wzsolt_1.6_16V Elküldve November4, 2005 Elküldve November4, 2005 Ránézésre jónak láthatod a függőlegestől való dőlését, viszont azt nem látod, hogy a hosszirányú vízszintes síktól mennyire tér el, ezt szvsz csak futóműves tudja jól belőni. Andris22 ! Csak poénkodtam, nem megsértődni. 8) Nincs bajom a színével, sőt a bordónál szerintem sokkal jobb. Na-na! Nekem bordó metál van! Most én sértődöm meg :P :D
Gepard Elküldve November4, 2005 Elküldve November4, 2005 Na-na! Nekem bordó metál van! Most én sértődöm meg :P :D A bordó meg jobban tetszik a ....nál. És akkor most mindenki megnyugodhat. :P :D :D ui: most nézem, már megint offkodunk.
wzsolt_1.6_16V Elküldve November4, 2005 Elküldve November4, 2005 Most olvasom az így csináld könyvet...és lám: "Az Opel Astra kerekei elöl széttartásra vannak beállítva" És a táblázat alapján az érték pedig: 0°25' - 0°5' vagy 2,5mm-0,5mm Ehhez hozzáveszem a kerékdőlést és már természetes is, hogy a belső él kopik picit jobban. (én azt hittem itt is összetartásra kell állítani mint sok más autótípusnál de ezek szerint nem)
mackosajt Elküldve November4, 2005 Elküldve November4, 2005 Most olvasom az így csináld könyvet...és lám: "Az Opel Astra kerekei elöl széttartásra vannak beállítva" És a táblázat alapján az érték pedig: 0°25' - 0°5' vagy 2,5mm-0,5mm Ehhez hozzáveszem a kerékdőlést és már természetes is, hogy a belső él kopik picit jobban. (én azt hittem itt is összetartásra kell állítani mint sok más autótípusnál de ezek szerint nem)Azért ne nyugodj meg annyira. Nekem mikor tavaly vettem a gépet, nem tűnt fel semmi. egyenesen ment. Később az tűnt fel, ami neked is. a belső oldal elkezdett kopni. Végül extrém lett a gumi futófelülete...igaz, kb. 5000 km alatt. Elmentem a szerelőhöz, ráraktuk a beállító műszereket és kiderült(amit a gumi alapján is láttunk), hogy bizony túl nagy a széttartás. Kicsit kínlódott a rúdfejek beállítójával mire meglazultak, beállította a futóművet. Minden stimmelt ("összetartás", kerékdőlés, utánfutás...), vettem 2 űj gumit előre. azóta 25e-t mentem és semmilyen kopásbeli különbség nem látszik a gumi futófelületén. szóval...Állíttasd be a futóművedet!! Megéri azt a párezret. Többet spórolhatsz vele. 2 gumesz drágább!
wzsolt_1.6_16V Elküldve November5, 2005 Elküldve November5, 2005 Azért ne nyugodj meg annyira. Nekem mikor tavaly vettem a gépet, nem tűnt fel semmi. egyenesen ment. Később az tűnt fel, ami neked is. a belső oldal elkezdett kopni. Végül extrém lett a gumi futófelülete...igaz, kb. 5000 km alatt. Elmentem a szerelőhöz, ráraktuk a beállító műszereket és kiderült(amit a gumi alapján is láttunk), hogy bizony túl nagy a széttartás. Kicsit kínlódott a rúdfejek beállítójával mire meglazultak, beállította a futóművet. Minden stimmelt ("összetartás", kerékdőlés, utánfutás...), vettem 2 űj gumit előre. azóta 25e-t mentem és semmilyen kopásbeli különbség nem látszik a gumi futófelületén. szóval...Állíttasd be a futóművedet!! Megéri azt a párezret. Többet spórolhatsz vele. 2 gumesz drágább! Azért nálam nem ilyen durva a különbség. A 10 éves gyári gumikon 60ekm után látok kb 1mm különbséget a belső és külső él között. Igazság az, hogy nem tudom az előző tulaj hogyan cserélgette a gumikat. Most felkerültek a vadi új télik de ennél is a belső élen koptak le először a szőrök. Biztos ami biztos megyek és megméretem már be is jelentkeztem futóműveshez.
mörfi Elküldve November5, 2005 Elküldve November5, 2005 Azért nálam nem ilyen durva a különbség. A 10 éves gyári gumikon 60ekm után látok kb 1mm különbséget a belső és külső él között. Igazság az, hogy nem tudom az előző tulaj hogyan cserélgette a gumikat. Most felkerültek a vadi új télik de ennél is a belső élen koptak le először a szőrök. Biztos ami biztos megyek és megméretem már be is jelentkeztem futóműveshez. Ja ja és ott megnézik milyen állapotban vannak a szilentek meg a gömbfejek. Mert ha valamelyik rossz akkor állíthatod te a fútóművet akár hova.
leslie Elküldve November5, 2005 Elküldve November5, 2005 Azért nálam nem ilyen durva a különbség. A 10 éves gyári gumikon 60ekm után látok kb 1mm különbséget a belső és külső él között. 10 éves gumi? Ennyire durván Oldtimer gép lesz, h még a gumi is gyári? :P
J0hnny Elküldve November5, 2005 Elküldve November5, 2005 Két kérdésem lenne! ######trán hogy és hol lehet kormányközepet állítani és miért ferde gyárilag a kormányoszlop egy kicsit balra?
Gepard Elküldve November5, 2005 Elküldve November5, 2005 miért ferde gyárilag a kormányoszlop egy kicsit balra?Csak sejtés: nem azért, hogy balesetnél ha bejön az oszlop akkor elkerülje a fejed? Esetleg, de mondom, ez csak sejtés.
J0hnny Elküldve November5, 2005 Elküldve November5, 2005 Csak sejtés: nem azért, hogy balesetnél ha bejön az oszlop akkor elkerülje a fejed? Esetleg, de mondom, ez csak sejtés. Én is erre gondoltam,de megfigyelésem szerint nem csak az enyém áll így!
opel16v Elküldve November5, 2005 Elküldve November5, 2005 Johnny! Kormányközepet csak a kormányösszekötőknél lehet állítani, de ezt bízd futóművesre, mert ugyanitt van a széttartás állítva.
J0hnny Elküldve November5, 2005 Elküldve November5, 2005 Johnny! Kormányközepet csak a kormányösszekötőknél lehet állítani, de ezt bízd futóművesre, mert ugyanitt van a széttartás állítva. Ok,azóta utánanéztem,igazad van! Gabi te nem tudod miért áll ferdén a kormányoszlop alapból minden ######trában?Balesetmegelőzés miatt lenne?
opel16v Elküldve November5, 2005 Elküldve November5, 2005 Én nem vettem még észre hogy ferdén van. Ha igen, biztosan van oka, nem tudom mi. :P
Yahher Elküldve November5, 2005 Elküldve November5, 2005 az én astrámban is ferde, meg haverom corsájában is az. Anno az Autó-motor tesztben is megemlítették. Ez van.
MOMC Elküldve November6, 2005 Elküldve November6, 2005 A futómű és a kormányszerkezet elemeinek elhelyekedése a karosszériában. Ezek összessége adja, hogy a kormányoszlop ferdén áll. Az összes kisebb Opel ilyen. Minél kisebb, annál ferdébb (legferdébb az A Corsa és a C Kadett), az pl. Astra elenyészően az Omega pedig egyáltalán nem ferde.
wzsolt_1.6_16V Elküldve November7, 2005 Elküldve November7, 2005 10 éves gumi? Ennyire durván Oldtimer gép lesz, h még a gumi is gyári? :P Igen ez tényleg gyári. Teleket felbakolva garázsban töltötte előző tulajnál és meglepően jó állapotúak a gumi csak picit ki van keményedeve. Tavasszal már nem kerül vissza a kocsira!
opeltds Elküldve November9, 2005 Elküldve November9, 2005 sziasztok! nem tudja valki hogy a tds-s f astrába combiba mi a külümbség a hátsó rugo és a f astra van között? Mert azt monták hogy az isuzú motoros diesel astrába sport rugok vannak!! És az a baj ha sokan ülünk benne akkor nagyon himbálozik! ez a gátló cserével megoltható?? Valami kémény kéne!!
warwolf Elküldve November9, 2005 Elküldve November9, 2005 sziasztok! nem tudja valki hogy a tds-s f astrába combiba mi a külümbség a hátsó rugo és a f astra van között? Mert azt monták hogy az isuzú motoros diesel astrába sport rugok vannak!! És az a baj ha sokan ülünk benne akkor nagyon himbálozik! ez a gátló cserével megoltható?? Valami kémény kéne!! Egy FK szett megoldaná a himbálódzást! :mrgreen:
opeltds Elküldve November9, 2005 Elküldve November9, 2005 nem elég csak gátlot cserélni? mert nekem 1 hete a j.hátsó rugó eltört az alsó karika!!! és akkor azon gondolkoztam hogy nem-e lenne jobb egy astra van rugó?
mélykék76 Elküldve November9, 2005 Elküldve November9, 2005 sziasztok! nem tudja valki hogy a tds-s f astrába combiba mi a külümbség a hátsó rugo és a f astra van között? Mert azt monták hogy az isuzú motoros diesel astrába sport rugok vannak!! És az a baj ha sokan ülünk benne akkor nagyon himbálozik! ez a gátló cserével megoltható?? Valami kémény kéne!! Sport rugók ? Motor tömege miatt valószínűsíteném, hogy komolyabb rugók vannak benne elől. Szerintem mindegyik Caravan dől és himbálódzik még a GSi is. Van-ban lehet, hogy hátul keményebb rugók vannak. Az dönts el, hogy elfogadod így, vagy keményebb rugók + gátló - esetleg ültetés is -, de akkor integess a gyári komfortos haladásnak is :P
warwolf Elküldve November9, 2005 Elküldve November9, 2005 Az dönts el, hogy elfogadod így, vagy keményebb rugók + gátló - esetleg ültetés is -, de akkor integess a gyári komfortos haladásnak is :PIdézem a fentebb szólót! :mrgreen: Valami keményebb kéne!!
Gepard Elküldve November9, 2005 Elküldve November9, 2005 Szombaton felkerült a téli szett. Ma pedig a futóműves is belőtte a gépet. Jó hogy elvittem, mert kellett egy kicsit állítani (mostanában útfelújítás van a környéken elég sok és gondolom az is alakította a cuccost) Kérdeztem, hogy ültetőrugó beszerelés után érdemes-e benéznem egy állításra? Azt mondták, hogy kb :1000 km után,:twisted: mert akkor ki is vetetem a rugókat. Persze ők szkeptikusak ezzel kapcsolatban, (és volt aki azt mondta nekik, hogy öregek és nem értik a lényeget) Igaz Wolfi? :P
mélykék76 Elküldve November9, 2005 Elküldve November9, 2005 Idézem a fentebb szólót! :mrgreen: Csak jelezni szerettem volna, hogy olyan szépen hangzó a "kicsit keményebb" futómű kapcsán : nem biztos, hogy megéri belemenni. Ha valakit zavar a himbálódzás, akkor lehet ám lasabban is menni :D
opeltds Elküldve November9, 2005 Elküldve November9, 2005 az iagz! de ha már megyek akkor ne én legyek a sor lasító! de az a baj hogy 15%-osak a gátloim hátul és igy himbálozik! de most valmi keményet szeretnék bele mert akkor megszünik a himbilimbi!
warwolf Elküldve November9, 2005 Elküldve November9, 2005 Ha valakit zavar a himbálódzás, akkor lehet ám lasabban is menni :D Ezt most nemhallottam! :P Amúgy nem tudom, hogy az Astra VAN hátsó rugója mennyivel keményebb, de sztem elég nehéz ilyesmit bontva találni.Ha van is a bontóban, akkor a bontós rábök a nagy rugórakásra, és azt mondja, hogy keressél magadnak.Szal ez halott 5let innentől kezdve.Persze lehet, hogy csak nekem rosszak a tapasztalataim.Inkább már akkor tényleg egy ültertőrugószett, a hozzávaló gátlókkal, aztán had szóljon.Mondjuk nem tudom, hogy esetleg a gázos gátló mennyire oldaná meg a kérdést, mert az ugye elvileg keményebb, de sztem nem klasszisokkal.
Recommended Posts