Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
33 perce, Mikulás74 írta:

Én is újrakreáltam az egész első futóművet, erre balra kanyarodáskor valami surrog. :)
De már egyre halkabban csinálja, a gyári Opel önjavító berendezés a világ legjobb kitalációja.
Pár 100 km után minden elhallgat. :)

(amúgy egyszerű, ha leveszed a kereket, és átnézel mindent, valahol fényes lesz egy rész, na ott ér bele valami.
Rendszerint azok a hülye felnisúlyok, vagy gumiharang bilincs, stb.)

Ha az autó álló helyzetében is elő lehet hozni a hangot, akkor viszonylag hamar meg lehet találni füleléssel. 

Elküldve

Gyári mert szegecselt. Én is arra gondoltam majd be vagy megkopik és elhallgat, de már van benne vagy 3000 km ééééééés csinálja.Néztem már mindent a helyén, nem laza, nem fényes. Opel sosem kop el!!!!!:-)

Elküldve
1 órával ezelőtt, Fazekas74 írta:

Gyári mert szegecselt. Én is arra gondoltam majd be vagy megkopik és elhallgat, de már van benne vagy 3000 km ééééééés csinálja.Néztem már mindent a helyén, nem laza, nem fényes. Opel sosem kop el!!!!!:-)

Azért jobb lenne utána járni. 

  • 4 weeks later...
Elküldve

Ahogy nézem van két méretben első kerékcsapágy. Ezt valahonnan lehet tudni, hogy melyik van benne ? Vagy vegyem le kereket meg tárcsát aztán mérjek rá ? (másik gondolat, hogy talán a féltengely felől rálehetne mérni tolómérővel bontás nélkül is.)

Elküldve
38 perce, Stevy írta:

Ahogy nézem van két méretben első kerékcsapágy. Ezt valahonnan lehet tudni, hogy melyik van benne ? Vagy vegyem le kereket meg tárcsát aztán mérjek rá ? (másik gondolat, hogy talán a féltengely felől rálehetne mérni tolómérővel bontás nélkül is.)

Kis gólyalábé, nagy gólyalábé. Meg ugye van egy pár fajta féltengely. De ha kis blokkos, nagy valószínűséggel jó lesz az amit először "dob" a gép.

  • 4 weeks later...
Elküldve

Külső féltengelycsuklót le lehet úgy is venni, hogy belsőt nem húzom ki a váltóból ? (hátha szimering is oda lenne, aztán az nincs otthon) Szétszedés pedig annyi lenne, hogy a gyűrűjének befeszítek két kis csavarhúzóval, és megkocogtatom ?

Elküldve
26 perce, Stevy írta:

Külső féltengelycsuklót le lehet úgy is venni, hogy belsőt nem húzom ki a váltóból ? (hátha szimering is oda lenne, aztán az nincs otthon) Szétszedés pedig annyi lenne, hogy a gyűrűjének befeszítek két kis csavarhúzóval, és megkocogtatom ?

Elvileg nincs akadálya bent a helyén szerelni , gyakorlatilag teljesen kiszedve satuban könnyebb. Igen a gyűrűt kell szétfeszíteni, és közben lefelé kocogatni. 

Elküldve
6 órája, zotya975 írta:

Elvileg nincs akadálya bent a helyén szerelni , gyakorlatilag teljesen kiszedve satuban könnyebb. Igen a gyűrűt kell szétfeszíteni, és közben lefelé kocogatni. 

Na végül is kikellett szednem, mert nem volt elég kezem hozzá :-) Viszont valószínű féltengely szimering az kicsit enged, de majd holnapra kiderül. Viszont, még kell vennem két bilincset is, hogy a gumiharangot amit cseréltem rögzíteni tudjam, meg majd ha megállok síkon megnézni, hogy váltóba kell e olajat önteni. :wacko:

Elküldve
19 órája, Stevy írta:

Na végül is kikellett szednem, mert nem volt elég kezem hozzá :-) Viszont valószínű féltengely szimering az kicsit enged, de majd holnapra kiderül. Viszont, még kell vennem két bilincset is, hogy a gumiharangot amit cseréltem rögzíteni tudjam, meg majd ha megállok síkon megnézni, hogy váltóba kell e olajat önteni. :wacko:

Én kicseréltem a hosszú féltengely felöli szimeringet mert ott eresztet, de a csere után is szivárgott. Valószinűleg a difi kottyant, ugye a féltengelyek abba vannak beledugva és túl nagy játéka volt , amit lehetett is érezni ha megfogtad a tengelyt és fel-le mozgattad. Ott kúpos csapágy van, és a biztosító lemezke eltávolítása után ( a rövid féltengely felől) kell beljebb tekerni a csapágycsészét. Mivel közben eladtam az autót erre nem került sor. 

 

Elküldve
14 órája, zotya975 írta:

Én kicseréltem a hosszú féltengely felöli szimeringet mert ott eresztet, de a csere után is szivárgott. Valószinűleg a difi kottyant, ugye a féltengelyek abba vannak beledugva és túl nagy játéka volt , amit lehetett is érezni ha megfogtad a tengelyt és fel-le mozgattad. Ott kúpos csapágy van, és a biztosító lemezke eltávolítása után ( a rövid féltengely felől) kell beljebb tekerni a csapágycsészét. Mivel közben eladtam az autót erre nem került sor. 

 

Ha nagyon engedi majd akkor sort kerítek rá, de tegnap össze raktam csere nélkül, mert ma már kell majd a kocsi. Viszont kellene cserélnem majd olaj teknő tömítést is, meg szerintem a váltónak a kapcsoló tengelyének a szimeringjét is, úgyhogy lehet az lesz a tavaszi projekt :hehe: (no meg a kuplung, mert azt meg még mindig nem csináltam meg)

Elküldve
8 órája, Stevy írta:

Ha nagyon engedi majd akkor sort kerítek rá, de tegnap össze raktam csere nélkül, mert ma már kell majd a kocsi. Viszont kellene cserélnem majd olaj teknő tömítést is, meg szerintem a váltónak a kapcsoló tengelyének a szimeringjét is, úgyhogy lehet az lesz a tavaszi projekt :hehe: (no meg a kuplung, mert azt meg még mindig nem csináltam meg)

A váltó kapcsoló tengelyének a szimeringjét is cseréltem, de utána is szivárgott, pedig tolómércével mérve nem volt megkopva a tengely, hogy ezt indokolná. Időnként le szoktam mosni a váltó tetejéről az olajat. A cserekor ezt a stiftet volt mókás onnan kivenni:

http://9361915079_20150719_ttOv5.jpg

Ha 95-ös akkor már nekem ablak nélküli váltós nem? A zafirán nekem is bölcső leszedős móka a kuplung csere. Bár az astrát 224 ezerrel vettem és 350-el adtam el ugyanazzal a kuplunggal remélem ennél is szerencsém lesz. 

 

 

Elküldve
3 órája, zotya975 írta:

Ha 95-ös akkor már nekem ablak nélküli váltós nem? A zafirán nekem is bölcső leszedős móka a kuplung csere. Bár az astrát 224 ezerrel vettem és 350-el adtam el ugyanazzal a kuplunggal remélem ennél is szerencsém lesz. 

Ez lenne az ablak ugye ? Mert akkor ablakos :-) Azért a villás kulcsokat már megvettem amit majd szét lehet flexelni, meg ugye a kuplung szett is itt pihen.

  • 1 year later...
Elküldve

Sziasztok 

Érdekelne, hogy milyen kemény lehetett gyárilag az Astra felfüggesztése? Igazából van itthon 2 is, az egyiknek pár éve lett cserélve a hátsó lengéscsillapítója, és ha beleülök, akkor szinte meg se moccan, míg a másiknál rugózik az autó... Persze én sem vagyok az a 70 kiló vaságyastól :D De elég szembetűnő a dolog, szerintetek csere érett már? 

Elküldve
55 perce, bandinnc írta:

Sziasztok 

Érdekelne, hogy milyen kemény lehetett gyárilag az Astra felfüggesztése? Igazából van itthon 2 is, az egyiknek pár éve lett cserélve a hátsó lengéscsillapítója, és ha beleülök, akkor szinte meg se moccan, míg a másiknál rugózik az autó... Persze én sem vagyok az a 70 kiló vaságyastól :D De elég szembetűnő a dolog, szerintetek csere érett már? 

Szia.Az enyémben még gyári van és szépen rugózik.

Elküldve
23 órája, kingblue írta:

Szia.Az enyémben még gyári van és szépen rugózik.

Akkor lehet, hogy ilyen gyárilag, bár hátul örülnék ,ha kicsit keményebb lenne, mert majd lesz rá rakva horog, aztán legalább annyira nem ülne 

  • Like 1
Elküldve
6 órája, bandinnc írta:

Akkor lehet, hogy ilyen gyárilag, bár hátul örülnék ,ha kicsit keményebb lenne, mert majd lesz rá rakva horog, aztán legalább annyira nem ülne 

Létezett gyárilag állítható hátsó teleszkóp a caravanba.  Egy szelep volt felvezetve a csomagtérbe és ott lehetett felpumpálni a terhelésnek megfelelően. 

Elküldve
5 órája, zotya975 írta:

Létezett gyárilag állítható hátsó teleszkóp a caravanba.  Egy szelep volt felvezetve a csomagtérbe és ott lehetett felpumpálni a terhelésnek megfelelően. 

Jah de ezek sima 5 ajtós sedanok, csak azt elfelejtettem írni

Amúgy ilyenkor mit kell cserélni, rugót, vagy teleszkópot vagy mindkettőt? 

Elküldve
7 órája, bandinnc írta:

Jah de ezek sima 5 ajtós sedanok, csak azt elfelejtettem írni

Amúgy ilyenkor mit kell cserélni, rugót, vagy teleszkópot vagy mindkettőt? 

Alapból a rugó emel, igaz a teleszkóp is rásegít, de rugót szoktak cserélni. A gátlót inkább akkor cserélik, ( ha amúgy jó lengéscsillapító mérésen) ha mondjuk azt mondják hogy valakinek puhább tehát komfortosabb vagy keményebb-feszesebb kell. De azt hogy terhelés alatt mennyire üljön meg az autó azt a rugó adja inkább. Elvileg használható fix gumibetét a rugó menetei közé, vagy magába a rugóba szerelhető fújható ballon, de az elsővel az a baj hogy nagyon megváltozik tőle a rugózás a másodikkal igazából még nem találkoztam. 

https://autoalkatreszabc.hu/rugoerosito-gumipogacsa.html

https://www.legrugoszerviz.hu/

De igazából az első, a gumibetét annyira olcsó hogy akár meg is lehet próbálni, aztán ha nem válik be akkor kiveszed. 

  • Like 1
Elküldve
17 órája, zotya975 írta:

https://autoalkatreszabc.hu/rugoerosito-gumipogacsa.html

De igazából az első, a gumibetét annyira olcsó hogy akár meg is lehet próbálni, aztán ha nem válik be akkor kiveszed. 

Én használtam ilyen gumipogácsát anno a Kadettben is, meg a közelmúltban a C Corsában is, nem annyira éreztem hogy megváltozott volna tőle a rugózás (legalábbis az úttartásban nem éreztem változást, bár nekem ültetett autóim vannak, azokhoz képest még így is puha volt), viszont a célomat (hogy nem ült össze) elértem. Ellenben mindegyik autóból sajnos kipotyogtak idővel ezek a gumipogácsák, szóval nem túl tartós megoldás szerintem.

Elküldve
4 órája, tgabika76 írta:

Én használtam ilyen gumipogácsát anno a Kadettben is, meg a közelmúltban a C Corsában is, nem annyira éreztem hogy megváltozott volna tőle a rugózás (legalábbis az úttartásban nem éreztem változást, bár nekem ültetett autóim vannak, azokhoz képest még így is puha volt), viszont a célomat (hogy nem ült össze) elértem. Ellenben mindegyik autóból sajnos kipotyogtak idővel ezek a gumipogácsák, szóval nem túl tartós megoldás szerintem.

Na igen, nekem is úgy van pár darab hogy találtam őket az úton. :-)

Elküldve

Első lengéscsillapítóból egy méret van csak ? Kikaptam a jobbos gólyalábat, és az lesz a kopogás oka. Viszont kiszedni még nem tudom, hogy fogom, mert 60-as a záróanya. :confused:

(Ha Győr környékén valakinek akad 60-as kulcsa egy fél napra jól jönne. :-))

Elküldve
1 óra, Stevy írta:

Első lengéscsillapítóból egy méret van csak ? Kikaptam a jobbos gólyalábat, és az lesz a kopogás oka. Viszont kiszedni még nem tudom, hogy fogom, mert 60-as a záróanya. :confused:

(Ha Győr környékén valakinek akad 60-as kulcsa egy fél napra jól jönne. :-))

Hali.Esetleg egy jópofa csőfogó is megteszi.

Elküldve
1 órával ezelőtt, kingblue írta:

Hali.Esetleg egy jópofa csőfogó is megteszi.

Sajna ami van, még a nagy se nyílik ki eléggé ahhoz, hogy jól meglehessen fogni. (Pont határ eset, mert egyiknél lapon, de másikat meg csak sarkosan fogaj meg.) Próbáltam satuval is, de azzal se tudom úgy megfogni, hogy ne ugorjon ki.

Elküldve
10 perce, Stevy írta:

Sajna ami van, még a nagy se nyílik ki eléggé ahhoz, hogy jól meglehessen fogni. (Pont határ eset, mert egyiknél lapon, de másikat meg csak sarkosan fogaj meg.) Próbáltam satuval is, de azzal se tudom úgy megfogni, hogy ne ugorjon ki.

Igen,Elég jól megvan húzva gyárilag-Én anno vágó-kalapács kombóval lazítottam meg.Az uj lengéscsillapítóval adtak új anyát.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.