy a 93 astra caravan-om hátsó szilentjei nagyon odavannak mondjuk ezen egy cseppet sem csodálkozom mert jópár tonnát elcuccolt a lelkem már életében. Szal a kérdésem az, hogy a hátsóhíd szilentjeit ki tudom e cserélni otthon. ugyanis nemrég volt műszakin és kértem a szakit aki felkészítette, hogy szilentezze már meg. Az elejét meg is csinálta de a hátulja elmaradt valami olyan kifogással állt elő, hogy nincs szilent kinyomója.(egyesek szerint azé nem csinálta meg mert nagy szívás) Egyébként a szerelőkkel pedig nagyon tele van a tököm mert eddig mindig átvertek. vagy nem cserélték ki az alkatrész vagy nem úgy csinálták meg ahogy elvártam volna.(lásd fent említett eset) Szal akkor próbáljam meg otthon vagy keressek egy másik (23.) szerelőt? A segítséget előre is köszi! tisztelettel: thomasp
warwolf Elküldve Február12, 2006 Elküldve Február12, 2006 Sziasztok guruk! Volna egy kérdésem a futóművel kapcsolatban. Nem tudom, hogy már itt a fórumban volt-e róla szó -megmondom őszintén nem olvastam végig-. Szóval az a problémám, hogy a 93 astra caravan-om hátsó szilentjei nagyon odavannak mondjuk ezen egy cseppet sem csodálkozom mert jópár tonnát elcuccolt a lelkem már életében. Szal a kérdésem az, hogy a hátsóhíd szilentjeit ki tudom e cserélni otthon. ugyanis nemrég volt műszakin és kértem a szakit aki felkészítette, hogy szilentezze már meg. Az elejét meg is csinálta de a hátulja elmaradt valami olyan kifogással állt elő, hogy nincs szilent kinyomója.(egyesek szerint azé nem csinálta meg mert nagy szívás) Egyébként a szerelőkkel pedig nagyon tele van a tököm mert eddig mindig átvertek. vagy nem cserélték ki az alkatrész vagy nem úgy csinálták meg ahogy elvártam volna.(lásd fent említett eset) Szal akkor próbáljam meg otthon vagy keressek egy másik (23.) szerelőt? A segítséget előre is köszi! tisztelettel: thomasp Elméletileg otthon, némi fantáziával, és főleg aknával ki leet cserélni, ha nincs nagyon benőve.De ugye ez előforulhat, szal mindenféleképpen olyan helyen kellene, ahol akna van, v. spec. futóművesnél.
vbandit Elküldve Február12, 2006 Elküldve Február12, 2006 Sziasztok Nekem is egy kérédem van..összetört az autom,megcsinálták,de a kormányközepe 9 ora irányba áll amikor egyenesen megyek...tudom,hogy vissza lehet állítani egyenesbe,de egy astras kollégának nagyon elszurták egy lyen beavatkozás alkalmával (valami persely eltört ami kormányt tartja és minden gödörnél 2cm mozog föl-le a kormány) igy nem tudom neki merjek e állni?
J0hnny Elküldve Február12, 2006 Elküldve Február12, 2006 Sziasztok Nekem is egy kérédem van..összetört az autom,megcsinálták,de a kormányközepe 9 ora irányba áll amikor egyenesen megyek...tudom,hogy vissza lehet állítani egyenesbe,de egy astras kollégának nagyon elszurták egy lyen beavatkozás alkalmával (valami persely eltört ami kormányt tartja és minden gödörnél 2cm mozog föl-le a kormány) igy nem tudom neki merjek e állni? Hát vagy a futóműnél állítod be,de ezt inkább szakember csinálja,vagy lekapod a kormányt és úgy állítod be! Én inkább a kormánykereket venném le,kisebb meló!
vbandit Elküldve Február12, 2006 Elküldve Február12, 2006 Természetesen kedden viszem futomű beállításra,a kormányt ha a beáll. után nem lesz jo,akkor otthon átrakom... csak a peselytől tartok...bizos nagyon rávan gyógyulva a kormány a tengelyre(93as a gép...) :rolleyes:
warwolf Elküldve Február12, 2006 Elküldve Február12, 2006 Természetesen kedden viszem futomű beállításra,a kormányt ha a beáll. után nem lesz jo,akkor otthon átrakom... csak a peselytől tartok...bizos nagyon rávan gyógyulva a kormány a tengelyre(93as a gép...) :rolleyes: Lejön ám az ! :blink:
J0hnny Elküldve Február12, 2006 Elküldve Február12, 2006 Természetesen kedden viszem futomű beállításra,a kormányt ha a beáll. után nem lesz jo,akkor otthon átrakom... csak a peselytől tartok...bizos nagyon rávan gyógyulva a kormány a tengelyre(93as a gép...) :rolleyes: Simán lejön!Lepattintod a kürtnyomógomb fedelét(óvatosan) aztán ott látsz majd egy marha nagy csavart. Lazítsd meg,de ne szedd le,mert ha hirtelen lejön a kormány,akkor csúnyán kupánvágod vele magad! :blink: Szal fellazít,aztán ha elég laza,akkor belekapaszkodni izomból és oldalra mozgatva magadfelé húzva tépni! Lejön az! ;)
thomasp Elküldve Február12, 2006 Elküldve Február12, 2006 Hát köszi a tippet! Nekem van aknám és talán fantáziám is lesz hozzá már csak idő kell, és már szilentezem is. Ha túl leszek rajta beszámolok a tapasztalatokról.
Recommended Posts