wzsolt_1.6_16V Elküldve November4, 2005 Megoszt Elküldve November4, 2005 Ránézésre jónak láthatod a függőlegestől való dőlését, viszont azt nem látod, hogy a hosszirányú vízszintes síktól mennyire tér el, ezt szvsz csak futóműves tudja jól belőni. Andris22 ! Csak poénkodtam, nem megsértődni. 8) Nincs bajom a színével, sőt a bordónál szerintem sokkal jobb. Na-na! Nekem bordó metál van! Most én sértődöm meg :P :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve November4, 2005 Megoszt Elküldve November4, 2005 Na-na! Nekem bordó metál van! Most én sértődöm meg :P :D A bordó meg jobban tetszik a ....nál. És akkor most mindenki megnyugodhat. :P :D :D ui: most nézem, már megint offkodunk. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve November4, 2005 Megoszt Elküldve November4, 2005 Most olvasom az így csináld könyvet...és lám: "Az Opel Astra kerekei elöl széttartásra vannak beállítva" És a táblázat alapján az érték pedig: 0°25' - 0°5' vagy 2,5mm-0,5mm Ehhez hozzáveszem a kerékdőlést és már természetes is, hogy a belső él kopik picit jobban. (én azt hittem itt is összetartásra kell állítani mint sok más autótípusnál de ezek szerint nem) Link to comment Megosztás: More sharing options...
mackosajt Elküldve November4, 2005 Megoszt Elküldve November4, 2005 Most olvasom az így csináld könyvet...és lám: "Az Opel Astra kerekei elöl széttartásra vannak beállítva" És a táblázat alapján az érték pedig: 0°25' - 0°5' vagy 2,5mm-0,5mm Ehhez hozzáveszem a kerékdőlést és már természetes is, hogy a belső él kopik picit jobban. (én azt hittem itt is összetartásra kell állítani mint sok más autótípusnál de ezek szerint nem)Azért ne nyugodj meg annyira. Nekem mikor tavaly vettem a gépet, nem tűnt fel semmi. egyenesen ment. Később az tűnt fel, ami neked is. a belső oldal elkezdett kopni. Végül extrém lett a gumi futófelülete...igaz, kb. 5000 km alatt. Elmentem a szerelőhöz, ráraktuk a beállító műszereket és kiderült(amit a gumi alapján is láttunk), hogy bizony túl nagy a széttartás. Kicsit kínlódott a rúdfejek beállítójával mire meglazultak, beállította a futóművet. Minden stimmelt ("összetartás", kerékdőlés, utánfutás...), vettem 2 űj gumit előre. azóta 25e-t mentem és semmilyen kopásbeli különbség nem látszik a gumi futófelületén. szóval...Állíttasd be a futóművedet!! Megéri azt a párezret. Többet spórolhatsz vele. 2 gumesz drágább! Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve November5, 2005 Megoszt Elküldve November5, 2005 Azért ne nyugodj meg annyira. Nekem mikor tavaly vettem a gépet, nem tűnt fel semmi. egyenesen ment. Később az tűnt fel, ami neked is. a belső oldal elkezdett kopni. Végül extrém lett a gumi futófelülete...igaz, kb. 5000 km alatt. Elmentem a szerelőhöz, ráraktuk a beállító műszereket és kiderült(amit a gumi alapján is láttunk), hogy bizony túl nagy a széttartás. Kicsit kínlódott a rúdfejek beállítójával mire meglazultak, beállította a futóművet. Minden stimmelt ("összetartás", kerékdőlés, utánfutás...), vettem 2 űj gumit előre. azóta 25e-t mentem és semmilyen kopásbeli különbség nem látszik a gumi futófelületén. szóval...Állíttasd be a futóművedet!! Megéri azt a párezret. Többet spórolhatsz vele. 2 gumesz drágább! Azért nálam nem ilyen durva a különbség. A 10 éves gyári gumikon 60ekm után látok kb 1mm különbséget a belső és külső él között. Igazság az, hogy nem tudom az előző tulaj hogyan cserélgette a gumikat. Most felkerültek a vadi új télik de ennél is a belső élen koptak le először a szőrök. Biztos ami biztos megyek és megméretem már be is jelentkeztem futóműveshez. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mörfi Elküldve November5, 2005 Megoszt Elküldve November5, 2005 Azért nálam nem ilyen durva a különbség. A 10 éves gyári gumikon 60ekm után látok kb 1mm különbséget a belső és külső él között. Igazság az, hogy nem tudom az előző tulaj hogyan cserélgette a gumikat. Most felkerültek a vadi új télik de ennél is a belső élen koptak le először a szőrök. Biztos ami biztos megyek és megméretem már be is jelentkeztem futóműveshez. Ja ja és ott megnézik milyen állapotban vannak a szilentek meg a gömbfejek. Mert ha valamelyik rossz akkor állíthatod te a fútóművet akár hova. Link to comment Megosztás: More sharing options...
leslie Elküldve November5, 2005 Megoszt Elküldve November5, 2005 Azért nálam nem ilyen durva a különbség. A 10 éves gyári gumikon 60ekm után látok kb 1mm különbséget a belső és külső él között. 10 éves gumi? Ennyire durván Oldtimer gép lesz, h még a gumi is gyári? :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve November5, 2005 Megoszt Elküldve November5, 2005 Két kérdésem lenne! ######trán hogy és hol lehet kormányközepet állítani és miért ferde gyárilag a kormányoszlop egy kicsit balra? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve November5, 2005 Megoszt Elküldve November5, 2005 miért ferde gyárilag a kormányoszlop egy kicsit balra?Csak sejtés: nem azért, hogy balesetnél ha bejön az oszlop akkor elkerülje a fejed? Esetleg, de mondom, ez csak sejtés. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve November5, 2005 Megoszt Elküldve November5, 2005 Csak sejtés: nem azért, hogy balesetnél ha bejön az oszlop akkor elkerülje a fejed? Esetleg, de mondom, ez csak sejtés. Én is erre gondoltam,de megfigyelésem szerint nem csak az enyém áll így! Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November5, 2005 Megoszt Elküldve November5, 2005 Johnny! Kormányközepet csak a kormányösszekötőknél lehet állítani, de ezt bízd futóművesre, mert ugyanitt van a széttartás állítva. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve November5, 2005 Megoszt Elküldve November5, 2005 Johnny! Kormányközepet csak a kormányösszekötőknél lehet állítani, de ezt bízd futóművesre, mert ugyanitt van a széttartás állítva. Ok,azóta utánanéztem,igazad van! Gabi te nem tudod miért áll ferdén a kormányoszlop alapból minden ######trában?Balesetmegelőzés miatt lenne? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November5, 2005 Megoszt Elküldve November5, 2005 Én nem vettem még észre hogy ferdén van. Ha igen, biztosan van oka, nem tudom mi. :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
Yahher Elküldve November5, 2005 Megoszt Elküldve November5, 2005 az én astrámban is ferde, meg haverom corsájában is az. Anno az Autó-motor tesztben is megemlítették. Ez van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
MOMC Elküldve November6, 2005 Megoszt Elküldve November6, 2005 A futómű és a kormányszerkezet elemeinek elhelyekedése a karosszériában. Ezek összessége adja, hogy a kormányoszlop ferdén áll. Az összes kisebb Opel ilyen. Minél kisebb, annál ferdébb (legferdébb az A Corsa és a C Kadett), az pl. Astra elenyészően az Omega pedig egyáltalán nem ferde. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve November7, 2005 Megoszt Elküldve November7, 2005 10 éves gumi? Ennyire durván Oldtimer gép lesz, h még a gumi is gyári? :P Igen ez tényleg gyári. Teleket felbakolva garázsban töltötte előző tulajnál és meglepően jó állapotúak a gumi csak picit ki van keményedeve. Tavasszal már nem kerül vissza a kocsira! Link to comment Megosztás: More sharing options...
opeltds Elküldve November9, 2005 Megoszt Elküldve November9, 2005 sziasztok! nem tudja valki hogy a tds-s f astrába combiba mi a külümbség a hátsó rugo és a f astra van között? Mert azt monták hogy az isuzú motoros diesel astrába sport rugok vannak!! És az a baj ha sokan ülünk benne akkor nagyon himbálozik! ez a gátló cserével megoltható?? Valami kémény kéne!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve November9, 2005 Megoszt Elküldve November9, 2005 sziasztok! nem tudja valki hogy a tds-s f astrába combiba mi a külümbség a hátsó rugo és a f astra van között? Mert azt monták hogy az isuzú motoros diesel astrába sport rugok vannak!! És az a baj ha sokan ülünk benne akkor nagyon himbálozik! ez a gátló cserével megoltható?? Valami kémény kéne!! Egy FK szett megoldaná a himbálódzást! :mrgreen: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opeltds Elküldve November9, 2005 Megoszt Elküldve November9, 2005 nem elég csak gátlot cserélni? mert nekem 1 hete a j.hátsó rugó eltört az alsó karika!!! és akkor azon gondolkoztam hogy nem-e lenne jobb egy astra van rugó? Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve November9, 2005 Megoszt Elküldve November9, 2005 sziasztok! nem tudja valki hogy a tds-s f astrába combiba mi a külümbség a hátsó rugo és a f astra van között? Mert azt monták hogy az isuzú motoros diesel astrába sport rugok vannak!! És az a baj ha sokan ülünk benne akkor nagyon himbálozik! ez a gátló cserével megoltható?? Valami kémény kéne!! Sport rugók ? Motor tömege miatt valószínűsíteném, hogy komolyabb rugók vannak benne elől. Szerintem mindegyik Caravan dől és himbálódzik még a GSi is. Van-ban lehet, hogy hátul keményebb rugók vannak. Az dönts el, hogy elfogadod így, vagy keményebb rugók + gátló - esetleg ültetés is -, de akkor integess a gyári komfortos haladásnak is :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve November9, 2005 Megoszt Elküldve November9, 2005 Az dönts el, hogy elfogadod így, vagy keményebb rugók + gátló - esetleg ültetés is -, de akkor integess a gyári komfortos haladásnak is :PIdézem a fentebb szólót! :mrgreen: Valami keményebb kéne!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve November9, 2005 Megoszt Elküldve November9, 2005 Szombaton felkerült a téli szett. Ma pedig a futóműves is belőtte a gépet. Jó hogy elvittem, mert kellett egy kicsit állítani (mostanában útfelújítás van a környéken elég sok és gondolom az is alakította a cuccost) Kérdeztem, hogy ültetőrugó beszerelés után érdemes-e benéznem egy állításra? Azt mondták, hogy kb :1000 km után,:twisted: mert akkor ki is vetetem a rugókat. Persze ők szkeptikusak ezzel kapcsolatban, (és volt aki azt mondta nekik, hogy öregek és nem értik a lényeget) Igaz Wolfi? :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve November9, 2005 Megoszt Elküldve November9, 2005 Idézem a fentebb szólót! :mrgreen: Csak jelezni szerettem volna, hogy olyan szépen hangzó a "kicsit keményebb" futómű kapcsán : nem biztos, hogy megéri belemenni. Ha valakit zavar a himbálódzás, akkor lehet ám lasabban is menni :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
opeltds Elküldve November9, 2005 Megoszt Elküldve November9, 2005 az iagz! de ha már megyek akkor ne én legyek a sor lasító! de az a baj hogy 15%-osak a gátloim hátul és igy himbálozik! de most valmi keményet szeretnék bele mert akkor megszünik a himbilimbi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve November9, 2005 Megoszt Elküldve November9, 2005 Ha valakit zavar a himbálódzás, akkor lehet ám lasabban is menni :D Ezt most nemhallottam! :P Amúgy nem tudom, hogy az Astra VAN hátsó rugója mennyivel keményebb, de sztem elég nehéz ilyesmit bontva találni.Ha van is a bontóban, akkor a bontós rábök a nagy rugórakásra, és azt mondja, hogy keressél magadnak.Szal ez halott 5let innentől kezdve.Persze lehet, hogy csak nekem rosszak a tapasztalataim.Inkább már akkor tényleg egy ültertőrugószett, a hozzávaló gátlókkal, aztán had szóljon.Mondjuk nem tudom, hogy esetleg a gázos gátló mennyire oldaná meg a kérdést, mert az ugye elvileg keményebb, de sztem nem klasszisokkal. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts