Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

On 2017. 07. 22. at 17:38, ihbastra írta:

És a magassága is jó üresen?

Ez volt a gsi rugós felállás:

12313885_690140897789805_913614925797433

Igaz ezek vectra méretű kerekek, de a vectra rugóval normálisan volt hely, kb 1-2 centi a gumi és a sárvédőív között. Jó kiállása volt, nem volt túl magas. Sajnos nem találok képet róla.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

9 órája, zotya975 írta:

Ilyenkor ez mindíg eszembe jut: 

 

 

Mondjuk rohadt jól nézne ki ültetve, de ez kissé talán sok lenne. 

Hasonlóan nézett ki az enyém is, eredeti rugókkal, 8 zsák esztricht betonnal, egy mosdó- és egy wckagylóval a hátsó ülésen... :-)

Amúgy könnyen csüccsbe rakhatod... csak egy jó flex kell hozzá és leszedni a rugókból.. :evilgrin:

 

 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, pszilaj írta:

Hasonlóan nézett ki az enyém is, eredeti rugókkal, 8 zsák esztricht betonnal, egy mosdó- és egy wckagylóval a hátsó ülésen... :-)

Amúgy könnyen csüccsbe rakhatod... csak egy jó flex kell hozzá és leszedni a rugókból.. :evilgrin:

 

 

Neeem, akkor maradnák a ültető szettnél, amúgy is a hátsó rugók hordósak. Bár ha kivenném a gerendáról a gyári emelést a rugótányérral már nyernék 2-2.5 centit. De mivel sokat pakolok , és nem ritka a terepezés sajna előbb-utóbb gondom lenne vele. 

Link to comment
Megosztás:

36 perce, zotya975 írta:

Neeem, akkor maradnák a ültető szettnél, amúgy is a hátsó rugók hordósak. Bár ha kivenném a gerendáról a gyári emelést a rugótányérral már nyernék 2-2.5 centit. De mivel sokat pakolok , és nem ritka a terepezés sajna előbb-utóbb gondom lenne vele. 

Erre jó az air, bár kérdéses hogy megérné e megduplázni az autó értékét vele :-)

Link to comment
Megosztás:

6 órája, zotya975 írta:

Neeem, akkor maradnák a ültető szettnél, amúgy is a hátsó rugók hordósak. Bár ha kivenném a gerendáról a gyári emelést a rugótányérral már nyernék 2-2.5 centit. De mivel sokat pakolok , és nem ritka a terepezés sajna előbb-utóbb gondom lenne vele. 

Amúgy egy rugókovács simán megoldja egy darab rugó árából a keményítést a két hátsón...

Link to comment
Megosztás:

3 órája, pszilaj írta:

Amúgy egy rugókovács simán megoldja egy darab rugó árából a keményítést a két hátsón...

Vettem legutoljára G astra hátsó rugót, de nem passzolt a menet vége, levágtam belőle egy keveset, akkor már ráment a rugótányérra, de amikor leengedtem a hidat akkor jöttem rá, hogy nem tudom annyira lefeszíteni hogy betegyem a kábé 5 centivel magasabb rugót. Mivel rugó összehúzóm nem volt, és kellett az autó vettem új rugókat, ezek meg itt vannak tarcsiban. 

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 07. 29. at 21:21, ihbastra írta:

Sziasztok! Bent van az astra alatt a vectra rugó! Még próba üzem van de az első benyomás pozitív! Kb 15mm-t emelt az autón teherrel még nem tudom hogy viselkedik. Köszönöm a segítséget! Üdv

Hát ebben itt benne volt egy komplett c30se, meg minden is.
12687905_714518685352026_646068879531050

942799_714518688685359_43039642758346629

És ez már szvsz az extrém terhelés kategória. :D
A saját rugóival szerintem eltűnt volna a kerék.

Link to comment
Megosztás:

  • 8 months later...

Üdv. Kopogósra vette a figurát az első futómű. Szerintetek lengőkart komplett cserélni vagy csak trapéz gömbfejet? Komplett lengőkar ára 6-8eft. Gömbfej joval olcsóbb de a lengőkar is kibirható. Ha már itt járok cserélek kormányösszekötő gömbfejet is. Melyik márkába érdemes gondolkodni? Köszi

Módosítva : ihbastra
Link to comment
Megosztás:

6 órája, ihbastra írta:

Üdv. Kopogósra vette a figurát az első futómű. Szerintetek lengőkart komplett cserélni vagy csak trapéz gömbfejet? Komplett lengőkar ára 6-8eft. Gömbfej joval olcsóbb de a lengőkar is kibirható. Ha már itt járok cserélek kormányösszekötő gömbfejet is. Melyik márkába érdemes gondolkodni? Köszi

Hát igazából mindegyik jó megoldás, a lengőkar cserénél az a jó hogy nem kell lefúrni a régit, plusz lesz benne két új szilent is. Kormányösszekötő hát passz, nem is tudom legutóbb milyet vettem, szerintem a vezetőoldali megint cserés nekem. Lehet Febi-volt, ja nem.. a képen látszik Meyle..:-)

2815579-20180415-w3nBe4.jpg

Elméletileg futóművet kéne állítani, de én lemértem tolómérővel a régi méreteit, ugyanúgy lőttem be az újat és nem húz félre plusz nem eszi a gumit. Persze lehet vakszerencse.

 

Link to comment
Megosztás:

Nos, kormányösszekötő csukló kizárva olyan passzos hogy csak na! :) Vagy alsó talpas vagy toronycsapágy! De nem tudok rájönni. Ha a kerék a levegőbe van hiába rángatom nem érzek kottyanást, semmit! Talpon rángatom kereket fogva akkor halható kopogás modjuk rángatni kell nem kicsit hogy kopogjon! Szerintetek? Köszi

Link to comment
Megosztás:

3 órája, ihbastra írta:

Nos, kormányösszekötő csukló kizárva olyan passzos hogy csak na! :) Vagy alsó talpas vagy toronycsapágy! De nem tudok rájönni. Ha a kerék a levegőbe van hiába rángatom nem érzek kottyanást, semmit! Talpon rángatom kereket fogva akkor halható kopogás modjuk rángatni kell nem kicsit hogy kopogjon! Szerintetek? Köszi

Nézd meg hogy a kormánymű nem lóg-e középen, ott ahol a két nyomtávrúd becsatlakozik lehet-e fel-le emelgetni. Illetve amikor a kereket mozgatod oldalra, nem emelgeti-e ezt a részt. 

Link to comment
Megosztás:

4 perce, zotya975 írta:

Nézd meg hogy a kormánymű nem lóg-e középen, ott ahol a két nyomtávrúd becsatlakozik lehet-e fel-le emelgetni. Illetve amikor a kereket mozgatod oldalra, nem emelgeti-e ezt a részt. 

Nem, itt nincs hiba. A kormánymű csúszkája lett javítva az most hibátlan. Ami még érdekes hogy menet közben egyenessen futva nincs koppanás de pl. kereszteződés jobbra fordulva kipp-kopp! Balra fordulva nem hallom!

Link to comment
Megosztás:

48 perce, ihbastra írta:

Nem, itt nincs hiba. A kormánymű csúszkája lett javítva az most hibátlan. Ami még érdekes hogy menet közben egyenessen futva nincs koppanás de pl. kereszteződés jobbra fordulva kipp-kopp! Balra fordulva nem hallom!

A talpas nekem rossz úton kopogott, de az egyenesben is, a kormányösszekötő kitekeréskor vagy terhelésváltáskor ( pölö gurulok hátra, majd elindulok előre, közbe visszaszedem a kormányt) a toronycsapágy meg állóhelyzetben tekerve is ropog. Lengőkar csavarok meg vannak húzva? Nekem legutóbb a bal oldali hátsó volt meglazulva az koppant. A műszakin kicseréltették velem a vezetőoldali gyári talpast, kiszerelve egyáltalán nem kottyant, még csak nem is volt könnyű billenteni a műanyag perselyben. Az anyósoldali kopogást viszont nem találták, az szerintem kormányösszekötő lesz, majd kerékcserekor megnézem. Hülye kérdés de a kipufogó bakok mind megvannak középen is? Ha egyik elszakad kanyarban tudja ütni a bódét.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, zotya975 írta:

A talpas nekem rossz úton kopogott, de az egyenesben is, a kormányösszekötő kitekeréskor vagy terhelésváltáskor ( pölö gurulok hátra, majd elindulok előre, közbe visszaszedem a kormányt) a toronycsapágy meg állóhelyzetben tekerve is ropog. Lengőkar csavarok meg vannak húzva? Nekem legutóbb a bal oldali hátsó volt meglazulva az koppant. A műszakin kicseréltették velem a vezetőoldali gyári talpast, kiszerelve egyáltalán nem kottyant, még csak nem is volt könnyű billenteni a műanyag perselyben. Az anyósoldali kopogást viszont nem találták, az szerintem kormányösszekötő lesz, majd kerékcserekor megnézem. Hülye kérdés de a kipufogó bakok mind megvannak középen is? Ha egyik elszakad kanyarban tudja ütni a bódét.

Kormány tekergetem de semmi, könnyen fordul a kerék. Csavarokat átnéztem itt is minden ok. Kipuf gumibakot nemrég cseréltem ránézésre it is ok. Utángyártott lengőkarok vannak alatta nem lehet hogy a szilentek valamelyike elszakadt és kopog? Elég valószínűtlen de hétha volt ilyen valakinél! 

Link to comment
Megosztás:

12 órája, ihbastra írta:

Kormány tekergetem de semmi, könnyen fordul a kerék. Csavarokat átnéztem itt is minden ok. Kipuf gumibakot nemrég cseréltem ránézésre it is ok. Utángyártott lengőkarok vannak alatta nem lehet hogy a szilentek valamelyike elszakadt és kopog? Elég valószínűtlen de hétha volt ilyen valakinél! 

A hátsó szokott elszakadni, ugye az sokkal jobban feszül mint az első, ami meg szinte semennyire. Én ki szoktam fúrni a gumit, aztán az egyik oldalon belülről vasfűrész lappal a lengőkarig vágom óvatosan a szilent fém karikáját és úgy már kijön. Befelé préselni lehet vagy ha nincs más kalapálni. De úgyis látszik ha nagyon szakadt ha alánézel.

2816392-20180416-JCh1xq.jpg

Link to comment
Megosztás:

19 órája, zotya975 írta:

A hátsó szokott elszakadni, ugye az sokkal jobban feszül mint az első, ami meg szinte semennyire. Én ki szoktam fúrni a gumit, aztán az egyik oldalon belülről vasfűrész lappal a lengőkarig vágom óvatosan a szilent fém karikáját és úgy már kijön. Befelé préselni lehet vagy ha nincs más kalapálni. De úgyis látszik ha nagyon szakadt ha alánézel.

2816392-20180416-JCh1xq.jpg

Köszi. Meglesem ezt is...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Sziasztok.

A tanácsotokra lenne szükségem.

Kerékcsere közben észleltem hogy le van törve egy menetnyi az első rugóból   F astra x17dtl

Mennyire gond ha még egy darabig így járok vele vagy vágjak le a másik rugóból is egy menetnyit?

A válaszokat előre is köszönöm

Laci

Link to comment
Megosztás:

4 órája, Macilaci38 írta:

Sziasztok.

A tanácsotokra lenne szükségem.

Kerékcsere közben észleltem hogy le van törve egy menetnyi az első rugóból   F astra x17dtl

Mennyire gond ha még egy darabig így járok vele vagy vágjak le a másik rugóból is egy menetnyit?

A válaszokat előre is köszönöm

Laci

Üdv! Én is így jártam pár száz km-ert, idő hiány miatt mire kicseréltem! Gondot nem csinál elvileg, nekem csak csörgőt szar úton  a letört darab, ami zavaró volt!  

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.