Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Ránézésre jónak láthatod a függőlegestől való dőlését, viszont azt nem látod, hogy a hosszirányú vízszintes síktól mennyire tér el, ezt szvsz csak futóműves tudja jól belőni.

Andris22 !

Csak poénkodtam, nem megsértődni. 8)

Nincs bajom a színével, sőt a bordónál szerintem sokkal jobb.

Na-na! Nekem bordó metál van!

Most én sértődöm meg :P :D

Link to comment
Megosztás:

Most olvasom az így csináld könyvet...és lám:

"Az Opel Astra kerekei elöl széttartásra vannak beállítva"

És a táblázat alapján az érték pedig: 0°25' - 0°5' vagy 2,5mm-0,5mm

Ehhez hozzáveszem a kerékdőlést és már természetes is, hogy a belső él kopik picit jobban.

(én azt hittem itt is összetartásra kell állítani mint sok más autótípusnál de ezek szerint nem)

Link to comment
Megosztás:

Most olvasom az így csináld könyvet...és lám:

"Az Opel Astra kerekei elöl széttartásra vannak beállítva"

És a táblázat alapján az érték pedig: 0°25' - 0°5' vagy 2,5mm-0,5mm

Ehhez hozzáveszem a kerékdőlést és már természetes is, hogy a belső él kopik picit jobban.

(én azt hittem itt is összetartásra kell állítani mint sok más autótípusnál de ezek szerint nem)

Azért ne nyugodj meg annyira. Nekem mikor tavaly vettem a gépet, nem tűnt fel semmi. egyenesen ment. Később az tűnt fel, ami neked is. a belső oldal elkezdett kopni. Végül extrém lett a gumi futófelülete...igaz, kb. 5000 km alatt.

Elmentem a szerelőhöz, ráraktuk a beállító műszereket és kiderült(amit a gumi alapján is láttunk), hogy bizony túl nagy a széttartás. Kicsit kínlódott a rúdfejek beállítójával mire meglazultak, beállította a futóművet. Minden stimmelt ("összetartás", kerékdőlés, utánfutás...), vettem 2 űj gumit előre.

azóta 25e-t mentem és semmilyen kopásbeli különbség nem látszik a gumi futófelületén.

szóval...Állíttasd be a futóművedet!! Megéri azt a párezret. Többet spórolhatsz vele. 2 gumesz drágább!

Link to comment
Megosztás:

Azért ne nyugodj meg annyira. Nekem mikor tavaly vettem a gépet, nem tűnt fel semmi. egyenesen ment. Később az tűnt fel, ami neked is. a belső oldal elkezdett kopni. Végül extrém lett a gumi futófelülete...igaz, kb. 5000 km alatt.

Elmentem a szerelőhöz, ráraktuk a beállító műszereket és kiderült(amit a gumi alapján is láttunk), hogy bizony túl nagy a széttartás. Kicsit kínlódott a rúdfejek beállítójával mire meglazultak, beállította a futóművet. Minden stimmelt ("összetartás", kerékdőlés, utánfutás...), vettem 2 űj gumit előre.

azóta 25e-t mentem és semmilyen kopásbeli különbség nem látszik a gumi futófelületén.

szóval...Állíttasd be a futóművedet!! Megéri azt a párezret. Többet spórolhatsz vele. 2 gumesz drágább!

Azért nálam nem ilyen durva a különbség. A 10 éves gyári gumikon 60ekm után látok kb 1mm különbséget a belső és külső él között.

Igazság az, hogy nem tudom az előző tulaj hogyan cserélgette a gumikat.

Most felkerültek a vadi új télik de ennél is a belső élen koptak le először a szőrök.

Biztos ami biztos megyek és megméretem már be is jelentkeztem futóműveshez.

Link to comment
Megosztás:

Azért nálam nem ilyen durva a különbség. A 10 éves gyári gumikon 60ekm után látok kb 1mm különbséget a belső és külső él között.

Igazság az, hogy nem tudom az előző tulaj hogyan cserélgette a gumikat.

Most felkerültek a vadi új télik de ennél is a belső élen koptak le először a szőrök.

Biztos ami biztos megyek és megméretem már be is jelentkeztem futóműveshez.

Ja ja és ott megnézik milyen állapotban vannak a szilentek meg a gömbfejek. Mert ha valamelyik rossz akkor állíthatod te a fútóművet akár hova.

Link to comment
Megosztás:

Johnny!

Kormányközepet csak a kormányösszekötőknél lehet állítani, de ezt bízd futóművesre, mert ugyanitt van a széttartás állítva.

Ok,azóta utánanéztem,igazad van!

Gabi te nem tudod miért áll ferdén a kormányoszlop alapból minden ######trában?Balesetmegelőzés miatt lenne?

Link to comment
Megosztás:

A futómű és a kormányszerkezet elemeinek elhelyekedése a karosszériában. Ezek összessége adja, hogy a kormányoszlop ferdén áll. Az összes kisebb Opel ilyen. Minél kisebb, annál ferdébb (legferdébb az A Corsa és a C Kadett), az pl. Astra elenyészően az Omega pedig egyáltalán nem ferde.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

nem tudja valki hogy a tds-s f astrába combiba mi a külümbség a hátsó rugo és a f astra van között? Mert azt monták hogy az isuzú motoros diesel astrába sport rugok vannak!! És az a baj ha sokan ülünk benne akkor nagyon himbálozik!

ez a gátló cserével megoltható?? Valami kémény kéne!!

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

nem tudja valki hogy a tds-s f astrába combiba mi a külümbség a hátsó rugo és a f astra van között? Mert azt monták hogy az isuzú motoros diesel astrába sport rugok vannak!! És az a baj ha sokan ülünk benne akkor nagyon himbálozik!

ez a gátló cserével megoltható?? Valami kémény kéne!!

Egy FK szett megoldaná a himbálódzást! :mrgreen:

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

nem tudja valki hogy a tds-s f astrába combiba mi a külümbség a hátsó rugo és a f astra van között? Mert azt monták hogy az isuzú motoros diesel astrába sport rugok vannak!! És az a baj ha sokan ülünk benne akkor nagyon himbálozik!

ez a gátló cserével megoltható?? Valami kémény kéne!!

Sport rugók ?

Motor tömege miatt valószínűsíteném, hogy komolyabb rugók vannak benne elől.

Szerintem mindegyik Caravan dől és himbálódzik még a GSi is.

Van-ban lehet, hogy hátul keményebb rugók vannak.

Az dönts el, hogy elfogadod így, vagy keményebb rugók + gátló - esetleg ültetés is -, de akkor integess a gyári komfortos haladásnak is :P

Link to comment
Megosztás:

Szombaton felkerült a téli szett.

Ma pedig a futóműves is belőtte a gépet. Jó hogy elvittem, mert kellett egy kicsit állítani (mostanában útfelújítás van a környéken elég sok és gondolom az is alakította a cuccost)

Kérdeztem, hogy ültetőrugó beszerelés után érdemes-e benéznem egy állításra?

Azt mondták, hogy kb :1000 km után,:twisted: mert akkor ki is vetetem a rugókat. Persze ők szkeptikusak ezzel kapcsolatban, (és volt aki azt mondta nekik, hogy öregek és nem értik a lényeget) Igaz Wolfi? :P

Link to comment
Megosztás:

Ha valakit zavar a himbálódzás, akkor lehet ám lasabban is menni :D

Ezt most nemhallottam! :P Amúgy nem tudom, hogy az Astra VAN hátsó rugója mennyivel keményebb, de sztem elég nehéz ilyesmit bontva találni.Ha van is a bontóban, akkor a bontós rábök a nagy rugórakásra, és azt mondja, hogy keressél magadnak.Szal ez halott 5let innentől kezdve.Persze lehet, hogy csak nekem rosszak a tapasztalataim.Inkább már akkor tényleg egy ültertőrugószett, a hozzávaló gátlókkal, aztán had szóljon.Mondjuk nem tudom, hogy esetleg a gázos gátló mennyire oldaná meg a kérdést, mert az ugye elvileg keményebb, de sztem nem klasszisokkal.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.