Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

és elkér érte egy vagyont...

így meg haverom kicserélné, mert ő is szerelő, csak az idővel van bajom, de úgy látszik ez marad

Elküldve

Én most rendeltem tegnap, holnap jön, 2 toronycsapágy szilent nélkül, (elvégre egy éves szilentnek még azé bírni kell) 1580 Fr/db.

A márkát ne kérdezzétek, elfelejtettem, de majdnem a leg drágábbat hozattam. Lett volna már 700 HUF -ért is.

Elküldve

Az hogy kiszedi nem jelent semmit, mert az enyémre sem volt írva semmi. Amit vettem azt meg nem néztem meg. Az Ajtósi Dűrer soron vettem valami 3xxx ft /db. Mondjuk nem tom milyen csapágybolt az olyan, hogy nincs normális katalógusuk. Amúgy te akarod cserélni? Mert nem egyszerű.

Elküldve

Nem, én csak segítkezem, haverom csinálja ezt is, meg a fékeket, meg a toronycsapágyakat, meg az olajcserét meg a szűrők cseréjet, tehát szinte mindent.

Kasznis és konyít kicsit az autószereléshez is, bár a motorhoz mélységekben nem szeret hozzányúlni, de azon kívűl mindent megcsinál, tehát a futómű és társai nem problémásak neki.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Hi all,

Friss opeltulajdonos lennék, ez ev juli ota nyuzok egy Astra F 1.7 xdtl 1997-es isuzu motorsat. Eddig tetszik de meg ugye hideg nem nagyon volt aztan meg ha jon minden kiderul 8) :P Lehet visszasirom majd a renault 19 Chamade 1,4-et.

A lenyeg hogy hatso lengescsillapitokat szeretnek cserelni mert egy kisse billeg, foleg kanyarban, nagy sebnel.

Kerdesem lenne, otthoni csere, vagy szakmuhely csere ajanlott?????

Azt mar kideritettem a forumbol,hogy Monroe nem ajanlott...+Nehany napja eszlettem hogy 110-nel elkezd a kormany ovatosna reszelni jobra-balra de tenyleg csak kicsiben olvastam a talpasrol a forumban mar,de ha van mas tipp szivesen venném.

Koszi szepen

Elküldve

Hát, nézd meg először is, hogy a talpasnincs e megszakadva, mármint a gumija. Aztán álló helyzetben kormány mozdítás, hogy a kormányösszekötők nem kotyognak e, ill. lehet még fogasléc is, de az ritka, meg azt nem csak nagy tempónál éreznég. És ott van ugye a jó öreg felni és bumi téma, de gondolom azokat már lecsekkoltad.

Más:

Kicseréltem a toronycsapágyakat, toronyszilentek jók (max 1 évesek), talpasok kb. 4 hónaposak, kormányösszekötők stb. jók, kerékcsapágyak 1 hetesek, lengőkar hátsó szilentek fél évesek. Jelenség: Még mindíg kottyan a futó tázós úton főleg oan 30-40-es tempónál. Lengőkar első szilentre gyanaxom, lehetséges?

Szerintetek mennyi darabja?

Elküldve

Hi szjancsi!

Először is üdvözlet a táborban :wink:

A hátsó lengéscsillapító elvileg otthoni körülmények között is cserélhető, ha már csináltál ilyet (az első bonyolultabb). Azért egy akna nem árt hozzá (na nem a robbanós fajta :twisted: ). Tipusra leginkább Sachs, Kayaba javallott (ha van pénzed, akkor Koni).

Ami a kormányrázást illeti (az enyém is csinálja :P ) valóban lehet a talpasoktól, de lehet egyszerűen a ki nem centírozott kerekektől (talán ezzel kellene kezdeni), féktárcsától is.

Elküldve

a féktárcsát azt szvsz érezné finom lassításnál, hogy egyenletesen fognak e vagy van pici "ütés".

A hátsó telókat tényleg fél órás munka kicserélni otthon, az elsőket meg 3 óra, ha nincs aknád. énb is így csináltam haverral, annyira nem nagy kunszt.

csak kicsit oda kell figyelni, meg nem kell megíjedni ha a kalapácsért kell nyúlni a talpasok ill kormányössekötők kivételénél, azok szeretnek nehezen kijönni, de nagyon könnyen mennek vissza.

Elküldve

szjancsi :"110-nel elkezd a kormany ovatosna reszelni jobra-balra de tenyleg csak kicsiben olvastam a talpasrol a forumban mar,de ha van mas tipp szivesen venném. "Ha csak kicsit ráz,akkor először keréknyomás beállítás,vagy centírozás. : Az igazán rossz talpasoktól már nagyon durván tud rázni ám!

Elküldve

Szeretnék talpascsapszegeket cserélni a közeljövőben, a kérdésem az lenne gyárit vegyek, vagy jó e az utángyártott?

A másik kérdésem, hogy ha már szét lesz buhantva akkor még mit érdemes cserélni az első futómű környékén?

Elküldve

Nekem Moog-ot ajánlott Viktor.

Toronycsapágyra is rá szokott férni a csere, és érdemes ellenőrizni a szilenteket is (lengőkar+torony), meg a kormányösszekötő-gömbcsuklót.

Meg ha felvet a mani, akkor előzékenyen a stabrúd bekötést is érdemes cserélni, ha eszi a rozsda a csavarszárat...

Elküldve

jogos, de én spec szeretem rendben tudni a kocsit.

Nos, a probléma megoldódni látszik, és nem igen az első szilent a gond, sokkal inkább a gátlók ratyik, úgyhogy holnap csere a két elsőnek. A hátsók jók, de az elsők 10%-osak :?

Csak a rugó miatt nem vettem észre, de rázópadon kiderült...

Azért ad olyan éktelen csúnya hangot, mert elrázza a kocsi orrát, meg a jobb első gyak. még a 10 %-ot sem éri el, és szabadon pattogtatja a felfüggesztést, szóval gyorsan kicserélem, még mielőtt az 1 hetes toronycsapágyamat galyra vágná...

Elküldve
Nekem Moog-ot ajánlott Viktor.

Toronycsapágyra is rá szokott férni a csere, és érdemes ellenőrizni a szilenteket is (lengőkar+torony), meg a kormányösszekötő-gömbcsuklót.

Meg ha felvet a mani, akkor előzékenyen a stabrúd bekötést is érdemes cserélni, ha eszi a rozsda a csavarszárat...

Köszi az ajánlást és az infót.

Úgy gondolom amúgy amit ki kell csrélni azt kicserélem, mert nem igazán akarom szétszedni havonta, ha valami elszáll.

Elküldve

Igen, elvileg jónak kell lennie, a gólyaláb és a torony is ugyanaz.

De nehogy valami bontott gyárit rakj bele, mert az nemsokára ugyanígy

cserés lesz, az ilyen lutri dolog (hacsak nem máris hasonló állapotú, mint a tied).

Elküldve

nem, egy felújíttottat szerzek 3 forintért / db áron 1 év cseregarival :P

Haveréknak opelben is bevált, meg ladában ilyen van keményített , másvél éve semmi baja, pedig gyepálják rendesen...

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.