Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Nekem ugyanez a problémám, kopog már nagyon, szintén sebességtől függetlenül, és jó úton is. Én már viszont tudom, hogy a szilentek kukák, már rég :) Csak még mindig nem jutottam el szerelőig vele emiatt...

Komplett szilentcsere mostanában mennyiért reális? Ezt is már többször kérdeztem, úgyhogy ég a pofám, de mindig elfelejtem ;) Bocs. Tehát elöl hátul, az összes szilentet kellene cseréltetnem, na meg valszeg talpast is. Mennyit kérhetnek el ezért tőlem max (anyag + munkadíj)? Nem akarom, hogy átcsesszenek, de mivel nemtudom az árakat... ezért aki tudja, megmondhatná :D Aztán mostmár tényleg megcsináltatom, amint megjön a fizu ;) Csak nehogy padlót fogjak, ha megmondjátok az árat :P

Szóval?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Nekem is lenne 1 kérdésem az ominózus kormányrázás problémával kapcsolatban: vasárnap melóba kocsival mentem, és azt tapasztaltam, hogy reggel odafelé szokás szerint 100-körül elkezdte a kormányt rázni, de hazafelé (14órakor) még 130-nál sem :) (ezek az óra szerinti értékek :D ).

Egyik kollégám szerint ez lehet szálszakadt gumitól is, azt miről lehet felismerni, ha még nem annyira durva, hogy kipúposodik a gumi?

Link to comment
Megosztás:

Nekem is lenne 1 kérdésem az ominózus kormányrázás problémával kapcsolatban: vasárnap melóba kocsival mentem, és azt tapasztaltam, hogy reggel odafelé szokás szerint 100-körül elkezdte a kormányt rázni, de hazafelé (14órakor) még 130-nál sem :) (ezek az óra szerinti értékek :D ).

Egyik kollégám szerint ez lehet szálszakadt gumitól is, azt miről lehet felismerni, ha még nem annyira durva, hogy kipúposodik a gumi?

FPepe!

Nekem ugyan ez volt a gondom...100-110-nél rázott a kormány,120felett már nem. A dolog egyszerü volt:

ujra ki kellett egyensulyozni a kerekeket. Főleg vmelyik első kerék a ludas de ha már ott voltam megnézettem a hátsokat is 500HUF/db,nem nagy pénz.

Persze lehet szálszakadásos is vmelyik gumid,de nekem ettől elmult.

Link to comment
Megosztás:

FPepe!

Nekem ugyan ez volt a gondom...100-110-nél rázott a kormány,120felett már nem. A dolog egyszerü volt:

ujra ki kellett egyensulyozni a kerekeket. Főleg vmelyik első kerék a ludas de ha már ott voltam megnézettem a hátsokat is 500HUF/db,nem nagy pénz.

Persze lehet szálszakadásos is vmelyik gumid,de nekem ettől elmult.

Ok, ez világos. Szándékomban is áll kiegyensúlyoztatni a kerekeket, mostmár talán kapok időpontot, talán lezajlottak a téligumicserék :)

Nem is ez a lényeg, hanem hogy hazafelé egyáltalán nem rázott, nemcsak egy bizonyos sebesség felett, hanem egyáltalán nem. Egyébként nálam nem szokott megszűnni a rázás, elkezdődik 100 körül, de mentem már 160-al is, akkor is ugyanúgy rázott.

Link to comment
Megosztás:

Gyári torony szilent vmi 14, vagy 18e/db. Innen kalkulálhatsz. :)

Hö? :D

1 éve amikor megnézte egy szerelő, azt mondta 20-25 körül lenne az összes szilent cseréje, plusz még egy stabilrúd gömbfej, mert törött volt (azt azért lecseréltem már, az veszélyesebb téma).

Akkor nemtudom az ipse mit hogyan számolt, de azt mondta max 25 körül van, első hátsó, tehát az összes szilentel, munkadíjjal együtt. Vagy csak az elsőkre mondta volna? De még akkor sem stimmel...

Hát azt hittem olcsóbb mulatság ez, de mintha másik szerelő is 20 körüli pénzeket mondott volna. Vagy csak a torony szilent ilyen drága? Lehet, hogy azt nemszámolták, vagy nemtudom... pl a hátsó szilentek mennyibe vannak? Meg a többi szilent elöl?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Utángyártott vs. gyári ár, rajtad múlik, mit tetetsz be, a szerelők általában a legolcsóbb, legratyibbat teszik be, mivel Opellal általában elég spúr emberek járnak.

Enyém már megszokta, h a legjobbat kérem. :)

Amúgy a toronyszilent a legdrágább szerintem. :D

Link to comment
Megosztás:

Nos ez a kopogás ám nem csak szilent lehet.... Én 2 hete felyeztem be a komplett létező összes szilent és társai (csapágyak) cseréjét az első futóműben, és lám, maradt egy kopogó-kotyogó hang. mindent átnéztünk, amit kicseréltünk az jó is (gondoltuk valamelyik gyárihibás). Nos a végeredmény a gátlókra vezethető vissza, miszerint látszólag kotyog a patron a gólyalábban. nos a felső leszorító gyűrű az le van bikázva, ettől függetlenül rázósabb úton hallható a kotyogár. szerintetek mit lehet kezdeni vele?

Üdv: I_S

Link to comment
Megosztás:

Én most a negy hidegben lepődtem meg nagyon. Futóművel eddig soha semmi bajom erre a -14fokban fekvőrendőrön óvatosan átkeléskor iszonyatos hangokat adott elől. olyan nyekergő gumis hang. mintha a szilent rugalmassága megszűnt volna a hidegtöl és inkább elfordult volva. Napközben -5 ben már nem csinálta és azóta sem hallottam. Remélem ez nem azt jelenti hogy nekem is szilentcsere.

:)

Link to comment
Megosztás:

Nos a végeredmény a gátlókra vezethető vissza, miszerint látszólag kotyog a patron a gólyalábban. nos a felső leszorító gyűrű az le van bikázva, ettől függetlenül rázósabb úton hallható a kotyogár. szerintetek mit lehet kezdeni vele?

Üdv: I_S

Senkinek nincs 5lete?

Link to comment
Megosztás:

Gondoltam rá, de a csillapítása az teljesen optimális, ezért gondolok arra, hogy kotyoghat. Bár mindent lehúztunk normálisan, és elméletileg nem tud kotyogni, de mégis adja a tompa kottyanó hangot és ezen kívül minden tökéletes (összes szilent, csapágyak, stb) Mindenesetre kiveszem a gátlókat szerintem a hét végén és rápróbálok a cserére

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok guruk!

Volna egy kérdésem a futóművel kapcsolatban. Nem tudom, hogy már itt a fórumban volt-e róla szó -megmondom őszintén nem olvastam végig-. Szóval az a problémám, hogy a 93 astra caravan-om hátsó szilentjei nagyon odavannak mondjuk ezen egy cseppet sem csodálkozom mert jópár tonnát elcuccolt a lelkem már életében. Szal a kérdésem az, hogy a hátsóhíd szilentjeit ki tudom e cserélni otthon. ugyanis nemrég volt műszakin és kértem a szakit aki felkészítette, hogy szilentezze már meg. Az elejét meg is csinálta de a hátulja elmaradt valami olyan kifogással állt elő, hogy nincs szilent kinyomója.(egyesek szerint azé nem csinálta meg mert nagy szívás) Egyébként a szerelőkkel pedig nagyon tele van a tököm mert eddig mindig átvertek. vagy nem cserélték ki az alkatrész vagy nem úgy csinálták meg ahogy elvártam volna.(lásd fent említett eset)

Szal akkor próbáljam meg otthon vagy keressek egy másik (23.) szerelőt?

A segítséget előre is köszi!

tisztelettel: thomasp

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok guruk!

Volna egy kérdésem a futóművel kapcsolatban. Nem tudom, hogy már itt a fórumban volt-e róla szó -megmondom őszintén nem olvastam végig-. Szóval az a problémám, hogy a 93 astra caravan-om hátsó szilentjei nagyon odavannak mondjuk ezen egy cseppet sem csodálkozom mert jópár tonnát elcuccolt a lelkem már életében. Szal a kérdésem az, hogy a hátsóhíd szilentjeit ki tudom e cserélni otthon. ugyanis nemrég volt műszakin és kértem a szakit aki felkészítette, hogy szilentezze már meg. Az elejét meg is csinálta de a hátulja elmaradt valami olyan kifogással állt elő, hogy nincs szilent kinyomója.(egyesek szerint azé nem csinálta meg mert nagy szívás) Egyébként a szerelőkkel pedig nagyon tele van a tököm mert eddig mindig átvertek. vagy nem cserélték ki az alkatrész vagy nem úgy csinálták meg ahogy elvártam volna.(lásd fent említett eset)

Szal akkor próbáljam meg otthon vagy keressek egy másik (23.) szerelőt?

A segítséget előre is köszi!

tisztelettel: thomasp

Elméletileg otthon, némi fantáziával, és főleg aknával ki leet cserélni, ha nincs nagyon benőve.De ugye ez előforulhat, szal mindenféleképpen olyan helyen kellene, ahol akna van, v. spec. futóművesnél.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Nekem is egy kérédem van..összetört az autom,megcsinálták,de a kormányközepe 9 ora irányba áll amikor egyenesen megyek...tudom,hogy vissza lehet állítani egyenesbe,de egy astras kollégának nagyon elszurták egy lyen beavatkozás alkalmával (valami persely eltört ami kormányt tartja és minden gödörnél 2cm mozog föl-le a kormány) igy nem tudom neki merjek e állni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Nekem is egy kérédem van..összetört az autom,megcsinálták,de a kormányközepe 9 ora irányba áll amikor egyenesen megyek...tudom,hogy vissza lehet állítani egyenesbe,de egy astras kollégának nagyon elszurták egy lyen beavatkozás alkalmával (valami persely eltört ami kormányt tartja és minden gödörnél 2cm mozog föl-le a kormány) igy nem tudom neki merjek e állni?

Hát vagy a futóműnél állítod be,de ezt inkább szakember csinálja,vagy lekapod a kormányt és úgy állítod be!

Én inkább a kormánykereket venném le,kisebb meló!

Link to comment
Megosztás:

Természetesen kedden viszem futomű beállításra,a kormányt ha a beáll. után nem lesz jo,akkor otthon átrakom...

csak a peselytől tartok...bizos nagyon rávan gyógyulva a kormány a tengelyre(93as a gép...) :rolleyes:

Simán lejön!Lepattintod a kürtnyomógomb fedelét(óvatosan) aztán ott látsz majd egy marha nagy csavart.

Lazítsd meg,de ne szedd le,mert ha hirtelen lejön a kormány,akkor csúnyán kupánvágod vele magad! :blink:

Szal fellazít,aztán ha elég laza,akkor belekapaszkodni izomból és oldalra mozgatva magadfelé húzva tépni!

Lejön az! ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.